Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
1
geplaatst: 18 mei 2020, 14:36 uur
Uiteraard is het subjectief, maar inwisselbaar is een objectief te meten maatstaf. Zeg dan gewoon dat je het geen goed nummer vind, dat kan. Ik ben ook geen fan van Pearl Jam, maar dat betekent niet dat ik niet erken dat Black een iconisch nummer is 

3
geplaatst: 18 mei 2020, 14:52 uur
Titmeister schreef:
Ok dan ga ik er ook serieus op in: noem eens 5 nummers die volgens jou inwisselbaar zijn voor Such Great Heights.
(quote)
Ok dan ga ik er ook serieus op in: noem eens 5 nummers die volgens jou inwisselbaar zijn voor Such Great Heights.
Zo’n beetje elk nummer van Snow Patrol?

0
geplaatst: 18 mei 2020, 15:51 uur
dumb_helicopter schreef:
Creeping Death, the Call of Ktulu en dan is Fight Fire with Fire nog een twijfelgeval.
(quote)
Creeping Death, the Call of Ktulu en dan is Fight Fire with Fire nog een twijfelgeval.
Met The Call of Ktulu heb je inderdaad een punt, hun instrumentale nummers zijn toch wel hun allerbeste.
0
geplaatst: 18 mei 2020, 16:36 uur
Mijn treurnis in dit geval draait vooral om Nada Surf en John Hiatt, echte songs met iets extra's 

0
geplaatst: 18 mei 2020, 21:49 uur
SBube schreef:
Mijn treurnis in dit geval draait vooral om Nada Surf en John Hiatt, echte songs met iets extra's
Extra belegen?
0
geplaatst: 19 mei 2020, 00:27 uur
Uitslag Ronde 2 - Ladder 7:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 1000 van de Top 2000
1. The Cure - Disintegration [142] 705
2. Nirvana - Come As You Are [771] 566
3. Spinvis - Bagagedrager [166] 525
4. Oasis - Live Forever [538] 478
5. Spinvis - Oostende [185] 470
6. The Kinks - Sunny Afternoon [382] 422
7. Bob Dylan - Tangled Up In Blue [362] 411
8. Isaac Hayes - Theme From 'Shaft' [817] 388
9. Het Zesde Metaal - Ploegsteert [205] 366
Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog bij de beste 1000.
10. The Jimi Hendrix Experience - Purple Haze [920] 365
11. Bat For Lashes - Daniel [694] 364
12. Placebo - Song To Say Goodbye [1065] 361
13. The Church - Reptile [1358] 341
14. The Moody Blues - Forever Afternoon (Tuesday?) / (Evening) Time To Get Away [1148] 340
15. Iron Maiden - Run To The Hills [778] 279
16. Balthazar - Fifteen Floors [927] 270
17. The Jesus And Mary Chain - April Skies [1901] 270
18. Suzanne Vega - Left Of Center [1465] 253
19. Nits - Cars & Cars [1588] 236
20. The Byrds - Wasn't Born To Follow [1910] 190
Wat betreft de afvallers,het is lastig inschatten nog, maar Jimi en Bat for Lashes zullen het niet makkelijk krijgen de bovenste 100 te halen....maar helemaal kansloos schat ik het ook niet in.
1. The Cure - Disintegration [142] 705
2. Nirvana - Come As You Are [771] 566
3. Spinvis - Bagagedrager [166] 525
4. Oasis - Live Forever [538] 478
5. Spinvis - Oostende [185] 470
6. The Kinks - Sunny Afternoon [382] 422
7. Bob Dylan - Tangled Up In Blue [362] 411
8. Isaac Hayes - Theme From 'Shaft' [817] 388
9. Het Zesde Metaal - Ploegsteert [205] 366
Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog bij de beste 1000.
