menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (PC Music & Friends)!

zoeken in:
https://img-dev.evbuc.com/https%3A%2F%2Fcdn.evbuc.com%2Fimages%2F88036725%2F21337758024%2F1%2Foriginal.20200116-221645?auto=compress&fit=clip&h=&w=650&s=b11851354b7139e83b8cc6a4e339edb0

15. S.N.O.R.T. (Boldy James ft. Freddie Gibbs) | 25 punten | 5x genoemd | Nr. 1 van: niemand

14. SCRAPE THE BOWL (Boldy James ft. Benny the Butcher) | 26 punten | 7x genoemd | Nr. 1 van: niemand

De twee Boldy-tracks gebroederlijk naast elkaar. Scrape the Bowl vrij vaak genoemd, met een paar vierde plaatsen. S.N.O.R.T. had ik hier niet verwacht terug te zien omdat niet echt Griselda maar aerobag kan 'm heel goed smaken en zette maar één nummer hoger.

13. TITO'S BACK (Conway the Machine ft. Westside Gunn & Benny the Butcher) | 28 punten | 6x genoemd | Nr. 1 van: niemand

Voor mij dé Griselda-banger. Echt alles wat deze crew zo dope maakt komt hier samen. Harde beat, harde spits en gewoon een allround bang0r. Ik had 'm op 3, heel hoog dus. Top drie shit dit, dus mocht wel hoger van mij.

12. $500 OUNCES (Westside Gunn ft. Freddie Gibbs & Roc Marciano) | 28 punten | 7x genoemd | Nr. 1 van: niemand

Evenveel punten als Tito, maar één keer vaker genoemd. Ontzettend mooie track van Pray For Paris, wat één van de sterkste Griselda-releases is gebleken. Wat een album. Wat een features ook.

11. RUBBER BANDS & WEIGHT (THEBUTCHACOMINIGGUH) | 36 punten | 5x genoemd | Nr. 1 van: nedbed

Nedbed snapt dingen, want hij had als enige deze absolute cokeslapper op 1. Ikzelf had deze op 4, het hoogste TT3-nummer wat ik op voorhand niet had verwacht (ik had voor deze editie '97 Hov en Joe Pesci '38 nog iets hoger zitten). Een groeier gebleken, dit. Voor mij nu wel zeker het allerdopeste nummer van het meesterwerk Tana Talk 3. Die beat mensen, die beat.

cokeslapper

10. FENDI SEATS ((Westside Gunn & Conway the Machine) | 40 punten | 6x genoemd | Nr. 1 van: JayM en aerobag

Het eerste nummer met twee #1's. En terecht, wat een banger weer. Die beat is dopeness. De spits ook. Alles klopt hieraan. De oudste Griselda-track van de finale ook, het nummer komt uit 2015 alweer.

9. TOOK THE MONEY TO THE PLUG'S HOUSE (Benny the Butcher) | 41 punten | 7x genoemd | Nr. 1 van: niemand

Nog zo'n coke-anthem. Het nummer wat het Plugs I Met-project ook perfect beschrijft. Ik zie die wereldhoes zo voor me als dit nummer speelt. Al Pacino en z'n maatje onderweg naar het pand om hun dope te gaan pluggen. G.O.A.T. Grimiest of all Time. Die beat komt hier wel voor in aanmerking.

Ik wil nog even van de gelegenheid gebruik maken om een album van dit jaar te pluggen, namelijk het nieuwe album van Eminem-maatje Royce da 5' 9". Er staan maar liefst drie tracks op, elk afzonderlijk met een Griselda-lid op. En ze zijn alle drie pure dopeness.

Royce da 5'9" - The Allegory (2020)

Vooral Upside Down is té hard. Eén van m'n meeste gedraaide tracks van dit jaar tot nu toe denk ik.

