Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 17 mei 2020, 18:55 uur
KeverMeter
Ronde 1 (22/22
):
1. The Beatles - Here Comes The Sun 781
1. The Beatles - A Day In The Life 700
1. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps 699
1. The Beatles - Eleanor Rigby 657
3. The Beatles - Something 464
3. The Beatles - Norwegian Wood (This Bird Has Flown) 436
4. The Beatles - I Want You (She's So Heavy) 577
4. The Beatles - Blackbird 574
4. The Beatles - Come Together 515
4. The Beatles - I Am The Walrus 504
4. The Beatles - Strawberry Fields Forever 479
4. The Beatles - Helter Skelter 463
5. The Beatles - Penny Lane 409
6. The Beatles - Lucy In The Sky With Diamonds 417
6. The Beatles - Tomorrow Never Knows 382
6. The Beatles - Paperback Writer* 357
7. The Beatles - For No One 416
7. The Beatles - Dear Prudence 361
8. The Beatles – In My Life 324
10. The Beatles - We Can Work It Out* 338
10. The Beatles - Happiness Is A Warm Gun 298
15. The Beatles - Hey Jude** 249
):1. The Beatles - Here Comes The Sun 781
1. The Beatles - A Day In The Life 700
1. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps 699
1. The Beatles - Eleanor Rigby 657
3. The Beatles - Something 464
3. The Beatles - Norwegian Wood (This Bird Has Flown) 436
4. The Beatles - I Want You (She's So Heavy) 577
4. The Beatles - Blackbird 574
4. The Beatles - Come Together 515
4. The Beatles - I Am The Walrus 504
4. The Beatles - Strawberry Fields Forever 479
4. The Beatles - Helter Skelter 463
5. The Beatles - Penny Lane 409
6. The Beatles - Lucy In The Sky With Diamonds 417
6. The Beatles - Tomorrow Never Knows 382
6. The Beatles - Paperback Writer* 357
7. The Beatles - For No One 416
7. The Beatles - Dear Prudence 361
8. The Beatles – In My Life 324
10. The Beatles - We Can Work It Out* 338
10. The Beatles - Happiness Is A Warm Gun 298
15. The Beatles - Hey Jude** 249
Ronde 2 (4/4):
1. The Beatles - A Day In The Life [7] 845
1. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps [97] 65
2. The Beatles - Something [363] 554
8. The Beatles - I Want You (She's So Heavy) [643] 399
1. The Beatles - A Day In The Life [7] 845
1. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps [97] 65
2. The Beatles - Something [363] 554
8. The Beatles - I Want You (She's So Heavy) [643] 399
1
geplaatst: 17 mei 2020, 18:55 uur
Ik heb de Flirtations wel dankzij de Mumeladder leren kennen (als nominatie ooit waarschijnlijk). Nu hou ik van 60's girl groups en best veel mensen hier ook (42 deelnemers) maar ik kan wel begrijpen dat The Beatles het beter doen dan de 60's girl groups als geheel.
Bij die aflevering van Greatest Hits koos ik er trouwens voor om The Supremes buiten beschouwing te houden. Ik was bang dat ze met zes a acht nummers in de finale zouden komen, allemaal goede nummers waarschijnlijk ook, maar de lijst als geheel zou ik minder leuk vinden dan. Minder ondekkingen door deelnemers bijvoorbeeld. Nu snap ik wel dat mensen vinden dat de ladder daar niet voor bedoeld is, maar ik vind muziek ontdekken toch wel een fijne bijkomstigheid bij het stemmen (en ben dus voor meer verschillende bands in de ladder).
Bij die aflevering van Greatest Hits koos ik er trouwens voor om The Supremes buiten beschouwing te houden. Ik was bang dat ze met zes a acht nummers in de finale zouden komen, allemaal goede nummers waarschijnlijk ook, maar de lijst als geheel zou ik minder leuk vinden dan. Minder ondekkingen door deelnemers bijvoorbeeld. Nu snap ik wel dat mensen vinden dat de ladder daar niet voor bedoeld is, maar ik vind muziek ontdekken toch wel een fijne bijkomstigheid bij het stemmen (en ben dus voor meer verschillende bands in de ladder).
0
geplaatst: 17 mei 2020, 18:57 uur
Poek schreef:
Bij die aflevering van Greatest Hits koos ik er trouwens voor om The Supremes buiten beschouwing te houden. Ik was bang dat ze met zes a acht nummers in de finale zouden komen, allemaal goede nummers waarschijnlijk ook, maar de lijst als geheel zou ik minder leuk vinden dan.
Bij die aflevering van Greatest Hits koos ik er trouwens voor om The Supremes buiten beschouwing te houden. Ik was bang dat ze met zes a acht nummers in de finale zouden komen, allemaal goede nummers waarschijnlijk ook, maar de lijst als geheel zou ik minder leuk vinden dan.
Er staat nochtans slechts 1 nummer van The Supremes in de Ladder van 2019, dus in deze contreien zijn ze in ieder geval minder populair dan bijvoorbeeld The Ronettes en The Shangri-Las

