Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 14 november 2020, 18:53 uur
Ja, ik mag op deze website niet over politiek hebben, dus zal geen verbanden gaan invullen.
Maar je ontkomt er niet aan dat zwarte muziek in 2020 meer aandacht heeft gekregen dan eerdere jaren. Dat zien we nu ook terug in de Ladder. (Dit is geen waarde-oordeel).
Maar je ontkomt er niet aan dat zwarte muziek in 2020 meer aandacht heeft gekregen dan eerdere jaren. Dat zien we nu ook terug in de Ladder. (Dit is geen waarde-oordeel).
0
geplaatst: 14 november 2020, 18:54 uur
Wat zou Akwasi er van vinden? Las net dat zwarte pieten bij zn huis verjaagd werden 

2
geplaatst: 14 november 2020, 19:03 uur
Gretz schreef:
Ja, ik mag op deze website niet over politiek hebben, dus zal geen verbanden gaan invullen.
Ik zag Gertjan dit gisteren ook opperen in dit topic en toen had ik er bijna iets van gezegd. Nu ook jij er vandaag over begint wil ik hier toch eens even de vraag lanceren: zijn er hier mensen die dit jaar anders gestemd hebben met BLM in het achterhoofd (zolang we niet over BLM als social movement discussiëren kan je die naam hier gewoon laten vallen lijkt me)?
Ik vraag het omdat ik hier zelf totaal niet bij heb stilgestaan toen ik doorheen het jaar op Prince, Marvin, Miles en de rest stemde (en niet stemde op Curtis en Bill, om maar even twee namen te noemen die bij mij niet heel vaak in de punten vallen). Ik vraag me dus oprecht af of hier wel degelijk een causaal verband is, of we gewoon redenen zoeken die er niet zijn.
0
geplaatst: 14 november 2020, 19:07 uur
ArthurDZ schreef:
Nu ook jij er vandaag over begint wil ik hier toch eens even de vraag lanceren: zijn er hier mensen die dit jaar anders gestemd hebben met BLM in het achterhoofd (zolang we niet over BLM als social movement discussiëren kan je die naam hier gewoon laten vallen lijkt me)?
Ik vraag het omdat ik hier zelf totaal niet bij heb stilgestaan toen ik doorheen het jaar op Prince, Marvin, Miles en de rest stemde (en niet stemde op Curtis en Bill, om maar even twee namen te noemen die bij mij niet heel vaak in de punten vallen). Ik vraag me dus oprecht af of hier wel degelijk een causaal verband is, of we gewoon redenen zoeken die er niet zijn.
Nu ook jij er vandaag over begint wil ik hier toch eens even de vraag lanceren: zijn er hier mensen die dit jaar anders gestemd hebben met BLM in het achterhoofd (zolang we niet over BLM als social movement discussiëren kan je die naam hier gewoon laten vallen lijkt me)?
Dit zou wellicht een interessant consumentenonderzoek kunnen zijn
Er zijn in 2020 zeker albums uitgekomen die goed passen in de BLM-beweging, zoals de twee platen van SAULT en Run the jewels 4. En er zijn natuurlijk ook behoorlijk wat protestsongs uitgekomen in het voorjaar n.a.v. de gebeurtenissen in Minneapolis.Ik durf niet direct te zeggen of de oudere muziek die van zwarte origine is in 2020 ook weer meer in de spotlights is geraakt. En of dat de gemiddelde waardering (on)bewust hoger is geworden, zowel hier op MuMe als in de grote buitenwereld. Het zou kunnen, maar het hoeft niet.