8. BROKEN BOTTLES (Benny the Butcher) | 45 punten | 6x genoemd | Nr. 1 van: EttaJamesBrown

Etta gaat hard. En snapt dingen. Getuige de eerste plek voor deze legendarische banger waarvan je fles Hennessy spontaan gaat kapotspringen.

https://i.ytimg.com/vi/yEMZCwftYXM/maxresdefault.jpg

7. THE COW (Westside Gunn ft. Conway the Machine) | 46 punten | 7x genoemd | Nr. 1 van: overmars89

Eén puntje meer voor deze emotionele uppercut. Die verse van Conway, phoeh, raap me op hoor. Meer sadboi dan dit is ie nooit geweest. Een eckte Griselda-classic dit, en pas één dag voor deze GH-editie nog leren kennen

https://i.ytimg.com/vi/nOqod9Z1aog/hqdefault.jpg

Slaping my face like, "Bruh, open your eyes, nigga"
Shaking my head like, "Fuck that, you can't die, nigga"
Only real shit what I provide, nigga
I wrote this shit with the tears in my eyes, nigga
Now they gotta consider me top five, nigga
You hearing my shit, is you surprised, nigga?
You know what's funny, I wanted to quit
After I got shot in my head, I seen my face like, "I'm done with this shit" (it's over)
Trying to spit my verses and mumbling and shit
Face twisted up looking ugly and shit
That Bell's Palsy had me looking like I had a stroke
But every bar raw like a slab of coke
And them same niggas that laugh and joke
Is doing bad and broke, and everything I drop is classic, dope
This the realest shit in my pad I wrote
This the realest shit that I wrote

6. HEADLINES (DJ Premier ft. Westside Gunn, Conway & Benny the Butcher) | 50 punten | 8x genoemd | Nr. 1 van: jordidj1

Mah man jordi payt z'n respects hier ff aan Primo, Gang Starr-fan dat ie is. Wat een koning. En Primo is ook een baas. Toch ook wel een essential dit, en een Griselda signature-track geworden.

"My team, living this American dream"

Fendi seats in de top 10, my main man JayM knows whats up. Mooie presentatie Johnny Marr ga zo door

5. 18 WHEELER (Benny the Butcher ft. Pusha T) | 53 punten | 9x genoemd | Nr. 1 van: niemand

Jaaaa, deze is zo dope hé. Weer een killer Pusha-verse, getuige dit:

I'm nothin' like you new gangsters, pointin' guns at the camera

They say a hero's nothin' but a sandwich
The 488 comin' through like the prayin' mantis

Only I can coke rap this glamorous
The only drug dealer out at Fashion Week
With an 80/20 split like Master P
Why would I ever 50/50? You ain't half of me
Benny the Butcher comin' after me, Push

4. 5 to 50 (Benny the Butcher) | 53 punten | 10x genoemd | Nr. 1 van: mezelf

The Alchemist dropt hier ff de meest ijskoude beat aller tijden, en Benny verscheurt de track helemaal aan flarden. Z'n vriendin voegt nog wat leuke vocals toe, over hoe de feds hun vroeger achterna zaten maar dat hij dankzij z'n rapwerk nu een normaal leven heeft. Denkt ze. Voor mij dus hét allerbeste nummer uit het Griselda-kamp en zelfs één van de beste hiphopnummers ooit, getuige een 13de plek in m'n hiphop top 50 voor hoi123. Toen stond er wel nog een andere Plugs I Met-kraker hoger bij mij, die hier vermoedelijk zal gaan winnen.

--- DE TOP 3 ---

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRdWSL6q0qEGe4hkfdbZvmhj0Uu4Xc496o38Q&usqp=CAU

3. '97 HOV (Benny the Butcher) | 57 punten | 10x genoemd | Nr. 1 van: Koenr

De nummer 1 van ons aller Koenr, niet zien aankomen. Wel heel dope. I was born in '84 but i feel like '97 Hov. En zo is het maar net. Only Built 4 Cuban Linx-tijden herleven. Reasonable-Doubt feel. Heel harde track hoor, terechte top 3 notering.

2. 327 (Westside Gunn ft. Joey Bada$$, Tyler the Creator & Billie Essco) | 67 punten | 12x punten | Nr. 1 van: Arbeidsdeskundige

Zo zeg, komen er hier even twee rapgiganten meerappen. Wat een track. Deed het ook onwijs goed in de meest recente finale van Song van het Jaar 2020. De beat is uberzwoel en gewoon heerlijk relaxt en chill, vooral op een lome hete zomerdag als deze. Dit album is trouwens geïnspireerd door een modeshow in Parijs die Westside heeft bijgewoond in januari 2020. Cool toch?