10. The Jimi Hendrix Experience - Purple Haze [920] 365
11. Bat For Lashes - Daniel [694] 364
12. Placebo - Song To Say Goodbye [1065] 361
13. The Church - Reptile [1358] 341
14. The Moody Blues - Forever Afternoon (Tuesday?) / (Evening) Time To Get Away [1148] 340
15. Iron Maiden - Run To The Hills [778] 279
16. Balthazar - Fifteen Floors [927] 270
17. The Jesus And Mary Chain - April Skies [1901] 270
18. Suzanne Vega - Left Of Center [1465] 253
19. Nits - Cars & Cars [1588] 236
20. The Byrds - Wasn't Born To Follow [1910] 190
Wat betreft de afvallers,het is lastig inschatten nog, maar Jimi en Bat for Lashes zullen het niet makkelijk krijgen de bovenste 100 te halen....maar helemaal kansloos schat ik het ook niet in.
0
geplaatst: 19 mei 2020, 02:03 uur
Ik zou Ploegsteert in de top 3 hebben verwacht, maar het scheelde dus niks of er had niet eens directe plaatsing voor de top 1000 in gezeten
Waar zijn alle Het Zesde Metaal-fanaten die vorige jaren wel trouw meestemden?
Waar zijn alle Het Zesde Metaal-fanaten die vorige jaren wel trouw meestemden?
0
geplaatst: 19 mei 2020, 06:48 uur
Spinvis staat met beide noteringen wel wat posities te hoog. Ook Come As You Are staat erg hoog.
8
geplaatst: 19 mei 2020, 09:48 uur
Toch even een mededeling doen hier....er zijn namelijk lijstjes veranderd na 19.00u.
Ik ga komend weekend die automatische tool weer even oppakken, even kijken hoe dat precies werkt. Tot die tijd tel ik nog even handmatig, maar ik krijg de laatste dagen wat hulp van STaRS die met een tool van zichzelf waarbij hij wat aanpassingen moet doen, ook automatisch de punten telt.
Gisteren bleek er dus een verschil te zitten in de punten die ik 's avonds laat geteld had en gepost had en de punten die STaRS meteen om 19.00u geteld had.
Het meest vervelende is dat die verandering ook gevolgen heeft gehad voor de einduitslag (zeg maar de plaatsen 9 t/m 12...en zoals jullie in de einduitslag kunnen zien liggen die punten heel dicht bij elkaar zodat elke verandering voor 1 van die 4 nummers direct impact heeft).
We kunnen het wel terugbrengen naar een aantal lijstjes waar iets mee gebeurd kan zijn (blijft een handvol users over dan)....maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin in dit soort flauwekul verder te moeten uitzoeken....dus ik hoop wel dat dit de laatste keer is geweest.
Het kan altijd zo zijn, dat heb ik al eens gezegd, dat je op 1 of andere manier een nummer bent vergeten of dat je je toch bedenkt en je volgorde nog verandert.
Maar als je dat na 19.00u doet en het heeft gevolgen voor de einduitslag dan hoeft het niet zo te zijn dat dit een bewuste actie is, maar realiseer je wel dat je dan op z'n minst toch wel heel erg de schijn tegen hebt dat je dat wel bewust gedaan hebt.
Ik ga er nu verder geen werk van maken, we houden het in de gaten en de volgende keer dat het gebeurt met impact op de einduitslag en we vinden het lijstje wat aangepast is, dan tel ik het hele lijstje gewoon niet meer mee, dat lijkt me dan wel zo fair.
We posten af en toe wel eens wat prikkelende posts over de uitslagen etc....maar dat is ook de charme (vind ik) van het hele topic....een beetje elkaar wat uitdagen etc zonder echt vervelend te worden richting elkaar....maar bovenal...het is maar een spelletje he, dus hou het aub sportief.
Ik ga komend weekend die automatische tool weer even oppakken, even kijken hoe dat precies werkt. Tot die tijd tel ik nog even handmatig, maar ik krijg de laatste dagen wat hulp van STaRS die met een tool van zichzelf waarbij hij wat aanpassingen moet doen, ook automatisch de punten telt.
Gisteren bleek er dus een verschil te zitten in de punten die ik 's avonds laat geteld had en gepost had en de punten die STaRS meteen om 19.00u geteld had.
