Muziek / Muziekgames / Musicmeters Obscure Tip van de Dag
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juli 2020, 19:16 uur
Dat vind ik ook een groot voordeel van dit forumonderdeel, dat houdt het behapbaar. Wel merk ik dat het voor mij beter werkt om eens in de zoveel tijd een aantal liedjes achter elkaar te beluisteren en te beoordelen dan om dat elke dag te doen.
Overigens kom ik na het diner met mijn pareltje van de dag.
Overigens kom ik na het diner met mijn pareltje van de dag.
1
geplaatst: 17 juli 2020, 21:14 uur
Dub War - Enemy Maker
They swear they tell the truth
Yet hide the truth, deny the truth
Kill the truth and destroy the truth
So why call on God
Halverwege de jaren '90 begon mijn interesse voor de wat hardere muziek toe te nemen. Ik las destijds het puike magazine WATT en luisterde steevast naar 120 WATT op KINK FM en Bad Grrrl op 3FM. Dub War hoorde ik waarschijnlijk voor het eerst op de radio, al is het ook niet uitgesloten dat ik toen al over de band gelezen had in WATT. Hoe dan ook, ik was meteen verkocht toen ik het nummer Enemy Maker voor het eerst hoorde en ik vind het nog altijd waanzinnig mooi! Dub War komt hier met een geluid dat ergens het midden houdt tussen ragga, punk en metal. Een wat aparte kruising tussen pakweg Suicidal Tendencies, Deftones en The Police. De band uit Wales had misschien geen uniek geluid te pakken, op Enemy Maker pakt het allemaal wel heel subliem uit. Alleen dat intro al! Overigens heeft het album Wrong Side of Beautiful momenteel slechts 13 stemmen op MusicMeter, dat zijn er bepaald niet veel. Al kan wat mij betreft ook geen enkel ander nummer op het album zich meten met Enemy Maker.
spotify:track:07GsOcPMiPkbEKCmaDDisL
They swear they tell the truth
Yet hide the truth, deny the truth
Kill the truth and destroy the truth
So why call on God
Halverwege de jaren '90 begon mijn interesse voor de wat hardere muziek toe te nemen. Ik las destijds het puike magazine WATT en luisterde steevast naar 120 WATT op KINK FM en Bad Grrrl op 3FM. Dub War hoorde ik waarschijnlijk voor het eerst op de radio, al is het ook niet uitgesloten dat ik toen al over de band gelezen had in WATT. Hoe dan ook, ik was meteen verkocht toen ik het nummer Enemy Maker voor het eerst hoorde en ik vind het nog altijd waanzinnig mooi! Dub War komt hier met een geluid dat ergens het midden houdt tussen ragga, punk en metal. Een wat aparte kruising tussen pakweg Suicidal Tendencies, Deftones en The Police. De band uit Wales had misschien geen uniek geluid te pakken, op Enemy Maker pakt het allemaal wel heel subliem uit. Alleen dat intro al! Overigens heeft het album Wrong Side of Beautiful momenteel slechts 13 stemmen op MusicMeter, dat zijn er bepaald niet veel. Al kan wat mij betreft ook geen enkel ander nummer op het album zich meten met Enemy Maker.
spotify:track:07GsOcPMiPkbEKCmaDDisL
0
geplaatst: 17 juli 2020, 21:30 uur
7
Komt om de zoveel tijd in de Amsterdamse vinylsinglespopquiz, dus daar ken ik het van.
Komt om de zoveel tijd in de Amsterdamse vinylsinglespopquiz, dus daar ken ik het van.
0
geplaatst: 17 juli 2020, 21:42 uur
7.9
Voor mij tot nu tot onbekend. Ik zat er helemaal klaar voor. Koptelefoon op en handen bij de volumeknop voor als het te hard zou zijn. Maar gelukkig viel dat erg mee. Lekker stevig en mooi gebracht. Leuk nog die grap helemaal aan het einde waar de drummer wordt weggesleept terwijl je zit te wachten op zijn slot.
