Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020
zoeken in:
8
geplaatst: 3 oktober 2020, 18:14 uur
1. clipping. - Say The Name (48 punten, 15 keer genoemd)
(automatisch genomineerd via RYM, nummer 1 van: ArthurDZ, Koenr, jordidj1)
(automatisch genomineerd via RYM, nummer 1 van: ArthurDZ, Koenr, jordidj1)
There are certain rules that one must abide by in order to create a successful sequel. Number one: the body count is always bigger. Number two: the death scenes are always much more elaborate—more blood, more gore. Carnage candy. And number three: never, ever, under any circumstances, assume the killer is dead.
De uit Scream 2 afkomstige quote vormde de aankondiging van het nieuwe album van horrorcore/noiserap-giganten clipping. Visions of Bodies Being Burned, het is niet alleen een referentie naar de Geto Boys, en niet alleen een voor clipping. kenmerkende ode aan het macabere, maar ook een teken van de duidelijk meer politieke inslag die de groep is gaan innemen. Zo ook in Say The Name: referenties naar horroricoon Candyman worden door Daveed Diggs afgewisseld met cynische metaforen over de Amerikaanse geschiedenis en de hedendaagse effecten ervan. Toch is niet alles clipping. volgens het boekje: de heuze instrumentale climax die volgt nadat het grimmige verhaal verteld is, is zeldzaam binnen hun oeuvre (als we de noise-orgie van La Mala Ordina niet meetellen). Na Blood of the Fang vorig jaar is het het tweede nummer van de groep dat zich de winnaar van de maandfinale mag noemen. We hebben met z'n allen duidelijk wat voor sociopolitieke horrorcore.
1
geplaatst: 3 oktober 2020, 18:40 uur
hoi123 schreef:
Helaas moet ze wel drie kandidaten met hetzelfde puntenaantal voor zich duiden, aangezien deze glitchy bromkolos alleen het allerfavorietste nummer is van de poet.
Was ook mijn allerfavorietste nummer. Helaas moet ze wel drie kandidaten met hetzelfde puntenaantal voor zich duiden, aangezien deze glitchy bromkolos alleen het allerfavorietste nummer is van de poet.
Maar ik geloof dat je die punten wel hebt meegeteld.Knappe presentatie, mooie winnaar!
1
geplaatst: 3 oktober 2020, 18:48 uur
Mooie top 5, fijne presentatie hoi123. Wel ietwat weinig Fat White Family-referenties.
1
geplaatst: 3 oktober 2020, 19:09 uur
Yes, fijne winnaar! Een van de twee toppertjes van deze maand. Dank voor de finalepresentatie hoi123 

1
geplaatst: 3 oktober 2020, 20:32 uur
Bedankt voor de fijne presentatie en een mooi top 3 geworden zo!
1
geplaatst: 3 oktober 2020, 23:12 uur
Bedankt hoi123, was weer een hele fijne presentatie, weer veel van opgestoken wat ik nog niet wist.
De Mighty Mausie trekt zich terug in zijn nieuwe verhuis-holletje en alhoewel ik in de toekomst wel op een presentatie-avontuurtje hoop, zijn we op zoek naar een andere enthousiasteling.
Wie o wie wilt ene plekje veroveren in de grandioze erelijst? Je mag het van mij part op je CV zetten, met mij als referentie.
Erelijst der SvhJ presentatoren
Januari: De Honorabele Hoi123
Februari: De Tintelende Titmeister
Maart: De Koesterende Koenr
April: De Chique Choconas
Mei: De Pientere (123)poetertjes
Juni: De Aesopische Aerobag
Juli: De Artisanale ArthurDZ
Aug: De Hondstrouwe Honorabele Hoi123
De Mighty Mausie trekt zich terug in zijn nieuwe verhuis-holletje en alhoewel ik in de toekomst wel op een presentatie-avontuurtje hoop, zijn we op zoek naar een andere enthousiasteling.
Wie o wie wilt ene plekje veroveren in de grandioze erelijst? Je mag het van mij part op je CV zetten, met mij als referentie.
