Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2
zoeken in:
1
zaaf
geplaatst: 24 februari 2020, 06:16 uur
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/87576554_2877522098961283_6654032706722070528_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=gi-GncCBEFMAX9t4TrY&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&_nc_tp=7&oh=7c302aad95c1fb90f794a1d39e0aaf4b&oe=5EF03269
In mindere mate voor ieder wat wils vergeleken met vorig jaar. Och, laat de blije zielen dan maar superblij zijn.
In mindere mate voor ieder wat wils vergeleken met vorig jaar. Och, laat de blije zielen dan maar superblij zijn.
2
zaaf
geplaatst: 24 februari 2020, 06:40 uur
19. National - Abel
https://www.youtube.com/watch?v=ZgYDt4pJ6zw
Punten : 142
Nom. : 7x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #32 voor 2005
Indie Rock, Post-Punk Revival
De band is nog niet bekend in dit spel, qua top20 plekken. Even voorstellen
The National is een Amerikaanse indie band met 2x2 broertjes en een zanger, die met hun derde album, Alligator (2005), hun bekendheid flink opschroefden. Abel is de lead single van dat album en komt terug op het broertjesthema (Cain and Abel).
My mind's not right
19. Kanye West - Diamonds (From Sierra Leone)
https://www.youtube.com/watch?v=ucz3TvBXnN0
RYM's #8 voor 2005
Pop Rap, Conscious Hip Hop
De man is bekend
De sample ook.
Hij belicht de westerse rijkdom en hoe schandelijk men soms deze rijkdom heeft verworven. De illegale diamanthandel met West-Afrikaanse landen dient hierbij als voorbeeld. De remix, met Jay-Z, gaat nader in op de situatie in Sierra Leone en kent aanvullende tekst en verses.
Good Morning! This ain't Vietnam. Still, people lose hands, legs, arms for real!
https://www.youtube.com/watch?v=ZgYDt4pJ6zw
RYM's #32 voor 2005
Indie Rock, Post-Punk Revival
De band is nog niet bekend in dit spel, qua top20 plekken. Even voorstellen
The National is een Amerikaanse indie band met 2x2 broertjes en een zanger, die met hun derde album, Alligator (2005), hun bekendheid flink opschroefden. Abel is de lead single van dat album en komt terug op het broertjesthema (Cain and Abel).
My mind's not right
19. Kanye West - Diamonds (From Sierra Leone)
https://www.youtube.com/watch?v=ucz3TvBXnN0
RYM's #8 voor 2005
Pop Rap, Conscious Hip Hop
De man is bekend
De sample ook. Hij belicht de westerse rijkdom en hoe schandelijk men soms deze rijkdom heeft verworven. De illegale diamanthandel met West-Afrikaanse landen dient hierbij als voorbeeld. De remix, met Jay-Z, gaat nader in op de situatie in Sierra Leone en kent aanvullende tekst en verses.
Good Morning! This ain't Vietnam. Still, people lose hands, legs, arms for real!
0
geplaatst: 24 februari 2020, 06:46 uur
Kanye op een nette 30e plaats hier (wel de remix). Niet in de punten dus, maar wel een fijn nummer 

1
geplaatst: 24 februari 2020, 07:01 uur
Goedesmorgens allen, The National staat op de kaart
Misschien ook wel een leuke band voor Gretz, weet niet of hij ze al kent
Kanye wel overwogen, maar viel buiten de punten. Wel leuk nummer
14. The National - Abel
Misschien ook wel een leuke band voor Gretz, weet niet of hij ze al kentKanye wel overwogen, maar viel buiten de punten. Wel leuk nummer

14. The National - Abel
0
geplaatst: 24 februari 2020, 07:29 uur
Zo ook een goedemorgen zeg, daar gaan mijn nummers 3 en 6 al 

0
geplaatst: 24 februari 2020, 07:30 uur
Allebei niet in mijn top 20. Met die strijkers erbij had Diamonds het misschien wel gehaald. Goede toevoeging.
0
geplaatst: 24 februari 2020, 08:01 uur
DFSL ❤️
Geniaal nummer, altijd al één van mijn ye-favejes geweest
Geniaal nummer, altijd al één van mijn ye-favejes geweest
1
geplaatst: 24 februari 2020, 08:05 uur
The National, toen ze nog energiek rammelden, leuk.
16. The National - Abel (2005)
16. The National - Abel (2005)
2
geplaatst: 24 februari 2020, 08:16 uur
Ik dacht al, Abel die in het engels zingt? Maar nee dat is de titel. Je kunt altijd hopen natuurlijk.
0
geplaatst: 24 februari 2020, 08:24 uur
aerobag schreef:
Misschien ook wel een leuke band voor Gretz, weet niet of hij ze al kent
Misschien ook wel een leuke band voor Gretz, weet niet of hij ze al kentAls we dit spel in real-time hadden gespeeld wist ik niet over welke band je het had

Ik neem aan dat die andere - nog veel betere single - ook nog gewoon komt. Die heb ik wel in m'n lijst. Eerlijkheidshalve vind ik Abel een van de minste nummers die ze gemaakt hebben

