MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020

zoeken in:
Knappe presentatie! Het kwartje bij het winnende nummer is hier nog niet gevallen, maar misschien gebeurt dat in de toekomst nog.

Bedankt voor een chique presentatie Choconas!

Leuke presentatie, met weer veel sterke research! Ben een beetje verbaasd over de winnaar, want ook bij mij is het kwartje nog niet echt gevallen.

Damn fine presentatie met een donders goeie winnaar!

edit: lees één vd beste nummers van 2020

Bedankt Choconas, voor al je werk! Stukjes lezen fijn weg en informatief! Ik had ook niet durven te voorspellen wie er zou winnen deze maand, maar DJ Sabrina had ik geen geld op in durven te zetten. En daar bedoel ik niet mee te zeggen dat ik het geen leuk nummer vind.

We gaan zo voorzichtig aan de voorrondes voor de jaarfinale opzetten. Allereerst de nummers 13 t/m 20 van elke maand die onderling gaan strijden voor een ticket.

Wordt vervolgd later vandaag....

Bedankt voor de mooi geschreven stukjes Choconas! En voor mij toch ook wel een vrij verrassende winnaar, wel een leuke.

Damn mooie ride heb je weer van deze finale gemaakt Chocojazz. Respect voor het tot in de late uurtjes doorbikkelen om dit selectie clubje SvhJ-stemmers dat we toch zijn te plezieren. Rust maar een gat in de dag uit nu.

Hoewel in eerste instantie toch een beetje teleurgesteld te zijn mbt Vrouw Man Beestje is de uiteindelijke winnaar er ook eentje die er zeker mag zijn

Goed gedaan Choco!

Bedankt voor al jullie fijne reacties, het was me weer een waar genoegen om deze maandfinale te presenteren! Best een tijdrovend klusje inderdaad, maar alles voor de goede zaak, nietwaar. Ik heb er zelf ook een hoop van opgestoken!

123poetertjes schreef:
Hoewel in eerste instantie toch een beetje teleurgesteld te zijn mbt Man Vrouw Beest is de uiteindelijke winnaar er ook eentje die er zeker mag zijn

Die teleurstelling voel ik nog steeds wel een beetje. Sabrina en Ana waren zo aan elkaar gewaagd, dat één puntje meer voor Ana haar de overwinning had gebracht. Dus ja, als ik haar dat puntje had gegund, of als jij haar nog een plekje hoger had gezet, of als herman niet was vergeten te stemmen... Maar goed, dat is allemaal achteraf en achteraf is mooi wonen, naar men zegt.

Wat een spannende finale en erg fijne stukjes, Choconas. Mooi dat ieder nummer in de schijnwerpers staat.

Klopt... zoveel als'en. Ik heb volgens mij Ana nog een plekje laten dalen in mijn aangepaste lijst, maar inderdaad als herman had gestemd was de knoop doorgehakt. Belangrijkste is dat we weer veel mooie muziek hebben ontdekt. En dat Ana dan net op 2 staat, ach, dat is ook geen verkeerde positie. Jayda G eindigde ook op de tweede plek vorig jaar, maar staat nu wel als eerste 2020-song in de MuMeLadder Top 2000.

Prachtige finale. En verrassende winnaar! Suf dat ik niet gestemd had, maar ach, ik ben vooral blij weer toffe muziek ontdekt te hebben - waaronder ook zeker wat nummers die anders buiten mijn blikveld zouden zijn gebleven.

Zou me trouwens niets verbazen als DJ Seinfeld de persoon is achter Sabrina.

Heel erg fijne presentatie Choco, mooie afsluiter van het jaar.

Ik had Ana graag zien winnen uiteraard, maar een 2e plek is al prachtig. Als dit nummer een voorbode is voor haar 3e album kan ik alvast niet wachten.

Op naar een net zo sterk 2021.

herman schreef:
Zou me trouwens niets verbazen als DJ Seinfeld de persoon is achter Sabrina.

Ik heb in de wandelgangen gehoord dat John Talabot er iets mee te maken heeft.

Waaat, Sabrina gewonnen? Was ervan overtuigd dat dat Ana Frango Eletrico zou worden. Da's een fijne verrassing.

Zoals iedereen al zegt een geweldige presentatie Choconas, bedankt!

Heerlijke presentatie Choconas

Heerlijke winnaar ook! Toch maar goed dat herman te laat was

Bijzonder fijne presentatie Choconas!

Met een winnaar die we ons waarschijnlijk nog lang gaan heugen

pfff allebei 58 punten. Wat een spanning en sensatie om het jaar 2020 mee af te sluiten. Benieuwd naar de finales. Kijken of onze Teenage DJ ons daar ook kan verrassen

Mooie presentatie Choconas - bedankt!

