menu

Muziek / Muziekgames / Pearl Jam Meter

zoeken in:


avatar van Bonk
Op zich eens met johannesA, maar hier vind ik het wel lekker geschreeuw
8,4

avatar van thelion
7.25

avatar van Simon77
Het 'avocado' album is niet meteen één van mijn meest favoriete albums van de band, maar World Wide Suicide bevalt bij herbeluistering toch beter dan in mijn herinnering.

7,3


avatar van ArthurDZ
7.5

avatar van Sandokan-veld
8
Nummer zit gewoon goed in elkaar.

avatar van vigil
7



Arbeidsdeskundige
Garden: 10
World Wide Suicide: 7



avatar van Simon77
Garden komt na de stem van Arbeidsdeskundige net boven de acht gemiddeld uit, World Wide Suicide krijgt van 15 stemmers gemiddeld een 7,18. Uiteraard mag er op beide nummers nog gewoon gestemd worden.

1. Garden (Ten, 1991) 8,0227 | 22 stemmers
2. World Wide Suicide (Pearl Jam, 2006) 7,1833 | 15 stemmers

Het nieuwe nummer is afkomstig van het vijfde studioalbum Yield uit 1998. Hoewel het nummer niet op single verscheen, behaalde 'In Hiding' wel een hitnotering in de Billboard rocklijsten. Het gaat over de Duits-Amerikaanse dichter/schrijver Charles Bukowksi. Via Sean Penn hoorde Eddie Vedder over Bukowksi en hoe hij zichzelf een paar dagen opsloot om zichzelf terug te vinden en te herstarten als het ware.




Wat voor cijfer krijgt In Hiding van jullie?



avatar van Sandokan-veld
9,5
Een van mijn favoriete Pearl Jam-nummers.

avatar van vigil
8,5

avatar van ArthurDZ
7.5

Yield vind ik een minder boeiende plaat van ze, maar deze kan er bij herbeluistering wel goed mee door inderdaad.

avatar van Choconas
7,8

johannesA
8,2 mooi.

avatar van Simon77
Wat Arthur al zegt inderdaad. Maar misschien dat Yield toch nog wel meer verborgen pareltjes heeft.

7,5

Arbeidsdeskundige
8

avatar van thelion
7.75

avatar van esteban
7

Voordeel van de twijfel, ik schipper wat tussen 6.5 en 7.



avatar van 50tracks
7,1 (fractie beter dan World Wide Suicide)

avatar van Bonk
7,2 (fractie beter dan 50tracks )

avatar van Simon77
In Hiding scoort erg goed en leek zelfs Garden te kunnen bedreigen, maar blijft daar (voorlopig) nog twee-tiende punt achter.

1. Garden (Ten, 1991) 8,0227 | 22 stemmers
2. In Hiding (Yield, 1998) 7,8308 | 13 stemmers
3. World Wide Suicide (Pearl Jam, 2006) 7,1833 | 15 stemmers

Hopelijk wordt de neergaande lijn van stemmers doorbroken met het nummer van vandaag. Het is de derde single die werd uitgebracht van het derde studioalbum Vitalogy uit 1994. Het door Vedder geschreven nummer, gaat volgens hem niet over de dood van Kurt Cobain, iets wat veel mensen er wel in menen te horen. Overigens geeft Eddie in een interview wel toe dat je in de tekst wel degelijk parallellen zou kunnen vinden tussen de levens van beide heren.




Kom maar door met jullie cijfers voor Immortality (of de eerdere nummers, mocht je dat nog niet gedaan hebben).



Gast
geplaatst: vandaag om 13:10 uur

geplaatst: vandaag om 13:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.