Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
0
geplaatst: 11 september 2020, 22:50 uur
en deze wordt meteen gevolgd door de volgende van Red Heaven. Vaak genoemd (11 van de 16 lijstjes) maar ook deze 4x op plaats 10
11. Throwing Muses - Pearl *
album: Red Heaven (1992)
punten: 43
aantal lijstjes: 11
Het eerste album zonder Tanya laat deels een ander geluid horen; je mist wel de kenmerkende tweede stem. Dit nummer begint en eindigt acoustisch, het tussenstuk klinkt redelijk recht toe recht aan zeker voor een Muses song.
11. Throwing Muses - Pearl *
album: Red Heaven (1992)
punten: 43
Het eerste album zonder Tanya laat deels een ander geluid horen; je mist wel de kenmerkende tweede stem. Dit nummer begint en eindigt acoustisch, het tussenstuk klinkt redelijk recht toe recht aan zeker voor een Muses song.
0
geplaatst: 11 september 2020, 22:57 uur
Op de helft van de lijst. We begonnen de top 20 met 14x Throwing Muses, daar zijn er nog 7 van over. Netjes verdeeld toch. Hetzelfde geldt voor Belly (begon met 4, nog 2 over) en Kristin (begon met 2, nog 1 over)
0
geplaatst: 11 september 2020, 23:01 uur
Op 10 het enige nummer van Hunkpapa. Niet Bea, hoe hoog zou die gekomen zijn?
10. Throwing Muses - Dizzy
album: Hunkpapapa (1989)
hitnotering: UK 85; US modern rock 8
punten: 45
aantal lijstjes: 8
De single van 3e album Hunkpapa laat ook weer zowel de stemmen van Kristin en Tanya horen in een behoorlijk toegankelijk nummer
10. Throwing Muses - Dizzy
album: Hunkpapapa (1989)
hitnotering: UK 85; US modern rock 8
punten: 45
De single van 3e album Hunkpapa laat ook weer zowel de stemmen van Kristin en Tanya horen in een behoorlijk toegankelijk nummer
0
geplaatst: 11 september 2020, 23:08 uur
Dan is het weer de beurt aan Belly...
9. Belly - Super-connected
album: King (1995)
punten :46
Tweede single van het tweede album van Belly, in mijn herinnering was deze destijds best bekend maar chartnoteringen laten dat bepaald niet zien. Wel op 8 in een airplay lijst in de US.
Op het 2e album trouwens een bandwijziging, bassist Fred Abong werd vervangen door Gail Greenwood, afkomstig uit de metal-hoek. Na Belly ging ze een poosje bij L7 spelen.
9. Belly - Super-connected
album: King (1995)
punten :46
Tweede single van het tweede album van Belly, in mijn herinnering was deze destijds best bekend maar chartnoteringen laten dat bepaald niet zien. Wel op 8 in een airplay lijst in de US.
Op het 2e album trouwens een bandwijziging, bassist Fred Abong werd vervangen door Gail Greenwood, afkomstig uit de metal-hoek. Na Belly ging ze een poosje bij L7 spelen.
1
geplaatst: 11 september 2020, 23:09 uur
Dit was tot aan een jaar of 5 terug het enige nummer dat ik kende van Belly, volgens mij in de 90s ontdekt via Kink FM.
0
geplaatst: 11 september 2020, 23:16 uur
en de laatste van Belly...
8. Belly - Feed the Tree
album: Star (1993)
hitnotering: UK 32; US 95
punten: 51
aantal lijstjes: 9
De grootste hit in de UK die meedoet in deze finale, vooral doordat Now They'll Sleep geëlimineerd werd. Bevat de tekst 'Baby Silvertooth' wat de titel werd van een gewilde japan-only compilatie (1993, bevat vooral b-kantjes van de singles van het 1e album). Pre-internetkopen lastig te verkrijgen buiten Japan.
