MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
Ik heb al een Billy

jordidj1 schreef:
(quote)

Daarom maar even een single toegevoegd voor dit jaar, zodat ik in ieder geval wel een strakke lijst kan afleveren.

En ik oogst en ik zaai
En ik ontwikkel wat ik draai
Pure vreugd is wat ’k verschaf
Kom met me dansen op m’n GrafGantz

PM me nog ff wat van die nederhop singles brah, gap, kerel.

nico1616 schreef:
Hulde zaaf voor de spanning en ontspanning

Dit waren mijn 20:

1. Tame Impala – Keep On Lying

Was een promo, maar mooie #1. Magisch nummer.

De nieuw ontdekte genres van deze week, dankzij RYM:
* bubblegum bass
* chopped and screwed
* hyphy

GrafGantz schreef:
De nieuw ontdekte genres van deze week, dankzij RYM:
* bubblegum bass
* chopped and screwed
* hyphy

No one:
Absolutely no one:
RYM: bubblegum bass

Bubblegum Bass behoort al jaren tot mijn favoriete sub-genres. PC Music

Die andere 2 zeggen me ook niet zo veel.

3x Noorwegen
2x Zweden
1x Japan
1x Duitsland
1x Australie
1x Nieuw-Zeeland
1x Frankrijk
1x Nederland
En wat Schotten, andere Britten en Amerikanen.

Voor het eerst een klassiek nummer in mijn lijst, maar wel eentje met een eigen clip op Youtube.

Naar die laatste ben ik nu erg benieuwd. Een subtiele tip?

Voor mijn 2014 7x UK, 5x USA, 2x Frankrijk en Australië, 1x Nederland en Canada en Noorwegen/Zweden elk ½ maakt 19 acts in m'n top 20.

esteban schreef:
Naar die laatste ben ik nu erg benieuwd. Een subtiele tip?

Je zou het nummer (naast klassiek) ook een moderne mumeklassieker kunnen noemen (*). Dat gecombineerd met één van de landen in mijn lijst zegt genoeg.

(*)Al gaat Gretz daarover.

Poek schreef:
(quote)

Je zou het nummer (naast klassiek) ook een moderne mumeklassieker kunnen noemen (*). Dat gecombineerd met één van de landen in mijn lijst zegt genoeg.

(*)Al gaat Gretz daarover.

Zeg, die heb ik ook.

Dat zegt veel. Zou esteban ‘m al snappen?

zaaf
Nog 1,36 dagen over voor de editie 2014 , 17 lijsten binnen...

Ik hoop op instigerende bijdragen van:

50tracks, Bonk, Bucquoy, esteban, Film Pegasus, Frenkie!, Gretz, herman, JoaMuse, johan de witt, jordidj1, Koenr, luigifort, Marzipaintree, motel matches, nico1616, remcodulac, Rudi S, Salvadore, stardust_be, west en wibro

Op instigatie van zaaf mijn lijstje ingeleverd.
6 x VS (met een snufje Nieuw-Zeeland)
4 x VK
4 x Frankrijk
1 x Australië
1 x Chili
1 x Faeröer
1 x IJsland
1 x Nederland
1 x Noorwegen
16 x dameszang

Waar ligt dat land: Dameszang? Dat is toch post corona interessant.

west schreef:
Waar ligt dat land: Dameszang?

Hier, misschien kun jij als man van de wereld uit de beelden de locatie vaststellen.

west schreef:
Waar ligt dat land: Dameszang? Dat is toch post corona interessant.
Ik heb toch geen lijstje van 36 ingeleverd? Rare extrapolateur dat je bent.

6x VS
5x Engeland
2x Nederland
2x Noorwegen
1x België, Canada, Duitsland, Schotland, Zweden, Argentinië

Mag toch hopen dat de fans mijn nummer 1 niet over het hoofd hebben gezien

zaaf
Heel bijzondere aflevering.

Mokerveel lijstjes op het laatste moment, het totaal reikte toch nog tot de 36.
Het aantal singles is niet meer op één hand te tellen: 397

Dat, behalve het moment van inleveren, maakt dat de drempel laag ligt. Van de kwaliteit ook? Ochja...

De nummer 1 behaalde middels 13 nominaties 328 punten.

De nummer 20 werd dat al met een schamele 105 punten. Het wordt een belevenis, de uitrol.

remcodulac schreef:
(quote)
Ik heb toch geen lijstje van 36 ingeleverd?

Oh, ik dacht even het aantal van 397 verschillende singles te begrijpen.