Koenr schreef:
Ik had Ana graag zien winnen uiteraard, maar een 2e plek is al prachtig. Als dit nummer een voorbode is voor haar 3e album kan ik alvast niet wachten.
Idem!

Gyzzz schreef:
(quote)
Idem!

Haar plaat uit 2019 is ook echt een aanrader - als je nog iets zoekt om de wachttijd te vullen.

Ik heb Tem Certeza? destijds ook nog overwogen voor SvhJ 2019, maar uiteindelijk (helaas) niet genomineerd.

Get ready gentlemen, ik ben de voorrondes voor de jaarfinale aan het opzetten

aerobag schreef:
Get ready gentlemen, ik ben de voorrondes voor de jaarfinale aan het opzetten

https://media.giphy.com/media/2alKkyRFPKRSU/giphy.gif

Voordat we starten met de voorrondes van de jaarfinale, allereerst nog een diepe buiging naar alle maandfinale-presentatoren. De begeleidende teksten bewezen steeds weer een meerwaarde te zijn voor de maandfinales en de kwaliteiten van de teksten waren bewonderenswaardig; een beetje grote speler in de muziekpublicatie-industrie is er niets bij. Leuk om de verschillende presentatie-stijlen te zien en ook zeker aanstekelijk om te lezen hoe enthousiast iedereen reageert. We hebben geen één maand gehad waarbij er niemand klaar stond om de finale presentatie op zich te nemen. Chapeau voor jullie allen!

https://media1.giphy.com/media/xUOrwi6lVF4CPHq6EU/giphy.gif

Erelijst der SvhJ presentatoren:
Januari: De Honorabele Hoi123
Februari: De Tintelende Titmeister
Maart: De Koesterende Koenr
April: De Chique Choconas
Mei: De Pientere (123)poetertjes
Juni: De Aesopische Aerobag
Juli: De Artisanale ArthurDZ
Augustus: De Hondstrouwe Honorabele Hoi123
September: De Terugkerende Teunnis
Oktober: De Achtenswaardige Arcade Monkeys
November: De Tijdloze Tintelende Titmeister
December: De Charmante Chique Choconas

En iedereen bedankt die de moeite heeft genomen om ergens in het jaar 2020 mee te spelen en te luisteren. Een behoorlijke influx aan nieuwe spelers, you love to see it . Een prachtig lijstje aan maandfinale stemmers hebben we dit jaar mogen verwelkomen:

123poetertjes, aerobag, Arbeidsdeskundige, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ,AstroStart, Ataloona, Barney Rubble, Cervantes, charlotte2807, Choconas, Dance Lover, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, Gyzzz, herman. hoi123, inquestos, jassn, JB7x, JoaMuse, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, Masimo, Mausie, MVW, musicfriek, panjoe, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, SBube, Simon77, sj0n88, Snoeperd, stardust_be, stoepkrijt, Teunnis, The Eraser, Titmeister, VladTheImpaler, wibro, yeahyeahyeah

Gezien de uitzonderlijke omstandigheden niet zo vreemd, hopelijk heeft de vrachtwagenlading vol aan muziek genoeg afleiding geboden voor covid-perikelen, quarantaines en avondklokken! Hopelijk blijft iedereen hangen voor het vervolg en misschien nog wel vele jaren aan edities die ons te wachten staan. Geert is jullie in ieder geval eeuwig dankbaar voor het verbreken van stemrecord na stemrecord. <Insert plaatje van man in gele colbert die in zijn handen wrijft>

Maar goed de jaarfinale dus. Eerst nog even een rijtje: De verdeling van de nominaties na een heel jaar lang nomineren en stemmen!

Het getal achter de user is het aantal nominaties die momenteel al in de jaarfinale zitten, tussen haakjes staat het aantal nominaties dat nog kans maakt op de jaarfinale via de voorrondes.

Om er even 3 uit te lichten:
-Yeahyeahyeah heeft het voortreffelijk gedaan dit jaar, 1 op 1 in elke maand. Hij zou van dat gaande spits bij VVV Venlo kunnen zijn.
-Hoi123 heeft de helft van yyy's nomi's in een maandfinale, maar wel 3 (!) winnaars afgeleverd.
-In het witte trui klassement mag nieuwkomer Mausie trots zijn op zijn 8 nomi's.

Met nog 8 nominaties in de voorrondes is oudgediende Stardust de hofleverancier en de koning van plek 13 t/m 18. In totaal nog 16 nominaties in de race, Triple Y moet dus nog wel even over zijn schouder blijven kijken. Titmeister volgt op plek 2 met 5 potentiële finale-kandidaten en daarachter volgt nog een hele reeks users met nog 3-4 ijzers in het vuur.

