Muziek / Muziekgames / Musicmeters Obscure Tip van de Dag
zoeken in:
0
geplaatst: 24 augustus 2020, 18:17 uur
Goed dat we doorgaan!
Deze Nieuw-Zeelandse rock 'n' roll kende ik nog niet, maar het bevalt me wel!
7,2
Deze Nieuw-Zeelandse rock 'n' roll kende ik nog niet, maar het bevalt me wel!
7,2
0
geplaatst: 14 januari 2021, 16:39 uur
Sinds er geen activiteit is, plaats ik enkele obscure tips.
Wel niet zo representatief voor de rest van haar werk, dat erg doet denken aan Miss Anthropocene & Visions van Grimes.
Wel niet zo representatief voor de rest van haar werk, dat erg doet denken aan Miss Anthropocene & Visions van Grimes.
0
geplaatst: 14 januari 2021, 16:40 uur
Doet erg denken aan Cocteau Twins. Als je dit goed vind, zal je Systems & Me ook wel goed vinden.
0
geplaatst: 14 januari 2021, 16:42 uur
Japanse shoegaze die emotioneel raakt. Neigt meer naar mbv-achtige shoegaze dan naar die van Slowdive.
0
geplaatst: 14 januari 2021, 16:50 uur
0
geplaatst: 14 januari 2021, 17:02 uur
Goed van jou, maar eigenlijk echt schandalig dat het onder Billie Eillish staat. Zeker dit album eens beluisteren: yeule - Serotonin II (2019)
0
geplaatst: 14 januari 2021, 17:06 uur
Heel dromerig met wat synths. Leunt wat aan bij yeule/Grimes
0
geplaatst: 14 januari 2021, 17:07 uur
Indonesische shoegaze. Deze keer een mannenstem, en heel emotioneel geladen nummer.
0
geplaatst: 14 januari 2021, 17:10 uur
Ook zelfde genre als Grimes/yeule met iets minder etherische stem, en meer Panda Bear/Animal Collective invloeden.
0
geplaatst: 14 januari 2021, 17:12 uur
Zelfde genre van Grimes/yeule een beetje (dream pop/synthpop) maar deze keer uit Polen.
0
geplaatst: 14 januari 2021, 17:14 uur
laatste die ik doe, Braziliaanse neo-psychedelia. En dat past zo goed bij het portugees!
1
geplaatst: 6 november 2021, 05:34 uur
A Primary Industry - Ultramarine - YouTube
https://i.imgur.com/fJZ5QTj.png
Onbegrijpelijk... dat dit niet meer gekend of gewaardeerd is. 2 stemmen ook op A Primary Industry - Ultramarine (1986) - MusicMeter.nl is dus mijn tip van de dag, ook wel de Loveless before Loveless, maar dan één die in zijn tijd niet werd opgepikt hoewel men 5 jaar later allemaal die muziek begon te creëren.
Alleen is dit nog iets anders, maar het is wel echt shoegaze, maar er zitten meer early 80s invloeden bij (Cocteau Twins, This Mortal Coil, gothic scene enzovoort) icm met shoegaze en ook al wat industrial/elektronische invloeden.
Eigenlijk Garlands-achtige shoegaze kun je het wel noemen, met meer focus op het instrumentele en de stemmen die bijdragen tot het alienachtige voorkomen van de plaat.
https://i.imgur.com/fJZ5QTj.png
Onbegrijpelijk... dat dit niet meer gekend of gewaardeerd is. 2 stemmen ook op A Primary Industry - Ultramarine (1986) - MusicMeter.nl is dus mijn tip van de dag, ook wel de Loveless before Loveless, maar dan één die in zijn tijd niet werd opgepikt hoewel men 5 jaar later allemaal die muziek begon te creëren.
Alleen is dit nog iets anders, maar het is wel echt shoegaze, maar er zitten meer early 80s invloeden bij (Cocteau Twins, This Mortal Coil, gothic scene enzovoort) icm met shoegaze en ook al wat industrial/elektronische invloeden.
Eigenlijk Garlands-achtige shoegaze kun je het wel noemen, met meer focus op het instrumentele en de stemmen die bijdragen tot het alienachtige voorkomen van de plaat.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 november 2021, 22:46 uur
Alternatieve Top 152 #2 - MusicMeter.nl het obscure spelletje begint weer.
* denotes required fields.