MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
Maar over poesjes gesproken: de video van het jaar 2015 is een project waarbij via crowdsourcing $60.000 werd opgehaald om het album te maken. In de video vallen een aantal supergevaarlijke katten de stad aan. Die zet alles op alles op zich te verdedigen. Meow meow meow!

zaaf
zo. bedtijd. maar niet voordat:

37 lijsten, 380 singles, 1 nummer 1 (20x en 473 p) en 1 nr 20 (6x en 97 p )

dat worden weinig plaatjes aankomende twee dagen

Ach als dat alles is , maar kop op we kunnen weer naar de kapper.

zaaf
20. Unknown Mortal Orchestra - Multi-Love
https://youtu.be/wl1AjJE0o6E

Punten : 97
Nom. : 6x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #232 voor 2015
Psychedelic Pop

Titeltrack en leadsingle van de derde van deze Nieuw Zeelandse groep van Ruban Nielson.
Vrij verrassend dat ie in onze top 20 van 2015 staat (een ander jaar had niet gekund, jaja).
Song over de werkelijke situatie die was ontstaan met Nielson, zijn vrouw en een Japanse werkstudente.

19. Florence + The Machine - What Kind of Man
https://youtu.be/I5JxefeIPUY

Punten : 98
Nom. : 5x

RYM's #273 voor 2015
Indie Rock

Leadsingle van hun derde album, How Big, How Blue, How Beautiful met een bijna Wagneriaans arrangement.
Welch meldde dat het gitaargeluid van het nummer, vrij nieuw voor de groep, erg lastig was te bereiken. Dagen experimenteerde men met verschillende klankkleuren, uiteindelijk resulterend in drie gitaarlagen.
Inhoudelijk gaat het om een pijnlijke ervaring met een besluitloze kerel.

4. Unknown Mortal Orchestra - Multi-Love

Als een ander jaar niet had gekund dan is dit dus een goed jaar.

dix
Rudi S schreef:
Ach als dat alles is , maar kop op we kunnen weer naar de kapper.

Bij de kapper kop op

Multi-Love moest ik toch even opzoeken, ik was dit nummer al helemaal vergeten. Best leuk, zonder meer.

16. Unknown Mortal Orchestra - Multi-Love

En ik heb nog een andere Florence.

55. Unknown Mortal Orchestra - Multi-Love

Een vliegende maandagochtendstart.

13. Florence + The Machine - What kind of man
18. Unknown Mortal Orchestra - Multi-love

Zijn eventuele stemmen op de remix van What Kind of Man meegerekend met de normale versie of apart?

Ik ging net hetzelfde vragen als Poek, zou me verbazen als Florence het op eigen kracht haalt, zeker nu Arno en ik (toch degenen die Florence doorgaans het meest/hoogst in onze lijstjes hebben) deze respectievelijk niet en laag hebben.

16. Florence + the Machine - What Kind of Man

Geen idee of mijn punten voor deze ook zijn meegerekend, aangezien ik niet voor het origineel gegaan ben maar voor de veel betere bewerking:

8. Florence + The Machine - What Kind of Man (Nicolas Jaar Remix)

Ik ben ook voor de remix gegaan.

06. Florence + The Machine - What Kind of Man (Nicolas Jaar Remix)

Leuk dat Multi-Love het gehaald heeft! Zag UMO een jaar later ook aan het werk op BKS, ik ging er gewoon heen omdat er op dat moment niet echt iets anders speelde waar ik heen wilde, maar dat bleek een verrassend sterk optreden te zijn. Op plaat doen ze me minder, op Multi-Love na dus.

17. Unknown Mortal Orchestra – Multi-Love

zaaf
Poek schreef:
Zijn eventuele stemmen op de remix van What Kind of Man meegerekend met de normale versie of apart?
inderdaad

zaaf schreef:
Jammer dat ik geen hele exemplaren meer kan vinden, mijn eigen voorraad is uitgeput. Dus dan maar een schermafdrukje.
Je kunt de hele lijsten nog wel downloaden (als pdf) op de top40 website, er een AFBEELDING van maken, uploaden naar een image sharing service en daarvandaan linken.

zaaf schreef:
(quote)
inderdaad

Oe, hier heb ik zo’n hekel aan. Een bevestigend antwoord op een samengestelde vraag.