8. Belly - Feed the Tree
album: Star (1993)
hitnotering: UK 32; US 95
punten: 51
De grootste hit in de UK die meedoet in deze finale, vooral doordat Now They'll Sleep geëlimineerd werd. Bevat de tekst 'Baby Silvertooth' wat de titel werd van een gewilde japan-only compilatie (1993, bevat vooral b-kantjes van de singles van het 1e album). Pre-internetkopen lastig te verkrijgen buiten Japan.
0
geplaatst: 11 september 2020, 23:23 uur
Waar blijven al die nummers 1 van iedereen? Er is nog maar eentje geweest. Ook nu weer niet.
7. Throwing Muses - Counting Backwards
album: The Real Ramona (1991)
hitnotering: UK 70; US modern rock 11
punten: 53
Van het album The Real Ramona, de laatste van de stiefzusjes samen kon ik niet kiezen welke single aangezien de een toch echt Kristin en de ander echt Tanya is. Dus heb ik ze beide maar gedaan. En ja, dit is wordt toch wel als de Kristing single beschouwd al is Tanya ook goed te horen natuurlijk.
Wel een goed voorbeeld van waarom dit album voor een kleine doorbraak zorgde (in nederland haalde het de album top 100).
7. Throwing Muses - Counting Backwards
hitnotering: UK 70; US modern rock 11
punten: 53
Van het album The Real Ramona, de laatste van de stiefzusjes samen kon ik niet kiezen welke single aangezien de een toch echt Kristin en de ander echt Tanya is. Dus heb ik ze beide maar gedaan. En ja, dit is wordt toch wel als de Kristing single beschouwd al is Tanya ook goed te horen natuurlijk.
Wel een goed voorbeeld van waarom dit album voor een kleine doorbraak zorgde (in nederland haalde het de album top 100).
1
geplaatst: 11 september 2020, 23:32 uur
jahoor, daar komen ze...
6. Throwing Muses - Hook in Her Head *
punten: 54
nummer 1 van: itchy, wendyvortex
Opvallende hoge notering voor dit nummer, hoger dan single Counting Backwards van hetzelfde album.
In tegenstelling tot de andere 2 nummers van dit album in de finale klinkt dit meer als een samenwerkingsnummer van Tanya en Kristin wat nog even flink los gaat na een minuut of 4 en aan labelgenoten pixies doet denken qua gitaargeweld (vamos?). tegen het einde lijkt het nooit meer op te houden (dat klinkt als contradictie inderdaad)
6. Throwing Muses - Hook in Her Head *
punten: 54
nummer 1 van: itchy, wendyvortex
Opvallende hoge notering voor dit nummer, hoger dan single Counting Backwards van hetzelfde album.
In tegenstelling tot de andere 2 nummers van dit album in de finale klinkt dit meer als een samenwerkingsnummer van Tanya en Kristin wat nog even flink los gaat na een minuut of 4 en aan labelgenoten pixies doet denken qua gitaargeweld (vamos?). tegen het einde lijkt het nooit meer op te houden (dat klinkt als contradictie inderdaad)
0
geplaatst: 11 september 2020, 23:40 uur
een laat lijstje kan nog veel verschil maken....
5. Throwing Muses - Vicky's Box *
album: Throwing Muses (1986)
punten: 55
nummer 1 van: Lukas
Het debuutalbum heet Throwing Muses maar is inmiddels bijna bekender onder de reissue-naam In a Doghouse. Naast het 1e album staat ook de EP Chains Changed daar op en op disc 2 de nummers van een demo-cassette genaamd 'Doghouse' die nog voor het debuut uitkwam plus wat extra tracks. Op de cassette stond ook al een versie van Vicky's Box.
Waar albumsluiter Soul Soldier het lastig had in de finale doet dit nummer het juist wel erg goed.
5. Throwing Muses - Vicky's Box *
punten: 55
nummer 1 van: Lukas
Het debuutalbum heet Throwing Muses maar is inmiddels bijna bekender onder de reissue-naam In a Doghouse. Naast het 1e album staat ook de EP Chains Changed daar op en op disc 2 de nummers van een demo-cassette genaamd 'Doghouse' die nog voor het debuut uitkwam plus wat extra tracks. Op de cassette stond ook al een versie van Vicky's Box.