Verder wellicht wat omstreden en onder vuur geweest dit jaar, maar qua automatische nominaties maakt het Maak-Kennis-Met-topic nog steeds flinke golven in het jaarfinale-zwembad. Ook RYM en de MuMe-afrekening blijken een trouwe bron. De populaire releases op MusicMeter zijn dit jaar wat minder vruchtbaar geweest. (of lagen minder in het straatje van de stempopulatie, het is maar hoe je het bekijkt)

Automatische nominaties:
Maak-Kennis-Met 16 (12)
RYM 9 (8) *4x MAANDWINNAAR*
MuMe-Afrekening 6 (9)
Populairste releases op MusicMeter 3 (4)

User nominaties:
Yeahyeahyeah 12 (3) *MAANDWINNAAR*
Choconas 8 (3) *MAANDWINNAAR*
Stardust_be 8 (8)
Aerobag 8 (3)
Mausie 8
hoi123 6 (2) *3x MAANDWINNAAR*
Arno 6 (4) *MAANDWINNAAR*
Koenr 6 (3)
Titmeister 5 (5)
ArthurDz 5 (2)
Edgar18 5 (2)
Panjoe 4 *MAANDWINNAAR*
Arcade_monkeys 4 (1)
Astrostart 3 (2)
123poetertjes 3 (1)
Teunnis 2 (3) *MAANDWINNAAR*
Simon77 2 (3)
Jordidj1 2 (2)
Ploppesteksel 2 (2)
Herman 2 (2)
Dance_Lover 2
Gretz 2
Ataloona 1 (2)
Johnny Marr 1 (2)
Wibro 1 (1)
Catdog 1
Masimo 1
Stoepkrijt (3)
Arrie (1)
Cervantes (1)
Gyzzz (1)
sj0n88 (1)

De jaarfinale 2020 - Voorrondes jaarfinale

In de Grand finale strijden in totaal 192 liedjes tegen elkaar om de fabuleuze titel ‘Song van het Jaar 2020’. 144 liedjes hebben zich al geplaatst door de maandfinales te bereiken.

Daar voegen zich nog 48 nummers aan toe. Dit zal gebeuren door voorrondes te spelen met de nummers 13 t/m 20 van elke maand. In totaal 92 nummers, dus de helft zal doorgaan, de top 4 van elke ladder. Ladders zijn geloot op basis van behaalde resultaten, dus de nummer 13 van de ene maand zit bij de nummer 20 van een andere maand, en zo door. Dus bij voorbaat excuus als je denkt: He verdorie, mijn nominaties zitten bij elkaar; als ik teveel zou schuiven, raakt de loting in de war

Voorronde ladder 1:
Alex the Astronaut - I Think You're Great
Denzel Curry - DIET_
Gorillaz feat. Fatoumata Diawara - Désolé
JPEGMAFIA - Cutie Pie!
La Bruja de Texcoco - Chéni (Miedo)
Lucy Gaffney - Can't Escape
Open Mike Eagle feat. Kari Faux - Bucciarati
Rina Sawayama - XS

Voorronde ladder 2:
Arlo Parks - Hurt
Gard Nilssen's Supersonic Orchestra - Bytta bort kua fikk fela igjen
Kelly Lee Owens - On
Lauren Bousfield - A Joke Poorly Told
Populous ft. Emmanuelle - Flores No Mar
Sohnarr - Melomania
Ty Dolla $ign feat. Kanye West, FKA twigs & Skrillex - Ego Death
Waxahatchee - Lilacs

Voorronde ladder 3:
Ariwo - Flameback Dance
Eefje de Visser - Stilstand
Gustaf - Mine
Ichiko Aoba - Seabed Eden
Porridge Radio - Circling
Run The Jewels - Walking In The Snow
Sevdaliza - Joanna
Taylor Swift feat. Bon Iver - Exile

Voorronde ladder 4:
ЛУНА - Fata Morgana
Braids - Snow Angel
Fontaines D.C. - Televised Mind
Ghostpoet - I Grow Tired But Dare Not Fall Asleep
Ka - Sins of the Father
Lava La Rue - G.O.Y.D.
Róisín Murphy - Something More
The Weather Station - Robber

Voorronde ladder 5:
Adrianne Lenker - anything
Charles Webster - This Is Real
clipping. - Chapter 319
Páula, Povoa & Jerge - Primavera
SAULT - Monsters
The Microphones - Microphones in 2020
Wies - Maar Ik Doe Het Toch
YEИDRY - Nena

Voorronde ladder 6:
Emma Ruth Rundle & Thou - Hollywood
Fat Trout Trailer Park - Gold
Fleet Foxes - Can I Believe You
Irreversible Entanglements - No Más
Mdou Moctar - Chismiten
Moyka - Backwards
Penya & Msafiri Zawose - Penya Safari
R.A. the Rugged Man - Dragon Fire

