Muziek / Muziekgames / VU-meter
zoeken in:
1
geplaatst: 25 september 2019, 14:59 uur
En dan gaat onze held gewoon onbeschoft pikken van Marvin Gaye's "Hitch Hike" ( pak anders die Stones cover van Marvins liedje er maar eens bij) en eerlijk is eerlijk Marvin was altijd de betere zanger en Lou de betere prater, alleen doet Lou dat einde hier weer geweldig en die koortjes zijn ook weer subliem.
Een stevige 9,5 voor dit robijntje, wat was onze Lou toch goed zeg.
Een stevige 9,5 voor dit robijntje, wat was onze Lou toch goed zeg.
1
geplaatst: 25 september 2019, 16:34 uur
Kennen de deelnemers ( en wellicht de meelezers (?) ) aan dit topic hier, dat onderdeel De Muziekschool uit het TV-programma De Top 2000 A GoGo, dat ieder jaar tussen Kerst en Oud-Nieuwjaar wordt uitgezonden door de NPO ?
Matthijs van Nieuwkerk ( in dit topic Hacker ) draagt iets aan, en popprofessor Leo Blokhuis ( in dit topic Rudi S ) vertelt in geuren en kleuren de achtergrond en weetjes van het betreffende item, dat hier dus altijd een track van een album van The Velvet Underground betreft.
Een welgemeende
voor het commentaar en de info die er aangedragen wordt.
Keep up the good work !
Matthijs van Nieuwkerk ( in dit topic Hacker ) draagt iets aan, en popprofessor Leo Blokhuis ( in dit topic Rudi S ) vertelt in geuren en kleuren de achtergrond en weetjes van het betreffende item, dat hier dus altijd een track van een album van The Velvet Underground betreft.
Een welgemeende
voor het commentaar en de info die er aangedragen wordt.Keep up the good work !
1
geplaatst: 25 september 2019, 17:42 uur
Oh mijn stukje over dat koortje en outro kennde ik ook al

The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967)
0
geplaatst: 26 september 2019, 08:43 uur
Er mogen nog wel wat stemmen bij voor There She Goes Again.
De volgende track komt van White Light / White Heat, en maakt het eerste dozijn vol.
12. I Heard Her Call My Name
Mmm, zeer zeker niet het beste nummer dat ik hoorde van The VU, en van WL/WH...
6,8
De volgende track komt van White Light / White Heat, en maakt het eerste dozijn vol.
12. I Heard Her Call My Name
Mmm, zeer zeker niet het beste nummer dat ik hoorde van The VU, en van WL/WH...
6,8
2
geplaatst: 26 september 2019, 15:24 uur
Mmm, begint lekker zo en jij de reisleider alhier krijgt waarschijnlijk veel medestanders.
Ik heb dit nummer aangevinkt bij een dik ***** album.
Hoe dan, tja met die attitude en distortion is dit een proto voor bands als The Stooges en vooral Sonic Youth, maar het wonder zit 'm vooral in die geweldige (vaak verketterde) zieke deels anotale, deels gestoorde "vlammenwerper" gitaarsolo die Lou halverwege het nummer inzet.
Yep das Lou en Sterling was hier vast ook een te goeie gitarist voor.
Een vette krent, ik bedoel 10.
0
zaaf
geplaatst: 26 september 2019, 15:27 uur
zonder die eerste regel is het een dikke 'like' van mij
3
geplaatst: 26 september 2019, 15:31 uur
zaaf schreef:
Oh maar die eerste regel is geen diskwalificatie oid, ik weet best dat vele dit een minder VU nummer vinden , dus like nu maar beste vriend.
0
geplaatst: 26 september 2019, 15:37 uur
0
catchup
geplaatst: 26 september 2019, 18:05 uur
Rudi S schreef:
deels anotale, deels gestoorde
deels anotale, deels gestoorde
dat is pas takkeherrie!
Heel vaak opgezet, zelden afgeluisterd, anders dan Sister Ray, dat een soort minimalistische flow oplevert.
* denotes required fields.