Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
1
geplaatst: 21 mei 2022, 09:56 uur
Waiting Room is sowieso een heerlijke song, ik sluit zeker aan in de finale.
3
geplaatst: 21 mei 2022, 10:11 uur
itchy schreef:
En een enorm lange slungel in het publiek bleek later Thurston Moore te zijn.
En een enorm lange slungel in het publiek bleek later Thurston Moore te zijn.
Ach, het hoeft ook niet altijd Gretz te zijn
geweldig verhaal!
1
geplaatst: 21 mei 2022, 10:49 uur
Ik ga in de finale ook wel mee doen, ben benieuwd. 13 songs staat al een tijd op m'n 'oet ik ooit luisteren' lijst.
1
geplaatst: 21 mei 2022, 11:04 uur
Ik probeer es wat
Bad Mouth
And The same
Provisional
Reprovisional
Two Beats off
Merchandise
Full Disclosure
Oh
Last chance for a slow dance
Birthday Pony
Wel veul herrie hoor, die Fugazi.
Bad Mouth
And The same
Provisional
Reprovisional
Two Beats off
Merchandise
Full Disclosure
Oh
Last chance for a slow dance
Birthday Pony
Wel veul herrie hoor, die Fugazi.
1
geplaatst: 21 mei 2022, 23:34 uur
ArthurDZ schreef:
Zo is volgens mij beukende posthardcore met invloeden uit dub en artpunk ook wel iets voor [...] Choconas... maar wellicht wel pas vanaf ronde 2, of onderschat ik nu mensen?
Zo is volgens mij beukende posthardcore met invloeden uit dub en artpunk ook wel iets voor [...] Choconas... maar wellicht wel pas vanaf ronde 2, of onderschat ik nu mensen?
Nee hoor, in mijn geval is dat wel vrij accuraat. Ik heb twee albums van de heren in de kast staan, maar die heb ik ook al geruime tijd niet meer gedraaid. Deze Fugazi-week zou daar een prima aanleiding voor kunnen zijn.
0
geplaatst: 22 mei 2022, 14:22 uur
ArthurDZ schreef:
Deze legendarische band is helaas altijd wat onderbelicht gebleven op Musicmeter, maar gelukkig komt daar de laatste jaren langzaam maar zeker verandering in (zo staat Waiting Room ondertussen al twee jaar steady in de MuMeLadder) dus ik vond een Fugazi-editie in dit illustere topic wel een goed idee zo onderhand. Zo kunnen de trouwe fans, én de nieuwsgierige meerwaardezoekers die Waiting Room een vet nummer vinden en Repeater een tof album, de handen ineenslaan voor een weekje vol posthardcoreplezier. Doen jullie mee?
Deze legendarische band is helaas altijd wat onderbelicht gebleven op Musicmeter, maar gelukkig komt daar de laatste jaren langzaam maar zeker verandering in (zo staat Waiting Room ondertussen al twee jaar steady in de MuMeLadder) dus ik vond een Fugazi-editie in dit illustere topic wel een goed idee zo onderhand. Zo kunnen de trouwe fans, én de nieuwsgierige meerwaardezoekers die Waiting Room een vet nummer vinden en Repeater een tof album, de handen ineenslaan voor een weekje vol posthardcoreplezier. Doen jullie mee?
Er zijn mensen die beweren dat Waiting Room hun enige goede nummer is. Maar dat zijn sukkelaars neem ik aan?
Poek schreef:
Eigenlijk is het wel een beetje tragisch. Waiting Room is het eerste nummer van hun eerste plaat (een EP nog wel) en alles daarna is slechter. Waiting Room “is to Fugazi what “Smells Like Teen Spirit” is to Nirvana—the one song that you know, even if you know no others “ volgens de site Verbicide, behalve dat de meeste mensen van Nirvana toch echt wel meer nummers kennen. Maar Waiting Room is beter dan Smells Like Teen Spirit. Eigenlijk is het niet zo mijn muziek, maar het intro, en hoe ze dan nog eroverheen gaan, echt geweldig. Zelfs de pauze na 23 seconden is goed!
Eigenlijk is het wel een beetje tragisch. Waiting Room is het eerste nummer van hun eerste plaat (een EP nog wel) en alles daarna is slechter. Waiting Room “is to Fugazi what “Smells Like Teen Spirit” is to Nirvana—the one song that you know, even if you know no others “ volgens de site Verbicide, behalve dat de meeste mensen van Nirvana toch echt wel meer nummers kennen. Maar Waiting Room is beter dan Smells Like Teen Spirit. Eigenlijk is het niet zo mijn muziek, maar het intro, en hoe ze dan nog eroverheen gaan, echt geweldig. Zelfs de pauze na 23 seconden is goed!
