Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2
zoeken in:
4
geplaatst: 27 april 2020, 15:00 uur
johan de witt schreef:
Geen Johnny Marr
Geen Johnny Marr
Johnny Marr komt in ieder geval makkelijk aan zijn geld dit jaar.
1
geplaatst: 27 april 2020, 15:01 uur
Bij sommige bands zijn promo's een soort waarschuwingen, zodat je nog even tijd hebt onder te duiken.
0
geplaatst: 27 april 2020, 15:05 uur
herman schreef:
Bij sommige bands zijn promo's een soort waarschuwingen, zodat je nog even tijd hebt onder te duiken.
Net als die minuut bij DWDD - bij sommige ga je meteen op zoek naar meer, bij andere weet je dat je die op festivals heel erg moet zien te vermijden.
0
geplaatst: 27 april 2020, 15:07 uur
zaaf schreef:
17. Juan Maclean - A Simple Design
(afbeelding)
Punten : 117
Nom. : 5x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #?? voor 2014
Nu-Disco
Medio jaren zero dropte The Juan Maclean het eerste album. Bijna 10 jaar later scoort zijn 2e single van zijn 4e album. Weinig stemmen op MuMe en ook op RYM was het bepaald geen hype. Toch... toch...
17. Juan Maclean - A Simple Design
(afbeelding)
Punten : 117
Nom. : 5x
RYM's #?? voor 2014
Nu-Disco
Medio jaren zero dropte The Juan Maclean het eerste album. Bijna 10 jaar later scoort zijn 2e single van zijn 4e album. Weinig stemmen op MuMe en ook op RYM was het bepaald geen hype. Toch... toch...
Wel een schitterende 4e plaats in Song van het Jaar 2014, dat is ook wat waard
En al jaren een stabiele middenmotor in De Witte Trui. In de MuMeAfrekening haalde een ander nummer van hem ook de 4e plaats, dus Maclean is beste wel een MuMe-dingetje
Misschien wel meer een singles-man die Juan
3
geplaatst: 27 april 2020, 15:08 uur
Wanneer gaat eigenlijk het 'Promo top 20 per jaar' topic van start?
2
geplaatst: 27 april 2020, 15:32 uur
Now I give a fuck about none of this shit
Jewel runner over and out of this bitch
Jewel runner over and out of this bitch
2
zaaf
geplaatst: 27 april 2020, 16:28 uur
14. Royksopp & Robyn - Monument
https://youtu.be/FYUMu9d_CQc
Punten : 124
Nom. : 7 x
RYM's #219 voor 2014
Art Pop, Electropop, Progressive Pop
Laatste kunstje van Royksopp, album was vorig jaar al vertegenwoordigd middels de samenwerking met mevrouw Sundfør. Album kent sowieso veel vocale bijdragen, wat niet altijd voordelig uitpakt.
Monument is wel een van de fijne liedjes op de plaat.
13. Kendrick Lamar - i
https://youtu.be/AJe-ngucZ6s?t=2190
Punten : 125
Nom. : 6 x
RYM's #88 voor 2014
West Coast Hip Hop, Pop Rap
i staat voor trots. En dan niet trots als één van de zeven hoofdzonden, maar als 'hou van jezelf zoals je bent geboren'. Schaam je niet voor kleur of komaf.
That Lady van de Isley Brothers wordt gebruikt, maar dan opnieuw ingespeeld, niet gesampled. Lamar heeft daarvoor Ronald Isley opgezocht en dat leverde naast toestemming een kleine vocale bijdrage op dit nummer op, en een bijdrage voor How Much A Dollar Cost, een nummer van het album To Pimp A Butterfly.
De singlecover laat een Blood en een Crip zien, de twee belangrijkste gangs in LA, die een hart vormen.
https://youtu.be/FYUMu9d_CQc
Punten : 124
RYM's #219 voor 2014
Art Pop, Electropop, Progressive Pop
Laatste kunstje van Royksopp, album was vorig jaar al vertegenwoordigd middels de samenwerking met mevrouw Sundfør. Album kent sowieso veel vocale bijdragen, wat niet altijd voordelig uitpakt.
Monument is wel een van de fijne liedjes op de plaat.
13. Kendrick Lamar - i
https://youtu.be/AJe-ngucZ6s?t=2190
Punten : 125
Nom. : 6 x
RYM's #88 voor 2014
West Coast Hip Hop, Pop Rap
i staat voor trots. En dan niet trots als één van de zeven hoofdzonden, maar als 'hou van jezelf zoals je bent geboren'. Schaam je niet voor kleur of komaf.
That Lady van de Isley Brothers wordt gebruikt, maar dan opnieuw ingespeeld, niet gesampled. Lamar heeft daarvoor Ronald Isley opgezocht en dat leverde naast toestemming een kleine vocale bijdrage op dit nummer op, en een bijdrage voor How Much A Dollar Cost, een nummer van het album To Pimp A Butterfly.
De singlecover laat een Blood en een Crip zien, de twee belangrijkste gangs in LA, die een hart vormen.
