MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (per jaar)

zoeken in:
De club lijkt te klein én te verdeeld om een duidelijke keuze te maken. Tenzij iemand als Don Cappuccino eens uit zijn vakantiehangmat komt kruipen en de doorslag geeft.

Zo hé, en dat ging ineens rap. Ik had niet eens de tijd om te twijfelen tussen Motörhead en Twisted Sister, want zo'n landslide voor Lemmy vind ik ook wel een beetje sneu voor Dee Snider.

Afijn, Europe's beste nummer uit de jaren 80 (en misschien wel uit hun complete oeuvre) verdient op zijn minst een 1-1.

DjFrankie (moderator)
1-2 nog op maxi single Balls to the Wall

2-3 zaterdag nog live gezien, uitgevoerd door Dirkschneider

Die van Europe, is dat geïnspireerd op de culthorrorfilm The Beyond van Lucio Fulci? Eens dat dit iig. tot hun beste werk behoort. Accept ook erg sterk maar niet per se hun beste stuk. Laat ik het ook een keer spannend houden:

3-3

Europe verassend goed. Deze van Accept nooit zoveel mee gehad.

4-3

B.Robertson schreef:
Die van Europe, is dat geïnspireerd op de culthorrorfilm The Beyond van Lucio Fulci?

Ik wist het niet, maar wiki geeft het bevestigende antwoord: "Tempest was inspired to write the song after watching the Italian horror film The Beyond."

Thnx voor dit leuke triviaaltje.

Accept door.

9. Metallica - Whiplash vs. Manowar - March for Revenge (By the Soldiers of Death)

Geweldig nummer van Metallica!
1-0

Die van Manowar is ook heel fijn, maar Whiplash is toch Whiplash!

3-2

DjFrankie (moderator)
5-2

Blij dat ik te laat ben om met die vorige battle mee te doen. Het magnum opus van Manowar (nee, dat is mijns inziens dus niet 'Battle Hymn') tegenover een van dé classics van Metallica: gruwelijke keuze. Dit had eigenlijk de finale kunnen/moeten zijn.
Deze keuze tussen mindere goden is weer makkelijker:

10. Warlord - Deliver Us from Evil vs. Wildfire - Lovelight

1-0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:12 uur

geplaatst: vandaag om 22:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.