MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Onweerwolf
herman schreef:
Snob 2000 heb ik 1 keer geluisterd en toen kreeg in 1 uur 3 keer AC/DC en ook nog een AC/DC kloon. Dus dat neem ik sowieso niet serieus.

Ik beluister nu de Snob 2000 uitzending van 2016 in etappes en in de onderste regionen is het af en toe wel genieten en zeer divers.

Mijn lijstje is weer ingeleverd. Ten opzichte van vorig jaar ben ik de nummers 1, 4, 9, 11, 15, 16, 17, 20, 22, 26, 27 en 31 kwijtgeraakt. Daarvoor heb ik teruggekregen: 1, 2, 5, 10, 17, 18, 20, 21, 26, 27, 31 en 32. Door de bank genomen is de top iets sterker geworden, maar ben ik vooral veel middenmoters kwijtgeraakt en is de achterhoede gegroeid. Dat blijkt ook wel uit relatief hoge noteringen voor een houthakkersbalade en een heldenzang, die normaal gesproken altijd bottom 4 bij mij scoren.

Opvallend ook dat de 90's 3 nummers in hebben moeten leveren, terwijl de 10's 3 nummers erbij hebben gekregen. Rest van de decennia zijn min of meer gelijk gebleven...

Gretz schreef:
(quote)

Wat heet. Nul vrouwelijke artiesten in hun Top 100

?

Belachelijke lijst.

Gretz schreef:
(quote)

En ook behoorlijk gevarieerd als je het bijvoorbeeld afzet tegen de extreem eenzijdige Snob 2000.

Hmm, die snob2000 vind ik wel vet eigenlijk als ik er zo doorheen loop, maar inderdaad minder variatie in genres, met name indie/alternatieve rock of juist metal doen het goed. Maar wat ik wel tof vind is dat artiesten er met hun minder bekende pareltjes hoog instaan, terwijl het bij de MuMe top2000 toch vaak de overbekende nrs zijn die bovenaan staan.

orbit schreef:
Maar wat ik wel tof vind is dat artiesten er met hun minder bekende pareltjes hoog instaan, terwijl het bij de MuMe top2000 toch vaak de overbekende nrs zijn die bovenaan staan.

Das op zich een logisch gevolg van het feit dat in de Snob 2000 geen nummers mogen staan die een notering hebben in de Top 2000 of genoemd zijn in hun keuzelijst. De overbekende classics staan nu ook wel grotendeels in de Top 2000 (zie The Smiths).

Mijn lijstje ook doorgestuurd. Een nieuwe nummer één, voornamelijk omdat die van vorig jaar niet meer in de finale stond. De verdwenen nummers scoren 15,91 in totaal, de nieuwe toegevoegde nummers scoren 15,33. Wat mij betreft blijft het dus bijna hetzelfde. Het gemiddelde release jaar van de eerste helft is 1979, van de tweede helft is het 1997. Ik hou blijkbaar beduidend meer van de oude nummers dan van het recentere werk...
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat...

Lijstje ingeleverd.
De verdwenen nummers scoorden gemiddeld plaats 16,5. De vervangers 18,25. Deze finale valt bij mij dus iets minder in de smaak.
Veel verschuivingen onder de vaste deelnemers, omdat ik songs kennelijk anders waardeer dan vorige keer. Grootste verrassing: Nina klimt 15 plaatsen!

Mijn gevoel zegt dat dit misschien wel de beste finale ooit is. Er is maar één manier om daarachter te komen en dat is de nummers te scoren. De laatste keer dat ik cijfers heb gegeven was vier jaar terug. Toen gaf ik gemiddeld een 8,43 aan de finale. Dit jaar is dat 8,39, dus toch niet de beste finale ooit.

Destijds o.a. goed scorende nummers als Shine On You Crazy Diamond, Maid of Orleans, Baba O'Riley en Move On Up die nu ontbreken. Niettemin doen de nieuwkomers het dit jaar ook prima.