0
geplaatst: 27 april 2020, 16:35 uur
7. Typhoon – Zandloper
10. Run the Jewels - Close Your Eyes (And Count to Fuck)
15. Kendrick Lamar – i
41. Damon Albarn - Lonely Press Play
10. Run the Jewels - Close Your Eyes (And Count to Fuck)
15. Kendrick Lamar – i
41. Damon Albarn - Lonely Press Play
0
geplaatst: 27 april 2020, 16:53 uur
15. Royksopp & Robyn - Monument
20. Typhoon - Zandloper
Andere R&R nog een stuk hoger (maar ik had wel verwacht dat deze het beter zou doen).
20. Typhoon - Zandloper
Andere R&R nog een stuk hoger (maar ik had wel verwacht dat deze het beter zou doen).
0
geplaatst: 27 april 2020, 16:57 uur
4. The Juan MacLean - A Simple Design
5. Röyksopp & Robyn - Monument
Andere R&R nog een stuk lager (maar ik had wel verwacht dat deze het beter zou doen).
5. Röyksopp & Robyn - Monument
Andere R&R nog een stuk lager (maar ik had wel verwacht dat deze het beter zou doen).
0
geplaatst: 27 april 2020, 16:58 uur
Geweldige EP van Royksopp & Robyn waarvan ik dit echter niet de beste single vind, niet in mijn top 20.
3
zaaf
geplaatst: 27 april 2020, 18:08 uur
12. Sia - Chandelier
https://youtu.be/ywP7RVvVJQY
Punten : 131
RYM's #93 voor 2014
Electropop
Initieel geschreven voor Rihanna, of Beyoncé (Sia is niet moeilijk), maar ze besloot het toch zelf op te nemen.
Voor haar zesde album, 1000 Forms Of Fear.
Sia is van Adelaide en zingt haar deuntje al vanaf de vorige eeuw. Aanvankelijk zong ze voor Jamiroquay en Zero 7, al snel ging ze het zelf proberen. Dat sloeg niet bijzonder aan, dus ging ze schrijven voor anderen (David Guetta, Rihanna, Flo Rida) tot Chandelier haar weer in het zonnetje zette
Over het verworden van party-girl tot alcoholiste.
11. Eefje de Visser - De Bedoeling
https://youtu.be/7g1Au91th6Q
Punten : 139
Nr. 1 van : Gretz
RYM's #?? voor 2014
Singer Songwriter
Initieel geschreven voor zichzelf, dus ze besloot het zelf op te nemen. Tweede single van Het Is. Commercieel breekt Eefje bij singleminnend Nederland geen potten, maar hier laat ze zich al voor de tweede keer zien.
Over een bewust hervormingsproces, dat bij Eefje niet zo werkt.
https://youtu.be/ywP7RVvVJQY
Punten : 131
RYM's #93 voor 2014
Electropop
Initieel geschreven voor Rihanna, of Beyoncé (Sia is niet moeilijk), maar ze besloot het toch zelf op te nemen.
Voor haar zesde album, 1000 Forms Of Fear.
Sia is van Adelaide en zingt haar deuntje al vanaf de vorige eeuw. Aanvankelijk zong ze voor Jamiroquay en Zero 7, al snel ging ze het zelf proberen. Dat sloeg niet bijzonder aan, dus ging ze schrijven voor anderen (David Guetta, Rihanna, Flo Rida) tot Chandelier haar weer in het zonnetje zette
Over het verworden van party-girl tot alcoholiste.
11. Eefje de Visser - De Bedoeling
https://youtu.be/7g1Au91th6Q
Punten : 139
Nr. 1 van : Gretz
RYM's #?? voor 2014
Singer Songwriter
Initieel geschreven voor zichzelf, dus ze besloot het zelf op te nemen. Tweede single van Het Is. Commercieel breekt Eefje bij singleminnend Nederland geen potten, maar hier laat ze zich al voor de tweede keer zien.
Over een bewust hervormingsproces, dat bij Eefje niet zo werkt.
0
geplaatst: 27 april 2020, 18:23 uur
Australië, Noorwegen, Zweden, Nederland, mooi lijstje tot nu toe.
11. Sia - Chandelier
20. Typhoon - Zandloper
Chandelier was de nummer 2 van Greatest hits of: Sia (achter Breathe me).
11. Sia - Chandelier
20. Typhoon - Zandloper
Chandelier was de nummer 2 van Greatest hits of: Sia (achter Breathe me).
2
geplaatst: 27 april 2020, 18:26 uur
Zal me niet verbazen als Geert met de MSA ervan door gaat dit jaar.
0
geplaatst: 27 april 2020, 18:47 uur
We hoeven in ieder geval niet te vrezen dat dit Topic een klankkast van de RYM charts wordt, tot zo ver slechts 1 nummertje die ook op de eerste pagina van de single charts van 2014 te vinden is. Ik vermoed ook dat dit Topic en de RYM charts alleen maar verder uit elkaar zullen groeien met de volgende jaren, aangezien hiphop op musicmeter niet de mainstream status heeft die het elders wel heeft.
