MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
Me niet bewust zijnde van de hoge positie in de MuMe lijst wordt het wel een verrassende nr. 1

Zeg dat wel! Sometimes moet ook nodig eens de MuMeLadder in trouwens!

1. When You Sleep [Loveless]
99 punten van 17 stemmers.
Nummer 1 van yeahyeahyeah

En zo blijkt de MuMeLadder toch eenbetrouwbare voorspeller voor de nummer 1. Het is niet alleen in de ladder en (nipt) in deze GH het populairste nummer, het is zelfs de nummer 8 aller tijden bij RYM. Op MartinoBasso na kreeg het ook van iedereen punten. En dat terwijl het niet eens een echte single is, of om met zaaf te spreken, promo-alert!

Het nummer is relatief toegankelijk (of zoals itchy zegt "Het meest straightforward-poppy nummer van Loveless") en dat verklaart wellicht de populariteit. Met enige moeite is zelfs te tekst te verstaan, maar verder bevat het alle typische MBV-elementen. Een waardige nummer 1 dus van deze lijst.

Dank aan iedereen die meegedaan heeft! De volgende GH die ik presenteer wordt 21 mei met This Mortal Coil. Ik geef nu het stokje over aan zaaf die aan het laatste woord van die bandnaam genoeg heeft.

Interessante volgorde, dank je Poek voor een weekje MBV, mooie gelegenheid geweest om alles weer eens te draaien. Vooral die comeback-plaat was al lang geleden.

Loveless staat in m'n top 10 allertijden; ik vind dat echt als geheel een geweldig album, de nummers die elkaar opvolgen en soms zelfs in elkaar overgaan. Isn't Anything is dan meer een verzameling losse nummers. Per losse nummers tegenover elkaar gezet vind ik er veel minder verschil in zitten dan uit deze uitslag blijkt, qua albums wint Loveless wel duidelijk al staat Isn't Anything ook overtuigend in m'n album top 100, top 50 meestal wel. Daarbij is het ook nog zo dat zowel van Isn't Anything als Loveless één van de beste nummers niet meedeed (Sueisfine resp. Come in Alone).

Super bedankt voor deze editie Poek! Ik zet Isn't Anything nog eens loeihard op zonder hoofdtelefoon, heerlijk zo'n witte herrie bries om me heen om deze hitte te verdrijven

zaaf
https://thevinylfactory.com/wp-content/uploads/2016/02/coil_cover-660x400.png

GREATEST HITS OF COIL

Nadat John Balance (geboren als Geoffrey Rushton) eind jaren '70 contact zocht met de door hem bewonderde band Throbbing Gristle raakte hij bevriend met voorman Genesis P-Orridge en bandlid Peter Christopherson (nick: Sleazy). Na de split van deze band werd Psychic TV gevormd, waar Christopherson en Balance korte tijd deel van uitmaakten. Zij vormden inmiddels een stel en besloten ook muzikaal de krachten te bundelen. Als Coil, jawel. Het liep uiteindelijk niet best met de mannen af, in 2004 viel Balance (pfff) van de 2e etage in zijn huis en stierf aan de gevolgen. In 2010 overleed Christopherson in zijn slaap aan een onbekende oorzaak. Een met recht postume GH derhalve.
Experimenteel, industrieel maar ook ambient, avant-garde, ik noem wat steekwoorden. De output van de heren kent ups en downs, maar die downs mogen eigenlijk geen naam hebben. De ups daarentegen zijn een lust voor het oor en wil ik in dit spel in het voetlicht zetten. Een voorzetje is reeds gemaakt met deze startlijst, mengsel van singles en hooggewaardeerde tracks.

A Cold Cell in Bangkok
Airborne Bells
All the Pretty Little Horses
Animal Are You?
Aqua Regalia
Are You Shivering?
Batwings (A Limnal Hymn)
Ostia (The Death of Pasolini)
Panic
Tattooed Man
Tenderness of Wolves
The Anal Staircase
The Dreamer Is Still Asleep
The First Five Minutes After Death
The Snow
The Wheel
Themes for Derek Jarman's Blue
Where Are You?
Window Pane
Wrong Eye

Vul deze imposante lijst aan, liefst met 10 nummers die naar jouw smaak zeer ontbreken. Time Machines, Black Light District en ELpH mogen uiteraard ook genoemd. Alles waar beide heren hoorbaar aan bijgedragen hebben, mag genomineerd.