I swear Paris will be prayed for

AAAAND THE WINNER IIIIIS...... (met grote voorsprong)

1. CROWNS FOR KINGS (Benny the Butcher ft. Black Thought)| 103 punten | 14x genoemd | Nr. 1 van: ArthurDZ, Flipm0de, Frank West, Shaky en zaaf

Wat een voorsprong! Dé Griselda-banger volgens ons allen is dus wel duidelijk. Crowns For Kings heeft de meeste nummer 1 posities, meeste keer genoemd, duidelijke en terechte winnaar wel. Het nummer moge bekend zijn, ook vanwege SVHJ 2020 waar het ook wel wat potten kon breken herinner ik me nog. Waarschijnlijk ook wel het eerste nummer dat ik heb gehoord van het Griselda-kamp. Dit nummer en deze EP waren wel de gateway. Waarvoor dank MuMe...waarvoor dank.

Black Thought verscheurt de track uiteraard maar Benny moet zeker niet onderdoen. Neem dan die kapot geniale beat die niet uit je kop is te krijgen en je weet het wel hé... Hier is ie nog ff voor jullie:

En nog een leuke liveclip van Benny's stuk:

Verder ga ik er geen woorden meer aan vuilmaken. Dit was het dan, het Griselda-weekje. Ik heb ervan genoten, en ik hoop jullie ook (een beetje).

Ik geef de beurt door aan Superbitch die Laura Marling aan ons gaat presenteren.

Bedankt Johnny Marr, mijn Griselda kennis is bijgespijkerd, hopelijk draai je nog af en toe nog een liedje van ze in BeatSense

Besef me ook dat ik helemaal niet meer op deze intekenlijst sta, maar laatste twee jaar wel actief geweest hier, dus sluit maar gewoon netjes achteraan (lees: midden, wat een drukte)

Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities:
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

7 aug - Superbitch (Laura Marling)
14 aug - Poek (My Bloody Valentine)
21 aug - zaaf (Coil)
28 aug - Shaky (Meat Loaf)
4 sep - ranja (Kristin Hersh/Tanya Donelly)
11 sep - Motel Matches (Warren Zevon)
18 sep - panjoe (MF DOOM)
25 sep - Dance Lover (FOALS)
2 okt - catdog (Lady Gaga)
9 okt - laxus11 (U2)
16 okt - ArthurDZ (1980s hardcore punk)
23 okt - wendyvortex (Grand 12 Inches)
30 okt - arcade monkeys (Dinosaur Jr.)
6 nov - dynamo d (Ennio Morricone)
13 nov - E-Clect-Eddy (Ike & Tina Turner)
20 nov - Shaky (10cc)
27 nov - laxus11 (Dire Straits)
4 dec - Superbitch (Frank Sinatra)
11 dec - Hedser (Elbow)
18 dec - Arno (StuBru's Tijdloze 100)
25 dec - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2020)
1 jan - dazzler (80's europop)
8 jan - zaaf (Stereolab)
15 jan - Arrie (Roberta Flack)
22 jan - luigifort (Richard Hawley)
29 jan - Gretz & 123poetertjes (Carly Rae Jepsen)
5 feb - TornadoEF5 (Cocteau Twins)
12 feb - dynamo d (UNKLE)
19 feb - motel matches (Villagers)
26 feb - catdog (Britney Spears)
5 maart - Poeha (BABYMETAL)
12 maart - VladTheImpaler (King Gizzard & The Lizard Wizard)
19 maart - ArthurDZ (Carpenters)
26 maart - Bonk (The Scene / Tröckener Kecks)
2 april - Shaky (Neil Diamond)
9 april - Aerobag (Yo La Tengo)
16 april - herman (Kylie Minogue)
23 april - Superbitch (Garbage)
30 april - Johnny Marr (The Strokes)
7 mei - Rudi S ( Richard Thompson)
14 mei - Dance Lover ( Röyksopp )
21 mei - Poek (This Mortal Coil/The Hope Blister)
28 mei - ArthurDZ (Car Seat Headrest)
4 juni - EttaJamesBrown - Pukkelpop 1991
11 juni - chevy93 (NNB)
18 juni - Johnny Marr (Def Leppard)
25 juni - Casartelli (Big Country)
02 juli - herman (Tropicália)
09 juli - Gretz (Green Day)
16 juli - Choconas (The Rolling Stones)
23 juli - laxus11 (Bruce Springsteen)
30 juli - dynamo d (Alicia Keys)
6 augustus - jordidj1 (Gang Starr
...
8 oktober - laxus11 (50's Rock 'n Roll)
15 oktober - Gebruiker43757 (Genesis voor 1977)
22 oktober - chevy93 (NNB)
29 oktober - herman (Noord-Afrika)
5 november - Choconas (John Coltrane)
12 november - Gebruiker43757 (Genesis na 1977)
19 november - laxus11 (Prince)
...
28 januari - Gebruiker 43757 (NNB)
4 februari - laxus11 (Michael Jackson)
25 februari - Choconas (Miles Davis)
6 mei - laxus11 (Cliff Richard)
13 mei - chevy93 (NNB)
10 juni - Choconas (Fela Kuti)
12 september - Gretz (The National)
9 december - chevy93 (NNB)
[/quote]