T.o.v. vorig jaar eruit:
6. Sigur Rós - Svefn-G-Englar (1999)
10. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) (2004)
12. Depeche Mode - Enjoy The Silence (1990)
15. The Sound - Winning (1981)
16. The Knife - Silent Shout (2006)
18. Talking Heads - Once in a Lifetime (1980)
21. David Bowie - Life On Mars? (1971)
22. Portishead - Glory Box (1994)
26. Prince - Sign O' The Times (1987)
28. The Beatles - Eleanor Rigby (1966)
29. Pixies - Debaser (1989)
31. Massive Attack - Unfinished Sympathy (1991)

Gemiddeld: 19,50

Posities nieuwe nummers:
6, 8, 10, 16, 17, 18, 19, 21, 23, 24, 28, 29

Gemiddeld: 18,25

Iets beter dus, maar ook weer niet wereldverschuivend.

Ook van mijn kant de gemiddelde ins en outs eens bekijken:

Out: 7, 9, 10, 14, 17, 19, 21, 22, 23, 27, 28, 30 = 18.91

In: 1, 3, 5, 6, 12, 14, 16, 24, 26, 28, 29, 31 = 16.25

Wat ik ook al aanvoelde, blijkt hieruit: een duidelijke verbetering t.o.v. van vorig jaar. Wel ook meer uitschieters naar boven en onderen toe, maar we zijn op de goede weg!

Lijstje ingeleverd. Een nieuwe nummer één (maar die heeft al heel wat vaker bovenaan gestaan bij mij). Verder voelt het lijstje wat beter aan dan vorig jaar (dat was dan ook een echt rampjaar wat betreft de finale van de MuMeLadder). Gelukkig blijft er wel genoeg meuk in onze finalelijst staan om op af te geven (en er is ook weer genoeg bijgekomen).

Wel grappig dat we met Child in Time én Stairway to Heaven in onze finalelijst eindelijk de mastodonten van de top2000 lijst van radio2 omarmen (nu alleen Bohemian Rapsody en Hotel California nog ).
Maar misschien beginnen we het hier wel te leren wat goede muziek is

Eruit: 2, 6, 8, 9, 11, 16, 17, 21, 26, 27, 30, 32 (gemiddelde = 17,08)
Erin: 1, 4, 8, 9, 10, 11, 13, 18, 21, 27, 30, 31 (gemiddelde = 15,25)

Zo, mijn lijstje is opgestuurd. Ik heb dezelfde nummer 1 als alle jaren dat ik meedoe (sinds 2014). Wel heb ik een totaal nieuwe nummer 32, wat ermee te maken heeft dat 2 van de 3 oude nummers 32 iets in waardering zijn gestegen.
Eén nummer is 11 plekken gedaald, verder is er in de middenmoot her en der wat geschoven, voornamelijk door een groot aantal nieuwe binnenkomers daar.

Uit: 3, 8, 16, 17, 22, 24, 25, 26, 27, 28, 30, 31 (gemiddeld 21,42)
In: 4, 6, 8, 11, 15, 16, 18, 24, 28, 29, 30, 32 (18,42)

Ik zit nu op 68 ontvangen lijstjes.

Onweerwolf
Mijn lijstje is een feit.

Verdwenen:

2. Massive Attack - Unfinished Sympathy
5. Pixies - Debaser
18. Sigur Rós - Svefn-G-Englar
20. David Bowie - Life On Mars?
21. Portishead - Glory Box
22. The Knife - Silent Shout
23. Depeche Mode - Enjoy The Silence
24. The Sound - Winning
25. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
26. Talking Heads - Once In A Lifetime
27. Prince - Sign O' The Times
31. The Beatles - Eleanor Rigby

Uit: 2,5,18,20,21,22,23,24,25,26,27,31 (20,3 gemiddeld)
In: 1,3,6,8,10,13,17,19,26,27,29,32 (15,9 gemiddeld)

Well done! Deze finale is een stuk sterker.

Maar het verschoppen van Unfinished Sympathy is natuurlijk ronduit schandalig.

Andere feiten:

- Op nummer 2,9,20 en 25 staan platen die niet nieuw zijn die lager staan dan ooit.
- Op nummer 24 staat de enige plaat die niet nieuw is die hoger staat dan ooit.
- Van de 6 platen die in alle 12 edities van mijn eindlijstje stonden staat er dit jaar geen enkele meer in de Top 10.
- 2 Platen staan op dezelfde plek als vorig jaar.
- 2 platen zakken maar liefst 11 plekken maar beiden stonden ooit al eens lager dan dit jaar.
- De grootste stijger pakt 4 plekken winst.
- Van de 4 platen die fonkelnieuw zijn dit jaar halen er twee de Top 10 en 2 de Bottom 10.

Is daar Kenny's eerste plek 32?

johannesA
Zeker niet.

