MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
GrafGantz schreef:
(quote)

ik zeg ook niet dat de cover beter is dan het origineel, maar er wordt hier nu net gedaan alsof het origineel het beste nummer ooit is, en dan is er ook nog die draak van een cover. Dat vind ik dus behoorlijk overdreven.
Volgens mij heeft niemand een van deze beweringen uitgesprkoken of zelfs maar tussen de regels bedoeld.

Arno schreef:
(quote)
Volgens heeft niemand een van deze beweringen uitgesproken of zelfs maar tussen de regels bedoeld. ^^

Misschien ben ik zelf dan wel behoorlijk overdreven

Sommige releases zijn single geweest in slechts 1 land, Malawi ofzo. Ik vind dat ook niet echt tellen. Ms alleen kijken naar wereldwijde releases. Ik heb in mijn top 20 een single staan die alleen in NL uitgebracht is bv...

Die had ik hoger verwacht:
9. Primal Scream - Movin' on Up

Gezien de titel kan 'ie nog stijgen.

My bloody promo’s

Ha mooi gelijk 3 uit mijn top 20. Mylene de Boer had ik zelfs op 2.

zaaf schreef:
Zoals ik al aankondigde, het is dit jaar iets anders dan anders. Want: ik was het zat. Er staan 3 (drie!) promo's in de top 20 en dat vind ik teveel. Ik weet nu nog niet wat daarmee voor de komende edities aan te vangen, misschien ga ik ze wel verbieden (zelf even checken of ik er geen heb...). Voor dit jaar besloot ik om die reden de nrs 21 t/m 23 in het zonnetje te zetten. Want eigenlijk...

Tot deze jaren '90 had ik dit zeker toegejuicht, zoals je wel weet. Met de 7"/12" singles was het (vrij) makkelijk om een promo te herkennen (1 klik bij twijfel, zoals vigil al schreef). Een voorbeeld was recent Disintegration (8:19) van the Cure wat hoog eindigde en nooit een single was (en dat weet toch bijna iedereen hier). Nu begin jaren '90 met de cd single vraag ik mij af of dit net zo goed te controleren is als daarvoor. (hoewel... met een beetje gezond verstand). Hoe kijk jij daar tegenaan?

Ik zal er eens beter op letten.

Die van Massive is mooi. Ook aardige tracks van Mylène Farme en herman's Avatar, maar beiden niet overwogen.

Oeh lekker, alledrie niet in mijn top twintig, maar die van Farmer had dat best gemogen. Typisch geval van: ken het nummer wel, maar de titel niet. ?

Film Pegasus schreef:
Ik kijk voor al mijn inzendingen naar RYM, heb toch niet gemerkt dat er ergens een promo bij zat. Maar kan me voorstellen dat het voor wat vervuiling van de lijst zorgt. En zaaf is organisator, dus als hij de regels wil bijstellen moet hij dat gewoon doen.

Ik ben wel bang dat er dan mensen gaan afhaken, die nu trouw de top 100 of 200 van RYM bekijken en daar hun top 20 uit destilleren zonder verder te kijken wat het is - misschien ook zonder te weten. Het is jammer dat RYM geen onderscheid maakt tussen promo's en 'echte/commerciële' singles maar RYM is door zaaf zelf als bron benoemd en dan hebben we hier mee te maken.
Het probleem van cd-singles die als EP benoemd worden vind ik even groot al werkt dat de andere kant op, singles mogen ineens niet omdat RYM ze als EP en niet als single heeft.
Ook een interessante, een single die in mijn weeklijst in 1992 heel goed scoorde staat in RYM als single van 1993. Wie heeft/had nu gelijk?

Why the fuss anyway over promo's. Alsof alle b kanten van de singles besproken worden...

Promo’s zijn gewoon geen echte singles, maar reclamemateriaal voor radiostations en muziekjournalisten. Terwijl het met ‘echte’ singles gewoon de bedoeling is dat ze gehoord worden door vele mensen, op de radio komen, de hitlijsten halen. Beetje stom dat ze op RYM mogen en dus ook deze game binnensluipen.

Dat laatste ben ik het mee eens. Zo staat er zelfs een b side van U2 tussen. Niet eens een promo dus...

luigifort schreef:
Dat laatste ben ik het mee eens. Zo staat er zelfs een b side van U2 tussen. Niet eens een promo dus...

