MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
aerobag schreef:
(quote)

Je bent een jaar te vroeg

Ik ben mijn tijd soms vooruit.

Wat een top 3 op RYM voor 2012. Kunnen we die niet gewoon overnemen dit keer? Johnny Marr weet die dingen.

Koenr schreef:
Johnny Marr weet die dingen.

Ik heb beeldmateriaal gezien.

Koenr schreef:
Wat een top 3 op RYM voor 2012. Kunnen we die niet gewoon overnemen dit keer? Johnny Marr weet die dingen.

Noem mij een RYM basic bitch, maar die eerste pagina van RYM is wel absoluut waar de magic happens dit jaar

Bonk schreef:
Ik zal zeker niet beweren dat ik een hiphop-liefhebber ben, laat staan een -kenner. Maar er zijn een paar hiphop-acts waar ik met zeer veel plezier naar luister, zoals bijvoorbeeld Gorillaz (al zijn die breder), A Tribe Called Quest en De La Soul. Heb het idee dat de meer melodieuze hiphop mij dus goed ligt, maar daar moeten de kenners zich maar over uitlaten.
Een tijd terug is daar The Roots bij gekomen door een ander geweldig spel van zaaf (Album Top 20 per jaar). Eén van de beste ontdekkingen die de ik de afgelopen jaren heb opgedaan en undun is daarbij het sterkste album van hen. En zo staat ineens zomaar een hiphopnummer bij mij op 1. zaaf zijn schuld dus!

Na je recente hiphop openbaringen is het nu tijd om te zwemmen zonder bandjes en kennis te maken met nr. 3 en nr. 14 van de RYM charts

Gretz schreef:
(quote)

Die kwam pas in 2013 uit. Ga ik wel even toevoegen

Er kwam helaas alleen een videoclip uit, dus ik mag hem niet op RYM zetten

Er is bestaat nog wel een live-opname die wel als single is uitgegeven, maar dan spreken we over 2019:
‎'Place de la république (Live) - Single' van Cœur de pirate op Apple Music - music.apple.com

Gretz schreef:
Er kwam helaas alleen een videoclip uit, dus ik mag hem niet op RYM zetten

Dat is helaas wel met meer dingen. Deze ook:

REVERE - 'I Won't Blame You' (Official Music Video) - YouTube

Ben diverse 'singles' tegen gekomen die niet op RYM staat, maar wel een videoclip hebben en volgens Discogs een promo zijn.

Ik merk trouwens dat het toevoegen van singles wel redelijk snel gaat via RYM.

Ik weet eigenlijk niet hoe discogs omgaat met digitale singles.
Ik gebruik meestal itunes - ook zonder abonnement kun je daar prima zoeken wat er zoal digitaal uitgebracht is. Daarnaast nog wikipedia , artiesten- of labelsites of chartsites - als een liedje gechart is zal het zeker geen promo zijn. Maar ja dat laatste geldt natuurlijk voor maar weinig.

Ik zie dat itunes/apple music allerlei dingen single noemt die op Discogs dan weer als EP staan.

Maar al met al is het wel heel veel gedoe/toevoegwerk nu als ik mijn lijst compleet wil krijgen.

Ik ga nu maar eens een single toevoegen die op Spotify staat, kijken of dat mag van RYM.

Mijn TOP 5 voor 2012 vind ik alvast fantastisch. En toch, slechts op 2 exemplaren durf ik geld in te zetten. Met ook één van de prachtigste videoclips allertijden, wat mij betreft. En het jaar van de spelen, zeg. Yes, I'm gonna win!

Ik ben van de jaren '70. Doen er ook 90's bitches mee aan dit spel?

Bijna vergeten: in 2012 stond een Nederlandse zangeres in een band samen met o.a. de zoon van een beroemde producer op 1 in Engeland! Iets wat in mijn herinnering in Nederland nauwelijks aandacht kreeg.

Poek schreef:
met o.a. de zoon van een beroemde producer

Wow, dat wist ik niet. Geinig!

Momenteel mag het niet want het is geen essentiële verplaatsing, maar ik herinner me nog dat ik naar de zee liep.

JoaMuse schreef:
Momenteel mag het niet want het is geen essentiële verplaatsing, maar ik herinner me nog dat ik naar de zee liep.

En toen werd je voorbijgerend door een stel Scandinaviërs?

Poek schreef:
Bijna vergeten: in 2012 stond een Nederlandse zangeres in een band samen met o.a. de zoon van een beroemde producer op 1 in Engeland! Iets wat in mijn herinnering in Nederland nauwelijks aandacht kreeg.

Die zangeres stond in 1998 nog in mijn lijst - maar volgens mij was ik de enige.

zaaf
Nog 2,94 dagen over voor de editie 2012 , 14 lijsten binnen...

Ik hoop op inspirerende bijdragen van:

50tracks, aerobag, Arno, ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, dix, Film Pegasus, Frenkie!, GrafGantz, Gretz, herman, JoaMuse, johan de witt, jordidj1, Koenr, luigifort, Marzipaintree, motel matches, Poek, remcodulac, Rudi S, Salvadore, stardust_be, wendyvortex, wibro

Poek schreef:

Wauw, voor mijn gevoel was dat echt 2015 ofzo. Was dit nummer ook alweer vergeten.