Voor mij tot nu tot onbekend. Ik zat er helemaal klaar voor. Koptelefoon op en handen bij de volumeknop voor als het te hard zou zijn. Maar gelukkig viel dat erg mee. Lekker stevig en mooi gebracht. Leuk nog die grap helemaal aan het einde waar de drummer wordt weggesleept terwijl je zit te wachten op zijn slot.
0
geplaatst: 17 juli 2020, 21:53 uur
Choconas schreef:
Mijn herinnering denkt dat ik [Queen Adreena] in 2000 live gezien heb op Lowlands, mijn geheugen ontkent dat.
Mijn herinnering denkt dat ik [Queen Adreena] in 2000 live gezien heb op Lowlands, mijn geheugen ontkent dat.
Ik kwam trouwens vandaag deze foto nog tegen. Ik vermoed dat dit QA is. Wat zeg je ervan, ranja?
https://i.postimg.cc/0NJWyNZc/IMG-20200717-174441665-HDR.jpg
0
geplaatst: 17 juli 2020, 21:56 uur
Ja dat zijn ze zeker
Katie Jane met haar roze jurkje (en lippenstift tot z'n beetje achter haar oren maar dat zie je hier niet) en de übercoole gitarist die z'n pony nog even extra strak kamde tijdens een rustiger stukje 
wel meer mensen dan ik me herinner die er bij stonden
Katie Jane met haar roze jurkje (en lippenstift tot z'n beetje achter haar oren maar dat zie je hier niet) en de übercoole gitarist die z'n pony nog even extra strak kamde tijdens een rustiger stukje 
wel meer mensen dan ik me herinner die er bij stonden

1
geplaatst: 17 juli 2020, 22:05 uur
Kijk eens aan, dus toch! Wonderlijk dat ik ze in mijn Lowlandsverslag niet genoemd heb, maar gelukkig hebben we de foto's nog. Blijkt ook dat mijn herinnering nog prima functioneert.
Wel drukker dan je dacht, ja, al lijkt dit al wel een beetje op social distancing avant la lettre. Bij Blink 182 was het vast een stuk drukker.
Wel drukker dan je dacht, ja, al lijkt dit al wel een beetje op social distancing avant la lettre. Bij Blink 182 was het vast een stuk drukker.
0
geplaatst: 18 juli 2020, 02:17 uur
Ah, de eerdere band van de zanger van Skindred zo blijkt. Helaas is dat echter niks voor mij en voor dit nummer van Dub War geldt eigenlijk hetzelfde... Die crossover acts zijn gewoon m'n ding niet zo denk ik.
5
---
https://i.imgur.com/CmH0pUM.png
Laatste 5 tips:
17-07-2020: Dub War - Enemy Maker
16-07-2020: Shelby Starner - Don't Let Them
15-07-2020: Alcoholic Faith Mission - Nut in Your Eye
14-07-2020: Live Skull - Fort Belvedere
13-07-2020: Satan - Avalanche of a Million Hearts
5
---
https://i.imgur.com/CmH0pUM.png
Laatste 5 tips:
13-07-2020: Satan - Avalanche of a Million Hearts
0
geplaatst: 18 juli 2020, 09:29 uur
jorro schreef:
Leuk nog die grap helemaal aan het einde waar de drummer wordt weggesleept terwijl je zit te wachten op zijn slot.
Leuk nog die grap helemaal aan het einde waar de drummer wordt weggesleept terwijl je zit te wachten op zijn slot.
Dat is inderdaad een leuk detail, dat me nog nooit was opgevallen.
0
geplaatst: 18 juli 2020, 13:14 uur
Op basis van de omschrijving van Dub War had ik wat anders verwacht; dit zit een stuk dichter bij aor dan verwacht. De zanger doet me soms aan Journey en soms en Soundgarden denken. Overigens heb ik dit nummer denk ik wel eerder gehoord, soms zaten er stukjes in die ik herkende. Maar dan wel van lang geleden.
