Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2019, 16:35 uur
Deze hit van Hardy had ik niet, de andere wel. Tous les ... vind ik vrij braaf in verhouding met de rest van haar repertoire. Maar The Zombies heb ik wel natuurlijk!
0
geplaatst: 8 april 2019, 16:35 uur
Zombie's mijn nummer 10 van 1964 en nummer 17 m'n gecombineerde lijst
0
geplaatst: 8 april 2019, 16:45 uur
Yep, deze Hardy dus. Bij mij op 13. Vive la meisjesmuziek!
Zombies had ik niet, wel te verwachten hier
Zombies had ik niet, wel te verwachten hier
0
geplaatst: 8 april 2019, 16:57 uur
Deze Hardy had ik niet, wel die andere dus.
Leuk dat ze de lijst twee keer haalt.
Zombies (nog) niet voor mij hier. Wel een aardig nummer, daar niet van.
Leuk dat ze de lijst twee keer haalt.
Zombies (nog) niet voor mij hier. Wel een aardig nummer, daar niet van.
0
geplaatst: 8 april 2019, 17:05 uur
Nog niets uit mijn top 10 is voorbij gekomen, dus die is blijkbaar integraal overgenomen.
11. Them - Baby Please Don't Go / Gloria (1964)
12. Dionne Warwick - Walk On By (1964)
16. The Zombies - She's Not There (1964)
11. Them - Baby Please Don't Go / Gloria (1964)
12. Dionne Warwick - Walk On By (1964)
16. The Zombies - She's Not There (1964)
1
geplaatst: 8 april 2019, 17:05 uur
Wat mij betreft stukken beter dan de cover van Santana (al is die ook wel ok)
2
geplaatst: 8 april 2019, 17:07 uur
Ja, dat sowieso wel, maar laten we het maar niet over Santana hebben 

0
geplaatst: 8 april 2019, 17:08 uur
2 Them - Baby Please Don't Go / Gloria (1964)
3 Francoise Hardy - Tous les Garçons et les Filles (1963)
16 The Zombies - She's Not There (1964)
Ik heb trouwens dus één nummer van The Beatles, maar wel nog een andere compositie van Lennon-McCartney. Nummer 1 in VS en VK, maar vrees dat ie de top 20 hier niet gaat halen.
3 Francoise Hardy - Tous les Garçons et les Filles (1963)
16 The Zombies - She's Not There (1964)
Ik heb trouwens dus één nummer van The Beatles, maar wel nog een andere compositie van Lennon-McCartney. Nummer 1 in VS en VK, maar vrees dat ie de top 20 hier niet gaat halen.
0
geplaatst: 8 april 2019, 17:13 uur
Niets mis met die cover van Santana. Behalve dat ie niet zo goed is als het origineel.
0
geplaatst: 8 april 2019, 18:01 uur
Het was even wat teruglezen (vier pagina's!!) maar ik ben weer bij.
Van de eerste vier noteringen in onze gezamenlijke lijst werd ik niet blij, matigheid troef. Gelukkig kwam ik op plek zestien The Girl from Ipanema tegen. Haalde mijn lijstje net niet maar ik vind het wel mooi. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Green Onions, net niet goed genoeg voor mijn lijstje maar wel tof natuurlijk. The Beach Boys doen het voor mij absoluut niet. The Animals ook niet echt al vind ik het wel een sterke single maar bij lange na niet goed genoeg voor de bovenste twintig. Op plek elf komen we opnieuw Françoise de Française tegen. Eigenlijk net als The Animals, wel leuk enzo maar bij lange na geen top twintig voor mij. En toen dus The Zombies... het zal best een klassieker zijn maar ik heb het er nooit zo in gehoord.
Al met al loop ik nog niet warm voor de gezamenlijke lijst, maar ik heb dan ook nog niet gescoord. Gelukkig verwacht ik een flink pas soulsongs bij de bovenste tien
Van de eerste vier noteringen in onze gezamenlijke lijst werd ik niet blij, matigheid troef. Gelukkig kwam ik op plek zestien The Girl from Ipanema tegen. Haalde mijn lijstje net niet maar ik vind het wel mooi. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Green Onions, net niet goed genoeg voor mijn lijstje maar wel tof natuurlijk. The Beach Boys doen het voor mij absoluut niet. The Animals ook niet echt al vind ik het wel een sterke single maar bij lange na niet goed genoeg voor de bovenste twintig. Op plek elf komen we opnieuw Françoise de Française tegen. Eigenlijk net als The Animals, wel leuk enzo maar bij lange na geen top twintig voor mij. En toen dus The Zombies... het zal best een klassieker zijn maar ik heb het er nooit zo in gehoord.
