MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020

zoeken in:
1. Adrianne Lenker - Zombie Girl
2. Bright Eyes feat. Phoebe Bridgers - Miracle Of Life
3. Ela Minus - dominique
4. clipping. - Enlacing

1. Wayfarer - Vaudeville
2. Pangaea - Like This
3. Ela Minus - dominique
4. Clipping. - Enlacing

panjoe (moderator)
1. Pangaea - Like This
2. Adrianne Lenker - Zombie Girl
3. Ela Minus - dominique
4. Ichiko Aoba - Porcelain

5. clipping. - Enlacing
6. NOT3S feat. AJ Tracey - One More Time
7. Bright Eyes feat. Phoebe Bridgers - Miracle Of Life
8. Wayfarer - Vaudeville

Dit vond ik ook wat beter na de drie vorige ladders, maar eerder omdat die gewoon zo matig waren...

Ik stem vanavond

1. Bright Eyes feat. Phoebe Bridgers - Miracle Of Life
2. Adrianne Lenker - Zombie Girl
3. Ela Minus - dominique

2. Ela Minus - dominique
3. Adrianne Lenker - Zombie Girl

2. Ela Minus - dominique
3. .clipping - Enlacing
4. Pangaea - Like This

1. Pangaea - Like This
2. Wayfarer - Vaudeville
3. NOT3S feat. AJ Tracey - One More Time
4. Ela Minus - dominique

ArthurDZ schreef:
Damn, al die UK hiphopnummers met van die geweldge UK Garage beats de laatste tijd eigenlijk zowaar nog leuker dan de originele UK Garage-golf vind ik
Pangaea is nochtans het meest UK garage in deze ladder Zou zo in een set van DJ EZ of Conducta kunnen.

1. Pangaea - Like This
2. Ela Minus - dominique
3. clipping. - Enlacing
4. NOT3S feat. AJ Tracey - One More Time

5. Ichiko Aoba - Porcelain
6. Adrianne Lenker - Zombie Girl

Ploppesteksel schreef:
(quote)
Pangaea is nochtans het meest UK garage in deze ladder Zou zo in een set van DJ EZ of Conducta kunnen.l

Ik mis een AJ Tracey-feature op dat nummer

1. Pangaea - Like This
2. clipping. - Enlacing
3. Ela Minus - dominique

1. Pangaea - Like This
2. Ichiko Aoba - Porcelain
3. Ela Minus - dominique
4. Adrianne Lenker - Zombie Girl

1. Wayfarer - Vaudeville
2. Bright Eyes feat. Phoebe Bridgers - Miracle Of Life
3. Adrianne Lenker - Zombie Girl
4. clipping. - Enlacing

Toch nog eens een lans breken voor metal in dit topic, aangezien Wayfarer het vermoedelijk niet zal halen. Dit genre blijft toch het ondergeschoven kindje in dit topic, terwijl andere alternatieve genres hier zo makkelijk kunnen doorbreken. Tot en met vorige maand zijn er 18 metalnummers genomineerd van alle mogelijke subgenres (van Ozzy Osbourne tot Oranssi Pazuzu) en slechts twee hebben het weten te schoppen tot de volgende ronde en geen enkele tot de finale. Ikzelf sta ook niet geboekstaafd als de meest progressieve stemmer, maar regelmatig valt er wel zo eens een verrassing uit de lucht. Bij deze dan ook nog eens een oproep om soms eens verder te kijken dan het eerste gekrijs en gebrul, het stevige geluid en de lange speelduur en op die manier hopelijk dit topic nog net dat tikkeltje diverser te maken.

dumb_helicopter schreef:
Bij deze dan ook nog eens een oproep om soms eens verder te kijken dan het eerste gekrijs en gebrul, het stevige geluid en de lange speelduur en op die manier hopelijk dit topic nog net dat tikkeltje diverser te maken.
Voordat ik metal ben gaan waarderen schrok dat geschreeuw en gebulder en de soms erg ingewikkelde composities mij behoorlijk af, daar heb ik me echt even overheen moeten zetten. Maar het was het waard!

Ik moet trouwens eerlijk zegen dat ik in dit topic niet heel veel punten geef aan metal, ondanks dat ik er erg van houd. De soms complexe composities landen nog niet direct in één keer en dat is in dit topic toch wel belangrijk.

Wellicht durf ik het komende maand aan om hier een nummer van mijn favoriete metal-plaat van het jaar te nomineren.

Het is overigens een genre dat ik vooral live waardeer. Thuis heb ik zelden zin om metal op te zetten.

Koenr schreef:
Wellicht durf ik het komende maand aan om hier een nummer van mijn favoriete metal-plaat van het jaar te nomineren.

Het is overigens een genre dat ik vooral live waardeer. Thuis heb ik zelden zin om metal op te zetten.

Ik ben alvast benieuwd naar je nominatie!

Ik moet nog even wat moed verzamelen hoor.

Maar ik heb slechts 1 nummer dat ik echt wil nomineren klaarstaan nu, dus ik wil best een poging wagen.

Pff, sterke ladder weer, ik wil de hele top 7 wel punten geven. Enkel Bright Eyes is wat suf, maar ook dat is wel een degelijk liedje.