Mooi dat St. Vincent de top 20 heeft gehaald! Had van mij al eerder mogen gebeuren.
06. Run the Jewels - Close Your Eyes (And Count To Fuck)
12. St. Vincent - Prince Johnny
Mooi dat St. Vincent de top 20 heeft gehaald! Had van mij al eerder mogen gebeuren.
06. Run the Jewels - Close Your Eyes (And Count To Fuck)
12. St. Vincent - Prince Johnny
0
geplaatst: 27 april 2020, 18:48 uur
Met Sia nog een match erbij, had ik niet verwacht eigenlijk 
17. St. Vincent - Prince Johnny
18. Röyksopp & Robyn - Monument
19. Sia - Chandelier

17. St. Vincent - Prince Johnny
18. Röyksopp & Robyn - Monument
19. Sia - Chandelier
0
geplaatst: 27 april 2020, 18:55 uur
Het eerste geweldige nummer van To Pimp A Butterfly. Volgend jaar (veel) meer? 
5. Kendrick Lamar - i
14 Run the Jewels - Close Your Eyes (And Count to Fuck)
23 Damon Albarn - Lonely Press Play

5. Kendrick Lamar - i
14 Run the Jewels - Close Your Eyes (And Count to Fuck)
23 Damon Albarn - Lonely Press Play
0
geplaatst: 27 april 2020, 19:06 uur
aerobag schreef:
We hoeven in ieder geval niet te vrezen dat dit Topic een klankkast van de RYM charts wordt, tot zo ver slechts 1 nummertje die ook op de eerste pagina van de single charts van 2014 te vinden is. Ik vermoed ook dat dit Topic en de RYM charts alleen maar verder uit elkaar zullen groeien met de volgende jaren, aangezien hiphop op musicmeter niet de mainstream status heeft die het elders wel heeft.
Goede analyse lijkt me, ik trok nogal grote ogen toen ik de RYM singleslijst van 2014 bekeek: van de top 10 kende ik maar twee nummers.We hoeven in ieder geval niet te vrezen dat dit Topic een klankkast van de RYM charts wordt, tot zo ver slechts 1 nummertje die ook op de eerste pagina van de single charts van 2014 te vinden is. Ik vermoed ook dat dit Topic en de RYM charts alleen maar verder uit elkaar zullen groeien met de volgende jaren, aangezien hiphop op musicmeter niet de mainstream status heeft die het elders wel heeft.
0
geplaatst: 27 april 2020, 19:18 uur
1. Eefje de Visser - De Bedoeling
3. The Juan MacLean - A Simple Design
9. Röyksopp & Robyn - Monument
27. Sia - Chandelier
3. The Juan MacLean - A Simple Design
9. Röyksopp & Robyn - Monument
27. Sia - Chandelier
0
geplaatst: 27 april 2020, 19:44 uur
jordidj1 schreef:
Waar is GrafGantz eigenlijk? Toch geen bepaald virus onder de leden?
0
geplaatst: 27 april 2020, 19:50 uur
De derde overeenkomst al. Eefje is wat mij een mooie relatief jonge loot aan de Nederlandstalige boom.
3. Damon Albarn - Lonely Press Play
13. Run the Jewels - Close Your Eyes (And Count to Fuck)
20. Eefje de Visser – De Bedoeling
3. Damon Albarn - Lonely Press Play
13. Run the Jewels - Close Your Eyes (And Count to Fuck)
20. Eefje de Visser – De Bedoeling
3
geplaatst: 27 april 2020, 19:52 uur
1
zaaf
geplaatst: 27 april 2020, 19:54 uur
10. Susanne Sundfør - Fade Away
https://youtu.be/jgAJZtw4ebE
Punten : 143
Nom. : 8 x
RYM's #15 voor 2014
Electropop, Art Pop, Synthpop
Waar Susanne haar 4e album het thema geweld mee wilde geven, werd dat schrijvenderwijs toch wel wat anders.
Ten Love Songs heet het nog uit te komen album en Fade Away, over liefde op afstand, is de leadsingle.
https://youtu.be/jgAJZtw4ebE
Punten : 143
Nom. : 8 x
RYM's #15 voor 2014
Electropop, Art Pop, Synthpop
Waar Susanne haar 4e album het thema geweld mee wilde geven, werd dat schrijvenderwijs toch wel wat anders.
Ten Love Songs heet het nog uit te komen album en Fade Away, over liefde op afstand, is de leadsingle.
0
geplaatst: 27 april 2020, 19:56 uur
This is the kind of love that never goes out of style 
Heerlijk dat Susanne hiermee de top 10 haalt. Prachtig nummer, vooral die tweestemmige zang en de synthsolo.
2. The Juan Maclean - A Simple Design
3. Susanne Sundfør - Fade Away

Heerlijk dat Susanne hiermee de top 10 haalt. Prachtig nummer, vooral die tweestemmige zang en de synthsolo.
2. The Juan Maclean - A Simple Design
3. Susanne Sundfør - Fade Away
* denotes required fields.