MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
20. Bombay Bicycle Club - Always Like This
53 punten, 8 keer genoemd

19. British Sea Power - Carrion
54 punten, 10 keer genoemd. Favoriete nummer van johan de witt en GrafGantz

18. The Kooks - Naïve
55 punten, 10 keer genoemd. Favoriete nummer van dumb_helicopter en esteban

17. Razorlight - America
62 punten, 12 keer genoemd. Favoriete nummer van vigil

The Kooks én Razorlight veel te laag natuurlijk. Maar dit zal sowieso een erg leuk lijstje worden.

The Kooks en Razorlight had ik toch echt top 10 verwacht. Vreemde snuiters, die MuMe'ers.

Golden Touch of In The Morning vond ik topsingles van Razorlight, als die er nou bij hadden gestaan..

16. Kasabian - Club Foot
63 punten, 11 keer genoemd. Favoriete nummer van Johnny Marr

15. Doves - Black and White Town
70 punten, 13 keer genoemd. Favoriete nummer van herman

14. The Libertines - Can't Stand Me Now
73 punten, 12 keer genoemd. Favoriete nummer van EttaJamesBrown

13. The Rifles - She's Got Standards
75 punten, 12 keer genoemd. Favoriete nummer van wendyvortex en Gringo_m

13. Kasabian - L.S.F (Lost Souls Forever)
75 punten, 15 keer genoemd

11. The Libertines - Time for Heroes
76 punten, 9 keer genoemd. Favoriete nummer van ArthurDZ, motel matches, Rudi S en VladTheImpaler

11. The Fratellis - Chelsea Dagger
76 punten, 14 keer genoemd. Favoriete nummer van Shaky

The Libertines nu al op

You know I cherish you my love
How I cherish you my love

Rudi S schreef:
The Libertines nu al op

Verrassend love it or hate it inderdaad! Werden niet vaak genoemd, maar als ze genoemd werden dan wel met veel punten

9. Klaxons - Golden Skans
85 punten, 17 keer genoemd. Favoriete nummer van andré

8. White Lies - Death
87 punten, 14 keer genoemd. Favoriete nummer van DjFrankie

7. The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made For You
89 punten, 20 keer genoemd. Favoriete nummer van Mastroianni en Gretz

6. The Last Shadow Puppets - Standing Next to Me
97 punten, 19 keer genoemd. Favoriete nummer van yeahyeahyeah

Vol verwachting van de top vijf!

5. Maxïmo Park - Apply Some Pressure
104 punten, 22 keer genoemd. Favoriete nummer van Choconas

Op plek 5 de allemansvriend: Apply Some Pressure. In de eliminatieronde de enige song die niemand kon missen als kiespijn. In de finale wederom geliefd, maar iets te weinig in de hogere regionen. Deze typische indie rock formatie uit Newcastle-upon-Tyne mag zich volgens MuMe toch een frontrunner van de indie landfill noemen.

4. Snow Patrol - Run
109 punten, 18 keer genoemd. Favoriete nummer van aERodynamIC, El Ninjo, Simon77, Jizze

Deze formatie uit Dundee had hier bijna niet gestaan; het was dat een scherpe user nog noemde dat Gary Lightbody & co nog geen eigen GH had gehad, waardoor andere users wakker werden en hun lijstje nog aanpasten. Ikzelf zie Snow Patrol niet per se als 'landfill indie', wat ik meer associeer met jangelende uptempo gitaartjes en iets minder met de groots opgezette chorus. Maar guilty by association zijn ze sowieso, en stek 4 hebben ze te pakken

Zelf vind ik het vreemd dat net deze Snow Patrol doorstoot. Als er nu één hit (?) van hen is dat mij weinig zegt, is het Run wel. Ze zijn inderdaad een beetje de vreemde eend in de bijt alhier.

3. Doves - Kingdom of Rust
125 punten, 21 keer genoemd. Favoriete nummer van Outlaw104, likeahurricane en Hedser

Doves laat even aan The Last Shadow Puppets, Kasabian en The Raconteurs zien hoe het wel moet: Met meerdere nominaties in het spel, toch met een nummer op het podium eindigen. Kingdom of Rust een van de uitschieters van hun 4de album, toen ze toch al tijdje een gevestigde naam waren. Doves misschien wel de band die het meest meeneemt van 'the first wave of britpop' en spatjes psychedelica toevoegt aan de catchy gitaarriffen. Brons voor de drie heren uit Wilmslow!