Deadline 1e ronde (de toevoegronde) is 24 augustus om 20:00 uur.

aerobag, Arbeidsdeskundige, Ataloona, bart1989, bone machine, Cellulord, davevr, dix, Dwejkk_, EttaJamesBrown, GrafGantz, henkiev, herman, Koenr, Lying Mouth, madmadder, Manfield, nico1616, Poek, Poles Apart, Rudi S, shinybeast, Tony, wendyvortex, wibro e.v.a.

Oja en als brajoapaucosmic kidjordidj1 of Soledad de topictitel willen aanpassen, heel graag!

De Spotifylijst is te beperkt (10 vd 20 beschikbaar). We doen het dit spel met YT.

Inluisteren kan wel hoor, middels Sfy, maar nogmaals: er is veel wat daar niet op staat.
Coil on Spotify

Bedankt Poek Ik heb mij afgelopen weken weer heerlijk kunnen verdrinken in de apocalyptische gitaarklanken van MBV.

dix
Natuurlijk ben ik voor deze vlucht ook aan boord, ik lag al dagen voor de gate te wachten.

Coil's meest gesmaakte release Horse Rotorvator staat komende week bovenaan mijn rotatielijst. De heren zijn immers morsdood en er mag deze week best extra aandacht gevraagd worden voor dat immense oeuvre.

aerobag, Arbeidsdeskundige, Ataloona, bart1989, bone machine, Cellulord, davevr, dix, Dwejkk_, EttaJamesBrown, GrafGantz, henkiev, herman, Koenr, Lying Mouth, madmadder, Manfield, nico1616, Poek, Poles Apart, Rudi S, shinybeast, Tony, wendyvortex, wibro e.v.a. ...

Doen jullie daar aan mee? Dan staat ie bovenaan

Coil, in de jaren '80 ( eerste 4 albums netjes gekocht, dat was destijds zeer gangbaar) heb ik dit collectief gevolgd op dringend advies van Popjournalist Corne Evers, hij wist dit op te leuken met kreten als " muziek met de output van een vlamnenwerper " .
Blijkbaar heb ik met name iets gemist door de uitgaves van deze eeuw links te laten liggen , dus eens kijken of ik later deze week nog bij het peloton kan aanhaken.
Nu draait even Throwing Muses, ook mooi

GrafGantz Jij weet zelfs Coil grappig te maken

2, 5-Dimethoxy-4-Ethyl-Amphetamine (DOET/ Hectate)
Broccoli
Copacaballa
Ether
Heaven's Blade
It's in My Blood
Never
Slur
Teenage Lightning 2005
The Sea Priestess

Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities:
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

