MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Nou nee, het was gewoon een matige ladder. Toen heb ik dus ook maar 'gewoon' twee Beatlesnummers punten gegeven.

Een sterke ladder juist, maar de schade valt enigszins mee. De tijd dat Nas niet eens de eindlijst haalde is gelukkig voorbij, nu wederom op weg naar een mooie plek in het linkerrijtje.

Wolf Alice’s DDTK matige eenheidsworst? Dan zou het nummer geen 400+ punten bij elkaar sprokkelen in deze fase. Gewoon een steengoed nummer.

Don't Delete the Kisses is een uniek nummer en het beste wat het prachtjaar 2017 heeft voortgebracht. Mensen die dit generiek durven te noemen moeten maar eens aangeven waar Ellie Rowsell dan precies de mosterd vandaan heeft gehaald. Dit soort indie dream pop met parlando-zang, ik heb het nooit eerder gehoord. En fijn dat er af en toe nog eens een recenter nummer doorgaat, want leeftijd zou inderdaad geen rol moeten spelen.

Blijft bij mij desalniettemin toch één oor in andere oor uit, zonder ook maar een moment de indruk te geven waarom het boven de middelmaat zou moeten uitsteken. Was samen met Shadow van Chromatics in de toenmalige edities van SvhJ één van de grootste frustraties en teleurstellingen dat die het tot de finale wist te brengen.

Casartelli schreef:
Nou nee, het was gewoon een matige ladder. Toen heb ik dus ook maar 'gewoon' twee Beatlesnummers punten gegeven.
Het was een erg matige ladder. Geen enkel aansprekend nummer. Eerste keer dat ik, sinds ik weer meestem, niet op een ladder heb gestemd.

Gekkies. Ik had wel minstens 10 nummers punten willen geven. Als ik een top 20 had moeten maken, dan had zelfs de nummer laatst nog een voldoende gescoord

De drie Beatles door, Wolf Alice ook en nu nog even hopen op Townes.

Nee hoor weinig mis met de uitslag

dumb_helicopter schreef:
Blijft bij mij desalniettemin toch één oor in andere oor uit, zonder ook maar een moment de indruk te geven waarom het boven de middelmaat zou moeten uitsteken. Was samen met Shadow van Chromatics in de toenmalige edities van SvhJ één van de grootste frustraties en teleurstellingen dat die het tot de finale wist te brengen.
Haha, dit helemaal. Nou is dat nummer van Wolf Alice nog wel luisterbaar, dat nummer van Chromatics (eigenlijk alles wat ik van hen ken) ging echt helemaal nergens over...

Had gisteren helaas geen tijd meer om te stemmen, maar zo snel gezien had het ook niet heel veel veranderd.

MVW
Mijn nr. 1 keurig laatste en dan ook nog 3 Beatles door. Ik probeer al zo'n 20 jaar te ontdekken wat er nu zo bijzonder aan hen is maar krijg toch meer en meer het gevoel dat mensen ze zo goed vinden omdat dat muziekhistorisch nu eenmaal zo lijkt te horen. Maar ach, storend vind ik ze meestal ook niet dus zie ik ze maar als overgangsnummers tussen de meer bijzondere werken in de lijst.

Beatles klik ik ook aan in geval van ‘bij gebrek aan beter‘. Maar in dit geval kwam alleen Something daar voor in aanmerking want met die andere 2 heb ik helemaal niks.

Uitslag Ronde 2 - Ladder 5:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 1000 van de Top 2000

1. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps [97] 657
2. Portishead - Machine Gun [184] 599
3. Editors - Papillon [224] 518
4. Arcade Fire - We Used To Wait [606] 515
5. U2 - One Tree Hill [557] 477
6. New Order - Bizarre Love Triangle [1014] 463
7. ABBA - The Day Before You Came [270] 432
8. Tears For Fears - Change [1242] 426
9. Interpol - Slow Hands [1327] 414

Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog bij de beste 1000.

10. Queen & David Bowie - Under Pressure [555] 375
11. KOTO - Visitors [new] 296
12. The Prodigy - Breathe [new] 293
13. Sting - Russians [1567] 275
14. MGMT - Kids [614] 265
15. Muse - Time Is Running Out [880] 259
16. Balthazar - Fever [new] 259
17. Bryan Ferry - Don't Stop The Dance [1963] 252
18. White Lies - Farewell To The Fairground [1598] 223
19. The Antlers - Bear [new] 209
20. Courtney Barnett - Nobody Really Cares If You Don't Go To The Party [1810] 193

Queen & Bowie redden het ook wel, de rest sneuvelt hier.