Op de post!

Nieuw: 4, 5, 7, 10, 13, 16, 18, 22, 24, 25, 29, 32
Exit: 5, 6, 12, 15, 19, 24, 25, 26, 28, 29, 31, 32

Nee, ik ben zeker niet ontevreden. Geniale finale.

Onweerwolf
Met excuses aan de niet-geïnteresseerden voor het onderstaande spambericht:

Het kleine broertje van dit grote topic is begonnen aan z'n finalefase:

http://i.imgur.com/NMFJ1.png

Beste allemaal,

Na bijna 11 maanden stemmen op 311 ladders zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2019!

Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over vijf weken 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.

Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.

Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)

Ik zou het op prijs stellen wanneer je rekening houdt met enkele aandachtspunten bij het inleveren van je lijstje:

1. rangschik de platen in je lijstje met nummers van 1 t/m 12.
2. Zet jouw nummer 1 (dus je favoriete plaat die de meeste punten moet krijgen) bovenaan.
3. Zet alle platen onder elkaar zonder witregels er tussen.
4. Als je de titels en uitvoerenden niet kopieert uit deze post zorg dan dat je ze A) wel op dezelfde wijze hebt gespeld en B) een spatie-streepje-spatie tussen de titel en uitvoerende hebt staan waarbij de uitvoerende er voor komt en de titel erna.

Gaat bovenstaande mis dan is dat niet erg. Gaat het echter goed dan kan ik je lijstje binnen 10 seconden verwerken en is bovendien de kans op fouten van mijn kant nihil.

Twijfel je nog? Hier een voorbeeld van hoe ik je lijstje het liefst in mijn inbox zie verschijnen:

01. Portishead - Machine Gun (2008)
02. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
03. Archive - Controlling Crowds (2009)
04. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
05. The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
06. Phosphorescent - Song For Zula (2013)
07. Tame Impala - Let It Happen (2015)
08. Archive - Collapse/Collide (2009)
09. Courtney Barnett - Depreston (2015)
10. Spinvis - Oostende (2011)
11. Beach House - Myth (2012)
12. David Bowie - Lazarus (2015)

De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.

Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen in het finale weekend op 21 & 22 december en duurt de gehele dag. Net als voorgaande jaren zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten op de zondag en bij overwegende respons, zoals in 2018, presenteer ik het eerste handjevol lijstjes al op de zaterdag. Het laatste lijstje maak ik om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:

De eindstand van 2018:

https://vgy.me/a7vjR1.png

Als alles meezit komt er ook weer een uitzending van de eindlijst op Orinoco Radio. Hoe dat dit jaar precies ingevuld gaat worden is nog onder voorbehoud maar het één-na-laatste weekend van december kun je hiervoor dus op je kalender aankruisen.

De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op vrijdag 20 december om 23:59 's avonds.

De Finalisten:

Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:

URL: De Witte Trui - Finale Ladder 2019
of
URI: spotify:playlist:4WpFkaigZQyRpFQJ44XEXp

A Tribe Called Quest - We The People.... (2016)
Arcade Fire - Reflektor (2013)
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
Arcade Fire - We Used To Wait (2010)
Archive - Collapse/Collide (2009)
Beach House - Myth (2012)
CHVRCHES - The Mother We Share (2012)
Daughter - Youth (2011)
David Bowie - Lazarus (2015)
Deerhunter - Desire Lines (2010)
Editors - Papillon (2009)
Kendrick Lamar - King Kunta (2015)
Lana Del Rey - Video Games (2011)
Let's Eat Grandma - Donnie Darko (2018)
London Grammar - Strong (2013)
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (2016)
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
Phosphorescent - Song For Zula (2013)
PJ Harvey - The Glorious Land (2011)
Spinvis - Kom Terug (2011)
Tame Impala - Let It Happen (2015)
The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
The War On Drugs - An Ocean In Between The Waves (2014)
The War On Drugs - Red Eyes (2013)

THE LINES ARE OPEN!!!

Lijstje verstuurd. Mijn nummers 4 en 5 bereiken hun hoogste positie ooit en mijn nummers 31 en 32 stonden vorig jaar nog top 30. Met andere woorden: de nieuwkomers bevinden zich vooral in het middenveld bij mij.

Opvallend: ik heb niet van elk nummer het jaartal gecheckt, maar ik denk dat mijn onderste drie ook de drie oudste finalisten zijn.

