menu

Muziek / Muziekgames / De Anderstalige Ladder 사다리 [Editie 2020]

zoeken in:
avatar van El Ninjo
Ik was bezig met een opzetje om te starten met een grote Franstalige ladder....even kijken of ik dat verder kan uitwerken de komende week/weken.

avatar van El Ninjo
Ik heb even een voorselectie gemaakt van 150 nummers.
Tot hoeveel nummers zullen we deze voorselectie aanvullen? 300 of 320? of nog meer?
Spelen we met ladders van 6 en de puntentelling van de Zwarte Lijst? Of met ladders van 8 en puntentelling van de Witte Trui?
Wat is de voorkeur?

avatar van remcodulac
Zo veel mogelijk de Zwarte Lijst kopieren (puntentelling, laddergrootte, totaal aantal nummers, herkansing)

avatar van El Ninjo
Totaal aantal nummers ook? 1200? Dat lijkt me nogal veel voor een Franstalige ladder....voor het overige kan ik er wel in meegaan hoor.

avatar van EvilDrSmith
Ik vind de puntenverdeling: 7-5-4-3-1 bij de NLTalige ladder veel prettiger dan de 6-3-1 bij de Zwarte Ladder, waar de winnaar disproportioneel veel punten krijgt t.o.v. de rest.
En de 4-3-2-1 bij de Wittte is dan net weer iets te weinig onderscheidend voor het/de best gewaardeerde liedje(s).
Daarbij: vijf van de acht artiesten punten geven is meer en dus leuker dan slechts 50% van de liedjes punten toekennen. Áls ze het verdienen.
Just my €0,02.

avatar van Poek
Ook liever 7-5-4-3-1 dan 6-3-1. 320 of 400 is wel een mooi aantal.

avatar van remcodulac
Ladders van acht (en dan met 7-5-4-3-1) vind ik ook nog oké, maar niet meer. En dan toch minimaal 400 nummers, hoor. Liever 600.

avatar van marsupilami
Ik sluit me aan bij de 7-5-4-3-1 stemmers voor ladders van 8. Het aantal is me om het even.

avatar van El Ninjo
Ik zal vandaag of morgen wel even een nieuw topic openen getiteld Franstalige Ladder 2022. Heb inmiddels een startlijst van 200 nummers verzameld (met max. 3 nominaties per artiestnaam).

Hier
Poek schreef:
Ik wil eventueel wel helpen met de Spotifylijst.
zou ik inderdaad graag hulp bij ontvangen...sterker nog ik vind het prima om het spel te organiseren, te loten, speelschema te maken, uitslagen te verwerken maar daar houdt het voor mij ook bij op, ik heb niet de intentie noch de tijd om spotify lijstjes bij te houden - dat wordt gewoon teveel van het goede. Dus hier kan ik alle hulp , niet alleen van Poek bij gebruiken en anders werken we zonder spotifylist.

avatar van remcodulac
We gaan werken met een spotifylist, hoor.

Ik heb er hier eentje met 1771 franstalige nummers. Kan wel kijken hoeveel die overlapt met wat uiteindelijk onze ladders gaan worden

avatar van Poek
Mijn aanbod gold eigenlijk voor de Anderstalige (en geldt nog steeds). Maar Afspeellijsten overzetten van muziekdiensten | Tune My Music - tunemymusic.com is een handige tool ervoor.

avatar van remcodulac
Poek schreef:
Mijn aanbod gold eigenlijk voor de Anderstalige (en geldt nog steeds). Maar Afspeellijsten overzetten van muziekdiensten | Tune My Music - tunemymusic.com is een handige tool ervoor.
Dat is zo. Zeker voor 90%. Maar af en toe geeft die nog wel gekke resultaten. Krijg je opeens een karaoke-versie van een nummer dat ook gewoon zelf op spotify beschikbaar is


Gast
geplaatst: vandaag om 08:50 uur

geplaatst: vandaag om 08:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.