1
geplaatst: 14 november 2020, 19:08 uur
ArthurDZ schreef:
*knip* wil ik hier toch eens even de vraag lanceren: zijn er hier mensen die dit jaar anders gestemd hebben met BLM in het achterhoofd (zolang we niet over BLM als social movement discussiëren kan je die naam hier gewoon laten vallen lijkt me)? *knip*
*knip* wil ik hier toch eens even de vraag lanceren: zijn er hier mensen die dit jaar anders gestemd hebben met BLM in het achterhoofd (zolang we niet over BLM als social movement discussiëren kan je die naam hier gewoon laten vallen lijkt me)? *knip*
Complot theorie

0
geplaatst: 14 november 2020, 19:12 uur
Ik moest eerst ff heel goed denken over welk nummer het ook al weer ging, maar nu vat ik em

0
geplaatst: 14 november 2020, 19:14 uur
Gretz schreef:
Er zijn in 2020 zeker albums uitgekomen die goed passen in de BLM-beweging, zoals de twee platen van SAULT, Run the jewels 4. Er zijn natuurlijk ook behoorlijk wat protestsongs uitgekomen in het voorjaar n.a.v. de gebeurtenissen in Minneapolis.
Ik durf niet direct te zeggen of de oudere muziek van zwarte origine in 2020 ook weer meer in de spotlights is gekomen. En dat de gemiddelde waardering hoger is geworden, zowel hier op MuMe als in de grote buitenwereld. Het zou kunnen, maar het hoeft niet.
(quote)
Er zijn in 2020 zeker albums uitgekomen die goed passen in de BLM-beweging, zoals de twee platen van SAULT, Run the jewels 4. Er zijn natuurlijk ook behoorlijk wat protestsongs uitgekomen in het voorjaar n.a.v. de gebeurtenissen in Minneapolis.Ik durf niet direct te zeggen of de oudere muziek van zwarte origine in 2020 ook weer meer in de spotlights is gekomen. En dat de gemiddelde waardering hoger is geworden, zowel hier op MuMe als in de grote buitenwereld. Het zou kunnen, maar het hoeft niet.
Ja tuurlijk is er dit jaar veel 'zwarte muziek' met maatschappelijk relevante teksten in de aandacht gekomen in de slipstream van de berichtgeving rond BLM. Mijn vraag was eerder, heeft dit mensen hun stemgedrag in de MuMeLadder ook beïnvloed? Mijn buikgevoel zegt nee maar ik kan er uiteraard ook naast zitten, vandaar mijn vraag.

0
geplaatst: 14 november 2020, 19:16 uur
ArthurDZ schreef:
Ja tuurlijk is er dit jaar veel 'zwarte muziek' met maatschappelijk relevante teksten in de aandacht gekomen in de slipstream van de berichtgeving rond BLM. Mijn vraag was eerder, heeft dit mensen hun stemgedrag in de MuMeLadder ook beïnvloed? Mijn buikgevoel zegt nee maar ik kan er uiteraard ook naast zitten, vandaar mijn vraag.
(quote)
Denk zelf ook niet dat de smaak van de gemiddelde stemmer nog zoveel veranderd, op een incidentele DAB+/gunfactor na. Maar wat je wel elk ladderjaar ziet is dat sommige oudgedienden weer gaan meespelen en andere users weer een tijdje afhaken. Het deelnemersveld fluctueert en dat zal de grootste verschillen opleveren in de top van de lijst, tezamen met de loting (geluksfactor).
0
geplaatst: 14 november 2020, 19:18 uur
ArthurDZ schreef:
Ik zag Gertjan dit gisteren ook opperen in dit topic en toen had ik er bijna iets van gezegd. Nu ook jij er vandaag over begint wil ik hier toch eens even de vraag lanceren: zijn er hier mensen die dit jaar anders gestemd hebben met BLM in het achterhoofd (zolang we niet over BLM als social movement discussiëren kan je die naam hier gewoon laten vallen lijkt me)?
(quote)
Bij mij heeft het (tenzij onbewust) geen verschil uitgemaakt, maar mogelijk zijn anderen zich meer gaan toeleggen op zwarte en/of protestmuziek (zonder alles te veel over één kam te scheren). Of is de stemmerspopulatie misschien gewoon danig verschillend tov vorig jaar?
0
geplaatst: 14 november 2020, 19:30 uur
ArthurDZ schreef:
(quote)
Lijkt me onwaarschijnlijk. Wellicht voor een artiest als Kendrick Lamar, die zich er duidelijk mee affillieert, maar kan me niet voorstellen dat dit geldt voor de ouwe soulzangers. Heb eerder het idee dat er nu een aantal soulliefhebbers stemt, die eerder minder/niet aanwezig waren...