Bij deze een eerste herinneringspost voor degene die nog geen eindlijstje hebben ingeleverd (en dat hopelijk nog wel willen) voor de finale van de MuMeLadder 2019, onze eigen top 2000 van MusicMeter.

De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.

De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.

Dus aub niet je lijst posten in het topic.

Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 6 december om 22.00u bij mij binnen zijn.
Orinoco internet radio heeft bij monde van chevy93[/user bevestigd dat ze ]net als voorgaande jaren op zondag de top 100 van onze top 2000 weer zullen uitzenden en wel op zondag 8 december.
Zondagavond gaan we dan ook weer live op Orinoco Internet Radio de ontknoping van de top 10 en de nummer 1 bekendmaken.

De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 149 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer eens in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.
Voorlopig staat de teller op 77 ontvangen eindlijstjes.

En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Onder de youtube linkjes staat ook nog een link naar een Spotify playlist waarin je ook de hele top 32 kan beluisteren.

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hieronder en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).

ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.

Finale MuMeLadder 2019 (Top 2000 van MuMeter):

Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Band of Horses - The Funeral
Burial - Ashtray Wasp
David Bowie - "Heroes"
Deep Purple - Child In Time
dEUS - Instant Street
DJ Shadow - Stem / Long Stem
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Kate Bush - Wuthering Heights
Kendrick Lamar - King Kunta
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
New Order - Blue Monday
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Untitled #8
Sinéad O’Connor - Troy
Songs: Ohia - Lioness
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
Talk Talk - Such A Shame
The Beatles - A Day In The Life
The Church - Under The Milky Way
The Cure - A Forest
The National - Bloodbuzz Ohio
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
U2 - The Unforgettable Fire
The Velvet Underground - Venus In Furs

De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren:

MuMeLadder 2019 [Luisterlijst] on Spotify - open.spotify.com

spotify:user:elninjo1964:playlist:1ulnPG95O9RaVTsfXQV2bv

Nogmaals:

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hierboven en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC

Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd, mensen die meegestemd hebben dit jaar, mensen die getagd zijn voor een eindlijstje in De Witte Trui, mensen die lijstjes in het Radio 2 Top 2000 lijstjes hebben gepost en daar hebben meegediscucieerd (ik ga er gemakshalve even vanuit dat zij van lijstjes maken houden en daarom wellicht ook hier een lijstje willen insturen] en mensen die ik anderszin ken of in voorgaande jaren een lijstje hebben ingestuurd en/of aangeschreven zijn, krijgen een notificatie van dit bericht. Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt (ik had wat weinig tijd om de lijst goed te controleren, dus er kunnen wellicht wat namen missen).

Geadresseerden van dit bericht:

-SprayIt- , 123poetertjes , 50tracks , adri1982 , Alicia , andré , Andres4 , AOVV , arcade monkeys , Bert Wasbeer , bikkel2 , Bucquoy , catdog , Cervantes , charlotte2807 , Choconas , Circe , corn1holio1 , dircky007 , divart , Dwejkk_ , Edgar18 , El Ninjo , Fathead , Finidi , freakey , Gebruiker43757 , gerre , Glen Hansard , Grafmat , Gringo_m , herman , hoolie55 , Jester , johan de witt , Justus18 , kaj_666 , Kasparovski , Koenr , liselotte111 , luigifort , Lying Mouth , Manfield , Marty McFly , Mozzer , Nicolage Rico , Outlaw104 , Ploppesteksel , postpunker , ranboy , Reijersen , remcodulac , Riesdude , Robbie34 , Rodajc , rolandobabel , Rudi S , SanderT , Scorpion_21 , sheep67 , shinybeast , Simon77 , SjoerdCrins , Snoeperd , sokra , sq , stoepkrijt , tafkat , tbouwh , Teunnis , the viking , thelion , titan , Tom Traubert , Vince vega , VladTheImpaler , wandelindenatuur , west , WhyNotSmile , zaaf

Ik doe mee. Beetje laat, maar kom. Al is het maar omdat één van mijn all-time favorieten in de lijst staat.

Edit : Ook voor De Witte Trui doe ik nog mee.

Voor degene die nog een lijstje gaan opsturen toch even het verzoek dat niet allemaal op het laatste moment te doen, dat scheelt mij een hoop werk en als ik op de laatste dag nog 30 of 40 lijstjes krijg kan ik ook niet garanderen dat ik genoeg vrije tijd heb om alles op tijd te verwerken om met de uitslag te starten.