1. Ichiko Aoba - Porcelain
2. clipping. - Enlacing
3. Pangaea - Like This
4. NOT3S feat. AJ Tracey - One More Time

5. Adrianne Lenker - Zombie Girl
6. Wayfarer - Vaudeville
7. Ela Minus - dominique
8. Bright Eyes feat. Phoebe Bridgers - Miracle Of Life

Metal blijft wel lastig he, blijft een redelijk afgebakend genre waar je wel echt liefhebber van moet zijn, vaak ook wat ontoegankelijk gemaakt door de vocalen. Ik heb wellicht ook nog wel 2 metal platen achter de hand die mij goed bevallen zijn, Alphaville en iets van Kaatayra, alhoewel de eerste chaos is en de tweede alleen vrij lange nummers heeft.

Zijn er nog mensen die willen stemmen? anders zo uitslag.

dumb_helicopter schreef:

Toch nog eens een lans breken voor metal in dit topic, aangezien Wayfarer het vermoedelijk niet zal halen. Dit genre blijft toch het ondergeschoven kindje in dit topic, terwijl andere alternatieve genres hier zo makkelijk kunnen doorbreken. Tot en met vorige maand zijn er 18 metalnummers genomineerd van alle mogelijke subgenres (van Ozzy Osbourne tot Oranssi Pazuzu) en slechts twee hebben het weten te schoppen tot de volgende ronde en geen enkele tot de finale. Ikzelf sta ook niet geboekstaafd als de meest progressieve stemmer, maar regelmatig valt er wel zo eens een verrassing uit de lucht. Bij deze dan ook nog eens een oproep om soms eens verder te kijken dan het eerste gekrijs en gebrul, het stevige geluid en de lange speelduur en op die manier hopelijk dit topic nog net dat tikkeltje diverser te maken.

ArthurDZ, let je op, let je wel es hééél goed op?

Koenr schreef:
Dat heb ik ook wel. Verder heb ik dit jaar gewoon nog geen bijster goeie metal gehoord, Gert-Jan; mijn excuses. Briqueville en Pazuzu kon ik nog wel smaken, zo uit het hoofd. Briqueville is live best overpowerend, maar dat kwam via Spotify minder over.

Het grootste ondergeschoven kindje voor mij is trouwens club music (bij gebrek aan een beter woord) die zich buiten house en techno begeeft. Footwork, drum-'n-bass, dubstep, grime, UK garage/bass... Dat Pangaea het zo goed doet, vind ik verrassend, al is dit misschien wel zijn meest housy release ooit. Maar goed, ook club music - de naam zegt het al - doet het thuis waarschijnlijk minder goed dan op de plekken waarvoor het bedoeld is.

1. Pangaea - Like This
2. clipping. - Enlacing
3. Ela Minus - dominique
4. Wayfarer - Vaudeville

Een duidelijk afgegrensd 4-tal

Uitslag voorronde ladder 5 - 25 deelnemers:

1. Pangaea - Like This (42)
2. clipping. - Enlacing (42)
3. Adrianne Lenker - Zombie Girl (40)
4. Ela Minus - dominique (40)

5. Ichiko Aoba - Porcelain (28)
6. Bright Eyes feat. Phoebe Bridgers - Miracle Of Life (26)
7. Wayfarer - Vaudeville (22)
8. NOT3S feat. AJ Tracey - One More Time (10)

Voorronde ladder 6:

Bruce Springsteen - If I Was the Priest
Cindy Lee - Heavy Metal
Deftones - This Link Is Dead
Gustaf - Mine
Páula, Povoa & Jerge - Primavera
SAULT - I Just Want To Dance
The Weather Station - Robber
William Basinski - Tear Vial

Fijne uitslag! Deze ladder kent 3 sterke nummers, maar daarna holt het niveau hard achteruit. Van weeromstuit dan maar punten voor good ol' Bruce.

1. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
2. William Basinski - Tear Vial
3. The Weather Station - Robber
4. Bruce Springsteen - If I Was the Priest

Ps ik ben erg benieuwd naar de Nepalese grindcore van Koenr

Laat Cindy Lee het zooitje maar winnen hoor, hebben we eindelijk ook weer es wat metal in de finale

1. Cindy Lee - Heavy Metal
2. William Basinski - Tear Vial
4. SAULT - I Just Want To Dance

1. SAULT - I Just Want To Dance
2. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
4. Cindy Lee - Heavy Metal

5. William Basinski - Tear Vial

De eerste drie nummers dacht ik: waar gaat dit heen?? Gelukkig is daar de nominatie van Simon77 en kwam het vanaf Gustaf goed met vier toffe nummers op een rij.

1. SAULT - I Just Want To Dance
2. The Weather Station - Robber
3. Gustaf - Mine
4. Páula, Povoa & Jerge - Primavera

Met William Basinski - Tear Vial kan ik helemaal niets. Wat een eindeloos geneuzel.

aerobag schreef:
Laat Cindy Lee het zooitje maar winnen hoor, hebben we eindelijk ook weer es wat metal in de finale

Ik denk dat het zelfs een eerste keer zal zijn voor heavy metal.

1. Deftones - This Link Is Dead
2. The Weather Station - Robber
3. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
4. Cindy Lee - Heavy Metal
5. SAULT - I Just Want To Dance

1. Cindy Lee - Heavy Metal
2. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
3. William Basinski - Tear Vial
4. Gustaf - Mine

Gast
geplaatst: vandaag om 19:30 uur

geplaatst: vandaag om 19:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.