Ongelooflijk zaaf! 397 verschillende singles en de nummer 1 heeft 397 punten.

zaaf
west schreef:
Ongelooflijk zaaf! 397 verschillende singles en de nummer 1 heeft 397 punten.
scherp West! natuurlijk haalde de nr 1 niet zoveel punten, ik zal even korrisjeron

Gaat Koningsdag toch nog een bijzondere dag worden dit jaar

Ik blijf er voor thuis. Tot morgen!

Weinig bijzondere video's in 2014, maar toch twee die om een specifieke reden speciaal zijn. De eerste omdat kattenfilmpjes het altijd goed doen. Bovendien gaan we voor 2015 allemaal stemmen op Meow the Jewels toch? Veel gebeurt er niet in het filmpje: je ziet een kat en op het einde heel even iemand van de band. Het past wel goed bij de titel.

Morgen zou iedereen naar Amsterdam gegaan zijn. Dat gaat niet door, maar gelukkig hebben we de beelden nog. Boom Clap, het liedje van de film, speelt zich af in de stad waar ook het beroemde bankje stond. I love it.

zaaf
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/94774557_3019961298050695_8381965729997520896_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=E-flnE8H8o8AX93P9SS&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=d874a87f2b28b5a693995ca09faea7ec&oe=5ECCE88B

Voor onze 2014 eindlijst is niet veel vereist
Hou je gedeist voor je naar de spelleider wijst
Het is ook voor mij slap met maar drie overlap
Is het een grap, dan 1 die ik niet zo erg snap
Ook RYM weet van mainstream niks af
Maar maf was zelfs het team dat Graf opgaf
Natuurlijk kent zijn realiteit nuance
Laten we beginnen met daarop te dansen

zaaf
20. Typhoon - Zandloper
https://youtu.be/xvXBtgRUE5o

Punten : 105
Nom. : 5x
Nr. 1 van : Rudi S

RYM's #?? voor 2014
Nederhop

Het verhaal is vrij bekend. Glenn de Randamie rapte al vroeg in zn jeugd, op goed niveau, ondanks een lichte stotter. Via broer Blaxtar en Phreako Rico belandde hij in de Zwolse hiphopscene en deed al mee op het debuut van Opgezwolle. Hij maakte zijn veelgeprezen debuut in 2007 en raakte in vertwijfeling. Pas dit jaar (2014) kwam de opvolger uit, die een breder publiek aanspreekt. Weg met Ali B, die nieuwe Nederlandse knuffelrapper is Typhoon! Een man die nog wat te melden heeft ook!
In een interview met 3voor12 vertelde Typhoon over de betekenis van Zandloper:
Het gaat over het loskomen van het verleden, het eigenlijk sterven en opnieuw leven. In dat mensenleven hebben we heleboel levens. Soms moeten we dingen aantrekken, soms moeten we dingen weer van ons afstoten en dat geldt eigenlijk allemaal voor een leven. Dus die zandloper staat voor het telkens weer opnieuw geboren worden, maar je wel realiseren dat het leven een feest is - daarom die muziek ook - dat maakt 'Zandloper' zo compleet voor mijn gevoel.

Het refrein van Zandloper is geschreven en gezongen door cabaretier André Manuel. Over de inbreng van Manuel zei Typhoon: Hij kwam de studio in en hij was binnen veertig minuten ook weer weg. Hij hoorde het, hij schreef, dronk een kop koffie en was weg, en he nailed it.

19. Damon Albarn - Lonely Press Play
https://youtu.be/nmGKJAbs4uA

Punten : 108
Nom. : 5x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #392 voor 2014
Trip Hop, Glitch Pop, Art Pop

Even voorstellen: Albarn is 52 en we kunnen hem kennen van Blur, Gorillaz, The Good The Bad and The Queen en nog wat kleinere projecten. Hij doet liefdadigheidswerk, heeft een kenmerkende stem en speelt nogal wat instrumenten. Vandaar dat hij niet eerder in de gelegenheid was dan vanaf 2011 om zich tussen de bedrijven door te richten op een soloplaat.
Het zou een plaat met 'empty club music' moeten worden, dat concept heeft ie redelijk vast kunnen houden. Met hulp van Bat For Lashes en Brian Eno (o.a.) kwam de plaat tot stand, met Lonely Press Play als tweede single.

Oranje boven

Het wordt een verrassend lijst, wat op zich goed is om tips op te doen natuurlijk. Heb de laatste weken sowieso wel wat artiesten en nummers die ik niet kende. Deze twee heren ken ik wel, maar niet in mijn lijstje.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:14 uur

geplaatst: vandaag om 08:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.