MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 4)

zoeken in:
Choconas schreef:
Dichterbij Aretha komen we in de finale waarschijnlijk niet.

Dat is toch wel de grote afwezige in de finale....... The Queen of Soul ontbreekt...... hoe dan.

Hier op 22 maar had deze ook niet zo hoog verwacht

22.
23. George Jackson - Aretha, Sing One for Me
24.

Edgar18 schreef:
Ja, deze had ik wel op één van de onderste plekken verwacht.

Bij mij op vierentwintig. Goed, maar net een tikkie minder dan de echte klassiekers.

Bij mij ook op 24. Uitstekend nummer, maar erg sterke concurrentie natuurlijk.

Ik wil het ongeveer met 2 a 3 per dag doen. Dan hebben we ook alle ruimte om de hersenspinsels met elkaar te delen.

thelion schreef:
Dat is toch wel de grote afwezige in de finale....... The Queen of Soul ontbreekt...... hoe dan.
Als jij haar in halve finale #3 één puntje meer had gegeven dan had ze waarschijnlijk de finale gehaald . Als is het eerlijker om jeroentjuhh de schuld te geven, die liet haar beste nummer puntloos.

Overigens is dit verre van een unicum, want Aretha heeft in de voorgaande drie edities de finale ook niet gehaald. De enige vrouwen die tot nu toe in de finale stonden waren Marlena Shaw, Nina Simone & Amy Winehouse. Vorige editie was zelfs een compleet sausage feest.

Het probleem met Aretha is misschien toch dat we haar niet voldoende waarderen om het tot de finale te schoppen. Al zullen de persoonlijke favorieten ook niet bij iedereen overeenkomen. Ik vind I Never Loved a Man (The Way I Love You) en Do Right Woman, Do Right Man met afstand haar beste nummers. Ook I Say a Little Prayer krijgt van mij regelmatig punten. Haar andere hits heb ik ook menigmaal puntloos gelaten, omdat ik de rest van de ladder gewoon beter vond.

Edgar18 schreef:
(quote)
Als is het eerlijker om jeroentjuhh de schuld te geven, die liet haar beste nummer puntloos.

.

Ik heb het even terug gekeken.
Ik heb toen wel getwijfeld tussen Aretha of Roberta Flack voor de 3 punten, die punten hadden ook zomaar naar Aretha kunnen gaan, de drie mannen vond ik in deze ladder toch zeker sterker.

PS : Ain't No Way is denk ik mijn favoriet van Aretha.

29. George Jackson - How Can I Get Next To You
https://img.discogs.com/4IUD2PGIY05EBoHA8EP0GvwY59g=/fit-in/600x604/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-8644596-1512594069-2802.jpeg.jpg
Finalepunten: 138
Editie #1: ---
Editie #2: ---
Editie #3: 19

Een ode aan een aantal van zijn soulhelden, waarvoor hij in de song ook wat referenties over heeft. Onder andere een Bobby Womack, een Wilson Pickett en natuurlijk Al Green.
George Jackson is snel klaar in deze finale. Vorig jaar ook in de eindstrijd, maar dit keer een stuk minder populair met 10 plaatsen verlies. Werd 2x als laatste geplaatst.

Deze had ik wel iets hoger verwacht/gehoopt.

Misschien is George Jackson (nog) niet zo bekend bij veel mensen, die een lijstje hebben ingeleverd.

Bij mij trouwens ook wat gezakt, dit jaar op 17.

Edgar18 schreef:
Al zullen de persoonlijke favorieten ook niet bij iedereen overeenkomen. Ik vind I Never Loved a Man (The Way I Love You) en Do Right Woman, Do Right Man met afstand haar beste nummers. Ook I Say a Little Prayer krijgt van mij regelmatig punten. Haar andere hits heb ik ook menigmaal puntloos gelaten, omdat ik de rest van de ladder gewoon beter vond.

Volgens mij is dat inderdaad het echte probleem met Aretha: het gebrek aan overeenstemming over wat nu haar beste nummers zijn. Er is geen uitgesproken favoriet. Daarbij moet ik zeggen dat mijn favoriete Aretha ook nogal eens wisselt. Momenteel zou ik I Say a Little Prayer zeggen, maar Respect en (You Make Me Feel Like) A Natural Woman zitten daar niet ver van af. Ain't No Way is ook prachtig natuurlijk, net zoals Think en I Never Loved a Man (The Way I Love You) en zo zijn er nog talloze klassenummers. Ze heeft ook zoveel opgenomen en ik heb lang nog niet alles beluisterd! Overigens, volgens Wikipedia is Respect haar signature song, het nummer waarmee ze het meest wordt geïdentificeerd of het meest bekend om staat (voor wat het waard is natuurlijk).

Bij mij.

17. George Jackson - How Can I Get Next To You
...
28. George Jackson - Aretha, Sing One for Me

Reijersen schreef:
Werd 2x als laatste geplaatst.
Man... man... man... Een volgend bewijs dat Corona het smaakvermogen aantast.

Schitterend nummer, en ik had hem stukken hoger verwacht. Plekje twintig op zijn minst.

