MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
zaaf
20. Adele - Rolling in the Deep
https://youtu.be/Y0-mjRhGgOg

Punten : 141
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #306 voor 2011
Pop Soul, Blue-Eyed Soul

Leadsingle van 21. Volgens de zangeres gaat het hier om een dark bluesy gospel disco tune. Genreblending is het zeker en succesvol des te meer. De aardigheid ging er bij mij wel redelijk snel van af.

19. Tyler, the Creator - Yonkers
https://youtu.be/SUBpRURA1es

Punten : 147
Nom. : 8x
Nr. 1 van : ArthurDZ

RYM's #30 voor 2011
Hardcore Hip Hop, West Coast Hip Hop

Lead single van Tyler's debuutalbum Goblin. Debuutalbum als solo artiest that is, want als lid van het Odd Future collectief was al wat output op de markt gebracht.
Yonkers, naar de NY buurt, kreeg veel kritische bijval waar Tyler als volgt op reageerde: Dude, niggas don't know that that beat was made as a joke. I was trying to make a shitty New York beat and we was just rapping like we was from New York like we were retarded. And then, I just had some random verses and I was just like, "I'll just record it to this beat, this beat is kinda cool." And then niggas really liked it. That's so nuts, because that shit was actually a fucking joke. I made that beat in literally eight minutes.
Toptrack van een mafklapper.

Tyler viel hier heel nipt af voor de top 30. Geen groot Adele fan, maar haar wat meer uptempo nummers zijn nog wel aardig, waarbij dit misschien wel haar beste is. Desondanks ook niet bij de bovenste 30 hier.

/edit: ik moet ook eerst m'n ingezonden lijstje bekijken voor ik hier iets post, Yonkers heb ik dus op plek 30 (I'm a fucking walking paradox)

Ik probeerde een tijdje geleden kaartjes voor Tyler te kopen (voor mijn neefje). 12:00 ingelogd, wachtrij, 12:01 de melding uitverkocht. Geluk bij een ongeluk: het concert gaat 8 juni vast niet door.

Enfin, voor straf staat ie niet in mijn top 20.

zaaf
zit je neefje ook op de site?

Adèle met haar krachtige stem, sommige nummers zoals dit werken nog altijd.

17. Adèle - Rolling in the deep

8. Tyler, the Creator - Yonkers

Lekker nummertje om zo random te zijn... Heeft ie goed gedaan.

zaaf schreef:
zit je neefje ook op de site?

Nee, hij is ook nog maar dertien. Maar tzt zal ik hem proberen over te halen.

dix
GrafGantz schreef:
(I'm a fucking walking paradox)

Binnen blijven, Graf.

dix schreef:
(quote)

Binnen blijven, Graf.

Ik zei paradox, niet small pox.

Ah, shit, helemaal niet aan Adele gedacht! Deze single had waarschijnlijk geen punten gescoord, maar die andere wel.

Yonkers - uiteraard - wel in m’n lijst, hier op 8.

Mijn lijst is zo obscuur en snobistisch dat ik Adèle er zeker wel in heb.

Wanneer gaan we beginnen?

Yonkers sloeg in als een bom bij release. Tyler's wacky vibe, humor, unieke lyrics en flow zorgde voor een toffe nieuwe energie en zijn naam was in 1x gevestigd. Mooi dat hij hier de lijst haalt.

Moderne klassieker, zou ene Geert zeggen.

06. Tyler, the Creator - Yonkers

Yonkers, wat een nummer

zaaf
luigifort schreef:
Wanneer gaan we beginnen?
ik geef wel een seintje als Radiohead komt

En toen bleef het stil...

zaaf
18. Roots - Make My
https://youtu.be/_Ir05jYMD7Y

Punten : 149
Nom. : 7x
Nr. 1 van : Bonk

RYM's #117 voor 2011
Conscious Hip Hop, East Coast Hip Hop

Enige single van undun. Het conceptalbum van The Roots dat backwards de laatste dag van het leven van fictioneel karakter Redford Stevens beschrijft. Make My staat aan het begin van het album en behandelt de aanslag op het leven van Stevens, met een outro á la Shook Ones (Part II) dat staat voor het verlaten van het lichaam van Stevens door de levensgeesten.
Met de hook van Dice Raw en verses van Black Thought en Big K.R.I.T.
Fantastische track van een geweldig album.