Al met al loop ik nog niet warm voor de gezamenlijke lijst, maar ik heb dan ook nog niet gescoord. Gelukkig verwacht ik een flink pas soulsongs bij de bovenste tien

0
geplaatst: 8 april 2019, 18:10 uur
Ik heb altijd al een zwak gehad voor She's Not There van the Zombies: bij mij op 8.
En later had ik de cover van Santana op single.
En later had ik de cover van Santana op single.
0
zaaf
geplaatst: 8 april 2019, 18:27 uur
10. Dick Dale and The Del-Tones - Miserlou (1962)
http://images.45cat.com/dick-dale-and-the-deltones-miserlou-1962-s.jpg
Punten : 207
Nom. : 9 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #5 voor 1964
Surf Rock
Dit is lekker opzwepend! Moet wel van Dick komen, kijk maar naar de live-clip
Song over een Egyptische vrouw (betekenis titel), naar het westen gebracht door de laatste Ottomanen. Jan August had er een piano-hit mee in 1946 en Dick Dale deed daar nog een schep bovenop. Wat nou Pulp Fiction?
Dick Dale and The Del-Tones - Miserlou (1962)
http://images.45cat.com/dick-dale-and-the-deltones-miserlou-1962-s.jpg
Punten : 207
Nr. 1 van : niemand
RYM's #5 voor 1964
Surf Rock
Dit is lekker opzwepend! Moet wel van Dick komen, kijk maar naar de live-clip
Song over een Egyptische vrouw (betekenis titel), naar het westen gebracht door de laatste Ottomanen. Jan August had er een piano-hit mee in 1946 en Dick Dale deed daar nog een schep bovenop. Wat nou Pulp Fiction? Dick Dale and The Del-Tones - Miserlou (1962)
0
geplaatst: 8 april 2019, 18:41 uur
Als ik Misirlou weer eens hoor valt-ie me meestal weer tegen, teveel trompet en te weinig gitaar eigenlijk. Niet in mijn lijst dus.
edit: dat is dan blijkbaar wel een andere versie dan deze
hier staat wel een saxofoon flink te play backen maar er komt geen geluid uit.
edit: dat is dan blijkbaar wel een andere versie dan deze
hier staat wel een saxofoon flink te play backen maar er komt geen geluid uit.
0
geplaatst: 8 april 2019, 18:53 uur
En dat maakt de derde voltreffer, na the Animals en dat meiske van Ipanema.
0
geplaatst: 8 april 2019, 19:00 uur
Een beetje verpest door de Black Eyed Peas voor mij, maar wel een fijne track verder.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 april 2019, 19:13 uur
04 Dick Dale and The Del-Tones - Miserlou
05 Françoise Hardy - Tous les garçons et les filles
11 The Zombies - She's Not There
20 Animals House of the rising sun
05 Françoise Hardy - Tous les garçons et les filles
11 The Zombies - She's Not There
20 Animals House of the rising sun
0
geplaatst: 8 april 2019, 20:12 uur
2. FH - Tous les garçons et les filles
4. DW - Walk On By [fotohint: Warwick Castle]
5. RO - In Dreams
11. SG, JG & AG - The Girl from Ipanema
Wat betreft House of the Rising Sun heb ik voor de versie van Joan Baez gestemd, als B-kant van Donna Donna. Het origineel gaat over een bordeel: "the ruin of many a poor girl". In de versie van The Animals ("poor boy") houdt die tekst niet echt meer steek. Dan gaat het wellicht over een goktent.
4. DW - Walk On By [fotohint: Warwick Castle]
5. RO - In Dreams
11. SG, JG & AG - The Girl from Ipanema
Wat betreft House of the Rising Sun heb ik voor de versie van Joan Baez gestemd, als B-kant van Donna Donna. Het origineel gaat over een bordeel: "the ruin of many a poor girl". In de versie van The Animals ("poor boy") houdt die tekst niet echt meer steek. Dan gaat het wellicht over een goktent.
0
zaaf
geplaatst: 8 april 2019, 20:24 uur
9. Beatles - A Hard Day's Night / Things We Said Today (1964)
http://images.45cat.com/the-beatles-a-hard-days-night-1964-140-s.jpg
Punten : 211
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : Justus18
RYM's #11 voor 1964
Merseybeat, Pop Rock
Dit is een top-single! Omdat de B-kant ook zo goed is dus. Fraaie wendingen van major naar minor en van rock naar melancholie begeleiden dit stukje reflectie.
