Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020
zoeken in:
0
geplaatst: 21 april 2021, 13:02 uur
Eerste minder wenselijke kwartfinaleuitslag maar goed, dan moet het maar van Stilstand komen hè? Moor Mother ga ik ook missen, die wordt echt nog steeds met de luisterbeurt beter.
Hier weer drie toppers
1. clipping. - Say The Name
2. Phoebe Bridgers - I Know The End
3. Rina Sawayama - XS
4. Jessie Ware - What's Your Pleasure
Hier weer drie toppers
3. Rina Sawayama - XS
4. Jessie Ware - What's Your Pleasure
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 21 april 2021, 13:22 uur
2. Jessie Ware - What's Your Pleasure
3. Caribou - Never Come Back
4. Ivory - Dreamers
5. Rina Sawayama - XS
6. Videoclub - Enfance 80
7. Adrianne Lenker - anything
8. Phoebe Bridgers - I Know The End
Geen slechte track, wel een echte topper en twee subtoppers.
4. Ivory - Dreamers
5. Rina Sawayama - XS
6. Videoclub - Enfance 80
7. Adrianne Lenker - anything
8. Phoebe Bridgers - I Know The End
Geen slechte track, wel een echte topper en twee subtoppers.
0
geplaatst: 21 april 2021, 15:42 uur
Ik zie in de kwartfinale überhaupt geen slecht nummer meer. Ik zou ze zelfs allemaal goed noemen, waarbij SAULT - Wildfires de minst goede is, omdat het de saaiste is. inb4 Suffe Jan
1
geplaatst: 21 april 2021, 15:47 uur
Gretz schreef:
Op de huidige ladder stem ik ten laatste morgen op de middag, maar het kan ook eerder zijn
Op de huidige ladder stem ik ten laatste morgen op de middag, maar het kan ook eerder zijn
Huishoudelijke mededeling, stemmen kan tot morgen 18.00, daarna zal ik loten voor de halve finales.
1
geplaatst: 21 april 2021, 15:52 uur
2
geplaatst: 21 april 2021, 16:35 uur
O-kijk-mij-eens-kwetsbaar-en-gevoelig-zijn
– Casartelli, 2017
Overgevoelige fluisterflauwekul
– Casartelli, 2017
0
geplaatst: 21 april 2021, 17:22 uur
Gretz schreef:
Hele dag wenen nu

(afbeelding)
Poeha zeg jij er eens wat van, dit kan toch niet
Eefje wint in 2020 en 2021 alles maar dan ook alls wat er te winnen valt, maar hier wordt ze met het kleinste verschil gewipt
Ik mag niks zeggen, want heb niet gestemd. Geen tijd ivm studie. Anders...was ze door geweest Hele dag wenen nu

(afbeelding)
Poeha zeg jij er eens wat van, dit kan toch niet
Eefje wint in 2020 en 2021 alles maar dan ook alls wat er te winnen valt, maar hier wordt ze met het kleinste verschil gewipt 
6
geplaatst: 21 april 2021, 17:33 uur
Gretz schreef:
– Casartelli, 2017
– Casartelli, 2017
(quote)
– Casartelli, 2017
– Casartelli, 2017
Heb jij daar nou een apart foldertje voor of weet je alles uit het hoofd
0
geplaatst: 21 april 2021, 18:52 uur
1. Caribou - Never Come Back
2. Ivory - Dreamers
3. Adrianne Lenker - anything
4. clipping. - Say The Name
2. Ivory - Dreamers
0
geplaatst: 21 april 2021, 20:00 uur
1. Adrianne Lenker - anything
2. Caribou - Never Come Back
3. Ivory - Dreamers
2. Caribou - Never Come Back
3. Ivory - Dreamers
0
geplaatst: 21 april 2021, 20:04 uur
1. Videoclub - Enfance 80
4. Rina Sawayama - XS
4. Rina Sawayama - XS
3
geplaatst: 21 april 2021, 20:09 uur
1
geplaatst: 21 april 2021, 20:34 uur
Hier moet ik Geert toch bijvallen. Een ladder krap 24 uur laten staan is in deze fase echt te kort. Dat de enige zware onvoldoende die nog meespeelt nu nipt doorgaat maakt het er niet beter op.