Het meest vervelende is dat die verandering ook gevolgen heeft gehad voor de einduitslag (zeg maar de plaatsen 9 t/m 12...en zoals jullie in de einduitslag kunnen zien liggen die punten heel dicht bij elkaar zodat elke verandering voor 1 van die 4 nummers direct impact heeft).
We kunnen het wel terugbrengen naar een aantal lijstjes waar iets mee gebeurd kan zijn (blijft een handvol users over dan)....maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin in dit soort flauwekul verder te moeten uitzoeken....dus ik hoop wel dat dit de laatste keer is geweest.
Het kan altijd zo zijn, dat heb ik al eens gezegd, dat je op 1 of andere manier een nummer bent vergeten of dat je je toch bedenkt en je volgorde nog verandert.
Maar als je dat na 19.00u doet en het heeft gevolgen voor de einduitslag dan hoeft het niet zo te zijn dat dit een bewuste actie is, maar realiseer je wel dat je dan op z'n minst toch wel heel erg de schijn tegen hebt dat je dat wel bewust gedaan hebt.
Ik ga er nu verder geen werk van maken, we houden het in de gaten en de volgende keer dat het gebeurt met impact op de einduitslag en we vinden het lijstje wat aangepast is, dan tel ik het hele lijstje gewoon niet meer mee, dat lijkt me dan wel zo fair.
We posten af en toe wel eens wat prikkelende posts over de uitslagen etc....maar dat is ook de charme (vind ik) van het hele topic....een beetje elkaar wat uitdagen etc zonder echt vervelend te worden richting elkaar....maar bovenal...het is maar een spelletje he, dus hou het aub sportief.
0
geplaatst: 19 mei 2020, 10:00 uur
Damn, je moet het spel wel héél serieus nemen als dit echt met die intentie gebeurt... Maar zeker eens met de laatste alinea; elkaars smaak verander je niet maar er een beetje over ouwehoeren blijft leuk (zolang dat korreltje zout niet vergeten wordt).
1
geplaatst: 19 mei 2020, 10:06 uur
Een van de redenen om met het nieuwe systeem te starten was om het strategisch (c.q. late) stemmen te ontmoedigen. Best wel een paradox om te constateren dat het dan alsnog meer dan eens gebeurt, na de deadline nota bene 
Goed dat jullie er nu erg scherp op zijn El Ninjo. Lijkt me ook prima dat we eventueel wat langer moeten wachten op het posten van de uitslag, dat je eerst nog een dubbelcheck uitvoert

Goed dat jullie er nu erg scherp op zijn El Ninjo. Lijkt me ook prima dat we eventueel wat langer moeten wachten op het posten van de uitslag, dat je eerst nog een dubbelcheck uitvoert
0
geplaatst: 19 mei 2020, 10:13 uur
Goed dat jullie er bovenop zitten. Ik hoop toch niet dat er mensen zijn die dit willens en wetens doen, want dat zou wel heel sneu zijn. Misschien invoeren dat El Ninjo getagd moet worden, mocht iemand een wijziging in zijn lijstje willen doorvoeren?
1
titan (crew)
geplaatst: 19 mei 2020, 10:36 uur
El Ninjo schreef:
Wat mij betreft wordt zo'n iemand, na een waarschuwing, voor de rest van het jaar uitgesloten van deelname.
0
geplaatst: 19 mei 2020, 10:52 uur
Simon77 schreef:
Misschien invoeren dat El Ninjo getagd moet worden, mocht iemand een wijziging in zijn lijstje willen doorvoeren?
Misschien invoeren dat El Ninjo getagd moet worden, mocht iemand een wijziging in zijn lijstje willen doorvoeren?
Inderdaad, wat ik ook al aangaf vorige week. In Song van het Jaar hebben we er een (ongeschreven) regel van gemaakt dat iemand die z'n stemmen nog tussentijds wil wijzigen even opnieuw z'n bericht quote, daarbij aangeeft wat ie wil aanpassen en bij voorkeur ook nog even een organisator tagt. Zodat het zeker niet over het hoofd wordt gezien.