7 aug - Superbitch (Laura Marling)
14 aug - Poek (My Bloody Valentine)
21 aug - zaaf (Coil)
28 aug - Shaky (Meat Loaf)
4 sep - ranja (Kristin Hersh/Tanya Donelly)
11 sep - Motel Matches (Warren Zevon)
18 sep - panjoe (MF DOOM)
25 sep - Dance Lover (FOALS)
2 okt - catdog (Lady Gaga)
9 okt - laxus11 (U2)
16 okt - ArthurDZ (1980s hardcore punk)
23 okt - wendyvortex (Grand 12 Inches)
30 okt - arcade monkeys (Dinosaur Jr.)
6 nov - dynamo d (Ennio Morricone)
13 nov - E-Clect-Eddy (Ike & Tina Turner)
20 nov - Shaky (10cc)
27 nov - laxus11 (Dire Straits)
4 dec - Superbitch (Frank Sinatra)
11 dec - Hedser (Elbow)
18 dec - Arno (StuBru's Tijdloze 100)
25 dec - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2020)
1 jan - dazzler (80's europop)
8 jan - zaaf (Stereolab)
15 jan - Arrie (Roberta Flack)
22 jan - luigifort (Richard Hawley)
29 jan - Gretz & 123poetertjes (Carly Rae Jepsen)
5 feb - TornadoEF5 (Cocteau Twins)
12 feb - dynamo d (UNKLE)
19 feb - motel matches (Villagers)
26 feb - catdog (Britney Spears)
5 maart - Poeha (BABYMETAL)
12 maart - VladTheImpaler (King Gizzard & The Lizard Wizard)
19 maart - ArthurDZ (Carpenters)
26 maart - Bonk (The Scene / Tröckener Kecks)
2 april - Shaky (Neil Diamond)
9 april - Aerobag (Yo La Tengo)
16 april - herman (Kylie Minogue)
23 april - Superbitch (Garbage)
30 april - Johnny Marr (The Strokes)
7 mei - Rudi S ( Richard Thompson)
14 mei - Dance Lover ( Röyksopp )
21 mei - Poek (This Mortal Coil/The Hope Blister)
28 mei - ArthurDZ (Car Seat Headrest)
4 juni - EttaJamesBrown - Pukkelpop 1991
11 juni - chevy93 (NNB)
18 juni - Johnny Marr (Def Leppard)
25 juni - Casartelli (Big Country)
02 juli - herman (Tropicália)
09 juli - Gretz (Green Day)
16 juli - Choconas (The Rolling Stones)
23 juli - laxus11 (Bruce Springsteen)
30 juli - dynamo d (Alicia Keys)
6 augustus - jordidj1 (Gang Starr)
13 augustus - Poek (90's Powerpop)
...
8 oktober - laxus11 (50's Rock 'n Roll)
15 oktober - Gebruiker43757 (Genesis voor 1977)
22 oktober - chevy93 (NNB)
29 oktober - herman (Noord-Afrika)
5 november - Choconas (John Coltrane)
12 november - Gebruiker43757 (Genesis na 1977)
19 november - laxus11 (Prince)
...
28 januari - Gebruiker 43757 (NNB)
4 februari - laxus11 (Michael Jackson)
25 februari - Choconas (Miles Davis)
6 mei - laxus11 (Cliff Richard)
13 mei - chevy93 (NNB)
10 juni - Choconas (Fela Kuti)
12 september - Gretz (The National)
9 december - chevy93 (NNB)

dix
wendyvortex schreef:
2, 5-Dimethoxy-4-Ethyl-Amphetamine (DOET/ Hectate)

Zo heet dat kind van Grimes toch? Nu valt het kwartje.

dix schreef:
Natuurlijk ben ik voor deze vlucht ook aan boord, ik lag al dagen voor de gate te wachten.

Coil's meest gesmaakte release Horse Rotorvator staat komende week bovenaan mijn rotatielijst. De heren zijn immers morsdood en er mag best wat extra aandacht gevraagd worden voor dat immense oeuvre.

aerobag, Arbeidsdeskundige, Ataloona, bart1989, bone machine, Cellulord, davevr, dix, Dwejkk_, EttaJamesBrown, GrafGantz, henkiev, herman, Koenr, Lying Mouth, madmadder, Manfield, nico1616, Poek, Poles Apart, Rudi S, shinybeast, Tony, wendyvortex, wibro e.v.a. ...

Doen jullie daar aan mee? Dan staat ie bovenaan

Ik heb hem niet thuis. Ook Spotify niet. Dus ik zou jokken als ik hem bovenaan plaats. Het wordt fröbelen met YouTube.

zaaf
Horse Rotorvator

Is dit iets, Etta?

zaaf
Black Antlers (Where's Your Child?)
Cold Cell
Fire of the Mind
Further Back and Faster
Godhead ~ Deathead
Is Suicide a Solution?
Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night
Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia)
Slur
Things We Never Had

Coil, intrigerende band waar ik nog maar één album van ken (The Ape Of Naples). Ik haak dus aan vanaf ronde 2, en hoop op een boel mooie ontdekkingen

dix
ArthurDZ schreef:
... en hoop op een boel mooie ontdekkingen.