3. Rina Sawayama - XS
4. Caribou - Never Come Back
Uit deze ladder hoeft enkel clipping. door. Vullen we het aan met Eefje, Moor Mother en Mdou Moctar.
3. Rina Sawayama - XS
4. Caribou - Never Come Back
Uit deze ladder hoeft enkel clipping. door. Vullen we het aan met Eefje, Moor Mother en Mdou Moctar.
0
geplaatst: 21 april 2021, 20:37 uur
1. Phoebe Bridgers - I Know The End
2. Rina Sawayama - XS
3. Ivory - Dreamers
4. Videoclub - Enfance 80
5. Adrianne Lenker - anything
6. Caribou - Never Come Back
7. Jessie Ware - What's Your Pleasure
8. clipping. - Say The Name
2. Rina Sawayama - XS
3. Ivory - Dreamers
4. Videoclub - Enfance 80
6. Caribou - Never Come Back
7. Jessie Ware - What's Your Pleasure
8. clipping. - Say The Name
3
geplaatst: 21 april 2021, 20:43 uur
Edgar18 schreef:
Hier moet ik Geert toch bijvallen. Een ladder krap 24 uur laten staan is in deze fase echt te kort. Dat de enige zware onvoldoende die nog meespeelt nu nipt doorgaat maakt het er niet beter op.
Lijkt me eerder ongenoegen te zijn over die onvoldoende van jou dan echt ergens op gestoeld te zijn. Van al de vorige 4 kwartfinales zijn er 3 met 30 en 1 met 32 stemmers dus het verschil is marginaal met de 31 stemmers van de vorige ladder. Daarnaast zijn de nummers al zoveel langs geweest dat ik geen meerwaarde zie om het per se nog langer open te staan. Iedereen weet ondertussen ook dat als ze toch later dan de vooropgestelde 24u willen stemmen ze gewoon een berichtje moeten laten.
3
geplaatst: 21 april 2021, 20:50 uur
Precies, je moet er gewoon op rekenenen dat de ladder na 24 uur klaar is wanneer je niks van je laat horen. En als je een keer 24 uur lang geen tijd hebt, ook niet voor een berichtje, dan had je schijnbaar wat beters te doen. Niks mis mee.
1
geplaatst: 21 april 2021, 20:56 uur
dumb_helicopter schreef:
Daarnaast zijn de nummers al zoveel langs geweest dat ik geen meerwaarde zie om het per se nog langer open te staan.
Voor mensen die pas in de Grote Finale aanhaken (daar was ik er jarenlang één van) heeft het wel degelijk meerwaarde.Daarnaast zijn de nummers al zoveel langs geweest dat ik geen meerwaarde zie om het per se nog langer open te staan.
Iedereen weet ondertussen ook dat als ze toch later dan de vooropgestelde 24u willen stemmen ze gewoon een berichtje moeten laten.
Dus als je een keer 24 uur niet op MuMe zit heb je pech, want 'dan had je maar een handdoekje moeten leggen'? Onzin.Laat de ladders gewoon lekker lang openstaan. Ik zie het probleem niet, maar we zijn wel van al het gezeik af.

2
geplaatst: 21 april 2021, 21:01 uur
stoepkrijt schreef:
Laat de ladders gewoon lekker lang openstaan.
Om het tempo er een beetje in te houden is het wel fijn als ladders niet ellelang openstaan. Te kort - zoals in dit geval - is echter ook niet wenselijk. Precies om de reden die je hierboven noemt. Er zijn meer stemmers zoals jij die pas in de eindfase van het spel aanhaken. In dit geval was het ook nog eens 8 uur in de ochtend, geen tijd waarop veel mensen online zijn. Laat de ladders gewoon lekker lang openstaan.
Een berichtje met "zijn er nog stemmers", en vervolgens een paar uurtjes wachten tot bijv. het middaguur was in dit geval beter geweest.
Mijn eigen voorkeuren staan daar uiteraard los van dumb_helicopter. Dat was in deze juist de kwinkslag in het bericht. Maar die had je dus even gemist. Volgende keer zal ik een knipoogje toevoegen.
1
geplaatst: 21 april 2021, 21:02 uur
stoepkrijt schreef:
Laat de ladders gewoon lekker lang openstaan. Ik zie het probleem niet, maar we zijn wel van al het gezeik af.
