Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2
zoeken in:
0
geplaatst: 22 maart 2020, 23:43 uur
Ik merk trouwens sinds 2009 dat dingen niet op spotify staan... van sommige bands wel heel veel maar net niet het eerste album waardoor ik die singles niet tussen de rest van de playlist kan horen (en vaak in mindere kwaliteit). Wel jammer. In 2009 in elk geval 1 band het debuutalbum en van een andere band juist de single die als bonustrack op het eerste album staat niet op spotify. In 2010 ook al een band of 2 waarbij het debuutalbum mist.
1
geplaatst: 23 maart 2020, 02:46 uur
Ik vind 38 lijstjes toch nog steeds een mooi aantal. 
Misschien is het een idee om de deadline zoals nu te houden, maar gewoon een dag later te presenteren? Op dinsdag? Mss ook de uitslag te spreiden over drie dagen? Dat geeft je meer ademruimte, zaaf.
In other news. Bij mij is het wel zo dat ik élk jaar méér en méér uit mijn top 20 moet laten vallen omdat het ontbreekt op RYM of daar foutief staat. Hoe meer recent we gaan in de jaren, hoe meer dat voor komt. Ik dacht net dat het omgekeerd zou zijn. Enfin, genoeg andere nummers natuurlijk. Zelf gaan toevoegen doe ik niet meer. Ik vind het allemaal veel te omslachtig en kan die tijd er niet in steken.
Nogmaals twee duimen en twee dikke tenen (wegens gebrek aan twee extra duimen) omhoog voor Zaaf en al de moeite die hij doet om ons te entertainen!

Misschien is het een idee om de deadline zoals nu te houden, maar gewoon een dag later te presenteren? Op dinsdag? Mss ook de uitslag te spreiden over drie dagen? Dat geeft je meer ademruimte, zaaf.
In other news. Bij mij is het wel zo dat ik élk jaar méér en méér uit mijn top 20 moet laten vallen omdat het ontbreekt op RYM of daar foutief staat. Hoe meer recent we gaan in de jaren, hoe meer dat voor komt. Ik dacht net dat het omgekeerd zou zijn. Enfin, genoeg andere nummers natuurlijk. Zelf gaan toevoegen doe ik niet meer. Ik vind het allemaal veel te omslachtig en kan die tijd er niet in steken.
Nogmaals twee duimen en twee dikke tenen (wegens gebrek aan twee extra duimen) omhoog voor Zaaf en al de moeite die hij doet om ons te entertainen!

0
geplaatst: 23 maart 2020, 07:14 uur
Gretz schreef:
Ik ben vandaag niet meer aan m'n lijstje toe gekomen. Ik post m'n top 20 nu wel buiten mededinging
(quote)
Ik ben vandaag niet meer aan m'n lijstje toe gekomen. Ik post m'n top 20 nu wel buiten mededinging
The National is in rouw.