1
geplaatst: 14 november 2020, 19:45 uur
Titmeister schreef:
Heb eerder het idee dat er nu een aantal soulliefhebbers stemt, die eerder minder/niet aanwezig waren...
Heb eerder het idee dat er nu een aantal soulliefhebbers stemt, die eerder minder/niet aanwezig waren...
Dat denk ik ook zelfs Reijersen stemt in de laaste rondes weer mee

0
geplaatst: 14 november 2020, 19:49 uur
Ronde 6 - Ladder 3:
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale van de Top 2000
1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out [3] 573
2. Curtis Mayfield - Move On Up [114] 530
3. Depeche Mode - Enjoy The Silence [35] 527
4. Pearl Jam - Black [11] 517
5. dEUS - Instant Street [21] 481
6. Radiohead - Let Down [88] 479
7. The The - Uncertain Smile [56] 478
Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog bij de top 80.
8. Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street [71] 461
9. DJ Shadow - Stem / Long Stem [30] 458
10. Marvin Gaye - What's Going On [85] 448
11. The Sound - Winning [124] 428
12. Massive Attack - Teardrop [68] 394
13. Miles Davis - So What [682] 394
14. Portishead - Glory Box [189] 393
15. Sigur Rós - Svefn-G-Englar [48] 380
16. Radiohead - Idioteque [165] 348
17. Tori Amos - Winter [101] 338
18. Nirvana - Smells Like Teen Spirit [154] 330
19. The Sundays - Here's Where The Story Ends [170] 282
20. The Cure - Pictures Of You [283] 261
Na de verrassingen in ladders 1 en 2 gaan we deze keer een beetje terug naar een meer te verwachten uitslag. De soul doet het een stuk minder in deze ladder, alleen Curtis scoort bijzonder hoog. Radiohead heeft z´n 2e nummer in de finale en met Paranoid Android en Exit Music nog in de race kunnen ze wellicht wel met 4 nummers de finale ingaan.
Gaan we verder met de afvallers.....zowel Jubilee Street als Stem/Long Stem gaan het normaal gesproken wel redden....Marvin Gaye scoort een gelijk percentage als the Beatles maar komt obv eerdere rondes onder the Beatles uit.
Voor zowel Sufjan Stevens (alle ballen dan maar op Chicago in de huidige ladder?), The National als The Church eindigt het ladder avontuur net voor de finale.
Afvallerslijst, deze 4 halen voorlopig de finale.
1 Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street
2 DJ Shadow - Stem / Long Stem
3 The Beatles - A Day In The Life
4 Marvin Gaye - What's Going On
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale van de Top 2000
1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out [3] 573
2. Curtis Mayfield - Move On Up [114] 530
3. Depeche Mode - Enjoy The Silence [35] 527
4. Pearl Jam - Black [11] 517
5. dEUS - Instant Street [21] 481
6. Radiohead - Let Down [88] 479
7. The The - Uncertain Smile [56] 478
Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog bij de top 80.
8. Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street [71] 461
9. DJ Shadow - Stem / Long Stem [30] 458
10. Marvin Gaye - What's Going On [85] 448
11. The Sound - Winning [124] 428
12. Massive Attack - Teardrop [68] 394
13. Miles Davis - So What [682] 394
14. Portishead - Glory Box [189] 393
15. Sigur Rós - Svefn-G-Englar [48] 380
16. Radiohead - Idioteque [165] 348
17. Tori Amos - Winter [101] 338
18. Nirvana - Smells Like Teen Spirit [154] 330
19. The Sundays - Here's Where The Story Ends [170] 282
20. The Cure - Pictures Of You [283] 261
Na de verrassingen in ladders 1 en 2 gaan we deze keer een beetje terug naar een meer te verwachten uitslag. De soul doet het een stuk minder in deze ladder, alleen Curtis scoort bijzonder hoog. Radiohead heeft z´n 2e nummer in de finale en met Paranoid Android en Exit Music nog in de race kunnen ze wellicht wel met 4 nummers de finale ingaan.