Gretz schreef:
Erminio ben er wel scherp op dat het in de eindfase van de vorige ronde al een paar keer gebeurd is dat user(s) hun top 7 aanpasten nádat jij de uitslagen al geplaatst had. Wanneer je vervolgens de extra dubbelcheck doet en alle punten nogmaals optelt krijg je natuurlijk een klein verschil. Ik weet niet of dat nu ook gebeurd is dat er gewoon sprake was van een optelfout. Verschillen hoeven dus niet te betekenen dat jij verkeerd geteld hebt, aangezien iemand nog 12 uur de tijd heeft om een post te editten.
Ik neem aan dat de regels verbieden om een post nog aan te passen nadat de uitslag berekend is. Voor 19:00 zou dat nog wel moeten kunnen, maar dan lijkt me het handiger als iemand z'n post verwijderd, opnieuw een top 7 plaatst en jou of cosmic kid hierbij tagt.
(quote)
Erminio ben er wel scherp op dat het in de eindfase van de vorige ronde al een paar keer gebeurd is dat user(s) hun top 7 aanpasten nádat jij de uitslagen al geplaatst had. Wanneer je vervolgens de extra dubbelcheck doet en alle punten nogmaals optelt krijg je natuurlijk een klein verschil. Ik weet niet of dat nu ook gebeurd is dat er gewoon sprake was van een optelfout. Verschillen hoeven dus niet te betekenen dat jij verkeerd geteld hebt, aangezien iemand nog 12 uur de tijd heeft om een post te editten.
Ik neem aan dat de regels verbieden om een post nog aan te passen nadat de uitslag berekend is. Voor 19:00 zou dat nog wel moeten kunnen, maar dan lijkt me het handiger als iemand z'n post verwijderd, opnieuw een top 7 plaatst en jou of cosmic kid hierbij tagt.
1
geplaatst: 19 mei 2020, 10:59 uur
Misschien zou het een goede feature zijn om aanpassingen aan een bericht zichtbaar te maken. Het blijft anders toch moeilijk zeker te weten waar verschillen vandaan komen, zeker als het invoeren (gedeeltelijk) handwerk is. En ook bij andere topics kan dit spraakverwarringen voorkomen. Ik kan me uiteraard voorstellen dat dit niet prio 1 is voor de eigenaar 
Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat mods/crew aanpassingen in een bericht wel zouden kunnen zien, maar blijkbaar niet dus?
Wel jammer als er echt op deze manier wordt valsgespeeld. Voor goedwillende spijtoptanten is taggen bij een aanpassing (uiterlijk tot 19:00 uiteraard) iig een prima oplossing.

Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat mods/crew aanpassingen in een bericht wel zouden kunnen zien, maar blijkbaar niet dus?
Wel jammer als er echt op deze manier wordt valsgespeeld. Voor goedwillende spijtoptanten is taggen bij een aanpassing (uiterlijk tot 19:00 uiteraard) iig een prima oplossing.
1
geplaatst: 19 mei 2020, 11:06 uur
yeahyeahyeah schreef:
Ik wil niet zover gaan dat er valsgespeeld is....er heeft alleen een wijziging plaatsgevonden die impact heeft gehad op de einduitslag en dat is op zich heel vervelend. Het kan nog steeds zo zijn dat iemand gewoon "onbewust" zonder verder bij na te denken tot een ander inzicht is gekomen en wat heeft aangepast....laten we hier nog geen voorbarige conclusies aan verbinden.
2
geplaatst: 19 mei 2020, 11:17 uur
Ik heb sterk mijn twijfels over of iemand die zijn stemmen na de deadline aanpast dat onbewust doet, zeker als dit de einduitslag ook nog eens beïnvloedt. Dat lijkt me toch echt bewust valsspelen. Wat dat betreft eens met titan, na een initiële waarschuwing, gewoon hard optreden: een langdurige uitsluiting van dit spel en/of een van van de site.
Overigens inderdaad zeer vermoeiend dat deze discussie überhaupt nodig is. Laten we dit spelletje gewoon leuk houden voor iedereen en met name voor El Ninjo en cosmic kid, die er ontzettend veel tijd in steken.
