MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
Twee keer njet, al doet Valerie het nog altijd heel goed op feestjes.

Nog geen overeenkomsten, maar deze van Muse is wel een kleine guilty pleasure.

Deze van Richard Hawley vorige week wel beluisterd en op de 'ontdekkingen'-playlist gezet.

Van Editors heb ik een andere overwogen, maar die staat uiteindelijk ergens tussen 45 en 60.

Valerie was wel een leuke hit, maar heeft mij nooit zoveel gedaan als de singles van Amy zelf.

Nu ik zo naar mijn lijstje kijk zou ik toch ook wel 3 tot 5 overeenkomsten moeten kunnen scoren.

zaaf
16. Rufus Wainwright - Going To A Town
https://www.youtube.com/watch?v=R8xRuZoOLe8

Punten : 144
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #43 voor 2007
Singer/Songwriter

Romantisch georkestreerde leadsingle van zijn 5e en best verkochte. Naar eigen zeggen schreef hij het binnen vijf minuten op de avond voordat hij naar Berlijn vertrok voor de opnamen van het album. Het bevat een protest tegen de US onder GW Bush en dat wordt wat breder getrokken: 'onmin met je geliefde'.

15. Silversun Pickups - Lazy Eye
https://www.youtube.com/watch?v=fZcf-8iyOY8

Punten : 146
Nom. : 7 x
Nr. 1 van : Frenkie!

RYM's #10 voor 2007
Indie Rock, Alternative Rock

Derde single van het debuut van deze LA-band, opgericht vanuit vriendschappen in 2000. Carnavas, het album, en Lazy Eye werden goed ontvangen met uiteraard mager commercieel succes.

Eindelijk een goed nummer!

De halve Canadees staat in mijn lijst:

12. Rufus Wainwright - Going to a Town

Hopelijk komt de Canadese zangeres wiens voornaam als tweede letter een e heeft, met een ie-klank eindigt en wiens achternaam met een F begint en met een t eindigt ook nog.

GrafGantz schreef:
Dit ga ik vast vaker zeggen deze editie: allebei niet in m'n top 50.

13. Silversun Pickups – Lazy Eye
18. Muse – Map of the Problematique

Ik hou t voorlopig bij eentje en die is dan ook nog net buiten de punten. Editors heb ik nog wel in een andere smaak.

27. Richard Hawley - Tonight the Streets Are Ours

Ah, we zijn los:

10. Rufus Wainwright - Going to a Town

Had deze eerst een stuk lager staan, maar vorige week bleef 'ie maar in mijn hoofd zitten en vervolgens heb ik hem wat omhoog geschoven. In 2007 in een moeilijke periode kwam dit nummer ineens voorbij op de werkvloer en toen had ik er wel veel steun aan, sindsdien altijd een zwak voor gehad.

Silversun Pickups ook een goede band, voor mij een soort vervolg op de Smashing Pumpkins. In 2009 en 2012 staan ze op de shortlist.

GrafGantz schreef:

3. Silversun Pickups - Lazy Eye
19. Muse - Map of the Problematique

zaaf
14. Kleerup - With Every Heartbeat
https://www.youtube.com/watch?v=JKkPv6RsP2U

Punten : 156
Nom. : 9 x

RYM's #23 voor 2007
Synthpop, Electropop

Samenwerkingssingle van Andreas Kleerup met zangeres Robyn. Verscheen ook op hun beider albums, op Robyn's 4e en op Kleerup's debuutalbum.
Single werd vooral geroemd door de productie, het fijne jaren 90 geluid…

13. Amy Winehouse - You Know I'm No Good
https://www.youtube.com/watch?v=3QDDzaY1LtU

Punten : 158
Nom. : 8 x
Nr. 1 van : Film Pegasus

RYM's #28 voor 2007
Neo-Soul, Jazz Pop, Trip Hop

Van de hand van de diva herself. Productie uiteraard wel van Ronson. Over haar enigszins ontrouwe gedrag.
Roger Moore maakte over de tekst een grap, zei dat hij niet begreep waarom hij werd vermeld in de tekst, behalve dat ze wellicht een woord zocht dat rijmt op 'door' of omdat ze geen woord kon bedenken dat rijmt op Connery.