6.5
6.5
0
geplaatst: 18 juli 2020, 14:09 uur
Niet verkeerd. Maar ook niet geheel m'n ding, eerlijk gezegd.
6
6
2
geplaatst: 18 juli 2020, 21:06 uur
Nog even teruggeluisterd en dat was bepaald geen straf!
Blanket Of Secrecy - Say You Will: 7,4
The Ruling Class - Umbrella Folds: 6
Michael Bundt - La Chasse Aux Microbes: 6
Satan - Avalanche of a Million Hearts: 7
Live Skull - Fort Belvedere: 8
Alcoholic Faith Mission - Nut in Your Eye: 7,8
Shelby Starner - Don't Let Them: 7
Blanket Of Secrecy - Say You Will: 7,4
The Ruling Class - Umbrella Folds: 6
Michael Bundt - La Chasse Aux Microbes: 6
Satan - Avalanche of a Million Hearts: 7
Live Skull - Fort Belvedere: 8
Alcoholic Faith Mission - Nut in Your Eye: 7,8
Shelby Starner - Don't Let Them: 7
0
geplaatst: 18 juli 2020, 23:30 uur
Dub war crossover zoals we die wel eens vaker hoorde. Best heel geschikt waarschijnlijk live op een zonnige festivalweide, maar ik zie helaas geen redenen om dit nu meteen thuis op te gaan zetten: 6,9
2
geplaatst: 20 juli 2020, 20:14 uur
Zo, na een weekendje rust tijd voor een update.
Een hoofdrol in de tussenstand voor DjFrankie, hij heeft met zijn tips zowel plek nr. 1 en 3 in handen. Ook opvallend is dat de huidige koploper, Fort Belvedere van Live Skull een gemiddelde heeft van 7,61. Dit is precies dezelfde score als de best scorende tip van juni: Born out of Time van The New Christs. Tipgever van dat nummer? Jawel: DjFrankie.
Ook jorro is knap consistent met zijn tips (Jade en Alcoholic Faith Mission); deze hebben beide een gemiddelde van 7,26. Daar tegenover staat ranja met een verschil in gemiddelde van liefst 1,38 punt tussen zijn tips.
Overzicht juli:
https://i.imgur.com/1QFkqrP.png
---
Ik kom zo nog even met een nieuwe tip en stel voor dat we dan om de dag een tip doen (dus dat ze zo'n 48 uur staan). Dan heeft iedereen meer dan genoeg tijd om te luisteren en kunnen de liefhebbers die nog een grote verzameling tips hebben er nog genoeg kwijt voordat DjFrankie met zijn Alternatieve Top 152 van start wil gaan. Hopelijk loopt dat dan mooi in elkaar over. Aangezien er nu geen waslijst aan tipgevers is kan dit gewoon programmaloos lijkt me.
Een hoofdrol in de tussenstand voor DjFrankie, hij heeft met zijn tips zowel plek nr. 1 en 3 in handen. Ook opvallend is dat de huidige koploper, Fort Belvedere van Live Skull een gemiddelde heeft van 7,61. Dit is precies dezelfde score als de best scorende tip van juni: Born out of Time van The New Christs. Tipgever van dat nummer? Jawel: DjFrankie.
Ook jorro is knap consistent met zijn tips (Jade en Alcoholic Faith Mission); deze hebben beide een gemiddelde van 7,26. Daar tegenover staat ranja met een verschil in gemiddelde van liefst 1,38 punt tussen zijn tips.
Overzicht juli:
https://i.imgur.com/1QFkqrP.png
---
Ik kom zo nog even met een nieuwe tip en stel voor dat we dan om de dag een tip doen (dus dat ze zo'n 48 uur staan). Dan heeft iedereen meer dan genoeg tijd om te luisteren en kunnen de liefhebbers die nog een grote verzameling tips hebben er nog genoeg kwijt voordat DjFrankie met zijn Alternatieve Top 152 van start wil gaan. Hopelijk loopt dat dan mooi in elkaar over. Aangezien er nu geen waslijst aan tipgevers is kan dit gewoon programmaloos lijkt me.