(quote)
Voor mensen die pas in de Grote Finale aanhaken (daar was ik er jarenlang één van) heeft het wel degelijk meerwaarde.(quote)
Dus als je een keer 24 uur niet op MuMe zit heb je pech, want 'dan had je maar een handdoekje moeten leggen'? Onzin.Laat de ladders gewoon lekker lang openstaan. Ik zie het probleem niet, maar we zijn wel van al het gezeik af.
Ondertussen doe je ook al enkele rondes mee en indien gewenst kan je steeds op voorhand luisteren. Er mag best wel wat schwung in het spel blijven zitten. Als 30 mensen binnen de 24u kunnen stemmen, moet de ladder dan nog 36u openstaan om toch maar zeker te zijn? Een beetje proactief communiceren over wanneer je kan stemmen en je bent van het gezeik ook af hoor.

1
geplaatst: 21 april 2021, 21:14 uur
Ach, niet iedereen kijkt elke 24u op MusicMeter, Gertjan, om even te zeggen dat hij nog moet stemmen, zeker niet als je als ik niet op je gsm kijkt (of kan kijken). Anderzijds heb je gelijk wat betreft de duidelijke regel dat er na 24u mag afgesloten worden.
Het is verder maar een spelletje, jonguns... Een ladder missen en je favoriet er zien uitgekegeld worden? Jammer. Life goes on. Life's a bitch. RIP megapunk
2. Rina Sawayama - XS
3. Jessie Ware - What's Your Pleasure
4. Ivory - Dreamers
6. clipping. - Say The Name
Ik zit in kamp Enlacing trouwens.
Het is verder maar een spelletje, jonguns... Een ladder missen en je favoriet er zien uitgekegeld worden? Jammer. Life goes on. Life's a bitch. RIP megapunk
2. Rina Sawayama - XS
4. Ivory - Dreamers
6. clipping. - Say The Name
Ik zit in kamp Enlacing trouwens.
1
geplaatst: 21 april 2021, 21:17 uur
Om bij elke ladder nou te zeggen dat je nog wil stemmen vind ik ook wat, maar het is vooral het plotselinge tempo wat ik vreemd vond (in de PBH-whatsappgroep was Geert al aan het balen, daarom zei ik dat tegen ‘m, waarna hij hier het zei). De ladders staan over het algemeen 30+ uur, dus daarom vond ik t wat raar
0
geplaatst: 21 april 2021, 21:22 uur
1. Jessie Ware - What's Your Pleasure
4. Ivory - Dreamers
4. Ivory - Dreamers
0
geplaatst: 21 april 2021, 21:31 uur
Deze laatste kwartfinale ladder in ieder geval tot morgen 18:00, so don't get any funny ideas.
1
geplaatst: 21 april 2021, 21:33 uur
Of het nou gaat om de opzet van een forumspelletje of de tijd dat hier een ladder openstaat, de discussie wordt altijd opgestart door diegene die niet blij is met de uitkomst, hoe graag diegene ons ook wil doen geloven dat het daar niks mee te maken heeft. De regels zijn volgens mij duidelijk en er waren genoeg stemmers (31) en iedereen die had aangegeven nog te willen stemmen, had gestemd. Als we 24 uur te weinig vinden, dan moeten we het naar 30 of 36 uur aanpassen, ook prima.
1
geplaatst: 21 april 2021, 22:03 uur
Wat mij betreft is het helemaal primobello Mausie, zit wel een nuance verschilletje tussen na 24 uur de ladder sluiten terwijl het gemiddelde aantal stemmers al overscheden is en de ladder snel sluiten bij 25 stemmers omdat je eigen favie toevallig op doorgaan staat. (En jij had Mdou Moctar verdorie op 1 staan dus dat laatste is sowieso niet het geval)
3 ladders nog straks mensen, nagelbijten wat die loting gaat worden
3 ladders nog straks mensen, nagelbijten wat die loting gaat worden
1
geplaatst: 21 april 2021, 22:03 uur
Ja maar dan hebben we straks niks meer om op te zeiken
de parade had door gemoeten inderdaad #teamgeert
2. clipping. - Say The Name
4. Phoebe Bridgers - I Know The End
de parade had door gemoeten inderdaad #teamgeert