1
geplaatst: 17 mei 2020, 19:02 uur
Gretz schreef:
Er staan nochtans 0 nummers van The Supremes in de Ladder van 2019, dus in deze contreien zijn ze in ieder geval minder populair dan bijvoorbeeld The Ronettes en The Shangri-Las
(quote)
Er staan nochtans 0 nummers van The Supremes in de Ladder van 2019, dus in deze contreien zijn ze in ieder geval minder populair dan bijvoorbeeld The Ronettes en The Shangri-Las
Zoek nog eens, probeer nu eens Supremes ipv Surpremes

1
geplaatst: 17 mei 2020, 20:15 uur
Ik ben nu Blackbird op gitaar aan het leren, heb al zin om hem binnenkort vol in je face te douwen x
1
geplaatst: 17 mei 2020, 20:17 uur
Gretz schreef:
Ik blij dat er afroming wordt toegepast, want anders zouden we waarschijnlijk 40-50 Beatles in de Top 1000 krijgen met het huidige systeem. Het gevoel dat MVW beschrijft herken ik wel. Ik vind dat de Kevers onevenredig veel erkenning krijgen als je het vergelijkt met hun tijdgenoten. Na zoveel jaren luisteren heb ik niet het gevoel dat hun composities/songstructuren nu zóveel knapper zijn dan veel andere hitmachines in die tijd. Dus in die zin vind ik het zeker een overschatte band, die volgens mij best een hoop profijt heeft van het self fulfilling prophecy-effect.
Een paar weken geleden organiseerde Poek de 60's girl groups Greatest Hits, waar ik fantastische ontdekkingen deed. Een groot deel van de deelnemers van die GH-finale (Flirtations, Crystals, Exciters, Chiffons, Belles, Velvelettes, Reparata and The Delron) is hier in geen velden of wegen te bekennen. The Ronettes, The Shangri-Las, The Shirelles, Martha moeten het slechts doen met 1 of 2 nummertjes.
Ik blij dat er afroming wordt toegepast, want anders zouden we waarschijnlijk 40-50 Beatles in de Top 1000 krijgen met het huidige systeem. Het gevoel dat MVW beschrijft herken ik wel. Ik vind dat de Kevers onevenredig veel erkenning krijgen als je het vergelijkt met hun tijdgenoten. Na zoveel jaren luisteren heb ik niet het gevoel dat hun composities/songstructuren nu zóveel knapper zijn dan veel andere hitmachines in die tijd. Dus in die zin vind ik het zeker een overschatte band, die volgens mij best een hoop profijt heeft van het self fulfilling prophecy-effect.
Een paar weken geleden organiseerde Poek de 60's girl groups Greatest Hits, waar ik fantastische ontdekkingen deed. Een groot deel van de deelnemers van die GH-finale (Flirtations, Crystals, Exciters, Chiffons, Belles, Velvelettes, Reparata and The Delron) is hier in geen velden of wegen te bekennen. The Ronettes, The Shangri-Las, The Shirelles, Martha moeten het slechts doen met 1 of 2 nummertjes.
Je spreekt hier over een niche, toevallig weer girls bands bij jou, hehe. Maar promoten mag zeker.
Los daarvan volg ik wel dat plus 20 nummers om den duur te veel is. Maar ik hoor dat er in de Witte Trui ook sprake is van 15 The National nummers op 400,klopt dat?
Ik ben hard tegen afroming. Plus 10 is helemaal idioot, plus 20 wil ik wel volgen..maar anderszijds, als dat de gemiddelde musicmeter smaak is? We zijn toch allemaal zelfdenkende wezens?

