MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
Deze Adele heb ik in de TOP 50, niet bij de eerste 20. Ik vind het één van haar betere nummers, maar ook een beetje eigen aan Adele in die tijd was de totale overload op de radio. De andere nummers niet overwogen.

Wat ik doe ik bij collection - owned sorteren op jaartal, dan het juiste jaar zoeken en dan de lijst doorlopen. Dan krijg je natuurlijk alle releases dus ook albums en ep's maar aangezien ik toch niet zoveel singles heb gerate van deze periode - veel download singles natuurlijk en die heb ik niet en rate ik dan ook niet - kan ik wel via de albums of artiesten doorklikken om te kijken welke singles er bij horen.

kijk es aan, The Roots, dat is altijd leuk voor zaaf

zaaf
o heb ik weer wat over Radiohead gezegd?

aerobag schreef:
kijk es aan, The Roots, dat is altijd leuk voor zaaf

En ik ben er ook blij mee:

2. The Roots - Make My
8. Adele - Rolling in the Deep

Mooie woorden van zaaf voor het album Undun. Mocht je dat nog niet kennen: wat een juweeltje.

zaaf schreef:

als die het haalt dit jaar is het ook leuk voor mij

Ik zal zeker niet beweren dat ik een hiphop-liefhebber ben, laat staan een -kenner. Maar er zijn een paar hiphop-acts waar ik met zeer veel plezier naar luister, zoals bijvoorbeeld Gorillaz (al zijn die breder), A Tribe Called Quest en De La Soul. Heb het idee dat de meer melodieuze hiphop mij dus goed ligt, maar daar moeten de kenners zich maar over uitlaten.
Een tijd terug is daar The Roots bij gekomen door een ander geweldig spel van zaaf (Album Top 20 per jaar). Eén van de beste ontdekkingen die de ik de afgelopen jaren heb opgedaan en undun is daarbij het sterkste album van hen. En zo staat ineens zomaar een hiphopnummer bij mij op 1. zaaf zijn schuld dus!

Eefje stond bij mij op 17.

zaaf schreef:

Mis ik iets?

Bonk schreef:
Een tijd terug is daar The Roots bij gekomen door een ander geweldig spel van zaaf (Album Top 20 per jaar). Eén van de beste ontdekkingen die de ik de afgelopen jaren heb opgedaan en undun is daarbij het sterkste album van hen. En zo staat ineens zomaar een hiphopnummer bij mij op 1. zaaf zijn schuld dus!

luigifort schreef:
(quote)

Mis ik iets?

Ik begreep gisteren van cabaretier Alex Ploeg dat Lotus Bloem een voornaam was die in Amsterdam Zuid voorkomt?

Wat hebben mensen maar moeite met Radiohead he west...snap jij 't?

Het is best een aardig bandje. Thom Yorke kan misschien niet zo goed zingen, maar ach, hij lijkt wel vrij gepassioneerd. Gun die gast ook zijn hobby...

zaaf
ja Koen

zaaf
16. Bon Iver - Holocene
https://youtu.be/V6wqyk5fHeA

Punten : 157
Nom. : 8x
Nr. 1 van : nico1616, stardust_be

RYM's #13 voor 2011
Indie Folk

Groepsleider Justin Vernon heeft de achtergrond van deze tweede single van hun tweede album uitgelegd: It's partly named after the geological era, but it's also the name of a bar in Portland where I had a dark night of the soul. For me, the title is a metaphor for when you're not doing well. But it's also a song about redemption and realizing that you're worth something; that you're special and not special at the same time.
Neen, Bon Iver is het niet voor mij. Maar wat mij betreft prima zo hoor, ik kan best verder met mijn leven.

15. Django Django - Default
https://youtu.be/OB2ymPUSVXY

Punten : 158
Nom. : 7 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #80 voor 2011
Indie Pop, Neo-Psychedelia

4e single van het debuut van deze Britten. Dat debuut moest toen overigens nog uitgebracht worden.
Singlesband? Neu dat nou ook weer niet. Default was een klein hitje in België en werd ook in reclames gebruikt, wat de populariteit dus ten dele verklaart. Over je willen onderscheiden, maar daar onderscheid je je niet mee.
Goeie track, bereikte net niet de zaaf top 20.

Default is leuk. Destijds veel gedraaid, maar wel een beetje zijn glans verloren.

Bon Iver is een soort Radiohead. De pathos die hier goed in de smaak valt. Niet mijn ding.

1. Eefje de Visser - Afdwaalt
4. Django Django - Default

Gaat goed zo. Heb het debuut van Django Django helemaal stukgedraaid en ook nu leg ik het nog met veel plezier op.