Voorronde ladder 7:
AJ Tracey feat. Mabel - West Ten
Ane Brun - After The Great Storm
Badge Époque Ensemble - Sing a Silent Gospel
Julia Jacklin - to Perth, before the border closes
Klô Pelgag - Umami
Meadowlake - Blood Crawls
Uma Chine - Hold
Waterless Hills - An Insect Which Eats the Moon

Voorronde ladder 8:
Against All Logic - Fantasy
Arabnormal - Digital Veil
clipping. - Pain Everyday
Kjellvandertonbruket - Normal Behaviour in a Cutting Garden Parts l​,​ll​,​lll
Marie Davidson & L'Œil Nu - Renegade Breakdown
PVA - Sleek Form
Run The Jewels - Yankee and the Brave
Still Corners - The Last Exit

Voorronde ladder 9:
Annie - The Streets Where I Belong
Arab Strap - The Turning of Our Bones
beabadoobee - Sorry
Kutiman - Tanzania
Onipa - Fire
Phoebe Bridgers - Kyoto
Squarepusher - Nervelevers
Ultraísta - Tin King

Voorronde ladder 10:
Bright Eyes - Persona Non Grata
Car Seat Headrest - There Must Be More Than Blood
Caribou - Never Come Back
Cindy Lee - Heavy Metal
Donny Benét - Mr Experience
Flatbush Zombies - Afterlife
King Princess - Ohio
Shame - Snow Day

Voorronde ladder 11:
Aseul - Tell Me 말해봐요
bdrmm - Gush
bdrmm - Push / Pull
Cable Ties - Hope
EOB - Shangri-La
girl in red. - Kate's Not Here
Perfume Genius - Describe
Tapan feat. Radwan Ghazi Moumneh - In My Heart (Khidja Remix)

Voorronde ladder 12:
Adrianne Lenker - Ingydar
Bill Fay - Filled With Wonder Once Again
CocoRosie - Restless
Gas - Zeit
Melt Yourself Down - Every Single Day
Nicolas Jaar - Mud
The Strokes - Bad Decisions
Waxahatchee - Can't Do Much

Voorronde ladder 1:
Alex the Astronaut - I Think You're Great
Denzel Curry - DIET_
Gorillaz feat. Fatoumata Diawara - Désolé
JPEGMAFIA - Cutie Pie!
La Bruja de Texcoco - Chéni (Miedo)
Lucy Gaffney - Can't Escape
Open Mike Eagle feat. Kari Faux - Bucciarati
Rina Sawayama - XS

Recept is dus hetzelfde als eerder, lever een top 4 uit deze 8 nummers. De uiteindelijke top 4 gaat door. Ladders staan minimaal 24 uur, daarna kan de uitslag berekent worden en een andere ladder geplaatst worden. Lukt het niet om binnen 24 uur te stemmen, maar wil je op korte (en redelijke) termijn nog stemmen? Geen probleem, post het dan wel hier in het topic dat je nog wilt stemmen en daar wordt rekening mee gehouden.

Als de voorrondes afgelopen zijn, ergens halverwege februari, en de jaarfinale 2020 echt van start gaat, zullen we ook weer starten met de eerste maandfinale van 2021!

aerobag schreef:
Erelijst der SvhJ presentatoren:
Januari: De Honorabele Hoi123
Februari: De Tintelende Titmeister
Maart: De Koesterende Koenr
April: De Chique Choconas
Mei: De Pientere (123)poetertjes
Juni: De Aesopische Aerobag
Juli: De Artisanale ArthurDZ
Augustus: De Hondstrouwe Honorabele Hoi123
September: De Terugkerende Teunnis
Oktober: De Achtenswaardige Arcade Monkeys
November: De Tijdloze Tintelende Titmeister
December: De Charmante Chique Choconas
Deze titels van Suske en Wiske ken ik nog niet. Dacht dat ik ze allemaal wel had.

Oef, ladders 3 en 5 zijn alvast erg sterk. Ook jammer van beide bdrmms in één ladder.

1. Alex the Astronaut - I Think You're Great
2. Denzel Curry - DIET_
3. Rina Sawayama - XS
4. Gorillaz feat. Fatoumata Diawara - Désolé

Mijn verdriet van het niet hebben van enige nominaties in deze fase van het spel, maar eens doorspoelen met deze ladder. En dat lukt nog vrij goed, met 4 fijne nummers.

Pff, wat een absurd sterke ladder om mee te beginnen. Meteen 6 toppers.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:09 uur

geplaatst: vandaag om 21:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.