Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 27 oktober 2019, 23:56 uur
Klein tipje van de sluier alvast; ik heb niets uit herman's floplijstje, wel 6 x UK, 4 x USA, 2 x Canada, 2 x Frankrijk, 2 x Ierland, 1 x Australië, 1 x IJsland, 1 x Senegal, 1 x Tunesië.
4
zaaf
geplaatst: 28 oktober 2019, 06:13 uur
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/74909817_2596251837088312_4567884666337492992_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_oc=AQkAxvoCaMwpRPmTl48j0KZ8HQLukLaxtZnuEQpIs1kIE7E1wkqILRa3s7vGgcMqZzQ_jJAvWV8qyHyhRm9dzkgq&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=f821d25ca5dce3070981e37f96546e77&oe=5E63804C
Zoals ik al aankondigde, het is dit jaar iets anders dan anders. Want: ik was het zat. Er staan 3 (drie!) promo's in de top 20 en dat vind ik teveel. Ik weet nu nog niet wat daarmee voor de komende edities aan te vangen, misschien ga ik ze wel verbieden (zelf even checken of ik er geen heb...). Voor dit jaar besloot ik om die reden de nrs 21 t/m 23 in het zonnetje te zetten. Want eigenlijk...
Zoals ik al aankondigde, het is dit jaar iets anders dan anders. Want: ik was het zat. Er staan 3 (drie!) promo's in de top 20 en dat vind ik teveel. Ik weet nu nog niet wat daarmee voor de komende edities aan te vangen, misschien ga ik ze wel verbieden (zelf even checken of ik er geen heb...). Voor dit jaar besloot ik om die reden de nrs 21 t/m 23 in het zonnetje te zetten. Want eigenlijk...
1
zaaf
geplaatst: 28 oktober 2019, 06:41 uur
23. Primal Scream - Movin' on Up
https://www.youtube.com/watch?v=O8yq1Gykl1M
Punten : 142
Nom. : 7x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #41 voor 1991
Alternative Dance, Neo-Psychedelia
Scoorde maar matig, de andere single snoepte wel wat (oa door mij), wellicht, maar het valt toch iets tegen voor Primal Scream dit jaar. Maar: de naam is genoemd…
22. Mylène Farmer - Désenchantée
https://www.youtube.com/watch?v=APJ3S500QSs
Punten : 145
RYM's #118 voor 1991
French Pop, Art Pop
Vrij grote hit voor deze Française (of Canadese, van geboorte). Kreeg veel airplay en wordt beschouwd als haar signature song.
21. Massive - Safe From Harm
https://www.youtube.com/watch?v=h7n9gMzMhZc
Punten : 149
RYM's #21 voor 1991
Trip Hop
Dat de riff van Billy Cobham is, weet zo'n beetje iedereen wel. Dat er nog een loopje is gesampled van Herbie Hancock en drums van Good Old Music van Funkadelic weten misschien minder mensen.
Met een sterke zangpartij van Shara Nelson.
https://www.youtube.com/watch?v=O8yq1Gykl1M
Punten : 142
RYM's #41 voor 1991
Alternative Dance, Neo-Psychedelia
Scoorde maar matig, de andere single snoepte wel wat (oa door mij), wellicht, maar het valt toch iets tegen voor Primal Scream dit jaar. Maar: de naam is genoemd…
22. Mylène Farmer - Désenchantée
https://www.youtube.com/watch?v=APJ3S500QSs
Punten : 145
RYM's #118 voor 1991
French Pop, Art Pop
Vrij grote hit voor deze Française (of Canadese, van geboorte). Kreeg veel airplay en wordt beschouwd als haar signature song.
21. Massive - Safe From Harm
https://www.youtube.com/watch?v=h7n9gMzMhZc
Punten : 149
RYM's #21 voor 1991
Trip Hop
Dat de riff van Billy Cobham is, weet zo'n beetje iedereen wel. Dat er nog een loopje is gesampled van Herbie Hancock en drums van Good Old Music van Funkadelic weten misschien minder mensen.
Met een sterke zangpartij van Shara Nelson.
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 07:42 uur
Ik zet geen promo's in mijn lijst (hoewel voor 1992 heb ik er misschien wel één
, twijfel nog, ook vanwege de enorme concurrentie is alles wat ik laat vallen meegenomen) maar nu drie?
Volgens mij is dat zeker geen unicum. Is dat niet al (veel) vaker gebeurd?
, twijfel nog, ook vanwege de enorme concurrentie is alles wat ik laat vallen meegenomen) maar nu drie?Volgens mij is dat zeker geen unicum. Is dat niet al (veel) vaker gebeurd?
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 07:43 uur
Nrs 21-23 heb ik geen van allen. Desenchantee wel goed maar niet in de buurt van m'n top 20. Misschien top 50.
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 08:09 uur
Safe from Harm viel net buiten mijn top 20, Désenchantée ruimschoots erin. Knappe single van Farmer. Een mindere cover van Kate Ryan werd nog een grote hit in België.
9. Mylène Farmer - Désenchantée
9. Mylène Farmer - Désenchantée
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 08:15 uur
Ik heb elke week maar net tijd om heel vlug een lijstje op te stellen, dus tijd om te checken of er promo's tussen zitten heb ik sowieso niet.
Deze heb ik in elk geval wel:
10. Massive Attack - Safe From Harm
Die van Primal Scream viel nipt af ten faveure van een ander nummer van dezelfde band.
Deze heb ik in elk geval wel:
10. Massive Attack - Safe From Harm
Die van Primal Scream viel nipt af ten faveure van een ander nummer van dezelfde band.
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 08:20 uur
Dat begint goed:
6. Mylène Farmer - Désenchantée
Gelukkig ken ik de bovengenoemde cover van Kate Ryan niet.