Waar albumsluiter Soul Soldier het lastig had in de finale doet dit nummer het juist wel erg goed.
2
geplaatst: 11 september 2020, 23:48 uur
En meteen het debuutalbum maar afwerken dan.... met een flinke sprong in punten overigens
4. Throwing Muses - Delicate Cutters *
punten: 66
nummer 1 van: dix, Rudi S, Superbitch
Zoals ik al zei; Ik ben zelf niet erg oplettend qua teksten, gelukkig is er dan Superbitch die te hulp schiet.
en dan doet dix ook nog vrolijk mee:
4. Throwing Muses - Delicate Cutters *
punten: 66
nummer 1 van: dix, Rudi S, Superbitch
Zoals ik al zei; Ik ben zelf niet erg oplettend qua teksten, gelukkig is er dan Superbitch die te hulp schiet.
Superbitch schreef:
Dit geeft de ervaring weer van iemand die opgesloten zit in een psychiatrische instelling. Ze doet aan automutilatie, ziet de muren op zich afkomen, komt in een psychose terecht. Dit wordt weergegeven door een uitzinnige zangstijl met onopgesmukte gitaarakkoorden en wat diepe roffels.
Dit geeft de ervaring weer van iemand die opgesloten zit in een psychiatrische instelling. Ze doet aan automutilatie, ziet de muren op zich afkomen, komt in een psychose terecht. Dit wordt weergegeven door een uitzinnige zangstijl met onopgesmukte gitaarakkoorden en wat diepe roffels.
en dan doet dix ook nog vrolijk mee:
dix schreef:
Ik ken weinig nummers waarin psychische nood met zo'n overtuiging gebracht wordt. Hersh speelt het nummer ook zelden live omdat ze het naar eigen zeggen niet altijd kan brengen zoals het gebracht zou moeten worden. Welnu, dan heb ik een keer het 'geluk' gehad dit mee te maken. Verontrustend, beklemmend en bovenal voorzien van een enorme zeggingskracht.
Ik ken weinig nummers waarin psychische nood met zo'n overtuiging gebracht wordt. Hersh speelt het nummer ook zelden live omdat ze het naar eigen zeggen niet altijd kan brengen zoals het gebracht zou moeten worden. Welnu, dan heb ik een keer het 'geluk' gehad dit mee te maken. Verontrustend, beklemmend en bovenal voorzien van een enorme zeggingskracht.
0
geplaatst: 11 september 2020, 23:51 uur
Dan tijd voor de top 3 met nog 2x Muses en 1x Kristin.
Of zo je wil nog 2x zang van Kristin en 1x van Tanya.
Of zo je wil nog 2x zang van Kristin en 1x van Tanya.
1
geplaatst: 11 september 2020, 23:55 uur
En het is meteen de beurt aan Tanya... met weer een flinke sprong qua punten
3. Throwing Muses - Not too Soon
punten: 80
aantal lijstjes: 13
nummer 1 van: andré, herman, Poek, ranja
Dit zou je achteraf eigenlijk wel het eerste Belly nummer kunnen noemen. Natuurlijk, Kristin speelt gewoon mee maar is een echt Tanya nummer en zou niet misstaan hebben op het Belly debuut. Het laat duidelijk horen dat Tanya het meest de poppy kant opgaat qua songs.
3. Throwing Muses - Not too Soon
punten: 80
aantal lijstjes: 13
nummer 1 van: andré, herman, Poek, ranja
Dit zou je achteraf eigenlijk wel het eerste Belly nummer kunnen noemen. Natuurlijk, Kristin speelt gewoon mee maar is een echt Tanya nummer en zou niet misstaan hebben op het Belly debuut. Het laat duidelijk horen dat Tanya het meest de poppy kant opgaat qua songs.
0
geplaatst: 12 september 2020, 00:03 uur
Oeh 12 uur al... spookuur.