Gaan we verder met de afvallers.....zowel Jubilee Street als Stem/Long Stem gaan het normaal gesproken wel redden....Marvin Gaye scoort een gelijk percentage als the Beatles maar komt obv eerdere rondes onder the Beatles uit.
Voor zowel Sufjan Stevens (alle ballen dan maar op Chicago in de huidige ladder?), The National als The Church eindigt het ladder avontuur net voor de finale.
Afvallerslijst, deze 4 halen voorlopig de finale.
1 Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street
2 DJ Shadow - Stem / Long Stem
3 The Beatles - A Day In The Life
4 Marvin Gaye - What's Going On
0
geplaatst: 14 november 2020, 19:53 uur
Oef, matige uitslag ineens. Verkeerde Radiohead door en Sound, Miles en Portishead net uitgeschakeld 
Wel blij met Curtis en duimen dat Shadow het ook haalt.

Wel blij met Curtis en duimen dat Shadow het ook haalt.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 14 november 2020, 19:55 uur
Weer 2 uit 7. Blij met curtis en vanzelfsprekend the smiths. 4x radiohead is toch wat veel van het goede, ondanks mijn grote waardering voor deze band.
Wel een slagveld onder de afvallers waardoor zelfs the beatles nu niet geheel veilig zijn
Wel een slagveld onder de afvallers waardoor zelfs the beatles nu niet geheel veilig zijn
1
geplaatst: 14 november 2020, 19:56 uur
Meh Let Down vind ik nou niet echt finale materiaal. En ik had verwacht dat Marvin en Miles het beter zouden gaan doen.
Hopen dat Marvin en The Beatles het nog gaan halen
Hopen dat Marvin en The Beatles het nog gaan halen
1
geplaatst: 14 november 2020, 20:02 uur
De huidige nummers in de afvallerslijst voegen weinig toe aan de finale wat mij betreft. Vandaag best een aardige uitslag en gelukkig is het allerbeste nummer er gewoon weer bij 

0
geplaatst: 14 november 2020, 20:07 uur
Op zich prima uitslag. Zeer content met Uncertain Smile. Ook met de verwachting dat Stem / Long Stem het hoogstwaarschijnlijk ook gaat halen. So What was leuk geweest, maar niet realistisch.
Daar staat dan tegenover dat we Bloodbuzz Ohio definitief kwijt zijn. En dat Jubilee Street de finale wel vrij zeker gehaald heeft. Niet onverwacht, maar mijn favoriet is het niet. Prima nummer hoor, maar het helpt niet dat het mijns inziens overdreven de hemel in geprezen wordt. Maar goed, wel beter dan het alternatief (The Mercy Seat), die overigens nog wel in het spel is.
Let Down is mij om het even. Maar in hoeverre is het eerlijk om een nummer af te rekenen op het feit dat de betreffende artiest er ook met andere nummers in staat?
Na Heroes ook A Day in the Life eruit zou een hele grote stunt zijn.
Daar staat dan tegenover dat we Bloodbuzz Ohio definitief kwijt zijn. En dat Jubilee Street de finale wel vrij zeker gehaald heeft. Niet onverwacht, maar mijn favoriet is het niet. Prima nummer hoor, maar het helpt niet dat het mijns inziens overdreven de hemel in geprezen wordt. Maar goed, wel beter dan het alternatief (The Mercy Seat), die overigens nog wel in het spel is.
Let Down is mij om het even. Maar in hoeverre is het eerlijk om een nummer af te rekenen op het feit dat de betreffende artiest er ook met andere nummers in staat?