Ik doe een vrijblijvende suggestie. Dit kan na een week distortion van MBV toch geen probleem meer zijn?

dix schreef:
(quote)

Ik doe een vrijblijvende suggestie. Dit kan na een week distortion van MBV toch geen probleem meer zijn?

Bedankt voor de tip, wat een kunstwerkje weer! Hopelijk zien we die terug in ronde 2!

Awel, laat ik voorzichtig gaan sprokkelen:

Heaven’s Blade
Amber Rain
Who’ll tell
Omlagus Garfungiloops
Theme from Gay Man's Guide to Safer Sex
Chalice
Princess Margaret's Man in the D'Jamalfna
Slur
The Golden Section
Red Queen

Jammer dat de MBV-editie overlapte met mijn korte vakantie, was een goede gelegenheid geweest me wat meer te verdiepen in de band (ik ken alleen Loveless en een reeks EP's). De winnaar vind ik wel verrassend, zou bij mij zeker onder Soon en You Made Me Realise zijn geëindigd.

Van Coil ken ik eigenlijk maar bar weinig, maar aangezien Horse Rotorvator bovenaan mijn rotatielijst staat, gaat daar komende week wel e.e.a. in veranderen. Een heel oeuvre dat ik nauwelijks ken doorploegen is me wel wat veel, dus ik haak in de finale aan.

Arbeidsdeskundige
Amber Rain
Chalice
Cold Cell
Fire of the Mind
Further Back and Faster
Heaven’s Blade
Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia)
Slur
Things We Never Had

dix
Broccoli
Chaostrophy
Contains a Disclaimer
Disco Hospital
Fire Of The Mind
I Am The Green Child
The Last Amethyst Deceiver
Love's Secret Domain
Queens of the Circulating Library
Solar Lodge

Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia) mijn ringtone
Amber Rain
Red Queen
Slur
Chaostrophy
All The Pretty Little Horses
Broccoli
The Somnambulist in an Ambulance
Fire of the Mind

Coil. De enige reden waarom ik nog steeds na al die jaren een iPod in huis heb. Tot voor kort was Coil niet op Spotify te vinden en de muziek fysiek in huis halen onmogelijk, lastig en/of onbetaalbaar. Jaren geleden heb ik dus eens op een van die torrent sites, wie kent ze nog, 12 Coil albums naar beneden gehaald. En ook nog eens in prima kwaliteit. Ik ben de jongeheer of -dame die dat beschikbaar heeft gemaakt nog steeds heel erg dankbaar en koester de albums tot de dag van vandaag. Ik ga wel uit de 12 mij bekende albums putten voor deze top 10, dat alleen zal al een hele klus worden, want ik moet meteen ook eerlijk bekennen dat Coil voor mij echt momentenmuziek is, ik heb de verschillende albums hoegenaamd niet grijs gedraaid. Des te leuker om ze voor dit topic weer eens voorbij te laten komen. De iPod is volledig opgeladen, ik ben al begonnen... Leuk dit!

Beste Coil nummers die ikzelf graag toegevoegd zou zien aan de keuzelijst:

At The Heart Of It All
It’s In My Blood
Teenage Lightning 2005
The Gimp (Sometimes)
The Wraiths and Strays of Paris
Things We Never Had
Broccoli
Something
Ether

zaaf
shinybeast schreef:

All The Pretty Little Horses
hier kan je vast wel een vervanger voor bedenken Ton...

Mooie Greatest Hits wordt dit, hier heb ik zin in. Zoals generaal dix commandeerde, ook mijn rotatielijst voor deze feestelijke aangelegenheid aangepast.

Black Antlers (Where's Your Child?)
Darkraver
Fire of the Mind
Going Up
Penetralia
Red Queen
Sex With Sun Ra (Part One - Saturnalia)
Tiny Golden Books
Who'll Fall?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:31 uur

geplaatst: vandaag om 02:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.