0
geplaatst: 17 mei 2020, 20:20 uur
Gretz schreef:
Na zoveel jaren luisteren heb ik niet het gevoel dat hun composities/songstructuren nu zóveel knapper zijn dan veel andere hitmachines in die tijd. Dus in die zin vind ik het zeker een overschatte band, die volgens mij best een hoop profijt heeft van het self fulfilling prophecy-effect.
Ik moest hard lachen. Na zoveel jaren luisteren heb ik niet het gevoel dat hun composities/songstructuren nu zóveel knapper zijn dan veel andere hitmachines in die tijd. Dus in die zin vind ik het zeker een overschatte band, die volgens mij best een hoop profijt heeft van het self fulfilling prophecy-effect.
Dat jij niet hoort wat The Beatles uniek maakt dat kan, maar getuige hun plek in de muziekgeschiedenis kun je ervan uitgaan dat ze het wel degelijk zijn. In ieder geval tof dat je even uitlicht dat het merendeel van de spelers in dit spel The Beatles op waarde weet te schatten. Fijne lui hier op deze site

1
geplaatst: 17 mei 2020, 20:32 uur
Dat ze een belangrijke plek in de muziek geschiedenis hebben, ben ik met je eens. Maar dat ze uniek zouden moeten zijn, dat hoor ik er zeker niet aan af. Gemiddelde zangstemmen, gemiddelde instrumentenbeheersing. Productioneel zit het echter wel goed, maar dat is dan meer de eer voor een producer. En ja uiteraard hebben ze erg veel grote hits geschreven, dat kunnen niet veel artiesten zeggen. Misschien dat je daarmee doelt op uniek?
0
geplaatst: 17 mei 2020, 21:47 uur
gerre schreef:
Maar ik hoor dat er in de Witte Trui ook sprake is van 15 The National nummers op 400, klopt dat?
Maar ik hoor dat er in de Witte Trui ook sprake is van 15 The National nummers op 400, klopt dat?
The National, dat zijn The Beatles van deze eeuw, maar dan een stuk briljanter en getalenteerder, je weet toch!?

0
geplaatst: 17 mei 2020, 22:29 uur
gerre schreef:
11. Voor een lijst met 400 nummers is dat ook aan de hoge kant
Choconas schreef:
The National, dat zijn The Beatles van deze eeuw, maar dan een stuk briljanter en getalenteerder, je weet toch!?
(quote)
Onlangs nog iemand horen beweren dat ze AOR maken, dus daar durf ik niet zo zeker van te zijn