The horror in m’n hoofd.

zaaf schreef:
(quote)
inderdaad

zaaf schreef:
(quote)
inderdaad

Wilt u koffie, thee, iets fris?
- Ja, lekker.

zaaf
18. Christine and the Queens - Christine
https://youtu.be/C1pz_nIC470

Punten : 102
Nom. : 4x
Nr. 1 van : Film Pegasus

RYM's #176 voor 2015
French Pop, Synthpop, Art Pop

Groepsnaam is een alias van een Française, Héloïse Letissier. Christine is de Franstalige derde single van haar debuutalbum.
In 2012 al uitgebracht als Engelstalige song met de titel Cripple. De tekst van dat nummer gaf voelbaar ongemak en dat was niet wat ze beoogde, dus werd het nummer herschreven en uitgebracht in deze Franse versie (hit in Frankrijk en België) en in een Engelstalige versie die nu Tilted heette.

17. Pumarosa - Priestess
https://youtu.be/QdwubsDJfsM

Punten : 103
Nom. : 5x

RYM's #439 voor 2015
Art Rock

En nog een verrassing, deze eerste single van de debuutplaat van deze Londense indie/postpunk band met galmende vocalen van Isabel Munoz-Newsome (zei iemand Siouxsie?), die ook verantwoordelijk is voor de tekst.
Priestess is about my sister, Fernanda, she is a dancer and we have gone out into the night dancing since we were 14. Now she is a professional contemporary choreographer and life can be hard—surviving in London, keeping the flame burning. But she does, and when I see her move it is the most beautiful thing. I think dancing is a powerful thing for anybody to do. It’s not earning anyone money, you can do it anywhere, it can feel so good. It can be a protest, it can be a celebration, you can lose yourself.

Weer even geleden dat mijn nr 1 zo goed scoorde. Vorige zomer nog live gezien (toen je cultuur nog live kon beleven). Heerlijke muziek!

01. Christine and the Queens - Christine
13. Florence + The Machine - What kind of man
18. Unknown Mortal Orchestra - Multi-love

Oei, Priestess vergeten! Gelukkig ook zonder mijn hulp terecht in de top 20

Christine and the Queens, the horror. Zeker dit nummer. Priestess ben ik net als m'n plug ArthurDZ helaas vergeten.

Ik was destijds helemaal weg van beide nummers, maar intussen is dat een pak minder. Al kan ik er zeker mee leven dat ze in de top 20 staan.

Priestess laat laten afvallen en ik heb een betere Christine (en daarmee toch nog een keer een beetje Kanye).

Gaat goed tot nu toe. Dit nummer van Christine heeft me nooit wat gedaan, maar over een paar jaar zal ze mijn lijst vast wel halen.

04. Florence + The Machine - What Kind of Man (Nicolas Jaar Remix)
05. Pumarosa - Priestess
31. Unknown Mortal Orchestra - Multi-Love

Die Nicolas Jaar remix helemaal grijsgedraaid op zomervakantie in 2015.

Priestess dan weer in de herfst van 2015, was er meteen van ondersteboven en wat mij betreft zijn ze hier ook nooit meer bij in de buurt gekomen.

Multi-Love kwam iets later voor mijn gevoel, weet nog dat 'ie werd gedraaid in de Bolder op Into The Great Wide Open 2016, maar toen was ik hem ook al wel een beetje zat.

What kind of man 23 punten, What Kind of Man (Nicolas Jaar Remix) 65 punten, samen 98 punten (met zaafbonus) dus plek 19, EJB kan de horror weer uit zijn hoofd halen!

Gast
geplaatst: vandaag om 13:54 uur

geplaatst: vandaag om 13:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.