Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2
zoeken in:
0
geplaatst: 2 maart 2020, 13:29 uur
In mijn top 50:
42 Placebo - Song To Say Goodbye
44 TV on the Radio - Wolf Like Me
46 dEUS - Bad Timing
46 dEUS - Bad Timing
0
geplaatst: 2 maart 2020, 13:32 uur
1
zaaf
geplaatst: 2 maart 2020, 13:54 uur
16. Raconteurs - Steady, as She Goes
https://www.youtube.com/watch?v=C5m6PLjUKBY
Punten : 173
Nom. : 9x
Nr. 1 van : EttaJamesBrown
RYM's #98 voor 2006
Garage Rock Revival, Indie Rock
Brendan Benson is een multi-instrumentalist uit Royal Oak, Michigan en werkte low profile aan een solo-carrière.
Voor zijn debuut werkte hij deels samen met Jason Falkner, dat is inherent aan goede kritieken en geen verkoopcijfers. Hij werd dus van het label (Virgin) gedropt, maar zijn tweede poging sloeg iets meer aan, en bevatte de song Good To Me. Het B-kantje van Seven Nation Army.
Afijn, van het één kwam het ander en Steady, As She Goes is de eerste song die Benson en White samen schreven. Met succes.
15. Muse - Starlight
https://www.youtube.com/watch?v=pPZKLgY9sEE
Punten : 175
Nom. : 8 x
Nr. 1 van : JoaMuse
RYM's #41 voor 2006
Alternative Rock, Pop Rock
Song waarvan de tekst de titel van het album bevat. Over het gemis van een dierbare. Naar verluid was het een heidens karwei voor de band het knap op tape te krijgen.
https://www.youtube.com/watch?v=C5m6PLjUKBY
Punten : 173
Nom. : 9x
Nr. 1 van : EttaJamesBrown
RYM's #98 voor 2006
Garage Rock Revival, Indie Rock
Brendan Benson is een multi-instrumentalist uit Royal Oak, Michigan en werkte low profile aan een solo-carrière.
Voor zijn debuut werkte hij deels samen met Jason Falkner, dat is inherent aan goede kritieken en geen verkoopcijfers. Hij werd dus van het label (Virgin) gedropt, maar zijn tweede poging sloeg iets meer aan, en bevatte de song Good To Me. Het B-kantje van Seven Nation Army.
Afijn, van het één kwam het ander en Steady, As She Goes is de eerste song die Benson en White samen schreven. Met succes.
15. Muse - Starlight
https://www.youtube.com/watch?v=pPZKLgY9sEE
Punten : 175
Nom. : 8 x
Nr. 1 van : JoaMuse
RYM's #41 voor 2006
Alternative Rock, Pop Rock
Song waarvan de tekst de titel van het album bevat. Over het gemis van een dierbare. Naar verluid was het een heidens karwei voor de band het knap op tape te krijgen.
0
geplaatst: 2 maart 2020, 14:05 uur
5. dEUS - Bad Timing
6. Placebo - Song to Say Goodbye
10. TV on the Radio - Wolf Like Me
34. Muse - Starlight
53. The Raconteurs - Steady, as she Goes
6. Placebo - Song to Say Goodbye
10. TV on the Radio - Wolf Like Me
34. Muse - Starlight
53. The Raconteurs - Steady, as she Goes
0
geplaatst: 2 maart 2020, 14:08 uur
Mijn score van 2005 bij deze voorbij. 
03. Muse - Starlight
10. Placebo - Song to Say Goodbye

03. Muse - Starlight
1
geplaatst: 2 maart 2020, 14:15 uur
Raconteurs, mede door het fijne optreden op BKS vorig jaar, bij mij op 10.
0
geplaatst: 2 maart 2020, 14:25 uur
Dit duo heb ik ook.
16. Muse - Starlight
17. The Raconteurs - Steady, As She Goes
16. Muse - Starlight
17. The Raconteurs - Steady, As She Goes
6
geplaatst: 2 maart 2020, 14:32 uur
zaaf schreef:
Naar verluid was het een heidens karwei voor de band het knap op tape te krijgen.
Naar verluid was het een heidens karwei voor de band het knap op tape te krijgen.
Toch wel sneu dat het uiteindelijk niet gelukt is.
0
zaaf
geplaatst: 2 maart 2020, 15:07 uur
Had ik niet eerder in dit spel iets gezegd over je best doen?