0
geplaatst: 22 mei 2022, 16:44 uur
Als je Waiting Room hun enige goede nummer vind, dan hou je gewoon niet van deze band óf heb je stront in je oren.
0
geplaatst: 22 mei 2022, 22:25 uur
Inderdaad zeg Poek, ik hoop in ieder geval dat er een hele wereld voor je opengaat deze week
en itchy, kom gerust ook met een nominatielijstje - tot nu toe loopt het helaas nog niet al te storm hier, maar ik hoop op een toestroom vanaf ronde 2/ronde 3. Vandaar dat ik er eveneens op hoop dat de kenners met top-toevoegingen de startlijst nog wat verder kunnen verreiken 
en itchy, kom gerust ook met een nominatielijstje - tot nu toe loopt het helaas nog niet al te storm hier, maar ik hoop op een toestroom vanaf ronde 2/ronde 3. Vandaar dat ik er eveneens op hoop dat de kenners met top-toevoegingen de startlijst nog wat verder kunnen verreiken 
1
geplaatst: 23 mei 2022, 14:01 uur
Bad Mouth
Caustic Acrostic
Five Corporations
Full Disclosure
Guilford Fall
Latin Roots
Nice New Outfit
Place Position
Sieve-Fisted Fiend
Target
Caustic Acrostic
Five Corporations
Full Disclosure
Guilford Fall
Latin Roots
Nice New Outfit
Place Position
Sieve-Fisted Fiend
Target
0
geplaatst: 24 mei 2022, 00:01 uur
Acht liedjes werden twee keer of vaker genoemd en mogen mee naar ronde 2. Met dank aan de trouwe fans!
And the Same
Bad Mouth
Birthday Pony
Dear Justice Letter
Full Disclosure
Merchandise
Place Position
Provisional
And the Same
Bad Mouth
Birthday Pony
Dear Justice Letter
Full Disclosure
Merchandise
Place Position
Provisional
0
geplaatst: 24 mei 2022, 00:05 uur
Ronde 2: geef uit tien onderstaande lijst je tien minst favoriete nummers op. De acht vaakst genoemde songs vallen af.
23 Beats Off
And the Same*
Argument
Arpeggiator
Bad Mouth*
Bed for the Scraping
Birthday Pony*
Blueprint
Break
Cassavetes
Dear Justice Letter*
Do You Like Me
Epic Problem
Exit Only
Full Disclosure*
Furniture
Margin Walker
Merchandise*
Place Position*
Provisional*
Public Witness Program
Reclamation
Repeater
Song #1
Suggestion
The Kill
Turnover
Waiting Room
Deadline: woensdag 22u30
Spotifyplaylist: https://open.spotify.com/playlist/34DswbOiKpQPw4RI7RhUW6?si=a13ff3fe923642cc
23 Beats Off
And the Same*
Argument
Arpeggiator
Bad Mouth*
Bed for the Scraping
Birthday Pony*
Blueprint
Break
Cassavetes
Dear Justice Letter*
Do You Like Me
Epic Problem
Exit Only
Full Disclosure*
Furniture
Margin Walker
Merchandise*
Place Position*
Provisional*
Public Witness Program
Reclamation
Repeater
Song #1
Suggestion
The Kill
Turnover
Waiting Room
Deadline: woensdag 22u30
Spotifyplaylist: https://open.spotify.com/playlist/34DswbOiKpQPw4RI7RhUW6?si=a13ff3fe923642cc
0
geplaatst: 24 mei 2022, 09:44 uur
Heb net even de playlist geproefdraaid en ja hoor, allemaal ijzersterke entry's
dus jammer maar helaas voor deze tien nummers, vind ze oprecht ook allemaal tof
23 Beats Off
Birthday Pony*
Break
Cassavetes
Furniture
Margin Walker
Public Witness Program
Song #1
Suggestion
The Kill
dus jammer maar helaas voor deze tien nummers, vind ze oprecht ook allemaal tof23 Beats Off
Birthday Pony*
Break
Cassavetes
Furniture
Margin Walker
Public Witness Program
Song #1
Suggestion
The Kill
1
geplaatst: 24 mei 2022, 14:12 uur
And the Same*
Argument
Arpeggiator (cheesy!!)