0
geplaatst: 23 maart 2020, 07:19 uur
zaaf schreef:
ik puzzel een beetje over het laatste decennium. ik ontvang de lijsten laat, sws zit alles dicht opeen, dus voorwerk kan ik nauwelijks doen.
ik kan de deadline nog verder opschuiven maar dat vergroot het animo niet. en het moet voor iedereen leuk blijven. het kan voor de laatste edities ook tweewekelijks...
ik puzzel een beetje over het laatste decennium. ik ontvang de lijsten laat, sws zit alles dicht opeen, dus voorwerk kan ik nauwelijks doen.
ik kan de deadline nog verder opschuiven maar dat vergroot het animo niet. en het moet voor iedereen leuk blijven. het kan voor de laatste edities ook tweewekelijks...
Ik zou de deadline naar voren schuiven . Dan maar een paar minder lijstjes, als dat al zo is.
En als het voor jou beter werkt: ook tweewekelijks.
Gewoon doen.
4
zaaf
geplaatst: 23 maart 2020, 08:33 uur
https://ogae.nl/wp-content/uploads/2020/01/best-of-1030x579.jpg
excuus als ik verwarring zaaide of nog niet duidelijk was. ik laat de deadline op zondag 18 uur.
en blijf de tennies ook wekelijks op maandag en dinsdag droppen. wellicht soms een latere start, maar dat mag de pret voor jullie en mij niet drukken.
nogmaals dank voor bezorgdheid, meedenken en complimenten. we maken er nog een mooi laatste decennium van!
excuus als ik verwarring zaaide of nog niet duidelijk was. ik laat de deadline op zondag 18 uur.
en blijf de tennies ook wekelijks op maandag en dinsdag droppen. wellicht soms een latere start, maar dat mag de pret voor jullie en mij niet drukken.
nogmaals dank voor bezorgdheid, meedenken en complimenten. we maken er nog een mooi laatste decennium van!
0
zaaf
geplaatst: 23 maart 2020, 08:50 uur
maar voor die tijd hebben we nog een mooi jaar om te tonen!
1
zaaf
geplaatst: 23 maart 2020, 08:50 uur
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/90481200_2939345456112280_4490879596392087552_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=UafuAcd0fUUAX-OdHbA&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&_nc_tp=7&oh=2097c1ac293cb0d2e8be126bb5daed0b&oe=5E9BFF3B
Onze lijst van '09 kent nauwelijks repetitie, maar is een soort 'dunne' lijst, ook al stemden maar iets minder mensen mee. Maar met zes overlapjes met uw dienaar's lijst kunt u toch op zekere kwaliteit rekenen.
Onze lijst van '09 kent nauwelijks repetitie, maar is een soort 'dunne' lijst, ook al stemden maar iets minder mensen mee. Maar met zes overlapjes met uw dienaar's lijst kunt u toch op zekere kwaliteit rekenen.
0
geplaatst: 23 maart 2020, 09:07 uur
Ilse op 1
dat wist ik helemaal niet (meer). Wel gaaf nummer, stond wel op m'n longlist.
dat wist ik helemaal niet (meer). Wel gaaf nummer, stond wel op m'n longlist.
3
zaaf
geplaatst: 23 maart 2020, 09:08 uur
20. Fever Ray - When I Grow Up
https://youtu.be/OzVhyeKmK0o
Punten : 133
Nom. : 6x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #62 voor 2009
Art Pop, Indietronica
2e single van Karin's solo.
When I Grow Up, over onvoorwaardelijke liefde. Die kwam goed bij me binnen, in 2009
... zaaf heeft het niet altijd zo makkelijk gehad als nu.
Excuus voor de lousy clip, beter (live) is vlgs mij niet te vinden.
19. Lily Allen - The Fear
https://youtu.be/GrJlje-GTu8
Punten : 136
Nr. 1 van : ArthurDZ, Superbitch, ranja
RYM's #38 voor 2009
Electropop
Leadsingle van haar 2e. Over materialisme, Allen zei over het nummer:
I'll tell you where the inspiration for it came from. I was walking down this street, in this village in the middle of the countryside in the U.K., and there was this little girl who must have been eight or nine, walking down the street with her mum in, like, high-waisted hot pants and a little crop top. And I just thought, 'That's not really right.' And I could tell she was the kind of girl that would be trying out for Pop Idol in five years time, and wants to be famous when she grows up. And there's definitely the whole culture of that where I come from, and it's not necessarily a culture that I think is particularly healthy. But at the same time, I'm very aware that I am a part of that culture – but it's not something that I feel particularly comfortable with.
https://youtu.be/OzVhyeKmK0o
Punten : 133
RYM's #62 voor 2009
Art Pop, Indietronica
2e single van Karin's solo.
When I Grow Up, over onvoorwaardelijke liefde. Die kwam goed bij me binnen, in 2009
... zaaf heeft het niet altijd zo makkelijk gehad als nu. Excuus voor de lousy clip, beter (live) is vlgs mij niet te vinden.
19. Lily Allen - The Fear
https://youtu.be/GrJlje-GTu8
Punten : 136
Nr. 1 van : ArthurDZ, Superbitch, ranja
RYM's #38 voor 2009
Electropop
Leadsingle van haar 2e. Over materialisme, Allen zei over het nummer:
I'll tell you where the inspiration for it came from. I was walking down this street, in this village in the middle of the countryside in the U.K., and there was this little girl who must have been eight or nine, walking down the street with her mum in, like, high-waisted hot pants and a little crop top. And I just thought, 'That's not really right.' And I could tell she was the kind of girl that would be trying out for Pop Idol in five years time, and wants to be famous when she grows up. And there's definitely the whole culture of that where I come from, and it's not necessarily a culture that I think is particularly healthy. But at the same time, I'm very aware that I am a part of that culture – but it's not something that I feel particularly comfortable with.
0
geplaatst: 23 maart 2020, 09:09 uur
Leuk dat Lily Allen erbij is. Had nooit gedacht dat maar liefst 3 mensen dit zelfs op nr 1 zouden zetten.
09. Lily Allen - Not fair
09. Lily Allen - Not fair
1
geplaatst: 23 maart 2020, 09:10 uur
maar 6x genoemd maar dan wel 3x op 1
Lily 
Het was ook alweer een poosje geleden dat mijn nummer 1 in de buurt van de top 50 kwam, laat staan top 20.
Lily 
Het was ook alweer een poosje geleden dat mijn nummer 1 in de buurt van de top 50 kwam, laat staan top 20.
0
geplaatst: 23 maart 2020, 09:19 uur
Niet zien aankomen, maar leuk dat Lily de lijst haalt!
14. Lily Allen - The Fear
14. Lily Allen - The Fear
0
geplaatst: 23 maart 2020, 09:20 uur
Die top 10 van de top 40 die Zaaf gepost heeft, da's wel een van de betere van dit decennium.
Verder een hoog percentage vrouwen tot nu toe!
Verder een hoog percentage vrouwen tot nu toe!
0
geplaatst: 23 maart 2020, 09:30 uur
0
geplaatst: 23 maart 2020, 09:43 uur
zaaf schreef:
heb je een hekel aan mannen ofzo?
heb je een hekel aan mannen ofzo?
nee hoor zo lang ze niet proberen als een vrouw te zingen