Koenr schreef:
Default is leuk. Destijds veel gedraaid, maar wel een beetje zijn glans verloren.

Bon Iver is een soort Radiohead. De pathos die hier goed in de smaak valt. Niet mijn ding.

Same here. Default was destijds een van mijn topfavorieten, maar viel nu buiten de top 20. Bon Iver nooit iets mee gehad.

Beiden in mijn top 40:

2. The Roots - Make My
8. Adele - Rolling in the Deep

34 Bon Iver - Holocene
38 Django Django - Default

luigifort schreef:
Wat hebben mensen maar moeite met Radiohead he west...snap jij 't?

Ach ja, ze komen te vaak langs, zoals bijvoorbeeld ook Arcade Fire en R.E.M.

west schreef:
(quote)

Ach ja, ze komen te vaak langs, zoals bijvoorbeeld ook Arcade Fire en R.E.M.

https://media1.tenor.com/images/b132815778662679547ea7c50bc0950d/tenor.gif?itemid=3892619

Ik vond Default destijds best leuk voor een tijdje, dat gevoel is langzaamaan verdwenen. Met Bon Iver kan ik altijd leven.

Niet durven dromen dat Eefje ♡ nu al succes zou kunnen scoren in Singles Top 20

4. Eefje de Visser - Afdwaalt
11. Bon Iver - Holocene
20. Tyler, the Creator - Yonkers

zaaf schreef:
For me, the title is a metaphor for when you're not doing well. But it's also a song about redemption and realizing that you're worth something; that you're special and not special at the same time.

Prachtig, toch? Ik heb talloze vrijdagavonden straalbezopen naar huis gewandeld toen ik van de jeugdbeweging kwam met dit nummer op de hoofdtelefoon ... Memories... Wist niet dat het hier over ging, dat komt ff binnen.

2. Bon Iver – Holocene
8. Tyler, the Creator - Yonkers

zaaf
14. First Aid Kit - The Lion's Roar
https://youtu.be/LZWHUxm5txQ

Punten : 164
Nom. : 8 x
Nr. 1 van : Film Pegasus

RYM's #125 voor 2011
Indie Folk, Chamber Folk

Titeltrack en leadsingle van de zusjes Söderberg, het Zweedse folkduo. Ietwat vage tekst over religie en korte lontjes. Althans, zo hoor ik het. Ik ben niet zo'n folkie, vind het wel oke weet je wel weet je niet…

13. Lykke Li - I Follow Rivers (The Magician Remix)
https://youtu.be/vZngdCXh7Bg

Punten : 170
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #41 voor 2011
Dance-Pop

Hiermee trapte de Belg The Magician zijn solocarriere af. Hij was deel van het nu-discoduo Aeroplane. I Follow Rivers is de tweede single van het tweede album van zangeres/model Lykke Li.
Tot ver over de irritatiegrens gehoord, nu negeer ik het liever.

Potver die heb ik. Ik denk t enige jaar tot nu toe dat beide tracks de beste 25 zouden kunnen halen.

17. First Aid Kit - The Lion's Roar

25. Lykke Li - I Follow Rivers

I Follow Rivers is een topsong en is dan ook in elke versie goed (origineel, remix, Triggerfinger). Versie van The Magician is nipt m'n favoriet voor het origineel. The Lion's Roar is mooi, maar bij mij gaat First Aid Kit vooral volgend jaar hoog scoren (en in de gezamenlijke lijst ook denk ik).

4. Lykke Li - I Follow Rivers (The Magician Remix)
18. Eefje De Visser - Afdwaalt

First Aid Kit heb ik in één van de komende jaren. Deze single ken ik eigenlijk niet. Bij deze wel mijn eerste hit, die ik helemaal niet verwacht had hier. Net als bij JoaMuse mijn favoriete versie. Die van Triggerfinger vond ik ook heel aanstekelijk.

> TOP 20

11. Lykke Li - I Follow Rivers (The Magician Remix)

> TOP 50 (unranked)

Adele - Rolling in the Deep

Fijn dat de twee zussen in de top 20 staan.
I follow rivers kende ik vooral van de cover door Triggerfinger. Het origineel deed me niet zoveel.

01. First Aid Kit - The lion's roar
17. Adèle - Rolling in the deep

4. Eefje de Visser - Afdwaalt
11. Bon Iver - Holocene
18. Lykke Li - I Follow Rivers (The Magician Remix)
20. Tyler, the Creator - Yonkers
22. First Aid Kit - The Lion's Roar

Ik ga als een malle.

3. Eefje de Visser - Afdwaalt
12. The Roots - Make My
18.First Aid Kit - The Lion's Roar

Gast
geplaatst: vandaag om 05:20 uur

geplaatst: vandaag om 05:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.