Erelijst der SvhJ presentatoren
Januari: De Honorabele Hoi123
Februari: De Tintelende Titmeister
Maart: De Koesterende Koenr
April: De Chique Choconas
Mei: De Pientere (123)poetertjes
Juni: De Aesopische Aerobag
Juli: De Artisanale ArthurDZ
Aug: De Hondstrouwe Honorabele Hoi123
1
geplaatst: 3 oktober 2020, 23:28 uur
aerobag schreef:
Ik zal de volgende maand eens gaan opzetten
Ik zal de volgende maand eens gaan opzetten
Top, ga ik zo even bedenken welk(e) nummer(s) deze editie zeker niet mogen ontbreken

Bedankt voor de interessante presentatie trouwens, honorabele hoi123!
3
geplaatst: 3 oktober 2020, 23:40 uur
Dames en (eigenlijk alleen maar) heren, we zijn alweer toe aan maand nummer, de laatste maand van Q3 2020. Ik merk een kleine daling in het aantal stemmers, maar het mag nog gering genoemd worden, en vorige maand hebben we VladTheImpaler ervoor terug kregen. Sowieso leuk om een heel schaar aan deelnemers te zien die ook trouw zijn blijven plakken.
Voor nu dus nog even de 'aangepaste' nominatie van 16 nummers, we zien wel hoe het speelveld zich ontwikkelt de komende weken. Een influx van spelers is altijd leuk natuurlijk, maar dan hoop ik niet dat het door een tweede golf komt.
De volgende 16 nummers zijn automatisch genomineerd:
-De 4 hoogst genoteerde singles op RYM t/m 30 september:
Deftones - Genesis
Ichiko Aoba - Seabed Eden
Alexis Marshall - Nature in Three Movements
Protomartyr - Worm In Heaven
-De 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand september uit het topic Maak kennis met... 2020
Takeshi's Cashew - Sterndüne (Kosmodr∞m)
Hikaru Utada - Darenimo Iwanai
Fleet Foxes - Featherweight
This Is The Kit - This Is What You Did
-Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de recentste gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2020:
New Order - Be A Rebel
Wies - Maar Ik Doe Het Toch
London Grammar - Baby It's You
My Morning Jacket - Feel You
-En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van augustus. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer. Indien aanvulling gewenst is, worden albums meegenomen die minder dan 30, maar wel minstens 10 stemmen hebben. De IMDb-formule wordt gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:
Deftones - Urantia
Gazpacho - Space Cowboy
The Flaming Lips - Mother I've Taken LSD
The Pineapple Thief - Versions of the Truth
Alfabetische lijst:
Deftones - Genesis
Deftones - Urantia
Gazpacho - Space Cowboy
New Order - Be A Rebel
Voor nu dus nog even de 'aangepaste' nominatie van 16 nummers, we zien wel hoe het speelveld zich ontwikkelt de komende weken. Een influx van spelers is altijd leuk natuurlijk, maar dan hoop ik niet dat het door een tweede golf komt.
De volgende 16 nummers zijn automatisch genomineerd:
-De 4 hoogst genoteerde singles op RYM t/m 30 september:
Deftones - Genesis
-De 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand september uit het topic Maak kennis met... 2020
-Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de recentste gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2020:
New Order - Be A Rebel
-En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van augustus. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer. Indien aanvulling gewenst is, worden albums meegenomen die minder dan 30, maar wel minstens 10 stemmen hebben. De IMDb-formule wordt gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:
Deftones - Urantia
Gazpacho - Space Cowboy
Alfabetische lijst:
Deftones - Genesis
Deftones - Urantia
Gazpacho - Space Cowboy
New Order - Be A Rebel
0
geplaatst: 3 oktober 2020, 23:41 uur
Nu mogen er nog 48 nummers genomineerd worden, door u, de weledele user. Elke user mag in eerste instantie één nummer nomineren. Graag met spotify-uri of als het niet nummer niet op spotify staat youtube linkje.