GrafGantz schreef:

Ah, ik doe toch al mee. Had ik niet verwacht deze, leek me te commercieel om hier goed te scoren

17. Kleerup - With Every Heartbeat

Nog maar 1 nummer kunnen afvinken, maar wel meteen een topsong:

01. Amy Winehouse - You know I'm no good

10. Rufus Wainwright - Going to a Town
19. Kleerup - With Every Heartbeat
25. Amy Winehouse - You Know I'm No Good

Destijds helaas veel 538 aan moeten horen, maar Kleerup kwam daar ook altijd langs en dat was wel een lichtpuntje.

Met Amy had ik toen niet echt veel, al draaide ik het wel vaak. Pas later echt een klik met haar muziek gekregen, om persoonlijke redenen. Prachtige stem, mooie liedjes. De Billie Holiday van onze tijd.

Weelde

13. Silversun Pickups - Lazy Eye
18. Amy Winehouse - You Know I'm No Good
19. Kleerup ft. Robyn - With Every Heartbeat
20. Rufus Wainwright - Going to a Town

28. Editors - An End Has a Start

Robyn & Kleerup bij mij op 10. In m'n eerste versie had ik die zelfs top 5 maar toen ik alles ging luisteren viel die toch een stukje verder naar onder.

Hellup

15. Richard Hawley - Tonight the Streets Are Ours
16. Mark Ronson - Valerie

Nog geen hits met mn top 20.

02. Muse - Maps of the Problematique
15. Amy Winehouse (Mark Ronson) - Valerie
17. Editors - An End has a Start

Hola pola, 3 hits.

Lazy Eye heb ik over het hoofd gezien. Of hij binnen mijn Top 20 gevallen was, betwijfel ik, maar goed dat die hier staat. Die Robyn ... De dance-versie van Robyn zou zeker in mijn Top 20 gevallen zijn, maar dat is niet deze versie, toch?

zaaf
12. Shins - Australia
https://www.youtube.com/watch?v=CTgTjRBnq8Q

Punten : 161
Nom. : 9 x

RYM's #52 voor 2007
Indie Pop

2e single van Wincing. Sterke tekst over jezelf niet laten beknotten in relaties.

11. Editors - Smokers Outside the Hospital Doors
https://www.youtube.com/watch?v=eybSppEnLng

Punten : 170
Nom. : 8 x

RYM's #105 voor 2007
Post-Punk Revival

Leadsingle en klein hitje van An End Has A Start. Tekst is mij niet geheel duidelijk, maar raakt het D-woord natuurlijk wel. Terwijl we daar ogenschijnlijk geen reden voor hebben, of nu wel?

Het d-woord, Doors?

In elk geval is deze Editors bij mij net buiten de top 20 gebleven. Wel goed maar teveel concurrentie.

esteban schreef:
Die Robyn ... De dance-versie van Robyn zou zeker in mijn Top 20 gevallen zijn, maar dat is niet deze versie, toch?
Jawel, de naam Robyn is weliswaar niet te zien bij de nummer 23 van 2007 op RYM maar als je op de single klikt staat er bij Track listing wel feat. Robyn bij.

ik verwacht weer een 'hellup'

Ahzo. Dat is mij ontgaan, JoaMuse. In mijn hoofd was die van begin vorig decennium. Waarschijnlijk omdat ik Robyn in 2011 op RW gezien heb. Ze had dus nog hoger kunnen eindigen.

Hellup

Jawel, mijn 1ste echte overeenkomst!

14. Editors - Smokers Outside the Hospital Doors

27. Richard Hawley - Tonight the Streets Are Ours

Toen smokers nog buiten de ziekenhuisdeuren mochten roken...dat waren nog eens tijden...

Gast
geplaatst: vandaag om 04:17 uur

geplaatst: vandaag om 04:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.