Na Heroes ook A Day in the Life eruit zou een hele grote stunt zijn.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 november 2020, 20:09 uur
Met het gegeven dat we nu eenmaal niet om Instant Street en vooral There Is a Light heen kunnen, op zich wel een redelijk tevreden stemmende uitslag met Enjoy the Silence terug waar die hoort, namelijk in de finale. Let Down is op zich minstens een Radiohead te veel, maar het is wel gewoon een mooi liedje, waar ik na alle eerdere schiftingen dus ook maar gewoon een 7e-plekbijdrage aan geleverd heb. Teardrop was inderdaad leuk geweest, maar ja, wat verwacht een mens...
Elke Nick Cave in de finale is er sowieso een te veel en dat we naast die stoel die zodadelijk vast nog doorgaat, nu vermoedelijk ook nog met Jubilee Street opgescheept zitten, is waarschijnlijk de grootste domper alhier.
Elke Nick Cave in de finale is er sowieso een te veel en dat we naast die stoel die zodadelijk vast nog doorgaat, nu vermoedelijk ook nog met Jubilee Street opgescheept zitten, is waarschijnlijk de grootste domper alhier.
0
Curtis
Miles was hopen tegen beter weten in maar wel jammer net als Massive Attack en Portishead, nu maar hopen (tegen beter weten in) dat Marvin er nog bij zit na de laatste ladder. Als Cave er als best of the rest ook bij komt is dat mooi.
Bobby zie ik het niet redden in de huidige ladder net zo min als Donna.
Miles was hopen tegen beter weten in maar wel jammer net als Massive Attack en Portishead, nu maar hopen (tegen beter weten in) dat Marvin er nog bij zit na de laatste ladder. Als Cave er als best of the rest ook bij komt is dat mooi.Bobby zie ik het niet redden in de huidige ladder net zo min als Donna.
0
Zullen we Exit Music morgen gewoon laten voor wat het is? 4x Radiohead is teveel van t goede
0
geplaatst: 14 november 2020, 20:18 uur
Aj, toch een wat minder fijne uitslag dan de voorgaande dagen. Vooral door de verschuivingen in het afvallersklassement. Met Move On Up ben ik natuurlijk blij, maar van de rest word ik niet meteen warm. Vooral Let Down vind ik een tegenvaller. Verre van een slecht nummer, maar absoluut geen materiaal voor de finale. Vier van de finalisten uit deze ladder zouden zomaar eens de bottom vier van mijn finalelijstje kunnen gaan worden.
ArthurDZ schreef:
Zijn er hier mensen die dit jaar anders gestemd hebben met BLM in het achterhoofd?
Ik kan het me niet voorstellen. Black Lives Matter leeft in Amerika (nog steeds) enorm, maar hier in Nederland toch niet? Bovendien zouden we dan de ultieme protestsong "A Change Is Gonna Come" ook wel de finale in gestemd hebben?!Zijn er hier mensen die dit jaar anders gestemd hebben met BLM in het achterhoofd?
0
geplaatst: 14 november 2020, 20:21 uur
thelion schreef:
Bobby zie ik het niet redden in de huidige ladder net zo min als Donna.
Volgens mij het hoogstgeplaatste soulnummer in het virtuele klassement na de vorige ronde? Hij ging toen in ieder geval makkelijk door. Voorafgaand aan deze halve finale leek dit me de grootste soul kanshebber voor een finaleplek. Ik zie het wel gebeuren hoor!Bobby zie ik het niet redden in de huidige ladder net zo min als Donna.
0
geplaatst: 14 november 2020, 20:28 uur
Edgar18 schreef:
Volgens mij het hoogstgeplaatste soulnummer in het virtuele klassement na de vorige ronde? Hij ging toen in ieder geval makkelijk door. Voorafgaand aan deze halve finale leek dit me de grootste soul kanshebber voor een finaleplek. Ik zie het wel gebeuren hoor!
Volgens mij het hoogstgeplaatste soulnummer in het virtuele klassement na de vorige ronde? Hij ging toen in ieder geval makkelijk door. Voorafgaand aan deze halve finale leek dit me de grootste soul kanshebber voor een finaleplek. Ik zie het wel gebeuren hoor!
De concurentie is te groot van de geijkte nummers vrees ik. De uitslag van ladder 4 kan wel eens heel traditioneel worden.
* denotes required fields.