NOMINATIE RONDE 2 GAAT VAN START OP MAANDAG 5 OKTOBER 12:00
Zie hier nogmaals het uitgebreide nominatie reglement
Lijst van nummers die in 2019 of 2020 al hebben meegedaan:
Overzicht 2019/2020
Een tag voor de vakjury voor de afgelopen 3 maanden, maar iedereen is natuurlijk welkom om mee te spelen
123poetertjes, aerobag, arcade monkeys, Arno, ArthurDZ, AstroStart, Cervantes, Choconas, Dance Lover, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, Gyzzz, herman, hoi123, inquestos, jassn, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, Masimo, Mausie, MVW,panjoe, Ploppesteksel, Simon77, Snoeperd, stardust_be, stoepkrijt, Teunnis, Titmeister, VladTheImpaler, wibro, yeahyeahyeah
NOMINATIE RONDE 2 GAAT VAN START OP MAANDAG 5 OKTOBER 12:00
Zie hier nogmaals het uitgebreide nominatie reglement
Lijst van nummers die in 2019 of 2020 al hebben meegedaan:
Overzicht 2019/2020
Een tag voor de vakjury voor de afgelopen 3 maanden, maar iedereen is natuurlijk welkom om mee te spelen
123poetertjes, aerobag, arcade monkeys, Arno, ArthurDZ, AstroStart, Cervantes, Choconas, Dance Lover, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, Gyzzz, herman, hoi123, inquestos, jassn, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, Masimo, Mausie, MVW,panjoe, Ploppesteksel, Simon77, Snoeperd, stardust_be, stoepkrijt, Teunnis, Titmeister, VladTheImpaler, wibro, yeahyeahyeah
2
Komt u maar weer door met die prachtige nominaties
17. Backxwash - Black Magic spotify:track:0eHV7BEeAfVS0SbcMWtTNC
17. Backxwash - Black Magic spotify:track:0eHV7BEeAfVS0SbcMWtTNC
4
18. Annie - The Streets Where I Belong spotify:track:4XbW6EevbV6IVt5GlxV8C5
2
geplaatst: 3 oktober 2020, 23:54 uur
21. Shinichi Atobe - Ocean 1 spotify:track:6hgEEpQqGOpWWaonSKZV6P
1
geplaatst: 4 oktober 2020, 00:08 uur
23. Laura Veirs - Burn Too Bright spotify:track:7uAlJ3iZWFm8OlC7mtXHec
2
geplaatst: 4 oktober 2020, 00:10 uur
1
geplaatst: 4 oktober 2020, 00:23 uur
25. Kevin Morby - Campfire spotify:track:41ME5dAx2Qe1pfZ0ypuCBu
2
geplaatst: 4 oktober 2020, 00:33 uur
26. Mammal Hands - Little One spotify:track:5czNzPntMCbx5JKKNlxad1
Pas maar op, voor het weet heb je de hele community achter je aan met dergelijke opmerkingen
Pas maar op, voor het weet heb je de hele community achter je aan met dergelijke opmerkingen

2
panjoe (moderator)
geplaatst: 4 oktober 2020, 03:05 uur
27. Avalon Emerson - Long-Forgotten Fairytales
spotify:track:0Vh6hRTeSp0xE93Ix37tA3
Spotify komt later. Edit: thanks Titmeister!
spotify:track:0Vh6hRTeSp0xE93Ix37tA3
Spotify komt later. Edit: thanks Titmeister!
1
geplaatst: 4 oktober 2020, 03:32 uur
28. Onségen Ensemble - Stellar spotify:track:5IB4EtVBttj21wZyhgZyZ5
2
geplaatst: 4 oktober 2020, 07:00 uur
29. Glass Animals - It's All So Incredibly Loud spotify:track:0H8LHYMi4hzbwSzxp7DOxR
2
geplaatst: 4 oktober 2020, 08:33 uur
30. Spinvis - Niet Vandaag
spotify:track:77L4OglULgXQBVI9GqVkm2
spotify:track:77L4OglULgXQBVI9GqVkm2
* denotes required fields.