2
geplaatst: 20 juli 2020, 20:37 uur
MVW schreef:
Daar tegenover staat ranja met een verschil in gemiddelde van liefst 1,38 punt tussen zijn tips.
Daar tegenover staat ranja met een verschil in gemiddelde van liefst 1,38 punt tussen zijn tips.
Tja vrouwelijke singer-songwriters blijven een niche
Toch wel mooi dat zo'n 15 jarig meisje vergeleken werd met oa Melissa Etheridge en Tom Petty, best een eer lijkt me, ondanks de cijfers
edit: Spin magazine vergeleek haar in 1999 nog met Britney Spears. Maar dan letterlijk

0
geplaatst: 20 juli 2020, 20:50 uur
20-07-2020: https://www.musicmeter.nl/album/71488]Rex - Balloon (1997)
Na mijn eerste tip The New Year wederom een band die het zichzelf moeilijk maakt om gevonden te worden, ditmaal met de naam Rex. Niet de Tyrannosaurus of de Commissaris maar gewoon Rex. Om het een stuk specifieker te maken gaven ze hun albums titels mee als [url=https://www.musicmeter.nl/album/71949]Rex, C en 3. De laatste heb ik het meest gedraaid en daar komt ook het nummer vandaan dat ik ga tippen: Balloon. Rex maakte ingetogen rockmuziek, of alt-country zoals u wilt, en Balloon is dan weer een relatief fris en fruitig intermezzo op het album.
Niet te vinden op Spotify maar na enig zoekwerk toch gevonden op YouTube. Goede kwaliteit maar wel het hele album meteen en met de timestamp op 32:15 zou 'ie bij Balloon moeten beginnen. Anders is het het stukje van 32:15 tot 34:24. Vind je dat wel erg kort dan kan je natuurlijk ook het hele album luisteren
Na mijn eerste tip The New Year wederom een band die het zichzelf moeilijk maakt om gevonden te worden, ditmaal met de naam Rex. Niet de Tyrannosaurus of de Commissaris maar gewoon Rex. Om het een stuk specifieker te maken gaven ze hun albums titels mee als [url=https://www.musicmeter.nl/album/71949]Rex, C en 3. De laatste heb ik het meest gedraaid en daar komt ook het nummer vandaan dat ik ga tippen: Balloon. Rex maakte ingetogen rockmuziek, of alt-country zoals u wilt, en Balloon is dan weer een relatief fris en fruitig intermezzo op het album.
Niet te vinden op Spotify maar na enig zoekwerk toch gevonden op YouTube. Goede kwaliteit maar wel het hele album meteen en met de timestamp op 32:15 zou 'ie bij Balloon moeten beginnen. Anders is het het stukje van 32:15 tot 34:24. Vind je dat wel erg kort dan kan je natuurlijk ook het hele album luisteren

0
geplaatst: 20 juli 2020, 21:41 uur
The Waltz E.P. vond ik erg mooi, deze LP duurde me net iets te lang, of het was net niet spannend genoeg. Heb ik bij meer slowcore bandjes last van: 7,4
1
geplaatst: 20 juli 2020, 22:16 uur
Ik ben blij dat we gewoon doorgaan. Het blijft leuk om een passie met anderen te delen.
Ben wel nieuwsgierig naar de Alternatieve top 152. Het klinkt spannender dan de alternatieve top 100
.
Wat betreft Rex. Was mij onbekend, maar Klinkt prima. Jammer dat het niet op spotify is te beluisteren. Ook het volgende liedje klinkt goed namelijk.
8,1
Ben wel nieuwsgierig naar de Alternatieve top 152. Het klinkt spannender dan de alternatieve top 100
.Wat betreft Rex. Was mij onbekend, maar Klinkt prima. Jammer dat het niet op spotify is te beluisteren. Ook het volgende liedje klinkt goed namelijk.