Johnny Marr bedankt voor de mooie eindrapportage. Deze week weer een goede reden gehad om flink wat Griselda te draaien.

Volgende week mogen we gelukkig alweer genieten van een nieuwe Boldy James en eind van de maand komt WSG uit met zijn Shady-debuut. Genoeg om naar uit te kijken dus.

Hier nog een mooi overzicht van alle aankondigingen die zijn gedaan door de groep

Het was weer fijn Johnny Marr

GREATEST HITS OF… LAURA MARLING
http://cdn30.us1.fansshare.com/image/lauramarling/laura-marling-photo-by-gerald-deo-1595228656.jpg

Een van de interessantste singer-songwriters van het voorbije decennium is zonder twijfel Laura Marling. Zij werd geboren op 1 februari 1990 in Hampshire, als dochter van een muzieklerares en een baron met een eigen opnamestudio. Reeds op jonge leeftijd leerde ze gitaar spelen en maakte ze kennis met folkmuziek. In 2008 deed ze backing vocals bij Noah and the Whale and werkte ze met verschillende groepjes in Londen. Hetzelfde jaar nog verscheen haar eerste soloalbum.

Sindsdien bracht ze ongeveer om de twee jaar een nieuw album uit. Meestal begeleidt ze zichzelf op een akoestische gitaar, vaak met een open stemming. Ze valt echter niet zomaar in te delen bij het hokje folkrock, want soms haalt ze er ook elektrische gitaar of elektronische klanken bij. In 2018 ging ze de kant van de folktronica op met haar nevenproject LUMP, een samenwerking met Mike Lindsay. Haar teksten gaan vaak over persoonlijke ervaringen, maar ze haalt ook inspiratie uit literatuur en filosofie.

Na zeven soloalbums en diverse samenwerkingen heeft ze ruim voldoende materiaal voor een editie van Greatest Hits. Hieronder staat de startlijst van twintig liedjes. Vul deze aan met vijf tot tien liedjes die er volgens jou nog bij zouden moeten. LUMP en andere samenwerkingen zijn toegestaan, maar geen Noah and the Whale, aangezien ze daar slechts op de achtergrond te horen is.

STARTLIJST:
Curse of the Contemporary (2018) [LUMP]
Devil’s Spoke (2010)
False Hope (2015)
Ghosts (2008)
Goodbye England (Covered in Snow) (2010)
Gurdjeff’s Daughter (2015)
Held Down (2020)
I Was an Eagle (2013)
Master Hunter (2013)
My Manic and I (2008)
Night After Night (2011)
Nouel (2017)
Only the Strong (2020)
Rambling Man (2010)
Short Movie (2015)
Soothing (2017)
Sophia (2011)
The Beast (2011)
Undine (2013)
Wild Fire (2017)

Verdeling per album:
2x Alas I Cannot Swim (2008)
3x I Speak Because I Can (2010)
3x A Creature I Don't Know (2011)
3x Once I Was an Eagle (2013)
3x Short Movie (2015)
3x Semper Femina (2017)
1x LUMP (2018)
2x Song for Our Daughter (2020)

DEADLINE: Maandag 20.00h

Kan brajoapau, cosmic kid, jordidj1 of Soledad de titel aanpassen?