0
geplaatst: 17 mei 2020, 22:45 uur
Uitslag Ronde 2 - Ladder 6:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 1000 van de Top 2000
1. Pearl Jam - Black [11] 725
2. Bob Dylan - Like A Rolling Stone [196] 549
3. Spinvis - Voor Ik Vergeet [369] 538
4. The Postal Service - Such Great Heights [587] 489
5. dEUS - Hotellounge (Be The Death Of Me) [380] 489
6. Ride - Vapour Trail [882] 446
7. Visage - Fade To Grey [234] 419
8. The Beatles - Strawberry Fields Forever [254] 394
9. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain [new] 384
Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog bij de beste 1000.
10. The Human League - Don't You Want Me [624] 351
11. Nada Surf - Popular [974] 339
12. The Prodigy - No Good (Start The Dance) [884] 317
13. Alice In Chains - Rooster [966] 312
14. The Scene - Blauw [1303] 280
15. Metallica - For Whom the Bell Tolls [1605] 278
16. John Hiatt - Have A Little Faith In Me [1936] 276
17. GZA - Shadowboxin’ [new] 260
18. Soft Cell - Say Hello, Wave Goodbye [1337] 227
19. Spinvis - Artis [1874] 220
20. Buffalo Tom - I'm Allowed [1306] 207
Ik denk dat alle afvallers er definitief uitliggen.
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 1000 van de Top 2000
1. Pearl Jam - Black [11] 725
2. Bob Dylan - Like A Rolling Stone [196] 549
3. Spinvis - Voor Ik Vergeet [369] 538
4. The Postal Service - Such Great Heights [587] 489
5. dEUS - Hotellounge (Be The Death Of Me) [380] 489
6. Ride - Vapour Trail [882] 446
7. Visage - Fade To Grey [234] 419
8. The Beatles - Strawberry Fields Forever [254] 394
9. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain [new] 384
Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog bij de beste 1000.
10. The Human League - Don't You Want Me [624] 351
11. Nada Surf - Popular [974] 339
12. The Prodigy - No Good (Start The Dance) [884] 317
13. Alice In Chains - Rooster [966] 312
14. The Scene - Blauw [1303] 280
15. Metallica - For Whom the Bell Tolls [1605] 278
16. John Hiatt - Have A Little Faith In Me [1936] 276
17. GZA - Shadowboxin’ [new] 260
18. Soft Cell - Say Hello, Wave Goodbye [1337] 227
19. Spinvis - Artis [1874] 220
20. Buffalo Tom - I'm Allowed [1306] 207
Ik denk dat alle afvallers er definitief uitliggen.
0
Wrathchild1
geplaatst: 18 mei 2020, 06:06 uur
50/50 uitslag wat mij betreft (los van mijn eigen smaak) , maar het is niet altijd feest .
0
Wrathchild1
geplaatst: 18 mei 2020, 13:42 uur
Tsja ...Metal is in dit veld een ‘moeilijk’ genre en de users die er wel van houden zijn te weinig in aantal hier. De pure Metal genre liefhebbers zie je hier ook niet ( dus die vooral of alleen in de Metal zitten).
Als ik dan die sprekende Spinvis hoog in de lijdt zie vrasg ik me af of we hier bij een stemming van het boekenbal zitten
, maar velen vinden het blijkbaar mooi.
Such Great Heights vind ik ook een inwisselbaar indietronic popliedje; op zo’n grote hoogte staat dat nummer niet. Maar goed , men stemt er massaal op en dan hoor je er hier bij, prima verder....
Als ik dan die sprekende Spinvis hoog in de lijdt zie vrasg ik me af of we hier bij een stemming van het boekenbal zitten
, maar velen vinden het blijkbaar mooi. Such Great Heights vind ik ook een inwisselbaar indietronic popliedje; op zo’n grote hoogte staat dat nummer niet. Maar goed , men stemt er massaal op en dan hoor je er hier bij, prima verder....
0
geplaatst: 18 mei 2020, 13:57 uur
Goed nummer, maar ik kan van het album alleen al er al 3 opnoemen die duidelijk beter zijn. Lijkt me een normale positie voor dit nummer.
2
geplaatst: 18 mei 2020, 13:58 uur
dumb_helicopter schreef:
Goed nummer, maar ik kan van het album alleen al er al 3 opnoemen die duidelijk beter zijn. Lijkt me een normale positie voor dit nummer.
(quote)
Fade to Black misschien nog, maar verder?
0
geplaatst: 18 mei 2020, 14:07 uur
Wrathchild1 schreef:
50/50 uitslag wat mij betreft (los van mijn eigen smaak)
50/50 uitslag wat mij betreft (los van mijn eigen smaak)
Dus dat het wat jou betreft een 50/50 uitslag is staat los van jouw smaak? In dat geval: wat mij betreft hoort Pearl Jam niet op 1 en hadden GZA en Buffalo Tom door gemoeten maar dat staat verder ook los van mijn smaak.
Wrathchild1 schreef:
Such Great Heights ... op zo’n grote hoogte staat dat nummer niet
Such Great Heights ... op zo’n grote hoogte staat dat nummer niet

1
geplaatst: 18 mei 2020, 14:10 uur
Creeping Death, the Call of Ktulu en dan is Fight Fire with Fire nog een twijfelgeval.
1
Wrathchild1
geplaatst: 18 mei 2020, 14:17 uur
MVW schreef:
Dus dat het wat jou betreft een 50/50 uitslag is staat los van jouw smaak? In dat geval: wat mij betreft hoort Pearl Jam niet op 1 en hadden GZA en Buffalo Tom door gemoeten maar dat staat verder ook los van mijn smaak.
Ik vind ‘m ook wel sterk (quote)
(quote)
.Er zijn ook nummers waar ik niet zo van houd qua smaak , maar wel waardeer. Daar stem ik dan op als ik geen 7 nummers heb waar ik vol achter sta. Dat is dus die andere 50%.
Eigenlijk zijn het zinloze discussies, maar ik wilde daaraan ook een keer meedoen.

1
geplaatst: 18 mei 2020, 14:18 uur
Wrathchild1 schreef:
Such Great Heights vind ik ook een inwisselbaar indietronic popliedje; op zo’n grote hoogte staat dat nummer niet.
Such Great Heights vind ik ook een inwisselbaar indietronic popliedje; op zo’n grote hoogte staat dat nummer niet.
Grapjas
laat Gretz het maar niet horen...
0
Wrathchild1
geplaatst: 18 mei 2020, 14:22 uur
Het is geen grap , dat is het komische juist. 
Verder zijn die uitslagen opmerkingen volkomen irrelevant , want je kiest wat je waardeert.

Verder zijn die uitslagen opmerkingen volkomen irrelevant , want je kiest wat je waardeert.
0
geplaatst: 18 mei 2020, 14:24 uur
Ok dan ga ik er ook serieus op in: noem eens 5 nummers die volgens jou inwisselbaar zijn voor Such Great Heights.
* denotes required fields.