Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 4 november 2019, 19:46 uur
Veel teleurstellender dan dit kon de uitslag niet uitpakken. How Soon Is Now? zakt ieder jaar iets verder weg in mijn lijst, Heroes is zestien tandjes minder dan Life On Mars?, Instant Street is mijn vierde kandidaat voor plek 32 en Exit Music (For A Film) haalt mijn Radiohead top twintig niet eens.
Één ....... puntje
Laat ik positief eindigen, een jaartje geen Enjoy The Silence
Één ....... puntje

Laat ik positief eindigen, een jaartje geen Enjoy The Silence

0
geplaatst: 4 november 2019, 19:48 uur
stoepkrijt schreef:
Een Ladderfinale is niet compleet zonder mijn avatar.
Ik zie overigens wel meer verrassende dingen. Runaway bijna in de finale, How Soon Is Now én Heroes in de herkansing en een mij onbekend nummer van Lana del Rey zo dicht bij de finale. Dat krijg ik ervan als ik niet meespeel...
(quote)
Wat zijn dit voor grappen?!
Een Ladderfinale is niet compleet zonder mijn avatar.Ik zie overigens wel meer verrassende dingen. Runaway bijna in de finale, How Soon Is Now én Heroes in de herkansing en een mij onbekend nummer van Lana del Rey zo dicht bij de finale. Dat krijg ik ervan als ik niet meespeel...
Met jouw (verwachte) 16 punten was ETS ook op 1 puntje gestrand van de veilige 4e plaats, was misschien nog wel zuurder geweest. Maar als je volgend jaar gewoon weer trouw meespeelt moet het Kanye met z'n 2e poging vast wél lukken.
0
geplaatst: 4 november 2019, 19:58 uur
Gretz schreef:
Met jouw (verwachte) 16 punten was ETS ook op 1 puntje gestrand van de veilige 4e plaats, was misschien nog wel zuurder geweest. Maar als je volgend jaar gewoon weer trouw meespeelt moet het Kanye met z'n 2e poging vast wél lukken.
Als ik trouw had meegestemd had DM al met een betere uitgangspositie de loting ingegaan, dus wie weet wat er dan mogelijk was geweest. Helaas: niets meer aan te veranderen.(quote)
Als Troy het maar gewoon haalt dan. Verzacht de pijn. Of No Cars go de finale in, ook tof! (Allebei beter dan Enjoy the Silence.)
0
geplaatst: 4 november 2019, 19:59 uur
Heel erg blij met Exit Music
Ook dat het ten koste gaat van Eleanor Rigby, wat ik een matig nummer vind eigenlijk.
Ook dat het ten koste gaat van Eleanor Rigby, wat ik een matig nummer vind eigenlijk.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 4 november 2019, 20:01 uur
Niets mis met Eleanor Rigby maar wel blij dat Exit Music 1 puntje overhield. Dat Depeche Mode een keer ontbreekt kan de luisteraar alleen maar blij mee zijn.
0
johannesA
geplaatst: 4 november 2019, 20:02 uur
Onvoorstelbaar dat Instant Street het weer haalt. Zal wel nummer 31 bij mij worden. Net voor King Kunta .
2
Wrathchild1
geplaatst: 4 november 2019, 21:09 uur
Ieder zijn smaak . Ik werk niet mee met de moppermodus . Wat een gejammer zeg. 
Ook hoop onzin trouwens , los van iemands smaak. Kenners uitslag ( bijna)

Ook hoop onzin trouwens , los van iemands smaak. Kenners uitslag ( bijna)
0
geplaatst: 4 november 2019, 21:19 uur
Prachtig van Instant Street. Echt een verrassing. Jammer van Heroes, dan liever Life on Mars. Erg balen dat Neighborhood niet door is: zou in mijn top 3 komen dit jaar.
0
geplaatst: 4 november 2019, 21:39 uur
Titmeister schreef:
En met Enjoy the Silence verdwijnt de tweede allemansvriend onder de vaste klanten uit de finale.
En met Enjoy the Silence verdwijnt de tweede allemansvriend onder de vaste klanten uit de finale.
Allerminst een allemansvriend. Een mooi resultaat

1
geplaatst: 4 november 2019, 22:16 uur
Ik zit even terug te lezen wie er allemaal al in de finale staan: wat een hoop verrassingen! Komt vast door het feit dat je nog maar aan een paar nummers per ladder punten mag geven i.p.v. aan de helft, dat geeft love/hate-platen meer kans.
Was dat ook echt de reden voor die aangepaste puntentelling of is het toevallig een mooie bijkomstigheid?
Was dat ook echt de reden voor die aangepaste puntentelling of is het toevallig een mooie bijkomstigheid?
0
geplaatst: 4 november 2019, 23:59 uur
Gretz schreef:
22 punten teveel voor "Heroes"
El Ninjo wat zou er gebeurd zijn als Eleanor en Exit Music precies een gelijk aantal punten hadden gehaald? Tiebreak?
22 punten teveel voor "Heroes"

El Ninjo wat zou er gebeurd zijn als Eleanor en Exit Music precies een gelijk aantal punten hadden gehaald? Tiebreak?
Dan was Exit Music ook doorgegaan o.b.v. een beter stempercentage in de reguliere speelronde.
0
geplaatst: 5 november 2019, 00:02 uur
Zeer zuur van Depeche Mode, was m'n sympathie voor dat nummer een beetje verloren, maar dat is sinds kort weer helemaal terug. Had zeker hoog in mijn linkerrijtje gestaan 
Ook mooi dat Life On Mars? eruit ligt. Of juist niet, moet ik een andere nummer 32 zoeken, maar dat is met de dinorock niet zo moeilijk