17. Eefje de Visser - Afdwaalt
https://youtu.be/c4pZYBu3P9Y

Punten : 152
Nom. : 7x
Nr. 1 van : Arno

RYM's #?? voor 2011
Singer/Songwriter

Eerste single van Eefje en direct succes alhier. Disco-Eefje met Eefje-tekst. Ik kan er niet veel chocoladesoep van bakken maar misschien dat Geert… Wel een lief liedje!
edit: Koenr weet raad over stuklopende relaties & verkeerde prioriteiten in het leven/relaties.

Eefje had ik op 23, denk gelijk haar beste prestatie, want hierna werd het alleen maar minder.

De andere nummers niet overwogen, al vond ik Yonkers destijds wel tof. Nummer van The Roots ken ik niet. Even luisteren dan maar

4x nope

Royaal van Zaaf dat hij naar de extra opname van DWDD linkt in plaats van de minuut tijdens het programma zelf

Eefje die clip
Haar eerste album vind ik verreweg haar beste, daarna de stijlverandering vind ik niet erg geslaagd.
Bij dit nummer vind ik oa het stukje waarbij Eefje en de mannelijke stem verschillende teksten door elkaar zingen erg gaaf, live best lastig maar ging toch meestal erg goed (beter dan bij deze dwdd opname ).

Ik weet nog op Lowlands dat ze op het openluchtpodium speelde, prachtig weer en voor aan het podium had een groepje fans zich verzameld om bij dit nummer het dansje na te doen. Vond ze wel leuk Nee ik hoorde niet bij dat groepje.

Oja mijn nummer 2.

Ahja Eefje single gemist. Toffe track wel, tekstueel ook 1 van haar beste.

Voor zaaf: over stuklopende relaties & verkeerde prioriteiten in het leven/relaties.

Lekker begin zo, 3 sterke singles.

vigil schreef:
4x nope

Snappen wij het niet of zij het niet?

1. Eefje de Visser - Afdwaalt

En in de jaren daarna werd het gewoon nog beter, ranja.

Ik ben wel fan van Eefje, maar pas vanaf haar tweede album. Haar debuut heb ik altijd gekunsteld gevonden, zo ook Afdwaalt.
Ook bij Tyler ben ik pas later ingehaakt, Yonkers moet ik dringend gaan beluisteren.

Poek schreef:
Iemand die hier vaak op het laatste moment zijn lijstje inlevert is (inderdaad) een favoriet nummer vergeten. Geen man overboord (wel neer) maar de tip die ik hem gegeven heb is (en wat ik zelf doe) voor andere RYM-gebruikers wellicht ook handig, als je het niet al deed:

Als je naar je profiel gaat op RYM (https://rateyourmusic.com/~bladiebla) kun je zoeken op jaar van uitgifte en dan krijg je b.v. bladiebla's music - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Dan kun je dus controleren of je geen nummers vergeten bent die je een hoog cijfer gegeven hebt op RYM. Andersom kun je alvast nummers een rating geven op RYM om ze niet te vergeten.

Het kan zelfs nog iets uitgebreider. Op RYM kun je ook nog allerlei selecties maken op genre, jaar, type release, etc. Weet niet precies hoe dat werkt, maar als je ,ss.rd.a.typi toevoegt in de url krijg je alleen singles uit dat jaar (en worden albums, eps, e.d. weggefilterd).

Zie bv. jouw bestemde singles van 2012:
Poeksel's music - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Voor wie dat te ingewikkeld vind: geef net als ik alleen ratings aan singles

Eefje op 3 , Roots op 12.

Op zich hoef je in deze url alleen nog maar de username aan te passen en dan per jaar het jaartal.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:33 uur

geplaatst: vandaag om 03:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.