Overigens inderdaad zeer vermoeiend dat deze discussie überhaupt nodig is. Laten we dit spelletje gewoon leuk houden voor iedereen en met name voor El Ninjo en cosmic kid, die er ontzettend veel tijd in steken.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 mei 2020, 11:38 uur
El Ninjo schreef:
Erg jammer dit, wordt steeds moeilijker om een zo objectief mogelijke lijst te maken.
1
geplaatst: 19 mei 2020, 14:51 uur
De MuMeLadder is toch wel de Heilige der Aller Heiligen Ladders
Daar moeten we dus respectvol mee blijven omgaan.
Daar moeten we dus respectvol mee blijven omgaan.
0
Wrathchild1
geplaatst: 19 mei 2020, 14:59 uur
Titmeister schreef:
Uiteraard is het subjectief, maar inwisselbaar is een objectief te meten maatstaf. Zeg dan gewoon dat je het geen goed nummer vind, dat kan. Ik ben ook geen fan van Pearl Jam, maar dat betekent niet dat ik niet erken dat Black een iconisch nummer is
Ik weet niet of SGH een iconisch nummer is . Iconisch zegt niet iets over goed of slecht. Ieder maakt zijn keuzes en zo moet het.Uiteraard is het subjectief, maar inwisselbaar is een objectief te meten maatstaf. Zeg dan gewoon dat je het geen goed nummer vind, dat kan. Ik ben ook geen fan van Pearl Jam, maar dat betekent niet dat ik niet erken dat Black een iconisch nummer is
De banaan hoes van VU is iconisch. Maar getuigt het van kwaliteit? Is ie mooi ? Lelijk? Ieder heeft zijn eigen kijk/beleving naar iets....
Ik vind SGH niet zo bijzonder of mooi om er punten aan te geven, anderen wel. Het gaat meer om dat users zo gauw zo moeilijk/geïrriteerd doen over ‘hun’ muziek of over de uitslag. Dat blijkt dan vooral in dit uitslagentopic en dat was uiteindelijk mijn punt. Ga lekker op he Postkantoor stemmen als je het waardeert.(of welke band of nummer dan ook
)Jij kan ook zo heerlijk mopperen over andere nummers die jou niet bevallen
. Jij bent daar niet de enige in en ik vind het prima , maar dan moet men ( jij niet) niet zo direct in het harnas gaan en aan de andete kant net zo goed nummers afzeiken(wat ik niet eens deed....meer een kwinkslag) . Uiteindelijk is het maar een spelleke toch ?
0
geplaatst: 19 mei 2020, 22:10 uur
Uitslag Ronde 2 - Ladder 8:
1. The Beach Boys - God Only Knows [55] 796
2. Nick Drake - Northern Sky [100] 718
3. R.E.M. - Find The River [135] 587
4. Talk Talk - Time It's Time [new] 482
5. Porcupine Tree - Lazarus [605] 440
6. Prince - The Cross [445] 439
7. David Bowie - Warszawa [816] 415
8. dEUS - Sister Dew [636] 408
9. Blur - Tender [830] 364
10. Depeche Mode - Precious [1179] 352
11. 808 State - In Yer Face ( Bicep Remix ) [1699] 341
12. Echo & The Bunnymen - Seven Seas [1400] 321
13. The Dave Brubeck Quartet - Take Five [1644] 305
14. Oasis - Some Might Say [652] 298
15. The Clash - Should I Stay Or Should I Go [1226] 298
16. Chromatics - Shadow [1110] 290
17. Marillion - Fugazi [new] 281
18. The Who - Behind Blue Eyes [1575] 256
19. The National - Light Years [new] 255
20. Heather Nova - Walk This World [1736] 254
Een vrij logische uitslag als je kijkt naar de rangschikkingen van vorig jaar. Alleen Oasis gaat een val maken.
Verder liggen alle afvallers er op zeker wel uit.