0
geplaatst: 24 februari 2020, 08:37 uur
Gretz schreef:
Ik neem aan dat die andere - nog veel betere single - ook nog gewoon komt. Die heb ik wel in m'n lijst
Die single remix van dat geheime nummer is pakken minder als origineel dus niet in mijn lijst. Raar genoeg werd bekendste nummer van de krokodil blijkbaar nooit op single uitgebracht.Ik neem aan dat die andere - nog veel betere single - ook nog gewoon komt. Die heb ik wel in m'n lijst
8. The National - Abel
0
geplaatst: 24 februari 2020, 08:48 uur
The National is geen slechte band, maar nooit echt iets mee gehad. En geen West hier, wel een andere rapper die goed scoort.
1
geplaatst: 24 februari 2020, 09:28 uur
Film Pegasus schreef:
geen West hier, wel een andere rapper die goed scoort.
geen West hier, wel een andere rapper die goed scoort.
Hier west wel, met een andere van West en the National:
38 The National - Abel
Die band haalt hier natuurlijk de top 20 omdat ene Gretz meedoet.

1
geplaatst: 24 februari 2020, 09:31 uur
Als ik deze keer jullie ook allemaal goedemorgen wens, dan staat dit topic gelijk genoteerd in mijn updates.
2
geplaatst: 24 februari 2020, 09:33 uur
Ik ben klaarwakker, het is ochtend!
Maar deze twee had ik niet.
Maar deze twee had ik niet.
1
geplaatst: 24 februari 2020, 10:05 uur
0
geplaatst: 24 februari 2020, 10:08 uur
stardust_be schreef:
Oh, dat wist ik niet. Ach ja, ik wil dit spelletje best serieus nemen en stel zorgvuldig mijn top 20 samen, maar ik ga ook niet van elke single checken of dat de versie is die ik ken hoor. (quote)
Die single remix van dat geheime nummer is pakken minder als origineel dus niet in mijn lijst. 
Remix even opgezet en zoveel anders klinkt die trouwens niet.
0
geplaatst: 24 februari 2020, 10:17 uur
O, berstaat er zoiets als emo-tijd? Na 2005 houdt die voor mij wel op...
1
geplaatst: 24 februari 2020, 10:18 uur
Gretz schreef:
Als we dit spel in real-time hadden gespeeld wist ik niet over welke band je het had
Ik neem aan dat die andere - nog veel betere single - ook nog gewoon komt. Die heb ik wel in m'n lijst. Eerlijkheidshalve vind ik Abel een van de minste nummers die ze gemaakt hebben
(quote)
Als we dit spel in real-time hadden gespeeld wist ik niet over welke band je het had

Door welk nummer werd jou onvoorwaardelijke liefde voor the National aan gewakkerd dan Geert? De patient zero van het National-virus zeg maar
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 februari 2020, 10:25 uur
Geen plaats voor The National in dit uitzonderlijke goeie 2005
0
geplaatst: 24 februari 2020, 10:36 uur
Voor mij juist niet...hoop van die klagende zangers in oh zo gevoelige of juist bombastische liedjes (of beide) die zo onder een droevige scene in Grey's Anatomy kunnen.
0
geplaatst: 24 februari 2020, 10:37 uur
Gretz schreef:
Eerlijkheidshalve vind ik Abel een van de minste nummers die ze gemaakt hebben
(quote)
Eerlijkheidshalve vind ik Abel een van de minste nummers die ze gemaakt hebben
Mond spoelen.
13. Kanye West - Diamonds From Sierra Leone (Remix)
21. The National – Abel
De remix van DFSL is beter, heb je de punten samengevoegd zaaf?
0
geplaatst: 24 februari 2020, 10:40 uur
ranja schreef:
Voor mij juist niet...hoop van die klagende zangers in oh zo gevoelige of juist bombastische liedjes (of beide) die zo onder een droevige scene in Grey's Anatomy kunnen.
(quote)
Het is maar wat je als 'emo' beschouwt. Ik ken de term vooral uit de hardcore-scene van 2000/2001. Na 2005 hoorde je daar nooit meer wat van, maar had je wel weer andere muziek die er onder werd geschaard.
0
geplaatst: 24 februari 2020, 10:44 uur
aerobag schreef:
Door welk nummer werd jou onvoorwaardelijke liefde voor the National aan gewakkerd dan Geert? De patient zero van het National-virus zeg maar
(quote)
Dat was deze klasbak (de rol van de fantastische video mag in deze niet onderschat worden)
1
geplaatst: 24 februari 2020, 10:45 uur
west schreef:
38 The National - Abel
(quote)
38 The National - Abel
Ver buiten m'n top 50

0
geplaatst: 24 februari 2020, 10:46 uur
herman schreef:
Het is maar wat je als 'emo' beschouwt. Ik ken de term vooral uit de hardcore-scene van 2000/2001. Na 2005 hoorde je daar nooit meer wat van, maar had je wel weer andere muziek die er onder werd geschaard.
(quote)
Klopt, het is volledig subjectief

* denotes required fields.