Choconas schreef:
Overigens, volgens Wikipedia is Respect haar signature song, het nummer waarmee ze het meest wordt geïdentificeerd of het meest bekend om staat (voor wat het waard is natuurlijk).
Dat verbaast me niet. Ik vind Respect een prima liedje, maar mijn Aretha Franklin top twintig haalt ie niet.

Reijersen schreef:
Al had ik ze alle 17 liever het hele spel door gezien

Dat had ik zelf ook graag gezien! Had ik het maar geweten.

George Jackson was mij voor deze finale volledig onbekend. Na een paar keer luisteren heb ik hem op 19 en 29 gezet. Kan inderdaad zeker nog groeien.

Mastroianni schreef:
(quote)

Dat had ik zelf ook graag gezien! Had ik het maar geweten.

Bij een editie 5 zal ik alle finalelijst-opstuurders taggen

Voor mij ook een nieuwe naam. Nummer 23 voor zijn Aretha-song en deze kwam tot 26.
Verrassend dat hij de finale haalde, en dan zelfs nog 2 keer.

Zeer content met alle bedrijvigheid en commentaren op de uitslag van de finale hier

Deze vind ik iets beter dan zijn andere daarom staat ie hier op 15

7.
8. George Jackson - How Can I Get Next To You
9.
22.
24.

En zo blijkt (helaas) weer onbekend maakt on bemind........
Van Aretha........ had ik wel verwacht dat die laag zou gaan eindigen, maar How..... had ik toch echt wel hoger verwacht.

jeroentjuhh schreef:
Misschien is George Jackson (nog) niet zo bekend bij veel mensen, die een lijstje hebben ingeleverd.

Daar lijkt het inderdaad wel op. Maar goed, ik ken beide nummers van George Jackson inmiddels door en door en ook bij mij komen ze niet verder dan plek 23 en 27. Dat heeft absoluut met de concurrentie te maken: zeventien nummers waardeerde ik met een 8 of hoger en deze nummers zitten op een 7 (How Can I Get Next To You) en 7,5 (Aretha, Sing One For Me). Overigens scoort mijn nummer laatst ook een 7, dus de gemiddelde kwaliteit is wat mij betreft torenhoog en er zitten geen missers tussen.

20. George Jackson - How Can I Get Next To You

Ik kende George ook niet en dat zie je terug in mijn lijst. Zegt in principe dus niet zo heel erg veel, maar als je de rest wel (goed) kent...

Ik had eigenlijk wel andere namen in de finale verwacht i.p.v. George. Maar ja, ik ben pas bij deze finale aangehaakt

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29. George Jackson - Aretha, Sing One for Me
30. George Jackson - How Can I Get Next To You

Mb.
Nog bedankt voor de tag, Reijersen. Ik was vergeten om de nummers te luisteren en te rangschikken. Helaas. Dat komt ook vooral doordat ik MusicMeter niet zo veel meer bezoek doordat mijn muzikale voorkeuren hier niet of nauwelijks gedeeld worden. Maar ik ken in principe alle nummers die nu in de finale staan dus ik ga met plezier de uitslag in de gaten houden. Alvast de complimenten voor alle inzet die je levert!

Wat betreft de discussie over de zwarte lijst. Ik meen mij te herinneren dat deze discussie in het verleden ook uitvoerig is gevoerd en ik denk niet dat men het eens zal worden over zowel betekenis als omkadering van een dergelijke lijst. Edgar18, ik zou zeggen, probeer het eens en dan zie je vanzelf of het gaat werken.

Enfin, nog even over deze finale (want daar gaat het nota bene nu over!). George Jackson vind ik meer dan oké maar ik moet bekennen dat ik zijn nummers vooral "leuk" vind en dat is niet per se een typering die ik idealiter zou willen geven aan een nummer dat in een top 30 zou moeten staan. Had ik liever iets van Aretha gehad.

Ja, wel een man die over Aretha zingt, maar niet Aretha zelf. Bij mij voorlaatste.

28. Candi Staton - He Called Me Baby
http://images.45cat.com/candi-staton-he-called-me-baby-capitol-3-s.jpg
Finalepunten: 144
Editie #1: 342
Editie #2: ---
Editie #3: 416

Een 'vervrouwde' versie van She Called Me Baby, origineel van Harlan Howard.
Deze song heeft niet een heel consistent verloop door alle edities. Verloor zelf een plek in editie 2. Stijgt nu als een komeet van 416 naar 28.

Dit was een leuke ontdekking. Bij mij op 12.

Goed nummer natuurlijk maar geen top 20 niveau. Hier op 23

7.
8. George Jackson - How Can I Get Next To You
9.
22.
24. Candi Staton - He Called Me Baby
25.

Mijn favoriet van de twee nummers van Candi in deze finale, op 19 bij mij.

17. George Jackson - How Can I Get Next To You
19. Candi Staton - He Called Me Baby
24. George Jackson - Aretha, Sing One for Me

Gast
geplaatst: vandaag om 20:11 uur

geplaatst: vandaag om 20:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.