Ook mooi dat Life On Mars? eruit ligt. Of juist niet, moet ik een andere nummer 32 zoeken, maar dat is met de dinorock niet zo moeilijk

0
geplaatst: 5 november 2019, 00:10 uur
Wat heeft Instant Street dat de songs die afgevallen zijn niet hebben?
0
geplaatst: 5 november 2019, 00:12 uur
Met Enjoy The Silence valt het doek voor mijn nummer 32 van de laatste jaren. De finaleplek van dat nummer heb ik nooit begrepen.
Maar er zijn ook al een paar "nieuwe" finalisten die ik sowieso al lager had gezet dan Depeche Mode....
Maar er zijn ook al een paar "nieuwe" finalisten die ik sowieso al lager had gezet dan Depeche Mode....
0
geplaatst: 5 november 2019, 08:32 uur
En laat dat nummer nu net mijn vaste nummer 1 zijn 
Gelukkig gaat mijn nummer 32 (Exit Music) wel door naar de finale. Alles is dus relatief...

Gelukkig gaat mijn nummer 32 (Exit Music) wel door naar de finale. Alles is dus relatief...
1
geplaatst: 5 november 2019, 08:34 uur
luigifort schreef:
Een hoge irritatie factor ?
0
geplaatst: 5 november 2019, 09:51 uur
Deep Purple en Burial gaan bij mij strijden om plek 31 en 32, uit de huidige ladder zal er niks bijkomen wat die plaatsen nog gaat bedreigen.
0
geplaatst: 5 november 2019, 10:08 uur
Joy Division is de onbedreigde nummer 32 hier, daarboven wordt het een gevecht tussen Deep purple, sufjan en U2 als die doorgaat.
5
geplaatst: 5 november 2019, 10:09 uur
luigifort schreef:
Een finaleplaats. Wat heeft Instant Street dat de songs die afgevallen zijn niet hebben?

2
geplaatst: 5 november 2019, 10:11 uur
Dan voeg ik graag nog ontzettend veel liefde toe aan Instant Street ❤️❤️❤️❤️❤️
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 november 2019, 10:30 uur
Ook t.a.v. Instant Street kan ik een oud citaat van mezelf aanhalen, al heeft dEUS (en het album The Ideal Crash) hier wel wat aan sympathie gewonnen op DTRH dit jaar.
Casartelli schreef:
een vrij anoniem nummertje, gevolgd door een instrumentale finale die naar een soort-van-climax toewerkt. Beide delen hebben verder niet al te veel met elkaar te maken. Een kennelijke klassieker voor mensen voor wie echte prog te hoog gegrepen is.
een vrij anoniem nummertje, gevolgd door een instrumentale finale die naar een soort-van-climax toewerkt. Beide delen hebben verder niet al te veel met elkaar te maken. Een kennelijke klassieker voor mensen voor wie echte prog te hoog gegrepen is.
0
geplaatst: 5 november 2019, 10:55 uur
Hahahaha, die quotes over Instant Street hier. 
Ladder 4 is echt onmogelijk goed though, echt wel de allermoeilijkste van de vier. Pareltjes als Svefn-G-Englar, Let It Happen, Bigmouth, TUF en Push the Sky Away gewoon niet kunnen noemen

Ladder 4 is echt onmogelijk goed though, echt wel de allermoeilijkste van de vier. Pareltjes als Svefn-G-Englar, Let It Happen, Bigmouth, TUF en Push the Sky Away gewoon niet kunnen noemen

1
geplaatst: 5 november 2019, 12:04 uur
Casartelli schreef:
Ook t.a.v. Instant Street kan ik een oud citaat van mezelf aanhalen, al heeft dEUS (en het album The Ideal Crash) hier wel wat aan sympathie gewonnen op DTRH dit jaar.
Als liefhebber van echte prog vind ik Instant Street ook heel erg goed. Die opbouw Ook t.a.v. Instant Street kan ik een oud citaat van mezelf aanhalen, al heeft dEUS (en het album The Ideal Crash) hier wel wat aan sympathie gewonnen op DTRH dit jaar.
(quote)

1
geplaatst: 5 november 2019, 13:16 uur
je bent niet de enige. De lijst zo langslopend kan het wel eens een heel lastig verhaal worden voor Tame Impala.
0
geplaatst: 5 november 2019, 13:43 uur
Ik hoop dat Jubilee Street het in ieder geval haalt, maar ik vrees er voor dat Cave voor de 2e keer net buiten de boot gaat vallen in de herkansing.
0
geplaatst: 5 november 2019, 14:21 uur
Als ik zo eens heel snel door de lijstjes scroll dan lijkt het me stug dat Push the Sky Away het gaat redden, ik zie zo op het oog Jubilee Street veel vaker genoemd worden.
0
geplaatst: 5 november 2019, 14:43 uur
Indien Cave en Tame Impala het allebei halen staan er in de finale een recordaantal Australische artiesten :O
Edit: ik heb niks gezegd, lekkere anti-jinx
Edit: ik heb niks gezegd, lekkere anti-jinx

0
geplaatst: 5 november 2019, 19:05 uur
De laatste herkansingsladder en het is weer een close finish geworden...met Nick Cave die er op het allerlaatste moment nog net uitvliegt en U2 die het net nog red.
Uitslag Ronde 5 - Herkansingsladder 4:
Door naar de finale:
1. Songs: Ohia - Lioness 295
2. Sinéad O'Connor - Troy 282
3. DJ Shadow - Stem / Long Stem 262
4. U2 - The Unforgettable Fire 254
Definitief uitgeschakeld:
5. Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street 250
6. Bruce Springsteen - The River 246
7. Prince & The Revolution - Purple Rain 241
8. Underworld - Born Slippy .NUXX 235
9. Tame Impala - Let It Happen 231