In 1998 heb ik haar wel overwogen, maar ik zie dat ze bij mij toen net de top 50 niet haalde.

Na bij mij 2 NLers in de top 3 van 2011 verwacht ik geen Eefje de Spinvisser podium, maar hier kom ik nog op terug

Hehe leuk toeval bij 344 en 345 op RYM, passen goed bij elkaar.

Voor wie het niet snapt: in Quatre Mains wordt "Ok go" gezegd, hoogtepuntje in dat nummer wel.

zaaf
Nog 1,36 dagen over voor de editie 2012 , 22 lijsten binnen...

Ik hoop op kolderieke bijdragen van:

50tracks, Bonk, Bucquoy, Film Pegasus, Frenkie!, Gretz, herman, JoaMuse, johan de witt, Koenr, luigifort, Marzipaintree, motel matches, Poek, remcodulac, Rudi S, stardust_be, wibro

Echt een vrouwenjaar dit, 13 nummers van mijn top 20 hebben damesvocalen (en nog eens 5 van de nummers 21 t/m 30).

Bij mij 17 van de 20 vrouwenvocalen, maar weet niet of dat nou heel veel meer is dan eerdere jaren.

Overigens wel opvallend veel dubbel in de lijst, 5 met 2 nummers in de top 20. 15 unieke acts dus.
Daarvan 7x UK, 3 Nederland, 2 USA, 1 Canada, Australië en Frankrijk

Slechts tien acts met dameszang in mijn lijst. Maar wel een internationaal gezelschap: wat Amerikanen en Britten, 3x Frankrijk, 2x Noorwegen en Zweden, verder Ierland, Hawaii, Canada, Jamaica, Zuid-Afrika, een Nederlandse met Indonesische roots en een tuinman uit Hoorn.

Over mijn nummer 12 wordt op RYM geschreven:

#2 worst song I've ever heard! First being Bawitdaba by Kid Rock.

The lyrics are dumb, the vocals are over sang, and it's duller than a broken pencil. However, this worst part is the terrible dubstep beat that doesn't fit. AT ALL.

A painfully plastic and unsincere pile of commercial fucking trash. I can barely believe that these musicians are actual people, as this crap is reaching such unbelievable levels of utter soullessness, that I'm starting to seriously consider that this single is, in fact, a result of experimenting with AI technology designed to produce the blandest, safest and trendiest "pop" hits with purposes of getting an easy cash-grab from radio stations and 13-year-old girls who might actually find some enjoyment in an excretion of modern pop culture that is this song.

Imagine that one day, you were cleaning your car, on a nice summer day with bright clouds and a shining sun. Then, out of nowhere, a bird poops on your head that's full of hair. When you wipe away the poop with a paper towel, you'll see that it's mutated into a combination of weak-ass indie rock and a confused dupstep beat that doesn't know what the hell it's doing in the first place. The poop also sounds a bizarre, faux-imposing version of U2 & Coldplay, and it follows you around for the rest of the day, ruining any chance of happiness during that day.

Then, the poop becomes bigger and bigger and bigger, until it's everywhere in your house, and every fucking radio station plays this damn poop wherever you go. The poop becomes an omnipresent force that never goes away, similar to whatever that black smoke thing is on the tv show "Lost". The poop eventually wins a couple of Grammys, and it accepts your reward, while seemingly mocking you for allowing its presence into your life in the first place.

That, my friends, is what happens when poop is allowed to grow. Don't let the poop take over, kids.

Ik vermoed dat dat nummer onze top 20 niet gaat halen. Of onze top 200.

aerobag schreef:
(quote)

Na je recente hiphop openbaringen is het nu tijd om te zwemmen zonder bandjes en kennis te maken met nr. 3 en nr. 14 van de RYM charts

Enthousiast mijn bandjes afgedaan en in het diepe gesprongen. En binnen no-time dreigde ik te verzuipen. Happend naar adem de kant weer opgeklauterd en snel die zwembandjes maar weer om gedaan
Toch bedankt voor de tip

Tijd voor een zonnedansje.

zaaf
2011, het jaar van de kernramp van Fukushima en de tsunami die volgde.

2012 daarentegen was het jaar waarin Whitney Houston ons ontviel. dat had niet veel te maken met de Japanse ramp, al wordt dat nog onderzocht.

38 lijsten mocht ik percipiëren, met vermelding van totaal 322 uiteenlopende singles
de nummer 1 had een behoorlijk draagvlak en werd door iets minder dan de helft van de deelnemers genoemd (17x), wat 392 puntjes opleverde.

De nummer-twintig-grens ligt dit jaar iets hoger dan de vorige jaren: 153 punten.

Ik tref u morgen met de lijst der lijsten (onee dat is pas dinsdag, haha)

dix
zaaf schreef:
2012, het jaar van de kernramp van Fukushima en de tsunami die volgde.
zaaf herschrijft de geschiedenis

zaaf
o damn, moet ik ook hiervoor meerdere bronnen checken, kutfacebook!

ik zal deze toch wel ernstige fout herstellen!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:16 uur

geplaatst: vandaag om 17:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.