MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Pearl Jam Meter

zoeken in:

Someday At Christmas: 5,3

Leavin' Here (Lost Dogs, 2003) 5,4
13-sep Rats (Vs., 1993) 7,0
14-sep Happy When I'm Crying (Christmas, fanclub 1997) 6,0

De kerstsfeer zit er niet echt in helaas... Een 5,4 voor de Stevie Wonder cover, maar wel een mooie ronde positie op plek 200 momenteel.

198. Push Me Pull Me (Yield, 1998) 5,4306 | 18 stemmers
199. Aye Davanita (Vitalogy, 1994) 5,4200 | 15 stemmers
200. Someday At Christmas (2004) 5,4033 | 15 stemmers
201. Hummus (Yield, 1998 -Hidden track) 5,1531 | 16 stemmers
202. Need to Know, 2007 Demo (PJ20, 2011) 5,0375 | 16 stemmers

Het Lost Dogs album bevat een aantal pareltjes, zoals natuurlijk Yellow Ledbetter, Footsteps en Fatal, maar ook een flink aantal missers, waardoor het album het laagste gemiddelde heeft van alle albums.
Nog één nummer te gaan van deze dubbelaar en dat is er één die vaak als favoriet is aangevinkt, dus misschien kan het gemiddelde nog wat omhoog. Het nummer is Sad, een outtake van Binaural en is rechtstreeks verbonden met Light Years van dat album. Light Years gaat over een meisje dat overleden is en haar geliefde heeft moeten achterlaten. Sad is geschreven vanuit het oogpunt van de geliefde die achterblijft en twijfelt over de zin van het leven en het bestaan van God.

Pearl Jam - Sad

Voor mij persoonlijk was het Lost Dogs album juist DE revelatie in dit topic. Kende verder geen enkel Pearl Jam album integraal, uitgezonderd Ten. Ga dat toch maar eens aanschaffen.
Alleen daarvoor al dank voor dit topic, Simon77.

Na een dal, weer een persoonlijke piek

9,4

Someday at Christmas - 5
Sad - 7

18-sep Red Mosquito (No Code, 1996) 6,8
19-sep Breath (Ten Redux,2009) 6,7

Ja, mooi!

8

Sad. Daar word ik blij van: 8

Sad: Sterke track. Had absoluut niet misstaan op Binaural.

8,1

Sad nestelt zich met een keurige 8- bij de eerste vijftig in de stand en daar mogen we best blij van worden.

45. Dance of the Clairvoyants (Gigaton, 2020) 7,8033 | 15 stemmers
46. Insignificance (Binaural, 2000) 7,8029 | 17 stemmers
47. Sad (Lost Dogs, 2003) 7,7800 | 15 stemmers
48. Sirens (Lightning Bolt, 2013) 7,7765 | 17 stemmers
49. Last Kiss (Lost Dogs, 2003) 7,7647 | 17 stemmers

210 dagen geleden begon ik hier de Pearl Jam meter. Gewoon om te kijken of er animo was voor wat voor mijn één van de beste bands allertijden is. En gelukkig kwam dat goed. Op 23 mei plaatste ik Garden als eerste en maar liefst 25 mensen stemden dit nummer naar een 8,21 gemiddeld. Zoveel stemmen heeft geen enkel nummer meer gehad, maar geen enkel nummer heeft minder dan 14 beoordelingen en dat is een mooi aantal.

Begonnen met debuutalbum Ten en daar eindigen we ook mee. Het onovertroffen debuutalbum, in populariteit in ieder geval. Alleen Dirty Frank viel uit de toon met een 6,9, verder scoorden alle nummers boven de 8 gemiddeld en ook de enige vier nummers die zelfs hoger dan een 9 gemiddeld scoren, komen van Ten.

Release is de albumafsluiter van Ten en is een emotioneel nummer dat Eddie improviseerde over het verlies van zijn echte vader nog voordat hij de mogelijkheid had gehad om hem te leren kennen. De andere bandleden voelden soortgelijke emoties bij Release, omdat zij de dood van Mother Love Bone frontman Andrew Wood nog aan het verwerken waren.

Pearl Jam - Release

Ik laat hem sowieso dit weekend openstaan, zodat iedereen de kans krijgt om een oordeel te geven en eventueel nog wat in te halen, mocht je daar tijd voor en zin in hebben. De volledige Pearl Jam meter publiceer ik dan na het weekend.

En wat we daarna kunnen gaan doen, daar kom ik nog wel op terug. Ik heb nog een aantal leuke bandjes op het oog die best een eigen meter verdienen hier op MuMe.

Laat ik maar eens hoog inzetten zelf:

Release: 9,6

Gast
geplaatst: vandaag om 00:57 uur

geplaatst: vandaag om 00:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.