2. Kaiser Chiefs - I Predict a Riot
131 punten, 26 keer genoemd. Favoriete nummer van frenkie!, en Arno

Dit nummer en Kaiser Chiefs hadden eigenlijk al in de startlijst moeten staan, het zijn toch wel een van de bekendere smaakmakers geweest en graag geziene headliner. Maar ik zal verklaren waarom dit niet het geval was: ik had dus in mijn hoofd zitten dat ze Amerikaans waren. Van de zotten natuurlijk, dus gelukkig hebben jullie deze rockende Leedse formatie overtuigend de eerste ronde doorgestemd... en vervolgens ook overtuigend naar het zilver.

1. The Coral - Dreaming of You
151 punten, 24 stemmen. Favoriete nummer van Poek, ranboy, stardust_be en ondergetekende

Jullie zijn veel te lief voor mij. als ik een GH organiseer, wint meestal ook mijn eigen nummer 1. Dat is ook nu weer het geval. Dreaming of You mag zich kroning tot de absolute koning van de Indie Landfill (minus the grote indie spelers).

Iedereen bedankt voor de stemlijstjes en de mooie opkomt. Ik hoop dat jullie net zo veel genoten hebben van deze tocht door een vervlogen muzieklandschap, een landschap waarvan ik persoonlijk nog maar zelden iets herbezoek, maar ik nu toch wat vaker ga doen.

Op naar Arno en zo'n andere electro-indie grootheid aan de andere kant van de zee: LCD SOUNDSYSTEM!

Dus zo kan het ook, het mooiste nummer wint! Hou dit vol, medemumeleden! En dank aan aerobag voor het organiseren.

Bedankt aerobag. Een verrassende maar fijne nr. 1.

You wanted a hit
But maybe we don't do hits

Greatest Hits of ... LCD Soundsystem
https://imgproxy.ra.co/_/quality:100/plain/https://static.ra.co/images/profiles/lg/lcdsoundsystem.jpg?dateUpdated=1598255725000
LCD Soundsystem, het New Yorkse collectief rond James Murphy, brengt al twee decennia lang een unieke mix van dance en punk met een eigenzinnige indiesaus. Na enkele succesvolle platen besloot Murphy er in 2010 de brui aan te geven, maar een paar jaar later kwam de band alsnog terug, en hoe. Met American Dream brachten ze misschien wel hun beste werk tot dusver uit. Wie er in 2018 op Best Kept Secret bij was, weet: Murphy en co. zijn springlevend. 20 jaar LCD, hoog tijd voor een Greatest Hits-editie!

Startlijst

De volgende 20 songs - populairste singles en albumtracks - mochten alvast niet ontbreken:

45:33
All My Friends
Call the Police
Daft Punk Is Playing at My House
Dance Yrself Clean
Disco Infiltrator
Drunk Girls
Get Innocuous
Home
How Do You Sleep?
I Can Change
Losing My Edge
North American Scum
Oh Baby
Someone Great
Tonite
Tribulations
Us v. Them
Yeah
You Wanted a Hit

Maar hier ontbreekt natuurlijk nog veel moois. Daarom mogen jullie elk maximaal 10 songs toevoegen. Deadline: maandag 17 januari om 18u.

aerobag schreef:
Ikzelf zie Snow Patrol niet per se als 'landfill indie', wat ik meer associeer met jangelende uptempo gitaartjes en iets minder met de groots opgezette chorus. Maar guilty by association zijn ze sowieso, en stek 4 hebben ze te pakken

Ze waren het eerst wel, stonden ook nog op London Calling ooit. Een vriendin van mij was fan en ging naar hun concerten en was stom verbaasd toen die ineens binnen no-time uitverkocht waren...

Heb ze zelf ooit in Leiden gezien op de Beestenmarkt, tijdens de opening van Serious Request. Dat was wel bijzonder om mee te maken. Normaal kun je daar misschien 800 man kwijt, nu stonden er misschien wel 8000.

Dank je wel aerobag! En zin in LCD Soundsystem. Was er na het derde album wat klaar mee, maar 45:33, het laatste album en het laatste live-album zijn toch dikke klassiekers.

Geen Beat Connection in de startlijst? Was lang van mening dat de eerste single (Losing My Edge/Beat Connection) nooit meer overtroffen was, maar 45:33 en zeker het laatste album hebben daar verandering in gebracht. Denk dat naast Beat Connection nu ook How Do You Sleep wel in mijn top 100 aller tijden staat.

Beat Connection
Give It Up
Yr City's a Sucker
Too Much Love
Sound of Silver
Time to Get Away
Freak Out/Starry Eyes
Hippie Priest Bum Out
Other Voices
Emotional Haircut

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:32 uur

geplaatst: vandaag om 18:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.