Bed for the Scraping
Birthday Pony*
Cassavetes
Mercandise
Reclamation
Song #1
Suggestion
Argument
Arpeggiator (cheesy!!)
Bed for the Scraping
Birthday Pony*
Cassavetes
Mercandise
Reclamation
Song #1
Suggestion
1
geplaatst: 24 mei 2022, 18:27 uur
wendyvortex, EttaJamesBrown, komen jullie ook meebeslissen?
niels94, bennerd, ZAP!, frolunda, Dudeness, Ataloona, Johnny Marr, aerobag, jordidj1, 123poetertjes, EttaJamesBrown, Snoeperd, Choconas, hoi123, Teunnis... zin om vanavond of morgen een Fugazi-playlistje aan te zwengelen? Zodat Shaky en ranja straks toch zeker wel de best mogelijke finalelijst te horen krijgen
niels94, bennerd, ZAP!, frolunda, Dudeness, Ataloona, Johnny Marr, aerobag, jordidj1, 123poetertjes, EttaJamesBrown, Snoeperd, Choconas, hoi123, Teunnis... zin om vanavond of morgen een Fugazi-playlistje aan te zwengelen? Zodat Shaky en ranja straks toch zeker wel de best mogelijke finalelijst te horen krijgen

1
geplaatst: 24 mei 2022, 18:45 uur
ArthurDZ schreef:
.... zin om vanavond of morgen een Fugazi-playlistje aan te zwengelen?...
Dank voor de uitnodiging, maar ten eerste ken ik al met al te weinig van Fugazi voor een goeie lijst en ten tweede ben ik momenteel even te druk met lezen. Veel plezier allemaal! .... zin om vanavond of morgen een Fugazi-playlistje aan te zwengelen?...

1
geplaatst: 24 mei 2022, 19:01 uur
Ik ben druk bezig met de studiedeadlines, en ik denk dat een Fugazi-bloemlezing nét niet rustgevend genoeg zou werken, dus ik moet helaas ook passen.
Veel plezier iedereen alsnog!
Veel plezier iedereen alsnog!
0
geplaatst: 24 mei 2022, 23:00 uur
Poek schreef:
Staat er nog iets leuks in de MuMeLadder vandaag?
Staat er nog iets leuks in de MuMeLadder vandaag?
Leuk toeval inderdaad! Deze editie is gewoon meant to be

1
geplaatst: 24 mei 2022, 23:14 uur
ArthurDZ schreef:
... zin om vanavond of morgen een Fugazi-playlistje aan te zwengelen?
... zin om vanavond of morgen een Fugazi-playlistje aan te zwengelen?
Misschien morgen.
Vanavond had ik alvast een voorproefje: Warpaint coverde in een volgepakt Paradiso I'm So Tired (maar die staat niet in de lijst, zie ik).
1
geplaatst: 24 mei 2022, 23:23 uur
Choconas schreef:
Misschien morgen.
Vanavond had ik alvast een voorproefje: Warpaint coverde in een volgepakt Paradiso I'm So Tired (maar die staat niet in de lijst, zie ik).
Oh whoops had geen idee dat jij er ook was! Had anders uiteraard graag weer efkes hoi gezegd. Was me wel een showtje ofnie? (quote)
Misschien morgen.

Wie weet haak ik tijdens de finale nog wel aan trouwens, dit moet me wel liggen
0
geplaatst: 25 mei 2022, 01:20 uur
123poetertjes schreef:
(quote)
Oh whoops had geen idee dat jij er ook was! Had anders uiteraard graag weer efkes hoi gezegd. Was me wel een showtje ofnie?
Ja, prachtig optreden, ze waren in vorm en hadden er zin in. En ik had ook graag even hoi gezegd, maar het was behoorlijk volle bak.
0
geplaatst: 25 mei 2022, 19:21 uur
Niemand meer? 
Nog tot 22u30 de tijd om een eliminatielijstje in te sturen, als je rond die tijd nog aan het luisteren bent, geef me dan zeker een seintje!

Nog tot 22u30 de tijd om een eliminatielijstje in te sturen, als je rond die tijd nog aan het luisteren bent, geef me dan zeker een seintje!
1
geplaatst: 25 mei 2022, 19:27 uur
Voorlopig lijkt mijn Fugazi-favoriet nu Birthday Pony te zijn geworden, maar met twee uit twee in deze ronde vrees ik dat die de finale gaat missen.