2. Kristin Hersh - Your Ghost
album: Hips and Makers (1994)
hitnotering: Nederland 25; UK 45
punten: 87
aantal lijstjes: 12
nummer 1 van: johan de witt, motel matches, Simon77
De eerste solosingle van Kristin, met een beetje hulp van Michael Stipe. Het werd voor velen de eerste kennismaking met Kristin en misschien hierdoor alsnog met de Throwing Muses, het werd namelijk een hit in de Nederlandse top 40, een van de heel weinige van 4AD. Het album deed het ook prima met een plaats 14 in de nederlandse albumlijst.
2. Kristin Hersh - Your Ghost
album: Hips and Makers (1994)
hitnotering: Nederland 25; UK 45
punten: 87
aantal lijstjes: 12
nummer 1 van: johan de witt, motel matches, Simon77
De eerste solosingle van Kristin, met een beetje hulp van Michael Stipe. Het werd voor velen de eerste kennismaking met Kristin en misschien hierdoor alsnog met de Throwing Muses, het werd namelijk een hit in de Nederlandse top 40, een van de heel weinige van 4AD. Het album deed het ook prima met een plaats 14 in de nederlandse albumlijst.
1
geplaatst: 12 september 2020, 00:06 uur
En als nummer 2 bekend is dan is nummer 1 dat ook... door het lijstje van lukas is het verschil iets groter geworden dan eerder. Het bleef in elk geval spannend tot het eind
1. Throwing Muses - Bright Yellow Gun
album: University (1995)
hitnotering: UK 51; US modern rock 20
punten: 93
aantal lijstjes: 14
nummer 1 van: Choconas, EttaJamesBrown
Na Red Heaven en het solo avontuur was het even afwachten wat Kristin nog met de Throwing Muses ging doen. Nou, deze single laat dat meteen horen. Rocken als nooit te voren. Dat houden ze op het album behoorlijk vol zoals ook al blijkt uit het andere nummer van dat album dat de lijst haalde. Dit nummer was in de mid 90s toch wel een dansvloerknaller en nu onze misschien toch verrassende nummer 1
1. Throwing Muses - Bright Yellow Gun
album: University (1995)
hitnotering: UK 51; US modern rock 20
punten: 93
aantal lijstjes: 14
nummer 1 van: Choconas, EttaJamesBrown
Na Red Heaven en het solo avontuur was het even afwachten wat Kristin nog met de Throwing Muses ging doen. Nou, deze single laat dat meteen horen. Rocken als nooit te voren. Dat houden ze op het album behoorlijk vol zoals ook al blijkt uit het andere nummer van dat album dat de lijst haalde. Dit nummer was in de mid 90s toch wel een dansvloerknaller en nu onze misschien toch verrassende nummer 1
4
geplaatst: 12 september 2020, 00:09 uur
De uitslag in 1 oogopslag:
01 Throwing Muses - Bright Yellow Gun 93 (14) 2x1
02 Kristin Hersh - Your Ghost 87 (12) 3x1
03 Throwing Muses - Not too Soon 80 (13) 4x1
04 Throwing Muses - Delicate Cutters * 66 (9) 3x1
05 Throwing Muses - Vicky's Box * 55 (9) 1x1
06 Throwing Muses - Hook in Her Head * 54 (11) 2x1
07 Throwing Muses - Counting Backwards 53 (9)
08 Belly - Feed the Tree 51 (9)
09 Belly - Super-connected 46 (8)
10 Throwing Muses - Dizzy 45 (8)
11 Throwing Muses - Pearl * 43 (11)
12 Belly - Dusted * 43 (8)
13 Throwing Muses - Firepile 37 (7)
14 Belly - Low Red Moon * 23 (5) 1x1
15 Throwing Muses - Shimmer * 23 (5)
16 Throwing Muses - Ruthie's Knocking 21 (6)
17 Kristin Hersh - Echo 19 (7)
18 Throwing Muses - Soul Soldier 19 (3)
19 Throwing Muses - Saving Grace 14 (4)
20 Throwing Muses - Pandora's Box 8 (2)
en hiermee zit de lijst er op, nogmaals bedankt voor het meenomineren/elimineren/stemmen deze week.