Beetje flauw om nu ineens over b-sides van singles te beginnen, dat is een ander onderwerp. Wat ArthurDZ schrijft over promo's, klopt als een bus.

Mijn voorbeeld Disintegration was geen single, maar jij wilde gewoon lekker je eigen gang kunnen gaan, toch?

dix
Gaan we beginnen zaaf? Doe eens zo'n lekkere promo.

zaaf is er klaar mee. die snakt naar promotie

luigifort schreef:
Ik heb in mijn top 20 een single staan die alleen in NL uitgebracht is bv...

Vader Abraham?

nico1616 schreef:
(quote)

Ik vond het al vreemd dat die hier 7 nominaties kreeg
Het origineel zal ook wel een hit in België geweest zijn, er waaide toch altijd iets meer over naar hier dan naar Nederland en ik denk dat ik Désenchantée toch van de radio moet kennen.

Was in Nederland ook een redelijk grote hit hoor, heeft de Top 20 wel gehaald

zaaf
20. Temple of the Dog - Hunger Strike
https://www.youtube.com/watch?v=8cKS6Fy2M_Q

Punten : 152
Nom. : 7x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #42 voor 1991
Grunge, Alternative Rock

Debuut van Vedder als zanger op een geluidsdrager. Nummer van de hand van Cornell die wat worstelde met een deel van de zanglijnen. Tot zijn eigen verbazing liep Vedder, die net een week met Pearl Jam in de studio was om te werken aan hun debuutalbum, naar de microfoon of te vragen of dat wat hij in zijn hoofd had Cornell's bedoeling was. Dat was het dus. En zo geschiedde.

19. Crowded House - Fall at Your Feet
https://www.youtube.com/watch?v=Id6fyY8CUkk

Punten : 169
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #29 voor 1991
Pop Rock

Enige nummer van Woodface dat alleen door Neil Finn is geschreven (de rest met zn broer). Mooi liedje, beetje zoet misschien.

Twee keer nee.

Hunger Strike bij mij op 15.

Safe From Harm is mijn nummer 2 verder scoort die niet best, nog net de lijst in gezaafd.

Beiden niet...

zaaf
18. Throwing Muses - Not Too Soon
https://www.youtube.com/watch?v=B9V6IkoO6eI

Punten : 172
Nom. : 8x
Nr. 1 van : ranja

RYM's #40 voor 1991
Indie Rock

Waar ik voor de andere single koos van deze band met Kristin Hersh (check haar muziek uit!) en Tanya Donelly (stiefzussen), werd deze ruimhartiger beloond. Die andere is van de hand van Hersh, deze van Donelly. Is ook schitterend.

17. A Tribe Called Quest - Check the Rhime / Skypager
https://www.youtube.com/watch?v=ZrbS29R0U-U

Punten : 173
Nom. : 7x
Nr. 1 van : zaaf, Koenr

RYM's #17 voor 1991
East Coast Hip Hop, Jazz Rap, Boom Bap

Ja dus! Waar ik dacht dat deze hiphoptrack van wereldklasse het op zn timberlands zou halen, was het kielekiele. Gelukkig doet er een kenr mee…

18. Mylène Farmer - Désenchantée

44. Massive Attack - Safe From Harm
61. Crowded House - Fall at Your Feet
62. Temple of the Dog - Hunger Strike

Gebroederlijk naast elkaar, van de andere worp heb ik er geen

Throwing Muses - Not Too Soon heb ik als groot muziekkenner natuurlijk ook.

zaaf
ja we hoeven jou niks meer te vertellen

vigil schreef:

61. Crowded House - Fall at Your Feet
62. Temple of the Dog - Hunger Strike

Gebroederlijk naast elkaar

Hey! Dat had ik ook! Alleen iets hoger.... op nummer 3 en 4 dan.

ATCQ stond ook nog op 13 bij mij.

Ah, nice, Tribe in de top 20. Jullie zijn on point, hopelijk Jazz ook.

4. A Tribe Called Quest - Check The Rhime

Deze is toch iets te snel gekomen:

9. Throwing Muses - Not Too Soon

De ander heb ik ook, maar die komt blijkbaar alleen nog als we opwaarts gaan tellen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:01 uur

geplaatst: vandaag om 02:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.