Beatles - A Hard Day's Night / Things We Said Today (1964)
http://images.45cat.com/the-beatles-a-hard-days-night-1964-140-s.jpg
Punten : 211
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : Justus18
RYM's #11 voor 1964
Merseybeat, Pop Rock
Dit is een top-single! Omdat de B-kant ook zo goed is dus. Fraaie wendingen van major naar minor en van rock naar melancholie begeleiden dit stukje reflectie.
"I wrote this on acoustic. It was a slightly nostalgic thing already, a future nostalgia. We’ll remember the things we said today, sometime in the future, so the song projects itself into the future."
De A-kant is natuurlijk nog bekender, flitsend geschreven door Lennon (15 april), razendsnel geadapteerd door McCartney en samen voorgedragen voor het team (Harrison, Starr en Martin) (16 april) en dezelfde dag opgenomen. BAM. Er zijn hele verhandelingen op internet te lezen over het openingsakkoord en de impact ervan (Rickenbacker 12), daar moeten jullie indien geinteresseerd zelf maar moeite voor doen. Beatles - A Hard Day's Night / Things We Said Today (1964)
0
geplaatst: 8 april 2019, 20:26 uur
Wat een gave clip zeg van Dick Dale! Bij mij op 15.
Deze Beatles had ik op 35.
Tot nu toe:
2. The Animals - The House of the Rising Sun (1964)
5. Booker T. and The MG's - Green Onions (1962)
8. The Zombies - She's Not There (1964)
12 Them - Baby Please Don't Go / Gloria (1964)
15 Dick Dale and The Del-Tones - Miserlou (1962)
Deze Beatles had ik op 35.
Tot nu toe:
2. The Animals - The House of the Rising Sun (1964)
5. Booker T. and The MG's - Green Onions (1962)
8. The Zombies - She's Not There (1964)
12 Them - Baby Please Don't Go / Gloria (1964)
15 Dick Dale and The Del-Tones - Miserlou (1962)
0
geplaatst: 8 april 2019, 20:26 uur
Deze Beatles nummer 19 van 1964 en dus kansloos voor de combilijst 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 april 2019, 20:40 uur
Ik had A Hard Day's Night op 7. Met de persoonlijke noot (nee, ik ben dus niet met The Beatles opgegroeid) dat dat openingsakkoord me altijd aan New Orders Regret deed denken.
Dick Dale bewijst andermaal dat ik voor deze periode eigenlijk even een algemene lijst in had moeten duiken, maar zoals gezegd, dat is in volgende jaren vast minder nodig.
Dick Dale bewijst andermaal dat ik voor deze periode eigenlijk even een algemene lijst in had moeten duiken, maar zoals gezegd, dat is in volgende jaren vast minder nodig.
0
geplaatst: 8 april 2019, 20:48 uur
Sterkste Beatles uit deze periode met inderdaad misschien wel het beroemdste 1ste accoord ooit.
Bij mij op de helft, dus op 10
Bij mij op de helft, dus op 10
0
geplaatst: 8 april 2019, 20:51 uur
Een van mijn fave Beatles-songs, bij mij op 4.
En mijn vierde hit.
En mijn vierde hit.
0
geplaatst: 8 april 2019, 21:32 uur
A hard day's night staat net niet in mijn top 10 op plaats 11. Maar ik moet toegeven dat het wel indruk maakt. Als Paul McCartney dit legendarische openingsakkoord speelde, kreeg ik even kippenvel! Maar je hebt meer nodig dan een legendarisch openingsakkoord om in mijn top 10 te geraken. 

0
zaaf
geplaatst: 8 april 2019, 21:45 uur
8. Otis Redding - These Arms of Mine (1962)
http://images.45cat.com/otis-redding-hey-hey-baby-volt-s.jpg
Punten : 218
Nr. 1 van : west
RYM's #13 voor 1962
Soul, Deep Soul, Rhythm & Blues
Dit is een debuut! Otis zijn eerste en zelfgeschreven. Prachtig natuurlijk en in mijn lijst.
Otis Redding - These Arms of Mine (1962)
http://images.45cat.com/otis-redding-hey-hey-baby-volt-s.jpg
Punten : 218
Nr. 1 van : west
RYM's #13 voor 1962
Soul, Deep Soul, Rhythm & Blues
Dit is een debuut! Otis zijn eerste en zelfgeschreven. Prachtig natuurlijk en in mijn lijst.
Otis Redding - These Arms of Mine (1962)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.