And the Same*
Arpeggiator
Bad Mouth*
Cassavetes
Dear Justice Letter*
Furniture
Margin Walker
Merchandise*
Provisional*
Song #1
And the Same*
Arpeggiator
Bad Mouth*
Cassavetes
Dear Justice Letter*
Furniture
Margin Walker
Merchandise*
Provisional*
Song #1
1
geplaatst: 25 mei 2022, 20:23 uur
And the Same*
Bad Mouth*
Bed for the Scraping
Birthday Pony*
Cassavetes
Exit Only
Place Position*
Public Witness Program
Reclamation
Suggestion
Jammer dat ik (vanwege drukke werk) nominatieronde heb gemist want ik mis nog:
Burning
Glue Man
Foreman's Dog
Two Beats Off
Shut the Door
Bad Mouth*
Bed for the Scraping
Birthday Pony*
Cassavetes
Exit Only
Place Position*
Public Witness Program
Reclamation
Suggestion
Jammer dat ik (vanwege drukke werk) nominatieronde heb gemist want ik mis nog:
Burning
Glue Man
Foreman's Dog
Two Beats Off
Shut the Door
1
geplaatst: 25 mei 2022, 22:07 uur
Niet dat dit nu zulke slechte nummers zijn, maar toch:
Bad Mouth*
Bed for the Scraping
Do You Like Me
Epic Problem
Full Disclosure*
Furniture
Margin Walker
Provisional*
Repeater
Suggestion
Bad Mouth*
Bed for the Scraping
Do You Like Me
Epic Problem
Full Disclosure*
Furniture
Margin Walker
Provisional*
Repeater
Suggestion
0
geplaatst: 25 mei 2022, 22:35 uur
Nou, ik pak mijn telraam er even bij. Eenmaal andermaal...
Verkocht! Volgende 9 nummers kregen 3 of meer tegenstemmen, en verlaten het speelveld (even geen zin in een tie-break, sorry)
And the Same*
Bad Mouth*
Bed for the Scraping
Birthday Pony*
Cassavetes
Furniture
Margin Walker
Song #1
Suggestion
Verkocht! Volgende 9 nummers kregen 3 of meer tegenstemmen, en verlaten het speelveld (even geen zin in een tie-break, sorry)
And the Same*
Bad Mouth*
Bed for the Scraping
Birthday Pony*
Cassavetes
Furniture
Margin Walker
Song #1
Suggestion
2
geplaatst: 25 mei 2022, 22:42 uur
Greatest Hits of Fugazi: ronde 3
Maak uit onderstaande 19tal een top 10. Commentaartjes worden zeker gewaardeerd! Deadline is zaterdagvoormiddag 9u30, want op vrijdagavond eist Charli mijn aandacht op. Wat zou haar favoriete Fugazi-nummer zijn?
23 Beats Off
Argument
Arpeggiator
Blueprint
Break
Dear Justice Letter*
Do You Like Me
Epic Problem
Exit Only
Full Disclosure*
Merchandise*
Place Position*
Provisional*
Public Witness Program
Reclamation
Repeater
The Kill
Turnover
Waiting Room
De up-to-date-Spotifylijst: https://open.spotify.com/playlist/34DswbOiKpQPw4RI7RhUW6?si=ea5aed07373f4422
Maak uit onderstaande 19tal een top 10. Commentaartjes worden zeker gewaardeerd! Deadline is zaterdagvoormiddag 9u30, want op vrijdagavond eist Charli mijn aandacht op. Wat zou haar favoriete Fugazi-nummer zijn?
23 Beats Off
Argument
Arpeggiator
Blueprint
Break
Dear Justice Letter*
Do You Like Me
Epic Problem
Exit Only
Full Disclosure*
Merchandise*
Place Position*
Provisional*
Public Witness Program
Reclamation
Repeater
The Kill
Turnover
Waiting Room
De up-to-date-Spotifylijst: https://open.spotify.com/playlist/34DswbOiKpQPw4RI7RhUW6?si=ea5aed07373f4422
0
geplaatst: 25 mei 2022, 23:33 uur
1. Turnover
Wat kan ik er over zeggen... gewoon geluid keihard.... that's it!
2. Merchandise*
3. The Kill
4. Waiting Room
5. Break
6. Arpeggiator
7. Repeater
8. Blueprint
9. Epic Problem
10. Argument
Wat kan ik er over zeggen... gewoon geluid keihard.... that's it!
2. Merchandise*
3. The Kill
4. Waiting Room
5. Break
6. Arpeggiator
7. Repeater
8. Blueprint
9. Epic Problem
10. Argument
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.