8,1
1
geplaatst: 21 juli 2020, 18:16 uur
wendyvortex schreef:
The Waltz E.P. vond ik erg mooi
The Waltz E.P. vond ik erg mooi
Ik was die EP eigenlijk helemaal vergeten maar blijkbaar wel ooit op gestemd; slechts een magere 3* dus ik denk dat ik die nog eens aan een herbeoordeling moet onderwerpen.

Overigens heb ik 3 wel op LP en nog nieuw ook dus er is aan te komen maar waar ik die ooit gekocht heb...
0
geplaatst: 21 juli 2020, 22:12 uur
Bij Rex dacht ik aan Richard Jansen, dat paste niet helemaal bij de muziek dus ben ik wat door de youtube gaan skippen... het blijkt een heel andere Rex te zijn maar door die andere stukjes te horen kom ik er wel achter dat je het voor mij minste nummer van het album hebt uitgekozen helaas.
4
4
0
geplaatst: 22 juli 2020, 17:58 uur
wie post? ik ben net geweest
misschien toch maar weer een intekenlijst om te voorkomen dat het doodbloedt?
misschien toch maar weer een intekenlijst om te voorkomen dat het doodbloedt?
0
geplaatst: 22 juli 2020, 19:47 uur
Idd, wie o wie heeft er een tip (en/of wat stemmen) in de aanbieding?
---
En ik maar denken dat ik juist het meest toegankelijke nummer van het album had uitgekozen, daar dacht ranja dus duidelijk anders over, kan gebeuren
Voor de rest valt er niet zoveel over te zeggen met 4 stemmen maar ik heb wel op één of andere manier nu twee tips met een standaardafwijking van meer dan een punt. Ik zal eens in de archieven duiken om te kijken of ik de volgende keer een betere 'allemansvriend' kan aanbieden.
https://i.imgur.com/ihW7TVJ.png
Laatste 5 tips:
20-07-2020: Rex - Balloon
---
En ik maar denken dat ik juist het meest toegankelijke nummer van het album had uitgekozen, daar dacht ranja dus duidelijk anders over, kan gebeuren

Voor de rest valt er niet zoveel over te zeggen met 4 stemmen maar ik heb wel op één of andere manier nu twee tips met een standaardafwijking van meer dan een punt. Ik zal eens in de archieven duiken om te kijken of ik de volgende keer een betere 'allemansvriend' kan aanbieden.
https://i.imgur.com/ihW7TVJ.png
Laatste 5 tips:
20-07-2020: Rex - Balloon
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 juli 2020, 09:44 uur
Ik zal vanavond eens luisteren. Ben op vakantie in Zeeland
1
geplaatst: 23 juli 2020, 10:10 uur
Heel toegankelijk is het niet, moeilijk te beoordelen na twee keer luisteren, maar het heeft wel iets en ik hou het daarom op een 7.
Ik kom zo wel met een nieuwe tip!
Ik kom zo wel met een nieuwe tip!
0
geplaatst: 23 juli 2020, 10:19 uur
De band Hockey bracht in 2009 het album Mind Chaos uit en dat deed toen wel iets, toch 18 stemmen hier. Maar ze lijken in de vergetelheid geraakt, de laatste stem is van 2011 en de opvolger kreeg 1 stem. Is het tijd voor een revival of niet? Beoordeel de single Song Away.
2
geplaatst: 23 juli 2020, 15:15 uur
Alcoholic Faith Mission - 7
Shelby Starner - 7
Dub War - 7
Rex - 7
Hockey - 5,5
Ik kan zaterdag ook wel nog met een tip komen.
Shelby Starner - 7
Dub War - 7
Rex - 7
Hockey - 5,5
Ik kan zaterdag ook wel nog met een tip komen.
0
geplaatst: 23 juli 2020, 15:38 uur
Hockey klinkt een beetje ene-oor-in-andere-uit, niet vervelend, niet om te onthouden.
6
6
* denotes required fields.