Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (per jaar)
zoeken in:
0
geplaatst: 22 september 2021, 14:56 uur
Mssr Renard schreef:
Fear of God klinkt mij te industrial (het doet ook wat denken aan Ministry), of heb ik het mis?
1-4
Fear of God klinkt mij te industrial (het doet ook wat denken aan Ministry), of heb ik het mis?
1-4
Je hebt in ieder geval creatieve oren, maar ik zou ze toch laten uitspuiten, want je hebt op de verkeerde band gestemd.
Tot nu toe ben ik zeer, zéér teleurgesteld in jullie. Schaam jullie! Maar, het is nog niet te laat!
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 22 september 2021, 14:56 uur
2-4 geweldig wijfke
En veel te vroeg gestorven
En veel te vroeg gestorven
0
geplaatst: 22 september 2021, 15:07 uur
Okay, that does it. Ik schrijf me uit, klaag deze site aan bij het College voor de Muziekrechten van de Mens wegens blasfemisch onrecht en ga op pelgrimstocht naar het graf van Dawn Crosby.
Mad, mad.... noem het highly disappointed.
Ik zie nu al Suffocation winnen van Last Crack. You infidels!
Mad, mad.... noem het highly disappointed.
Ik zie nu al Suffocation winnen van Last Crack. You infidels!
0
geplaatst: 22 september 2021, 15:14 uur
EvilDrSmith schreef:
Okay, that does it. Ik schrijf me uit, klaag deze site aan bij het College voor de Muziekrechten van de Mens wegens blasfemisch onrecht
Okay, that does it. Ik schrijf me uit, klaag deze site aan bij het College voor de Muziekrechten van de Mens wegens blasfemisch onrecht
Blijf maar liever hier, en schrijf je in voor dit topic. Ik ben nu bezig, maar dacht dat ik voorlopig de laatste in het rijtje was. Kan je naar hartenlust al je favoriete tracks in het ijskoude zonnetje zetten.

0
Mssr Renard
geplaatst: 22 september 2021, 15:21 uur
Leuk is dat, zit ik lekker te relaxen met wat het easy listening jazz/dance: Leon Phal Quintet - Dust to Stars (2021) - MusicMeter.nl , moet ik Suffocation en Last Crack tussendoor gaan luisteren. Goed voor de afwisseling.
Maar goed ik deed ook mee aan een prog-battle, waar nummers zomaar een uur konden duren.
Maar goed ik deed ook mee aan een prog-battle, waar nummers zomaar een uur konden duren.
2
geplaatst: 22 september 2021, 15:23 uur
1-1
Deathmetal kan er ook niks aan doen dat het in 1991 in topconditie was.
Deathmetal kan er ook niks aan doen dat het in 1991 in topconditie was.
0
Mssr Renard
geplaatst: 22 september 2021, 15:25 uur
2-1 voor Last Crack.
Ik nomineerde Suffocation omdat het toch een klassieker is in de brutal death, en het ook gezien wordt als de grondlegger van de slam. Maar Last Crack ligt in het verlengde van mijn andere liefde: spierballen hardrock zoals Armoured Saint en veel bands die deze battle niet eens halen.
Deze Suffocation is wel erg ongenadig goed. Straks krijg ik nog spijt van mijn stem. Die blastbeats zijn verslavend.
Ik nomineerde Suffocation omdat het toch een klassieker is in de brutal death, en het ook gezien wordt als de grondlegger van de slam. Maar Last Crack ligt in het verlengde van mijn andere liefde: spierballen hardrock zoals Armoured Saint en veel bands die deze battle niet eens halen.
Deze Suffocation is wel erg ongenadig goed. Straks krijg ik nog spijt van mijn stem. Die blastbeats zijn verslavend.
1
geplaatst: 22 september 2021, 15:29 uur
AOVV schreef:
Blijf maar liever hier, en schrijf je in voor dit topic. Ik ben nu bezig, maar dacht dat ik voorlopig de laatste in het rijtje was. Kan je naar hartenlust al je favoriete tracks in het ijskoude zonnetje zetten.
(quote)
Ja zeg, zo blijf ik in de baas zijn tijd aan de gang.

Edoch, al scrollende zie ik dat de inzendingen wel even wat verder gaan dan de gebruikelijke Maidens, Metallica's en Megadeths, dus het begint wel te kriebelen. Ik zie ook voor mij wat onbekende namen en zelfs mijn grote held van Thy Catafalque is al door iemand genoemd. Interesting, interesting...
En Fear Of God staat er nog niet in.
Jouw smaak overlapt trouwens behoorlijk de mijne. Gave keuzes!
Ik zal die #56 eens opzetten: die ken ik niet.
In the meantime: 3-1. Ook al heeft Don Cappuccino wel gelijk, natuurlijk.
0
geplaatst: 22 september 2021, 15:42 uur
*4-2: door mijn oeverloos gewauwel is mijn stem over het hoofd gezien. Of straal genegeerd.
