MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1983

zoeken in:
Titmeister schreef:
Bizar wel dat een redelijk doorsnee Smiths-nummer 2x zo veel punten krijgt als een klassieker als Every Breath You Take....

Het was wel de debuut-single van The Smiths, dus van dat gaande heeft het nummer wel een speciale status

Hier geen idee waarom JohannesA weg is

Verdorie, het wordt steeds stiller zo. Hoe zou dat nu komen

Klote nieuwe eigenaar.

Edgar18 schreef:
johannesA is de nominator van Major Tom, maar ik zie (tot mijn schrik) dat hij zich afgelopen maandag heeft uitgeschreven van deze site. Toch een user die hier al jaren op dagelijkse basis te vinden was. Iemand een idee van de achtergrond?
Daar "schrik" ik toch ook wel van. Een vaste waarde hier op de site. Helaas dus ook geen idee waarom.

aerobag schreef:
(quote)

Het was wel de debuut-single van The Smiths, dus van dat gaande heeft het nummer wel een speciale status

Ah, dus dit is ook het beste Bowie-album Sorry, flauw. Ik sta hier duidelijk alleen in, ga wel weer terug in mijn hok...

Jammer van JohannesA idd - toch al jaren een vaste waarde hier.

Ik vind het ook verre van hun beste nummer. Maar kijk, bij een wereldband als The Smiths is een doorsnee single nog altijd uitstekend.

Edgar18 schreef:

En wat Major Tom betreft. Is er een release van de Duitstalige versie geweest in '83? Zo ja dan houden we die (wat mij betreft) aan, zo niet dan moeten we het met de Engelstalige doen.

Iemand tijd/ zin het even te checken?

Je gebruikt toch ook de hitparades om nummers te selecteren? Waarom is dan de chartrun in Nederland van dat nummer niet genoeg? Of ga je de zaaf-regels hanteren Het staat overigens wel op heel veel 'best of 1983' compilaties (al komt een deel daarvan waarschijnlijk uit 1984)
De Michael Jackson singles komen bv ook van een album van 1982.

mocht je perse de engelstalige willen gebruiken dan pas ik m'n lijst wel aan.

1, Anne Clark - Sleeper in Metropolis
2. The Waterboys - A Girl Called Johnny
3. The Scabs - Matchbox Car
4. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Pride and Joy

Hand In Glove is absoluut wel één van onze allerbeste nummers, top 5 zelfs.

ranja schreef:
De Michael Jackson singles komen bv ook van een album van 1982.
Maar die zijn in '83 als single uitgebracht...

Na enig Discogs speurwerk heb ik volgens mij wat landen gevonden waar de Duitstalige versie van Major Tom in '83 op single is verschenen dus wat mij betreft kunnen we die versie aanhouden. Als ik er aan denk zal ik vanavond de Spotifylijst even aanpassen.

dumb_helicopter schreef:
Voor mij net één van de weinige positieve verrassingen in het bij wijlen zeer teleurstellende oeuvre van The Smiths.
Had exact dezelfde ervaring. Nummer viel me reuze mee, voor Smiths-begrippen. Net geen top 4 bij mij.

1. Mr. Flagio - Take A Chance
2. Anne Clark - Sleeper in Metropolis
3. Irene Cara - Flashdance... What a Feeling
4. Talking Heads - This Must Be the Place (Naive Melody)

2. Anne Clark - Sleeper in Metropolis
3. Talking Heads - This Must Be the Place (Naive Melody)
4. Irene Cara - Flashdance... What a Feeling

Flashdance... What a Feeling zo vaak gehoord, maar tot vandaag nooit geweten van wie dat nummer nu eigenlijk was.

1. Anne Clark - Sleeper in Metropolis
2. Talking Heads - This Must Be the Place (Naive Melody)
3. Mr. Flagio - Take A Chance
4. Irene Cara - Flashdance... What a Feeling

ArthurDZ schreef:
Die van The Scabs kende ik nog niet, fijn nummer!

Echt? En dat als Belg? Toch een stevig Belpopklassieker en misschien na Hard Times wel hun bekendste denk ik.

1. The Scabs - Matchbox Car
2. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
3. Mr. Flagio - Take A Chance
4. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Pride and Joy

1. Irene Cara - Flashdance... What a Feeling
2. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
3. Talking Heads - This Must Be the Place (Naive Melody)
4. The Scabs - Matchbox Car

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Echt? En dat als Belg? Toch een stevig Belpopklassieker en misschien na Hard Times wel hun bekendste denk ik.
Ik kende hem ook nog niet. Maar ik ben niet zo into The Scabs.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Echt niet, dat zal wel Robbin the Liquor Store zijn toch?

Die is ook niet onbekend natuurlijk, maar Matchbox Car is toch bekender. Kijk maar eens naar de Spotify-streams.

Misschien dat ik zelf wel enigszins bevooroordeeld ben, want ik ben zelf een Belpopliefhebber (check bv. de Belpopladder van enkele jaren terug) en mijn vader komt van dezelfde gemeente als Guy Swinnen.

dumb_helicopter nou ik hoorde hem hier voor het eerst, dacht ik. De enige Scabs-nummers die ik wel eens op de radio gehoord heb, zijn Hard Times, Robbin' The Liquor Store en She's Jivin', maar dat kan aan mij liggen, want ik luister amper radio (en ga het ook niet speciaal aanzetten voor StuBru's Week Van Eigen Kweek oid)

Van dezelfde gemeente als Guy? Ken je dan zijn zoon Lee (Tubelight) toevallig? Chille kerel, twee keer gesproken en was twee keer heel tof.

1.Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
2. Irene Cara - Flashdance... What a Feeling
3. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Pride and Joy
4. Anne Clark - Sleeper in Metropolis

Titmeister schreef:
Bizar wel dat een redelijk doorsnee Smiths-nummer 2x zo veel punten krijgt als een klassieker als Every Breath You Take....

Een klassieker voor het grote publiek misschien, zo'n bijzonder nummer is dat verder niet. En Hand In Glove is voor mij toch wel een van de betere Smiths-nummers.

2. Irene Cara - Flashdance... What a Feeling
3. Anne Clark - Sleeper in Metropolis
4. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)

Stem zo

Nog zoveel stemmen voor Irene Cara?
De wonderen zijn de MuMe wereld nog niet uit.

Ik stem ook zo nog.

Het lijkt wel of op Spotify enkel de Engelstalige versie van Major Tom staat. Weet iemand of dit de correcte versie is? Volgens mij duurt ie niet lang genoeg, maar ik ken het nummer niet zo goed dat ik het zeker weet.

spotify:track:65Kmcopwp2u8WnK8aRwIvN

Edgar18 schreef:
Het lijkt wel of op Spotify enkel de Engelstalige versie van Major Tom staat. Weet iemand of dit de correcte versie is? Volgens mij duurt ie niet lang genoeg, maar ik ken het nummer niet zo goed dat ik het zeker weet.
Dat is een alternatieve versie. Dit is de single versie: spotify:track:2qZQtey4lTwvvABVMrO4h8

Ah mooi, bedankt!

1. Talking Heads - This Must Be the Place (Naive Melody)
2. Mr. Flagio - Take A Chance
3. Anne Clark - Sleeper in Metropolis
4. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)

1. The Waterboys - A Girl Called Johnny
2. Talking Heads - This Must Be the Place (Naive Melody)
3. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Pride and Joy
4. The Scabs - Matchbox Car

Gast
geplaatst: vandaag om 06:15 uur

geplaatst: vandaag om 06:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.