ik draag het stokje over aan motel matches die weer heel andere muziek heeft klaar staan
01 Throwing Muses - Bright Yellow Gun 93 (14) 2x1
02 Kristin Hersh - Your Ghost 87 (12) 3x1
03 Throwing Muses - Not too Soon 80 (13) 4x1
04 Throwing Muses - Delicate Cutters * 66 (9) 3x1
05 Throwing Muses - Vicky's Box * 55 (9) 1x1
06 Throwing Muses - Hook in Her Head * 54 (11) 2x1
07 Throwing Muses - Counting Backwards 53 (9)
08 Belly - Feed the Tree 51 (9)
09 Belly - Super-connected 46 (8)
10 Throwing Muses - Dizzy 45 (8)
11 Throwing Muses - Pearl * 43 (11)
12 Belly - Dusted * 43 (8)
13 Throwing Muses - Firepile 37 (7)
14 Belly - Low Red Moon * 23 (5) 1x1
15 Throwing Muses - Shimmer * 23 (5)
16 Throwing Muses - Ruthie's Knocking 21 (6)
17 Kristin Hersh - Echo 19 (7)
18 Throwing Muses - Soul Soldier 19 (3)
19 Throwing Muses - Saving Grace 14 (4)
20 Throwing Muses - Pandora's Box 8 (2)
en hiermee zit de lijst er op, nogmaals bedankt voor het meenomineren/elimineren/stemmen deze week.
ik draag het stokje over aan motel matches die weer heel andere muziek heeft klaar staan
1
geplaatst: 12 september 2020, 00:10 uur
We made it
Toffe presentatie en dat het een mooie lijst zou worden wisten we natuurlijk al op voorhand.
Hier nog wat leesvoer over Kristin Hersh en haar band.
Toffe presentatie en dat het een mooie lijst zou worden wisten we natuurlijk al op voorhand. Hier nog wat leesvoer over Kristin Hersh en haar band.
1
geplaatst: 12 september 2020, 00:58 uur
Thanks ranja. Was een toffe week, heb heel wat Throwing Muses de revue laten passeren. Tanya is ook een topvrouw, maar ben vooral Kristin toch wel een stuk meer gaan waarderen.
0
geplaatst: 12 september 2020, 01:00 uur
herman schreef:
Thanks ranja. Was een toffe week, heb heel wat Throwing Muses de revue laten passeren. Tanya is ook een topvrouw, maar ben vooral Kristin toch wel een stuk meer gaan waarderen.
Ik heb vandaag nog weer een disc van de Swan Song series-compilatie gedraaid van Tanya - heerlijk als geheel maar niet echt er uit springende songs. Dat had ik bij meer van haar albums wel. Toch blijf ikzelf Tanya fan
Kristin ook wel maar toch iets minder. Toch de popkant van Tanya die me meer aanspreekt denk ik.
0
geplaatst: 12 september 2020, 01:10 uur
Ik heb me deze week niet echt in haar solowerk verdiept, alleen de nummers geluisterd die hier genoemd werden. En die bevielen wel. Blijft nog een hoop moois te ontdekken over, want van Kristin heb ik ook alleen Hips and Makers en de Beestung EP (die ik beide maar weer eens moet herbeluisteren - te lang geleden).
0
geplaatst: 12 september 2020, 01:24 uur
Beestung EP moest ik opzoeken - maar je bedoelt blijkbaar een uitgebreide versie van de Strings EP
1
geplaatst: 12 september 2020, 01:27 uur
Klopt ja, was de naam even kwijt. Ooit voor een gulden gekocht bij de Action in Opdam (of all places).
1
geplaatst: 12 september 2020, 06:51 uur
Een leuk weekje, Ranja. Ik houd wel van puntige damesrock.
1
geplaatst: 12 september 2020, 07:11 uur
Dat was een boeiend weekje, ranja. Ik heb Throwing Muses ook via Kristin Hersh leren kennen, maar nu zijn die andere vertakkingen ook duidelijker geworden.
1
geplaatst: 12 september 2020, 07:37 uur
Fijne muziek, leuk om er meer van te horen. Bedankt ranja!