0
geplaatst: 2 maart 2020, 15:15 uur
Fantastisch nummer van the Raconteurs en alweer zo'n sterke Muse:
3. The Raconteurs - Steady, as She Goes
12 Muse - Starlight
46 dEUS - Bad Timing
12 Muse - Starlight
46 dEUS - Bad Timing
0
geplaatst: 2 maart 2020, 15:16 uur
Dit is eigenlijk het enige Raconteurs nummers dat ik leuk vind, maar dan wel meteen onverwoestbaar leuk. Viel maar net buiten mijn top 20.
23. (16) The Raconteurs - Steady, as She Goes
26. (19) dEUS - Bad Timing
45. (18) TV on the Radio - Wolf Like Me
23. (16) The Raconteurs - Steady, as She Goes
26. (19) dEUS - Bad Timing
45. (18) TV on the Radio - Wolf Like Me
0
geplaatst: 2 maart 2020, 15:19 uur
zaaf schreef:
Kan je die shit niet manipuleren
0
geplaatst: 2 maart 2020, 15:20 uur
herman schreef:
Dit is eigenlijk het enige Raconteurs nummers dat ik leuk vind, maar dan wel meteen onverwoestbaar leuk. Viel maar net buiten mijn top 20.
Het enige? Ze hebben met Broken Boy Soldier toch een goede plaat gemaakt. Bijvoorbeeld Broken Boy Soldier, Hands & Level zijn wat mij betreft niet verkeerd. En dan komen hierna nog de echt goede albums Consolers of the Lonely & Help Us Stranger.
0
geplaatst: 2 maart 2020, 15:20 uur
west schreef:
Het enige? Ze hebben met Broken Boy Soldier toch een goede plaat gemaakt. Bijvoorbeeld Broken Boy Soldier, Hands & Level zijn wat mij betreft niet verkeerd. En dan komen hierna nog de echt goede albums Consolers of the Lonely & Help Us Stranger.
(quote)
^ Fanboi alert.
0
geplaatst: 2 maart 2020, 15:21 uur
herman schreef:
Dit is eigenlijk het enige Raconteurs nummers dat ik leuk vind, maar dan wel meteen onverwoestbaar leuk.
Dit is eigenlijk het enige Raconteurs nummers dat ik leuk vind, maar dan wel meteen onverwoestbaar leuk.
Ik ben groot liefhebber van White Stripes en ook Dead Weather; Raconteurs vind ik meestal maar wat vlak maar live was het toch wel erg lekker, dat heeft dit nummer ook zeker opgehaald.
Jack White solo vind ik heel erg wisselvallig, hoewel meestal niet echt interessant.
0
geplaatst: 2 maart 2020, 15:45 uur
Steady, as She Goes vind ik best wel OK. Het is wel zo'n plaat die mij altijd een klein beetje gaat vervelen alvorens de speelduur voorbij is, te eentonig.
Ik vind de tekstjes van Zaaf altijd wel interessant om te lezen.
Ik vind de tekstjes van Zaaf altijd wel interessant om te lezen.

2
zaaf
geplaatst: 2 maart 2020, 15:58 uur
14. Camera Obscura - Lloyd, I'm Ready to Be Heartbroken
https://www.youtube.com/watch?v=jfmPF5FBuXQ
Punten : 186
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : johan de witt
RYM's #1 voor 2006
Twee Pop, Chamber Pop
Van het derde album van deze Schotse tweepoppers. Het nummer is een antwoord op het nummer "Are You Ready to Be Heartbroken" van Lloyd Cole & The Commotions, uit 1984.
Camera Obscura werd nogal geplugd door de late John Peel, wat hen uiteraard geen windeieren heeft gelegd.
13. Gnarls Barkley - Crazy
https://www.youtube.com/watch?v=MgHioCC3yCo
Punten : 195
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : J.J. Wever
RYM's #15 voor 2006
Neo-Soul
Gnarls Barkley, samenwerking tussen Cee-Lo Green (de grote man in de Goodie Mob en inmiddels solo) en Danger Mouse.
Crazy is muzikaal gezien geïnspireerd door het werk van Ennio Morricone in zijn algemeenheid, maar specifiek door de song Last Man Standing (van de hand van de broers Gian Piero en Gianfranco Reverberi) van de film Django, Prepare a Coffin uit 1968, een onofficiele prequel van de bekende spaghettiwestern Django ('66).
Crazy's samples komen van de song en volgt ook melodielijnen ervan. De originele songwriters worden netjes gecredit.
https://www.youtube.com/watch?v=jfmPF5FBuXQ
Punten : 186
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : johan de witt
RYM's #1 voor 2006
Twee Pop, Chamber Pop
Van het derde album van deze Schotse tweepoppers. Het nummer is een antwoord op het nummer "Are You Ready to Be Heartbroken" van Lloyd Cole & The Commotions, uit 1984.