Bij deze een tweede en voorlaatste herinneringspost voor degene die nog geen eindlijstje hebben ingeleverd (en dat hopelijk nog wel willen) voor de finale van de MuMeLadder 2019, onze eigen top 2000 van MusicMeter.

Je hebt namelijk nog minder dan 1 week de tijd!!!!

De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.

De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.

Dus aub niet je lijst posten in het topic.

Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 6 december om 22.00u bij mij binnen zijn.
Orinoco internet radio heeft bij monde van chevy93[/user bevestigd dat ze ]net als voorgaande jaren op zondag de top 100 van onze top 2000 weer zullen uitzenden en wel op zondag 8 december.
Zondagavond gaan we dan ook weer live op Orinoco Internet Radio de ontknoping van de top 10 en de nummer 1 bekendmaken.

De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 149 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer eens in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.
Voorlopig staat de teller op 77 ontvangen eindlijstjes.

En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Onder de youtube linkjes staat ook nog een link naar een Spotify playlist waarin je ook de hele top 32 kan beluisteren.

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hieronder en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).

Finale MuMeLadder 2019 (Top 2000 van MuMeter):

Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Band of Horses - The Funeral
Burial - Ashtray Wasp
David Bowie - "Heroes"
Deep Purple - Child In Time
dEUS - Instant Street
DJ Shadow - Stem / Long Stem
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Kate Bush - Wuthering Heights
Kendrick Lamar - King Kunta
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
New Order - Blue Monday
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Untitled #8
Sinéad O’Connor - Troy
Songs: Ohia - Lioness
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
Talk Talk - Such A Shame
The Beatles - A Day In The Life
The Church - Under The Milky Way
The Cure - A Forest
The National - Bloodbuzz Ohio
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
U2 - The Unforgettable Fire
The Velvet Underground - Venus In Furs

De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren:

MuMeLadder 2019 [Luisterlijst] on Spotify - open.spotify.com

spotify:user:elninjo1964:playlist:1ulnPG95O9RaVTsfXQV2bv

Nogmaals:

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hierboven en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC

Geadresseerden van dit bericht:

-SprayIt- , 50tracks , adri1982 , Alicia , andré , Andres4 , AOVV , arcade monkeys , Bert Wasbeer , bikkel2 , catdog , Cervantes , charlotte2807 , Choconas , Circe , corn1holio1 , dircky007 , divart , Dwejkk_ , Edgar18 , El Ninjo , Finidi , freakey , Gebruiker43757 , gerre , Glen Hansard , Grafmat , Gringo_m , herman , hoolie55 , Jester , johan de witt , Kasparovski , Koenr , liselotte111 , luigifort , Lying Mouth , Manfield , Marty McFly , Mozzer , Nicolage Rico , Outlaw104 , postpunker , ranboy , Reijersen , remcodulac , Riesdude , Robbie34 , Rodajc , Rudi S , SanderT , Scorpion_21 , sheep67 , shinybeast , Simon77 , SjoerdCrins , Snoeperd , sq , stoepkrijt , tafkat , tbouwh , Teunnis , the viking , thelion , Tom Traubert , VladTheImpaler , wandelindenatuur , west , WhyNotSmile , zaaf

Nog geen tijd gehad de hele lijst te beluisteren, maar dat gaat komende week zeker lukken.

Lijstje verstuurd.
Echt een tegenvallende lijst dit jaar, by far de minste ooit.
Slechts 8-9 nummers die ik in een finale vind thuishoren.
Normaal was dat ongeveer de helft van de lijst.

johan de witt schreef:

Echt een tegenvallende lijst dit jaar, by far de minste ooit.

Daar ben ik het helaas volledig mee eens...... Mijn lijst komt er aan.....

Zeurpietjes, prachtige lijst juist. 32 toppers.

Wrathchild1
Zeurpietjes rond Sinterklaas.... .

Men bedoelt vaak ....het is mijn smaak niet.

Wrathchild1 schreef:
Zeurpietjes rond Sinterklaas.... .

Men bedoelt vaak ....het is mijn smaak niet.

Zijn wel roetzeurpietjes dan

Wrathchild1

We zitten momenteel op 93 eindlijstjes.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:51 uur

geplaatst: vandaag om 18:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.