0
geplaatst: 23 maart 2020, 09:44 uur
Een goed begin, al zeg ik het zelf:
2. Fever Ray - When I Grow Up
2. Fever Ray - When I Grow Up
0
geplaatst: 23 maart 2020, 09:54 uur
Wat leuk dat Lily Allen hier de lijst haalt!
31 Lily Allen - The Fear
Edit: toepasselijke titel trouwens.
31 Lily Allen - The Fear
Edit: toepasselijke titel trouwens.
0
geplaatst: 23 maart 2020, 09:59 uur
Poek schreef:
Die top 10 van de top 40 die Zaaf gepost heeft, da's wel een van de betere van dit decennium.
Nou, maak daar maar top 11 van!

0
geplaatst: 23 maart 2020, 10:25 uur
Ik heb deze Lilly Allen op één van de laatste plekken in mijn TOP 55. Ze komt er nog twee maal in voor met songs die ik eigenlijk beter vind. 
Fever Ray kende ik niet, maar blijkt ook m'n ding niet te zijn.

0
geplaatst: 23 maart 2020, 10:36 uur
zaaf schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Goed uitslapen doet wonderen.
0
geplaatst: 23 maart 2020, 10:44 uur
Mooie start, niet in mijn top 20 maar ik hou wel van de bijzondere sfeer in When I Grow Up en The Fear is ook een fijn nummer.
1
geplaatst: 23 maart 2020, 11:00 uur
esteban schreef:
Zangeres van The Knife, die ken je vast wel.
0
zaaf
geplaatst: 23 maart 2020, 12:14 uur
18. Horrors - Sea Within a Sea
https://youtu.be/O4Sf-IbMgvI
Punten : 137
Nom. : 7x
Nr. 1 van : DjFrankie
RYM's #12 voor 2009
Neo-Psychedelia, Post-Punk
Lead single van hun tweede, Primary Colours. The Horrors gooide het over een andere boeg, van garagerock naar een meer door krautrock en shoegaze beïnvloed geluid, met een vleug Portishead (The Rip! - Geoff Barrow was nu hun producer).
17. xx - Crystalised
https://youtu.be/4EEnpd57Z9E
Punten : 145
Nom. : 8x
RYM's #61 voor 2009
Indie Pop
Debuutsingle van deze Londense jonge honden.
Onervaren op liefdespad stuurde met name bassist Sim kleine stukjes fantasie over hoe relaties kunnen gaan over de chat naar bandgenoot Croft. Zo ontstonden de teksten en eigenlijk van daar uit ook het idee hoe dat muzikaal vorm te geven. Dat werd geoefend in de studentenflat, dus: zachtjes! Zo groeide hun stijl.
https://youtu.be/O4Sf-IbMgvI
Punten : 137
Nom. : 7x
Nr. 1 van : DjFrankie
RYM's #12 voor 2009
Neo-Psychedelia, Post-Punk
Lead single van hun tweede, Primary Colours. The Horrors gooide het over een andere boeg, van garagerock naar een meer door krautrock en shoegaze beïnvloed geluid, met een vleug Portishead (The Rip! - Geoff Barrow was nu hun producer).
17. xx - Crystalised
https://youtu.be/4EEnpd57Z9E
Punten : 145
Nom. : 8x
RYM's #61 voor 2009
Indie Pop
Debuutsingle van deze Londense jonge honden.
Onervaren op liefdespad stuurde met name bassist Sim kleine stukjes fantasie over hoe relaties kunnen gaan over de chat naar bandgenoot Croft. Zo ontstonden de teksten en eigenlijk van daar uit ook het idee hoe dat muzikaal vorm te geven. Dat werd geoefend in de studentenflat, dus: zachtjes! Zo groeide hun stijl.
0
zaaf
geplaatst: 23 maart 2020, 12:26 uur
er meldt zich een MSA kandidaat!
edit: moet je wel mijn 6 stuks toppen
edit: moet je wel mijn 6 stuks toppen
* denotes required fields.