Camera Obscura werd nogal geplugd door de late John Peel, wat hen uiteraard geen windeieren heeft gelegd.
13. Gnarls Barkley - Crazy
https://www.youtube.com/watch?v=MgHioCC3yCo
Punten : 195
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : J.J. Wever
RYM's #15 voor 2006
Neo-Soul
Gnarls Barkley, samenwerking tussen Cee-Lo Green (de grote man in de Goodie Mob en inmiddels solo) en Danger Mouse.
Crazy is muzikaal gezien geïnspireerd door het werk van Ennio Morricone in zijn algemeenheid, maar specifiek door de song Last Man Standing (van de hand van de broers Gian Piero en Gianfranco Reverberi) van de film Django, Prepare a Coffin uit 1968, een onofficiele prequel van de bekende spaghettiwestern Django ('66).
Crazy's samples komen van de song en volgt ook melodielijnen ervan. De originele songwriters worden netjes gecredit.
0
geplaatst: 2 maart 2020, 16:01 uur
TOP 20
03. Muse - Starlight
TOP 50
23. Gnarls Barkley - Crazy
Bij dat deze toch de TOP 20 gehaald heeft alhier.
Jasper Erkens heeft trouwens een leuk klinkende cover van Crazy gemaakt destijds. Vond ik zeker te pruimen. Erkens is overigens een artiest die een paar keer flink scoort bij mij, maar zijn singles (Waiting Like a Dog, Stay Alive, The Brighter Story) ontbreken allemaal op RYM. Helaas.
Camera Obscura - Lloyd, I'm Ready to Be Heartbroken is mij volkomen onbekend. Klinkt helemaal niet slecht!
03. Muse - Starlight
TOP 50
23. Gnarls Barkley - Crazy
Bij dat deze toch de TOP 20 gehaald heeft alhier.

Jasper Erkens heeft trouwens een leuk klinkende cover van Crazy gemaakt destijds. Vond ik zeker te pruimen. Erkens is overigens een artiest die een paar keer flink scoort bij mij, maar zijn singles (Waiting Like a Dog, Stay Alive, The Brighter Story) ontbreken allemaal op RYM. Helaas.
Camera Obscura - Lloyd, I'm Ready to Be Heartbroken is mij volkomen onbekend. Klinkt helemaal niet slecht!
0
geplaatst: 2 maart 2020, 16:13 uur
Ik was wel verbaasd toen ik zag dat Camera Obscura de (vrij overtuigende) nummer 1 single van 2006 op RYM was, had niet door dat ze zo populair waren.
1
geplaatst: 2 maart 2020, 16:19 uur
Vind ik ook wel opvallend van Camera Obscura, wat mij betreft hebben ze wel betere singles. In 2007 bv. eentje.
Ik vind Broken Boy Soldier en al het andere dat ik ken van Raconteurs ook niet verkeerd, maar om een toplijst te halen ligt de lat wel wat hoger dan 'niet verkeerd'.
west schreef:
(quote)
Ik vind Broken Boy Soldier en al het andere dat ik ken van Raconteurs ook niet verkeerd, maar om een toplijst te halen ligt de lat wel wat hoger dan 'niet verkeerd'.
0
geplaatst: 2 maart 2020, 16:22 uur
10. Muse – Starlight
11. Placebo - Song to Say Goodbye
Fantastisch nummer, gelijk de laatste keer dat de band in mijn lijst zal voorkomen denk ik. Dan kan ik ze hierna dus ook lekker bashen
11. Placebo - Song to Say Goodbye
Fantastisch nummer, gelijk de laatste keer dat de band in mijn lijst zal voorkomen denk ik. Dan kan ik ze hierna dus ook lekker bashen

0
geplaatst: 2 maart 2020, 16:25 uur
Ah mooi dat Crazy erbij staat, toch één van de hits van 2007:
8. Gnarls Barkley - Crazy
12 Muse - Starlight
46 dEUS - Bad Timing
Lloyd, I'm Ready to Be Heartbroken van Camera Obscura is mooi: ergens tussen 50 en 60 bij mij. Wel een opvallende nr. 1 bij RYM.
8. Gnarls Barkley - Crazy
12 Muse - Starlight
46 dEUS - Bad Timing
Lloyd, I'm Ready to Be Heartbroken van Camera Obscura is mooi: ergens tussen 50 en 60 bij mij. Wel een opvallende nr. 1 bij RYM.
* denotes required fields.