Hier zijn alvast mijn eigen nominaties:

All My Rage (2011)
Devil’s Resting Place (2013)
Don’t Pass Me By (2017)
Made by Maid (2010)
Song for Our Daughter (2020)
Take the Night Off (2013)
The Muse (2011)
What He Wrote (2010)
Warrior (2015)
Wild Once (2017)

Deze Laura ken nog niet. Ik probeer later deze week aan te haken.

Johnny Marr schreef:
Ik wil nog even van de gelegenheid gebruik maken om een album van dit jaar te pluggen, namelijk het nieuwe album van Eminem-maatje Royce da 5' 9". Er staan maar liefst drie tracks op, elk afzonderlijk met een Griselda-lid op. En ze zijn alle drie pure dopeness.

Royce da 5'9" - The Allegory (2020)

Vooral Upside Down is té hard. Eén van m'n meeste gedraaide tracks van dit jaar tot nu toe denk ik.

(embed)

Hard album inderdaad. Ik heb serieus 3 keer in de intro nagelezen of ik Upside Down mocht nomineren . Thanks voor deze fijne week in mijn vakantie Johnny Marr

overmars89 schreef:
(quote)

Hard album inderdaad. Ik heb serieus 3 keer in de intro nagelezen of ik Upside Down mocht nomineren . Thanks voor deze fijne week in mijn vakantie Johnny Marr

Ja mocht wel, maar viel uiteindelijk toch nipt af bij mij.

Johnny Marr

had het toch niet gered..

Ja ik ben al bezig met wat albums herbeluisteren

Ik doe zeker mee

Wat tof, eindelijk eens een GH van Laura Marling! Ik heb er alvast ontzettend veel zin in! =)

Alpha Shallows
Blackberry Stone
Breathe
Hope in the Air
I Speak Because I Can
Love Be Brave
Salinas
Tap at My Window
The Captain and the Hourglass
Where Can I Go?

Mijn nominaties:

Howl
I Speak Because I Can
Little Bird
Night Terror
Salinas
Tap At My Window
The Captain and the Hourglass
The Muse
Walk Alone
You're No God

1. Shake Your Shelter [LUMP]
2. Rolling Thunder [LUMP]
3. Night After Night
4. Saved These Words
5. Little Bird
6. Don't Pass Me By
7. The Valley
8. Blackberry Stone
9. Warrior
10. I Was Wild Once

LUMP is vooralsnog het enige meesterwerk dat Marling heeft gemaakt en I will die on this hill.

Arbeidsdeskundige
Breathe
Little Bird
Night After Night
Salinas
Saved These Words
Song for Our Daughter
Take the Night Off
The Muse
Walk Alone
You're No God

Wat was het genieten om door de discografie van Laura Marling heen te spitten. Ik ben ook zoals door een aantal eerder genoemd een groot fan van LUMP, daarnaast blijft I Speak Because I Can een torenhoog favoriet en ben ik ook groot fan van Short Movie. Al was dat album meer een mooi geheel zonder erg hoge uitschieters qua nummers/singles.

Alpha Swallows (2010)
Blackberry Stone (2010)
Darkness Descends (2010)
Hope In The Air (2010)
Late To The Flight (2018)
May I Be The Light (2018)
Night Terror (2008)
The End Of The Affair (2020)
What He Wrote (2010)
Wild Once (2017)

Tot 20.00h is het nog mogelijk om vijf à tien liedjes te nomineren. Eén stem meer of minder kan het verschil maken tussen wel of niet naar de tweede ronde of een eventuele tiebreak.

Oei skrrrt waarom zie ik nu pas dat de Griselda-GH is geweest? Vermoedelijk omdat ik BOOBOOBOOBOOBOOM er niet voor getagd ben ook. Anyway, fijne prrrrrrrrrrresentatie nog wel JM! x

Laura haak ik eventueel de finale nog aan, heeft toch wel een paar pareltjes.

Tof een greatest hits van Laura!

Night Terror
Failure
Tap At My Window
Alpha Shadows
What He Wrote
Take the Night Off
Pray for Me
Salinas
Next Time
Song for Our Daughter

Gast
geplaatst: vandaag om 18:04 uur

geplaatst: vandaag om 18:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.