1
geplaatst: 12 september 2020, 08:58 uur
Helaas het einde vd presentatie gemist

Maar een fraaie editie en wat een geweldige muziek hebben de dames toch gemaakt.
Bedankt voor het afstoffen ranja en ik ga nog even doorluisteren.

Maar een fraaie editie en wat een geweldige muziek hebben de dames toch gemaakt.
Bedankt voor het afstoffen ranja en ik ga nog even doorluisteren.
1
geplaatst: 12 september 2020, 10:28 uur
Dank ranja! Wel jammer dat de nummer 3 toch nog iets te vroeg kwam 
Voor de mensen die nog wat dieper in de 4AD-catelogus willen duiken: Musicmeters Tip Van De Week: His Name is Alive - Home Is in Your Head (1991)

Voor de mensen die nog wat dieper in de 4AD-catelogus willen duiken: Musicmeters Tip Van De Week: His Name is Alive - Home Is in Your Head (1991)
2
geplaatst: 12 september 2020, 11:04 uur
Bedank ranja voor een fijne editie. De link met de komende week is Michael Stipe. Hij zong mee met Kristin en vormde (samen met de rest van de band) een gelegenheidsband met Warren Zeven onder de naam Hindu Love Gods.
Lang geleden toen mijn muzikale opvoeding voornamelijk bestond uit het wekelijks lenen van CD’s bij de plaatselijk bieb, kwam ik Warren Zevon voor het eerst tegen. De bieb had namelijk behoorlijk wat CD’s van de man, maar die werden nooit uitgeleend. De albumhoezen zagen er niet echt uitnodigend uit, dus ik liet ze ook liggen. Lange tijd stond Warren Zevon voor mij dus synoniem voor een artiest waar niemand van hield, zonder dat ik ook maar enig idee had wat voor muziek de beste man maakte. Ongeveer 10 jaar later zat er een CD bij een muziektijdschrift die was samengesteld door REM. Daarop stond een nummer van Warren Zevon (Porcelain Monkey) en dat was best wel goed. Toen heb ik me toch maar gewaagd aan een verzamelaar en bleek ik Warren Zevon al die jaren onrecht te hebben aangedaan (al die CD’s van hem die ik in uitverkoopbakken had laten liggen…. ). Zo kwam het uiteindelijk toch nog goed tussen mij en Warren.
In 2002 bleek Warren Zevon terminaal te zijn en ironisch genoeg was zijn laatste jaar het meest succesvol. David Letterman wijdde een hele uitzending aan hem en o.a Bruce Springsteen en Tom Petty deden mee op zijn laatste album (dat bijna de top 10 haalde in Amerika). Twee maanden na het verschijnen van dat album overleed hij. Het enige voordeel van zijn te vroege dood was dat hij niet meer hoefde mee te maken hoe Kid Rock zijn enige echte hit “Werewolves of London” misbruikte.
De startlijst is als volgt:
Wanted Dead Or Alive
Frank and Jesse James
Desperados Under the Eaves
Mohammed’s Radio
Roland the Headless Thompson Gunner
Werewolves of London
Jeannie Needs a Shooter
The Hula Hula Boys
The Envoy
Sentimental Hygiene
Boom Boom Mancini
Reconsider Me
Splendid Isolation
Mr. Bad Example
Mutineer
Life'll Kill Ya
My Ride’s Here
Keep Me in Your Heart
Disorder in the House
Poor, Poor Pitiful Me
Het recept is bekend; laat voor maandagavond 20:00 weten welke 10 nummers niet mogen ontbreken in de startlijst.
