MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
dix
zaaf schreef:
o damn, moet ik ook hiervoor meerdere bronnen checken, kutfacebook!

ik zal deze toch wel ernstige fout herstellen!

Het ging mij om de volgorde, al kan het zo zijn dat die tsunami daarna een zeebeving heeft veroorzaakt

Aan die zeebeving ging Whitney Houston dood

Genoeg geschiedenislessen, het is weer tijd voor de beste video's van 2012! Hoog niveau dit jaar, zo hoog dat OK Go niet eens de top 3 haalt. En dat terwijl hun video weer een kunstwerkje is:
met hun auto spelen ze o.a. piano (heel veel piano's).

Op 3 onze Ierse vrienden van The Villagers. We zien een dag in het leven van een man die vooral goed lijkt te zijn in genegeerd worden door andere mensen. Echt iemand die nooit geluk heeft. Of wel?

Voor nummer 2 gaan we naar Zuid-Afrika. Daar ben ik ook wel eens geweest en dat bidden door elkaars handen vast te houden komt me bekend voor. Anyway, Yolandi, wiens billen haar borsten overbodig maken, wordt nogal onderdrukt door haar grote broer. Ze wil lekker van bil gaan, maar broer, zelf nogal een snoeperd, doet er alles aan om dat tegen te houden, met steeds sterkere wapens. Tot hij te ver gaat.

We zagen hierboven een naakte man over straat rennen, maar dat was fictie. Wat als je in hartje New York al lopend je al je kleren uitdoet? Matt en Kim gingen dat testen. En dan komt er politie!

Hehe. Leuke clips. Maar de échte knallers onder de music video's staan er nog niet tussen natuurlijk.

Oeh, spannend! Die dwaling kan ik wel raden overigens

zaaf
20. Mark Lanegan - The Gravedigger's Song
https://youtu.be/mPMufHyxNaw

Punten : 153
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #190 voor 2012
Alternative Rock, Garage Rock Revival

Leadsingle van Blues Funeral, het zevende album van Mark Lanegan. Door hem geschreven en uiteraard gezongen, de instrumenten worden bespeeld door producer Alain Johannes, die zich, net als Lanegan, nog wel eens in de omgeving ophoudt van QOTSA, en voormalig Peppers-drummer Irons.

19. Santigold - Disparate Youth
https://youtu.be/3tUBVU73ziM

Punten : 154
Nom. : 8x

RYM's #47 voor 2012
Alternative Dance, Indietronica

Leadsingle van haar tweede, Master of My Make-Believe, nu met artiestennaam Santigold, waar haar carrière startte onder de naam Santogold.
Santi White liep lekker binnen op dit nummer want het is veelvuldig gebruikt in reclamecampagnes en televisieseries.
Leuk dat deze het gered heeft.

Ik was al helemaal vergeten dat het weer maandag is, het voelt als een tweede zondag. Benieuwd wat 2012 gaat brengen. Disparate Youth had ik alvast over het hoofd gezien. Niet dat Santigold mijn TOP 20 zou halen, daarvoor is het mij wat te eentonig, maar ik zet 'm alvast in m'n Spotify lijst.

Santi op plek 31 hier, de meest oneervolle plek aangezien ik een top 30 heb ingestuurd.

Nou, dat is een prima begin. Beide in mijn Top 25 al is het met Santigold maar echt net. Lanegan was geen discussie materiaal, prachtig!

06. Mark Lanegan - The Gravedigger's Song

24. Santigold - Disparate Youth

Ook bij mij Mark Lanegan op 6! Mooi begin van de Paasmaandag zo.

Ha, de Mark Lanegan Fanclub is wakker. Bij mij ook lekker hoog.

Santi!
(afbeelding)

4. Santigold - Disparate Youth

Nu al Santi? Die had ik wel een paar plekken hoger verwacht.

Hierzo podium:

3. Santigold - Disparate Youth

Arno schreef:
Nu al Santi? Die had ik wel een paar plekken hoger verwacht.
Zeg dat wel ja, Lonely Boy was vorig jaar top 10 en staat niet in Witte Trui, Disparate Youth is meervoudig finalist in de Trui en scoort mager. Het ene spel is duidelijk het andere niet. Dat maakt het wel moeilijk voorspelbaar en extra boeiend.

19. Santigold - Disparate Youth

We zullen nog heel wat meer Witte Trui-finalisten zien denk ik

Deze beiden niet.

Het Santigold nummer hoorde ik een keer live gespeeld worden door Sue the Night, toch het origineel maar eens opgezocht. Best leuk maar geen top 20 materiaal voor mij.

Nooit begrepen waarom deze Santigold zoveel populairder is dan The Keepers, al had ik ze beiden niet. Wel een leuk nummer verder. Die van Mark komt me niet bekend voor...

Nog nul keer raak, maar daar gaat de komende dagen ongetwijfeld verandering in komen.

Santi.

Veel te weinig liefde voor Santi hier. Deze, maar ook Go! en vooral L.E.S. Artistes enkele weken geleden. Veel betere popnummers zijn er de afgelopen 10 jaar niet gemaakt.

05. Santigold - Disparate Youth

zaaf
18. M83 - Wait
https://youtu.be/cj47hvWvxu0

Punten : 155
Nom. : 7x
Nr. 1 van : Johnny Marr

RYM's #43 voor 2012
Dream Pop

5e (!) single van Hurry Up. Door de groep geschreven (ook met mw Kibby) en heeft wat postrock elementen. Misschien dat het daardoor net niet tot zaaf's top 20 kwam.

17. Lana Del Rey - Summertime Sadness
https://youtu.be/9rZ91NsJPVo

Punten : 157
Nom. : 9x

RYM's #151 voor 2012
Chamber Pop, Art Pop

Vierde single van Ready To Die, een triphop ballad deze keer. Lana kijkt terug op een heftige relatie.

Zaaf is meer prerock...

De remix is beter geintje

Goedemorgen - middag!

36 Lana Del Rey - Summertime Sadness

zaaf wacht met de goeie tot iedereen wakker is
Laan op 6 hier.

Ready to Die? Da’s de bootleg uit Brazilië?

Over een paar jaar Mana del Rey
Ze lacht, maar ze huilt...

17. Lana Del Rey - Summertime Sadness

Wait haalde het net niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:52 uur

geplaatst: vandaag om 02:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.