MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Musicmeters Obscure Tip van de Dag

zoeken in:

Goed dat we doorgaan!

Deze Nieuw-Zeelandse rock 'n' roll kende ik nog niet, maar het bevalt me wel!

7,2

Sinds er geen activiteit is, plaats ik enkele obscure tips.

Wel niet zo representatief voor de rest van haar werk, dat erg doet denken aan Miss Anthropocene & Visions van Grimes.

Doet erg denken aan Cocteau Twins. Als je dit goed vind, zal je Systems & Me ook wel goed vinden.

Japanse shoegaze die emotioneel raakt. Neigt meer naar mbv-achtige shoegaze dan naar die van Slowdive.

Even opgezocht waar ik yeule van ken: 4 punten van mij!

Helaas hielp het niet.

Poek schreef:
Even opgezocht waar ik yeule van ken: 4 punten van mij!

Helaas hielp het niet.

Goed van jou, maar eigenlijk echt schandalig dat het onder Billie Eillish staat. Zeker dit album eens beluisteren: yeule - Serotonin II (2019)

Heel dromerig met wat synths. Leunt wat aan bij yeule/Grimes

Indonesische shoegaze. Deze keer een mannenstem, en heel emotioneel geladen nummer.

Ook zelfde genre als Grimes/yeule met iets minder etherische stem, en meer Panda Bear/Animal Collective invloeden.

Zelfde genre van Grimes/yeule een beetje (dream pop/synthpop) maar deze keer uit Polen.

laatste die ik doe, Braziliaanse neo-psychedelia. En dat past zo goed bij het portugees!

A Primary Industry - Ultramarine - YouTube

https://i.imgur.com/fJZ5QTj.png

Onbegrijpelijk... dat dit niet meer gekend of gewaardeerd is. 2 stemmen ook op A Primary Industry - Ultramarine (1986) - MusicMeter.nl is dus mijn tip van de dag, ook wel de Loveless before Loveless, maar dan één die in zijn tijd niet werd opgepikt hoewel men 5 jaar later allemaal die muziek begon te creëren.

Alleen is dit nog iets anders, maar het is wel echt shoegaze, maar er zitten meer early 80s invloeden bij (Cocteau Twins, This Mortal Coil, gothic scene enzovoort) icm met shoegaze en ook al wat industrial/elektronische invloeden.

Eigenlijk Garlands-achtige shoegaze kun je het wel noemen, met meer focus op het instrumentele en de stemmen die bijdragen tot het alienachtige voorkomen van de plaat.

DjFrankie (moderator)
Alternatieve Top 152 #2 - MusicMeter.nl het obscure spelletje begint weer.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:32 uur

geplaatst: vandaag om 09:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.