2
geplaatst: 22 september 2021, 15:45 uur
4-3 duidelijk. Alternatieve rock is toch geen metal? Kusjes!
1
Mssr Renard
geplaatst: 22 september 2021, 15:47 uur
In de VS is alles metal, ook Queen en Led Zeppelin.
0
geplaatst: 22 september 2021, 15:48 uur
0
geplaatst: 22 september 2021, 16:03 uur
Één Last Crack-nummer naar de volgende ronde lijkt me wel voldoende (tevens de betere van de twee), ook al was Voïvod in de vroege jaren 90 niet op het toppen van hun kunnen. Ik vond destijds 'Angel Rat' vies tegenvallen, zeker vergeleken met het kapotgedraaide 'Dimension Hatross'.
En als ik nu kijk wat die eerste persing van 'Angel Rat' op vinyl waard is, dan moet ik 'm toch maar eens verpatsen.
Edoch, ik vind dit specifieke nummer toch energieker en frisser dan dat ik het destijds vond. Maar goed, Fear Of God én Metal Church - mijn persoonlijke finale van 1991 - zijn er al uit: dus het zal me verder worst wezen.
1-0.
En als ik nu kijk wat die eerste persing van 'Angel Rat' op vinyl waard is, dan moet ik 'm toch maar eens verpatsen.
Edoch, ik vind dit specifieke nummer toch energieker en frisser dan dat ik het destijds vond. Maar goed, Fear Of God én Metal Church - mijn persoonlijke finale van 1991 - zijn er al uit: dus het zal me verder worst wezen.
1-0.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 22 september 2021, 16:52 uur
Suffocation volgend jaar live in Hellmond. De Cacaofabriek | Europe Under Black Death Metal Fire - Suffocation Belphegor Hate & Supports | europe under black death metal fire tour 2022
Gaat wel bijzonder snel, dit jaar
0
geplaatst: 22 september 2021, 17:44 uur
DjFrankie schreef:
Suffocation volgend jaar live in Hellmond. De Cacaofabriek | Europe Under Black Death Metal Fire - Suffocation Belphegor Hate & Supports | europe under black death metal fire tour 2022
Ik vermoed dat 1991 voor een substantieel deel van de stemmers een herbeleving van de adolescentie is.
Belphegor wil de coronaconcertschade in Nederland blijkbaar snel inhalen, want over twee maanden staan ze ook al in Nederland Podium de Flux - podiumdeflux.nl
0
geplaatst: 22 september 2021, 18:00 uur
0
Mssr Renard
geplaatst: 22 september 2021, 18:04 uur
Ik moet zeggen dat toen het uitkwam, ik Gothic erg indrukkwekkend vond, maar ik was toen 14 jaar oud. Die sound is me erg tegen gaan staan, en ik vind het echt allemaal maar wat simpel.
Daarbij ben ik een goede 10 jaar lang een dikke stoner geweest (vanaf mijn 30ste denk ik) en ben ik met name Monster Magnet fantastisch gaan vinden. En ook al is het geen metal, ga ik toch voor deze fantastische, gruizige stonerpsychrock van Wyndorf en co. Niet mjin favoriete MM, en zonder Ed Mundell, maar veel beter m.i. dan Paradise Lost
1-0
Daarbij ben ik een goede 10 jaar lang een dikke stoner geweest (vanaf mijn 30ste denk ik) en ben ik met name Monster Magnet fantastisch gaan vinden. En ook al is het geen metal, ga ik toch voor deze fantastische, gruizige stonerpsychrock van Wyndorf en co. Niet mjin favoriete MM, en zonder Ed Mundell, maar veel beter m.i. dan Paradise Lost
1-0
1
geplaatst: 22 september 2021, 18:20 uur
Ik ga heel erg ver in je mee, Mssr Renard. Behalve dat de sound wat simpel is. Het zijn beide nummers waar sfeer allesbepalend is. Okay, en die godsgruwelijk verslavende riff van MM: fokking awesome. Anno nu zie ik ook veel liever Monster Magnet live dan Paradise Lost, al maken ze allebei nog steeds fantastische albums.
'Gothic' maakte echter op mij zo'n enorm verpletterende, onuitwisbare en levenslange indruk - ik ben blijkbaar vier jaar ouder dan jij - dat ik, met heel erg veel tegenzin, nota bene tegen mijn eigen nominatie ga stemmen. De moeilijkste battle van de eerste ronde.
1-1
'Gothic' maakte echter op mij zo'n enorm verpletterende, onuitwisbare en levenslange indruk - ik ben blijkbaar vier jaar ouder dan jij - dat ik, met heel erg veel tegenzin, nota bene tegen mijn eigen nominatie ga stemmen. De moeilijkste battle van de eerste ronde.
1-1
0
geplaatst: 22 september 2021, 18:28 uur
Monster Magnet ken ik niet goed maar Paradise Lost is droef op z'n mooist: 0-2
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.