MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
zaaf
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/87953793_2892762250770601_998489160840904704_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=7EMHVHKi9j4AX8thN-i&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=6f6bf5d44813235b26a1b5908d25fd33&oe=5EB5C27B

Ik vind deze wel weer vrij goed gelukt. Dames, heren, jong, belegen, wit of met een kleurtje. Alleen nog steeds relatief veel gitaar. Dus toch meer een ouwelullenlijst dan een hardelullenlijst

zaaf
20. Charlotte Gainsbourg - The Songs That We Sing
https://www.youtube.com/watch?v=7mfcjK60MYE

Punten : 134
Nom. : 6x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #90 voor 2006
Dream Pop, Chamber Pop

Leuk, Charlotte. Voor haar debuutalbum (ja, net als bij Björk reken ik het puberalbum niet mee) 5:55 werkte ze samen met grote namen. Radiohead producer Godrich deed de productie van het album, deze song is van de gezamenlijke hand van Jarvis Cocker en Neil Hannon (van The Divine Comedy). De jongens van AIR doen veel instrumenten op deze plaat.

19. dEUS - Bad Timing
https://www.youtube.com/watch?v=trpqrGFIEIo

Punten : 138
Nom. : 6x
Nr. 1 van : Arbeidsdeskundige

RYM's #267 voor 2006
Alternative Rock

Fijne dEUS-song met heerlijke soundscape. Van Pocket Revolution, de openingstrack. Ik weet het zeker.
Geïnspireerd door de film Bad Timing: A Sensual Obsession (1980) van Nicolas Roeg.

Hee, wat een leuke verrassing!

6. Charlotte Gainsbourg - The Songs That We Sing

Geen dEUS maar wél Charlotte. Bij mij ook op plek 6.

Charlotte bij mij op 7

Haar 'debuut' zoals zaaf het noemt blijft voor mij toch verreweg het beste wat ze gedaan heeft.

5. dEUS - Bad Timing

Op het laatste nippertje nog toegevoegd, want download-only single.

Nee helaas

Mooie verrassing, prachtsong.

15. Charlotte Gainsbourg - The Songs That We Sing (2006)

Charlotte niet overwogen, maar wel leuk dat ze de top 20 heeft gehaald.

Wel eentje in de top 50, maar nog niks in de punten. Van Charlotte vind ik het titelnummer veruit superieur, maar dat was dus geen single...

34. dEUS - Bad Timing

GrafGantz schreef:
Van Charlotte vind ik het titelnummer veruit superieur, maar dat was dus geen single...
Volgend jaar, helaas wel in een remix Die moet ik nog horen maar betwijfel of die het gaat halen.

46 dEUS - Bad Timing

zaaf
18. TV on the Radio - Wolf Like Me
https://www.youtube.com/watch?v=MxawVMQ02dc

Punten : 149
Nom. : 7x

RYM's #4 voor 2006
Art Rock, Indie Rock, Post-Punk Revival

Net niet in mijn lijst. Maar lekker hoor. Lead single van hun 2e, Return To Cookie Mountain.
Over Roodkapje en de wolf, maar dan dat de wolf oma niet bepaald prefereert…

17. Placebo - Song to Say Goodbye
https://www.youtube.com/watch?v=byIMzuMYjps

Punten : 162
Nom. : 7x

RYM's #94 voor 2006
Alternative Rock

Van hun 5e, Meds. Song over heroïneverslaving en de invloed daarvan op een relatie. Molko stopte overigens na dit album met het gebruik van drugs.

Mijn punten waren hard nodig!

4. TV on the Radio - Wolf Like Me

Mooi begin met Charlotte! Heb altijd wel een zwak voor haar gehad, maar dat was eigenlijk meer vanwege haar acteerwerk. De muziek uit deze tijd ook nooit beluisterd. Dit nummer vorige week wel een paar keer geluisterd, maar mijn top 50 staat vol met nummers die ik in 2006 ook al kende - een recente ontdekking nestelt zich daar niet zomaar tussen.

In 2006 hadden de volgende nummers wel wat hoger gestaan, maar ze halen alsnog mijn top 50:

26. (19) dEUS - Bad Timing
45. (18) TV on the Radio - Wolf Like Me

Placebo vond ik toen al niet veel meer aan, dus heb ik ook niet overwogen

Het houdt niet over...

5. dEUS - Bad Timing
6. Placebo - Song to Say Goodbye
10. TV on the Radio - Wolf Like Me

Johnny Marr schreef:
5. dEUS - Bad Timing

Jemig Dan mag ik hopen dat je 19 overeenkomsten hebt

6. Charlotte Gainsbourg - The Songs That We Sing
15. TV on the Radio - Wolf Like Me

Komt er nog wat Keane of wat?

3. Placebo - Song to Say Goodbye

En dat kan enkel een tussenkomst van hogerhand of een ander monster overtreffen.

jordidj1 schreef:
(quote)

Jemig Dan mag ik hopen dat je 19 overeenkomsten hebt

Huh?

Geen Hawley en ik schrijf me uit...

11. Placebo - Song to Say Goodbye

Ook ik 2006 sta ik weer op de kaart, erg mooi nummer

2. TV on the Radio - Wolf Like Me

Tv On The Radio altijd een van mijn favoriete bandjes geweest, zeker in 2006 deden ze voor mijn gevoel wel iets unieks. Zelfs het latere werk, wat toch altijd als minder wordt bestempeld, luister ik nog regelmatig.

Kleine anekdote: Ik heb bandlid Kyp Malone ooit uit de keuzestress geholpen. Ik kwam hem voor een optreden in Paradiso tegen in een schoenenwinkel en toen zei ik dat ik uitkeek naar hun show. Op dat moment was hij schoenen aan het passen en toen vroeg hij aan mij voor welk paar hij moest gaan. Later die avond zag ik hem inderdaad met de schoenen die ik aanwees.

Johnny Marr schreef:
5. dEUS - Bad Timing

Ik stel voor dat we vanaf heden de Mainstreamaward omdopen tot de Johnny Marr Bokaal.

Verdorie, ik hou voor elk jaar een hoop nummers bij in een spotifylijst en in Word en Song to Say Goodbye had ik wel op Spotify toegevoegd maar niet in Word dus daarom niet in mijn lijstje. Had rond plek 10 gestaan.

TVotR op hun top inderdaad, bij 't latere werk ben ik ook afgehaakt. Charlotte ook fijn.

16. TV on the Radio - Wolf Like Me

51. Charlotte Gainsbourg - The Songs that We Sing

Oké, Wolf Like Me is bij herbeluistering toch wel fijner dan ik krediet voor gegeven heb.

92. Charlotte Gainsbourg - The Songs That We Sing

Johnny Marr schreef:
(quote)

Huh?

DDDDdikke gek

Gast
geplaatst: vandaag om 04:05 uur

geplaatst: vandaag om 04:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.