6. Mylène Farmer - Désenchantée
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 08:22 uur
nico1616 schreef:
Vreemd, dat is gewoon een prima cover.
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 08:24 uur
GrafGantz schreef:
Ik heb elke week maar net tijd om heel vlug een lijstje op te stellen, dus tijd om te checken of er promo's tussen zitten heb ik sowieso niet.
Hoeveel twijfel gevallen zitten er tussen? Misschien 2 mogelijk 3, even op het plaatje drukken en 1 seconde later weet je het. Dus veel extra tijd zal er niet inzitten, maximaal een minuutje als je heel langzaam klikt.
ik ben het dus volledig met zaaf eens.
Maar goed, mooi begin met mevrouw de Boer, de cover kan ik ook wel hebben.
18. Mylène Farmer - Désenchantée
44. Massive Attack - Safe From Harm
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 08:26 uur
Ik kan 'm ook best hebben, maar zo'n overgeproduceerde nachtclubversie kan toch niet tippen aan het origineel.
1
geplaatst: 28 oktober 2019, 08:27 uur
vigil schreef:
Hoeveel twijfel gevallen zitten er tussen? Misschien 2 mogelijk 3, even op het plaatje drukken en 1 seconde later weet je het. Dus veel extra tijd zal er niet inzitten, maximaal een minuutje als je heel langzaam klikt.
(quote)
Om eerlijk te zijn doe ik behalve voor deze game helemaal niets met RYM, dus ik zou eigenlijk niet eens weten hoe je een promo herkent. Ik check alleen de toplijst van een bepaald jaar, als ie daar in staat vind ik het verder wel best

1
geplaatst: 28 oktober 2019, 08:28 uur
Arno schreef:
(quote)
Ik kan 'm ook best hebben, maar zo'n overgeproduceerde nachtclubversie kan toch niet tippen aan het origineel. ik zeg ook niet dat de cover beter is dan het origineel, maar er wordt hier nu net gedaan alsof het origineel het beste nummer ooit is, en dan is er ook nog die draak van een cover. Dat vind ik dus behoorlijk overdreven.
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 08:31 uur
Werd ik toch nieuwsgierig. Even geluisterd en ik mis het typisch hijgerige zingen van Farmer, een beetje Jane Birkin stijl. Ook de productie bij Ryan is veel platter, waardoor het nummer voor mij minder pit heeft.
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 08:33 uur
Mylene Farmer is wel een grote naam in Frankrijk; in Nederland is ze vooral bekend als origineel van Kate Ryan. Daar mag ze Kate dan wel dankbaar voor zijn
Sommige weten misschien ook nog net dat ze ontdekker is van Alizée en daar veel voor geschreven heeft.
Sommige weten misschien ook nog net dat ze ontdekker is van Alizée en daar veel voor geschreven heeft.
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 08:38 uur
ranja schreef:
Mylene Farmer is wel een grote naam in Frankrijk; in Nederland is ze vooral bekend als origineel van Kate Ryan. Daar mag ze Kate dan wel dankbaar voor zijn
Ik vond het al vreemd dat die hier 7 nominaties kreeg

Het origineel zal ook wel een hit in België geweest zijn, er waaide toch altijd iets meer over naar hier dan naar Nederland en ik denk dat ik Désenchantée toch van de radio moet kennen.
Myléne Farmer heeft veel leuke singles in de 90s, zo hou ik ook van Rêver en California uit 1996.
1
geplaatst: 28 oktober 2019, 08:39 uur
Mylène heb ik op 15.
15. Mylène Farmer - Désenchantée (1991)
15. Mylène Farmer - Désenchantée (1991)
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 08:41 uur
vigil schreef:
Op zich wel, maar waar leg je de grens? Sommige singles zijn wel officieel in Japan uitgekomen en verder nergens. Voor mij niet interessant, maar voor anderen? En als het niet Japan is maar alleen Spanje? Of Zweden? Of USA?Hoeveel twijfel gevallen zitten er tussen? Misschien 2 mogelijk 3, even op het plaatje drukken en 1 seconde later weet je het. Dus veel extra tijd zal er niet inzitten, maximaal een minuutje als je heel langzaam klikt.
Voor mij is het bij de meeste favoriete bands wel makkelijk, met name de 80s en 90s. Zie ik de RYM lijst, denk ik: he is dat een single, wist ik niet (soms: raar dat dat geen hit was dan), blijkt het een promo (of japan only) single te zijn. Ik denk dat dat na 2000 ook lastiger wordt (hoewel met de opkomst van de digitale releases valt het begrip promo wel een beetje weg... soms is er wel een digitale release maar fysiek alleen als promo).
1
geplaatst: 28 oktober 2019, 08:49 uur
We hebben al promo’s in de eindlijst gehad, dus om de regels nu te veranderen lijkt me vreemd.
En inderdaad wordt het onderscheid tussen promo’s en fysieke releases in de komende jaren alleen maar lastiger.
Zelf neem ik promo’s doorgaans niet in mijn lijst op.
Maar aangezien het merendeel dat wel doet ga ik dat ook weer niet actief napluizen.
En inderdaad wordt het onderscheid tussen promo’s en fysieke releases in de komende jaren alleen maar lastiger.
Zelf neem ik promo’s doorgaans niet in mijn lijst op.
Maar aangezien het merendeel dat wel doet ga ik dat ook weer niet actief napluizen.
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 08:52 uur
Ik kijk voor al mijn inzendingen naar RYM, heb toch niet gemerkt dat er ergens een promo bij zat. Maar kan me voorstellen dat het voor wat vervuiling van de lijst zorgt. En zaaf is organisator, dus als hij de regels wil bijstellen moet hij dat gewoon doen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.