MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
Wie kan zeggen welk liedje van The Shangri-Las geciteerd word door het nummer van The Horrors dat in mijn top 20 staat?

Helemaal niet verkeerd, dit jaar:

2. Fever Ray - When I Grow Up
4. The xx - Crystalised
11. The Horrors - Sea Within a Sea

zaaf schreef:
er meldt zich een MSA kandidaat!

edit: moet je wel mijn 6 stuks toppen

Als ik zo naar m'n eigen lijstje kijk is 6 overeenkomsten goed mogelijk. Al weet jij dat natuurlijk beter dan ik

34. Fever Ray - When I Grow Up
39. The xx - Crystalised

Film Pegasus schreef:
Leuk dat Lily Allen erbij is. Had nooit gedacht dat maar liefst 3 mensen dit zelfs op nr 1 zouden zetten.

09. Lily Allen - Not fair

Verkeerde titel?

The xx vond ik destijds wel goed maar wat ze na het eerste album gedaan hebben vind ik nixx meer.
De nummers van het eerste album ook al lang niet meer gehoord, ja behalve Intro al valse-startmuziekje van Thialf (op tv)

14. The xx - Crystalized
24. Lilly Allen - The Fear
30. Fever Ray - When I Grow Up

The XX is er ééntje die ik over het hoofd gezien had toen mijn lijstje al binnen was. Zou zeker TOP 20 geweest zijn, goed ze hier te zien dus. Volgend jaar heb ik hen alvast meegerekend.

Na al die jaren verwissel ik hen in mijn hoofd nog steeds vaak met SX, wiens sound ik om dezelfde redenen graag hoor, want min of meer vergelijkbaar.

Bij alle afgelopen jaren heb ik de eerste 25 pagina's van RYM doorgenomen. Was het een artiest die ik nog niet eerder gezien had, dan voegde ik alle toekomstige singles van de artiest in kwestie ook alvast in lijstjes voor nog komende edities. Kwam ik een artiest tegen die ik al eerder gevonden had, dan sloeg ik die over. Werkte prima. The Horrors had ik ook al eerder gehad, wist ik nog. Dus die zouden al in mijn lijstje staan. Maar dit zijn andere Horrors. Dus gemist in mijn lijstje. The horror!

Enfin, die andere drie heb ik dus ook niet.

xx per ongeluk in mn top 20 opgenomen, maar bij beluistering hoorde ‘ie ook er in thuis. Fijne muziek.

Mijn enige treffer ook tot nu toe.

nog geen overlapje met de gezamenlijke.

Geeft niet hoor, ik vind het al fijn om hier te zijn

Het is ook goed je hier te lezen, aero. Hopelijk gaat het naar omstandigheden okay met je.

Hier wel een overlapje met The xx. Destijds hun debuut helemaal grijsgedraaid, ik wist niet wat ik hoorde de eerste keer, zo'n mooie plaat. Ik dacht dat verder niemand het op zou pikken, maar ze werden toch nog aardig groot. Mooiste single staat op hun derde album wat mij betreft.

En die van Lily staat wel ergens in de bubbling under. Leuk liedje, qua top40-materiaal was Lily ook wel de topper van 2009, maar verbazingwekkend dat drie mensen deze zelfs op 1 hebben.

Deze van The Horrors lijkt zoveel op Can dat het een soort pastiche wordt. Klinkt wel lekker, maar kan het daardoor niet echt serieus nemen. Maar verder wel een fijne band, want met een andere haalden ze wel mijn top 20 en dat zal vast niet de laatste keer zijn.

Van Fever Ray heb ik een andere in de bubbling under.

EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Verkeerde titel?

Vergissing van mij. Mijn inzending klopt met Not Fair. Nog geen match dus...

zaaf
16. Roots - How I Got Over
https://youtu.be/nqVbSSxWpYQ

Punten : 150
Nom. : 6x
Nr. 1 van : west, Rudi S

RYM's #63 voor 2009
Neo-Soul, East Coast Hip Hop, Conscious Hip Hop

Leadsingle en titelnummer van hun 9e.
The Roots was al een flinke naam in muziekland (en stonden op het punt om hun platencarrière eraan te geven) toen ze door Jimmy Fallon gevraagd werden om zijn huisband te worden. Ineens veranderde hun wereld volkomen: ze hadden een vast inkomen, speelden veel verschillende soorten muziek met veel verschillende gasten en waren zo vaak bijeen dat de agenda's niet hoefden te worden geraadpleegd om de studio in te duiken voor wat opnames.
Vanaf How I Got Over maakten ze dus meer dan honderd nummers per album, om daarna te mogen schrappen. En wij kennen die weelde...

15. Phoenix - Lisztomania
https://youtu.be/-_JWCMA1ad4

Punten : 150
Nom. : 7 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #32 voor 2009
Indie Pop

2e single van het 4e album van deze Fransozen, Wolfgang Amadeus Phoenix.
Lisztomania is een oude term, geïntroduceerd door schrijver Heinrich Heine om de idolatie rond Franz Liszt te beschrijven die vooral te zien was rond diens optredens.
Deze song gaat dus over het dealen met grotere en kleinere bijverschijnselen van roem.

De angst uitgekristalliseerd en hoe ik er weer overheen kwam:

1. The Roots - How I Got Over

31 Lily Allen - The Fear
36 The xx - Crystalised

Ze hadden t beter Het houdt niet over kunnen noemen...

21. Phoenix - Lisztomania
34. Fever Ray - When I Grow Up
36. The Roots - How I Got Over
39. The xx - Crystalised

zaaf
luigifort schreef:
hadden ze jou maar als tekstschrijver...

Ha, Ferenc heb ik op 20!

5. Phoenix - Lisztomania - een van de meest perfecte popsongs van deze eeuw
14. Lily Allen - The Fear

2. Fever Ray - When I Grow Up
4. The xx - Crystalised
11. The Horrors - Sea Within a Sea

28. Phoenix - Lisztomania

Roots

zaaf schreef:
(quote)
hadden ze jou maar als tekstschrijver...

En had RH maar jou als zanger

74. The Roots - How I Got Over
75. Lily Allen - The Fear

Fever Ray en xx ook fijn.

luigifort schreef:
Het houdt niet over...

Nog geen overeenkomsten? Dat jij the Roots niet had!

Ah, een hit!

TOP 20

5. Phoenix - Lisztomania

TOP 55 (unranked)

-- The xx - Crystalised
-- Lily Allen - The Fear

west schreef:
(quote)

The National is in rouw.

In 2009 maakten ze toch geen schijn van kans

west schreef:
(quote)

Nog geen overeenkomsten? Dat jij the Roots niet had!

Als t nou Roots Bloody Roots was...

luigifort schreef:

Dit topic bedoel je?

Ws te moeilijk en te abstract voor ons Johan

Gast
geplaatst: vandaag om 12:36 uur

geplaatst: vandaag om 12:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.