Oei, KOTO had ik graag doorgezien i.p.v. TFF of Interpol

Koto nog verrassend goed gescoord, zelfs nog bijna door had idd wel door gemogen ipv TFF...

Beatles weer bovenaan, met een van hun meest overschatte nummers ook nog...

KOTO scoort nog goed door het bevoordelen van love/hate nummers. Dus natuurlijk was dit het hoogst haalbare.

Zwakke uitslag helaas.

Ik heb KOTO oprecht nog eens een kans gegeven. Maar ik hoor het niet, zoveel interessants of leuks gebeurt hier toch niet in? Ik vind het leuk als verschillende genres vertegenwoordigd zijn in deze lijst, maar heeft de Italo disco niets beters te bieden dan?

Jammer van KOTO, goed van TFF en Interpol. En intussen dendert de Beatles Top 2000 voort.

Jordi en Titmeister jullie weten niet waar je het over hebt. Die van Koto is goed, heb er zelf ook op gestemd, maar Change is simpelweg het beste wat TFF te bieden heeft en staat terecht in de top 1000.

Jammer van Kids. Maar ja als je nu al sneuvelt, heb je niet zo veel te zoeken in deze lijst.

Interpol terecht door, verder een matige uitslag in een niet al te beste ladder.

Casartelli (moderator)
Poeha schreef:
maar Change is simpelweg het beste wat TFF te bieden heeft
Hoewel dat voor mij rijkelijk overdreven is, heeft een vlammende liveversie van dit nummer in een verder wat wisselvallig concert vorig jaar hier zeker voor een paar puntjes extra gezorgd.

Papillon derde Rot op van mij wat een draakje blijft dat toch zeg. Beatles moeten hier ook niet op #1 staan. Jammer voor The Antlers, Courtney en The Prodigy #spreadthenegativity

While my ArthurDZ gently weeps.

Poeha schreef:
Change is simpelweg het beste wat TFF te bieden heeft en staat terecht in de top 1000.

hmm...ik vind The Hurting echt een fantastisch album (4,5* gegeven ook) maar Change is voor mij daarop toch wel de zwakste schakel.

Poeha schreef:
Jordi en Titmeister jullie weten niet waar je het over hebt. Die van Koto is goed, heb er zelf ook op gestemd, maar Change is simpelweg het beste wat TFF te bieden heeft en staat terecht in de top 1000.

Eens met je tweede, derde en vierde statement, maar zeker niet met je eerste en laatste punt

Johnny Marr schreef:
Papillon derde Rot op van mij wat een draakje blijft dat toch zeg.
If there really was a God here, he'd have raised a hand by now. It kicks like a sleep twitch!

Johnny Marr schreef:
Papillon derde Rot op van mij wat een draakje blijft dat toch zeg. Beatles moeten hier ook niet op #1 staan. Jammer voor The Antlers, Courtney en The Prodigy #spreadthenegativity

The Prodigy is toch ook maar wat puber muziek. Spread the negativity!

Johnny Marr schreef:

I don't know why nobody told you
How to unfold your love, Johnny Marr

Ach, de volgende ronde mag ook niet te moeilijk worden, denk ik dan maar

Ik blij dat er afroming wordt toegepast, want anders zouden we waarschijnlijk 40-50 Beatles in de Top 1000 krijgen met het huidige systeem. Het gevoel dat MVW beschrijft herken ik wel. Ik vind dat de Kevers onevenredig veel erkenning krijgen als je het vergelijkt met hun tijdgenoten. Na zoveel jaren luisteren heb ik niet het gevoel dat hun composities/songstructuren nu zóveel knapper zijn dan veel andere hitmachines in die tijd. Dus in die zin vind ik het zeker een overschatte band, die volgens mij best een hoop profijt heeft van het self fulfilling prophecy-effect.

Een paar weken geleden organiseerde Poek de 60's girl groups Greatest Hits, waar ik fantastische ontdekkingen deed. Een groot deel van de deelnemers van die GH-finale (Flirtations, Crystals, Exciters, Chiffons, Belles, Velvelettes, Reparata and The Delron) is hier in geen velden of wegen te bekennen. The Ronettes, The Shangri-Las, The Shirelles, Martha moeten het slechts doen met 1 of 2 nummertjes.

Gretz schreef:
Na zoveel jaar luisteren heb ik niet het gevoel dat hun composities/songstructuren nu zoveel knapper zijn dan veel andere hitmachines in die tijd.

Oei, ik had toch gehoopt dat 123poetertjes beter zijn best ging doen om je te indoctrineren.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:30 uur

geplaatst: vandaag om 01:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.