1. The Beach Boys - God Only Knows [55] 796
2. Nick Drake - Northern Sky [100] 718
3. R.E.M. - Find The River [135] 587
4. Talk Talk - Time It's Time [new] 482
5. Porcupine Tree - Lazarus [605] 440
6. Prince - The Cross [445] 439
7. David Bowie - Warszawa [816] 415
8. dEUS - Sister Dew [636] 408
9. Blur - Tender [830] 364
10. Depeche Mode - Precious [1179] 352
11. 808 State - In Yer Face ( Bicep Remix ) [1699] 341
12. Echo & The Bunnymen - Seven Seas [1400] 321
13. The Dave Brubeck Quartet - Take Five [1644] 305
14. Oasis - Some Might Say [652] 298
15. The Clash - Should I Stay Or Should I Go [1226] 298
16. Chromatics - Shadow [1110] 290
17. Marillion - Fugazi [new] 281
18. The Who - Behind Blue Eyes [1575] 256
19. The National - Light Years [new] 255
20. Heather Nova - Walk This World [1736] 254
Een vrij logische uitslag als je kijkt naar de rangschikkingen van vorig jaar. Alleen Oasis gaat een val maken.
0
geplaatst: 21 mei 2020, 01:47 uur
Uitslag Ronde 2 - Ladder 9:
1. Massive Attack - Teardrop [68] 725
2. Television - Marquee Moon [342] 703
3. Nick Drake - River Man [339] 592
4. Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst [1131] 485
5. Dire Straits - Telegraph Road [241] 463
6. Neil Young - Rockin' In The Free World [461] 461
7. Genesis - Firth Of Fifth [688] 423
8. Bon Iver - Holocene [911] 392
9. Manic Street Preachers - A Design For Life [542] 387
10. Massive Attack - Risingson [907] 342
11. Mark Ronson & Amy Winehouse - Valerie [1209] 334
12. Johnny Cash - The Man Comes Around [1592] 317
13. The Four Tops - Reach Out, I'll Be There [648] 315
14. AC/DC - Thunderstruck [1416] 298
15. Pet Shop Boys - Love Etc. [1591] 292
16. Tears For Fears - Shout [1840] 286
17. Elbow - The Loneliness Of A Tower Crane Driver [1539] 257
18. Uriah Heep - July Morning [new] 237
19. Anderson .Paak Feat. ScHoolboy Q - Am I Wrong? [1931] 207
20. Jessie Ware - Wildest Moments [new] 184
Wederom een vrij logische uitslag als je kijkt naar de rangschikkingen van vorig jaar. Alleen Kendrick doet het opvallend goed.
1. Massive Attack - Teardrop [68] 725
2. Television - Marquee Moon [342] 703
3. Nick Drake - River Man [339] 592
4. Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst [1131] 485
5. Dire Straits - Telegraph Road [241] 463
6. Neil Young - Rockin' In The Free World [461] 461
7. Genesis - Firth Of Fifth [688] 423
8. Bon Iver - Holocene [911] 392
9. Manic Street Preachers - A Design For Life [542] 387
10. Massive Attack - Risingson [907] 342
11. Mark Ronson & Amy Winehouse - Valerie [1209] 334
12. Johnny Cash - The Man Comes Around [1592] 317
13. The Four Tops - Reach Out, I'll Be There [648] 315
14. AC/DC - Thunderstruck [1416] 298
15. Pet Shop Boys - Love Etc. [1591] 292
16. Tears For Fears - Shout [1840] 286
17. Elbow - The Loneliness Of A Tower Crane Driver [1539] 257
18. Uriah Heep - July Morning [new] 237
19. Anderson .Paak Feat. ScHoolboy Q - Am I Wrong? [1931] 207
20. Jessie Ware - Wildest Moments [new] 184
Wederom een vrij logische uitslag als je kijkt naar de rangschikkingen van vorig jaar. Alleen Kendrick doet het opvallend goed.
1
geplaatst: 21 mei 2020, 09:00 uur
Volgens mij lees ik dit dagelijks. Ergens moeten er toch wel een paar liedjes doorgaan

0
geplaatst: 21 mei 2020, 09:17 uur
En The Four Tops maken dezelfde duikeling als Oasis, in de vorige ladder, mee.
* denotes required fields.