Lang geleden toen mijn muzikale opvoeding voornamelijk bestond uit het wekelijks lenen van CD’s bij de plaatselijk bieb, kwam ik Warren Zevon voor het eerst tegen. De bieb had namelijk behoorlijk wat CD’s van de man, maar die werden nooit uitgeleend. De albumhoezen zagen er niet echt uitnodigend uit, dus ik liet ze ook liggen. Lange tijd stond Warren Zevon voor mij dus synoniem voor een artiest waar niemand van hield, zonder dat ik ook maar enig idee had wat voor muziek de beste man maakte. Ongeveer 10 jaar later zat er een CD bij een muziektijdschrift die was samengesteld door REM. Daarop stond een nummer van Warren Zevon (Porcelain Monkey) en dat was best wel goed. Toen heb ik me toch maar gewaagd aan een verzamelaar en bleek ik Warren Zevon al die jaren onrecht te hebben aangedaan (al die CD’s van hem die ik in uitverkoopbakken had laten liggen…. ). Zo kwam het uiteindelijk toch nog goed tussen mij en Warren.
In 2002 bleek Warren Zevon terminaal te zijn en ironisch genoeg was zijn laatste jaar het meest succesvol. David Letterman wijdde een hele uitzending aan hem en o.a Bruce Springsteen en Tom Petty deden mee op zijn laatste album (dat bijna de top 10 haalde in Amerika). Twee maanden na het verschijnen van dat album overleed hij. Het enige voordeel van zijn te vroege dood was dat hij niet meer hoefde mee te maken hoe Kid Rock zijn enige echte hit “Werewolves of London” misbruikte.
De startlijst is als volgt:
Wanted Dead Or Alive
Frank and Jesse James
Desperados Under the Eaves
Mohammed’s Radio
Roland the Headless Thompson Gunner
Werewolves of London
Jeannie Needs a Shooter
The Hula Hula Boys
The Envoy
Sentimental Hygiene
Boom Boom Mancini
Reconsider Me
Splendid Isolation
Mr. Bad Example
Mutineer
Life'll Kill Ya
My Ride’s Here
Keep Me in Your Heart
Disorder in the House
Poor, Poor Pitiful Me
Het recept is bekend; laat voor maandagavond 20:00 weten welke 10 nummers niet mogen ontbreken in de startlijst.
1
geplaatst: 12 september 2020, 11:29 uur
motel matches schreef:
De link met de komende week is Michael Stipe. Hij zong mee met Kristin en vormde (samen met de rest van de band) een gelegenheidsband met Warren Zevon onder de naam Hindu Love Gods.
De link met de komende week is Michael Stipe. Hij zong mee met Kristin en vormde (samen met de rest van de band) een gelegenheidsband met Warren Zevon onder de naam Hindu Love Gods.
Sentimental Hygiene is eigenlijk een REM plaat maar dan met een andere frontman en songwriter. Voor sommigen is dat een aanbeveling. Erg goeie plaat.
1
geplaatst: 12 september 2020, 14:02 uur
Finale niet gevolgd. Maar goed ook, want anders had ik me nog opgewonden 
Alle individuele nummers 1 in de top 6, behalve die van het buitenbeentje...
Ik denk ook dat de meeste deelnemers in de eerste plaats Muses fans zijn, terwijl de volgorde voor mij (gemiddeld) Kristin > Tanya > Belly > TM is.
En van die laatste vind ik dan Limbo met afstand het beste album en natuurlijk heeft dat hier op de site de laagste waardering. Dus dat is dan wel weer logisch
Misschien toch eens een solo Hersh organiseren. Haar discografie is groot genoeg, maar of dat ook voor het aantal deelnemers zou gelden
Edit: Het blijft evengoed een geweldige eindlijst, hoor. Bedankt voor de organisatie, ranja

Alle individuele nummers 1 in de top 6, behalve die van het buitenbeentje...
Ik denk ook dat de meeste deelnemers in de eerste plaats Muses fans zijn, terwijl de volgorde voor mij (gemiddeld) Kristin > Tanya > Belly > TM is.
En van die laatste vind ik dan Limbo met afstand het beste album en natuurlijk heeft dat hier op de site de laagste waardering. Dus dat is dan wel weer logisch

Misschien toch eens een solo Hersh organiseren. Haar discografie is groot genoeg, maar of dat ook voor het aantal deelnemers zou gelden

Edit: Het blijft evengoed een geweldige eindlijst, hoor. Bedankt voor de organisatie, ranja
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.