MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
1. Frankie Goes to Hollywood - Two Tribes (Annihilation Mix)
125 punten

Ja ZTT wint deze editie. Veel toekomst was er natuurlijk in met name de eerste helft van de jaren 80. Doemdenken, de Russen komen, de derde wereldoorlog, neutronenbommen, atoombommen enz.

Er waren meer 12" mixes van Two Tribes dit wel de mooiste. werd ook regelmatig gedraaid bij Veronica deze Annihilation mix. In totaal waren er 6 versies in omloop "Annihilation", "Carnage", "Hibakusha", "Cowboys and Indians", "We Don't Want to Die" en "For The Victims Of Ravishment".

Two Tribes is als single een stuk minder dan voorganger Relax. Ik vermoed dat de videoclip wel een erg grote rol heeft gespeeld in het succes. Maar deze Annihilation mix is wat mij betreft het hoogtepunt uit de Frankie Goes to Hollywood-catalogus.

Moeilijke vraag. Tegen welke Sovjet-leider vocht Ronald Reagan in de clip van Two Tribes? Chernenko

Ik draag het stokje nu over aan arcade monkeys voor Dinosaur Jr.

Bedankt allemaal voor het meedoen!

Gelukkig toch een mooie winnaar. Wendy, bedankt voor deze fijne editie.

Maarreh Two Tribes een stuk minder als single dan Relax? Mwoah..voor mij niet.

Jammer van de winnaar, die had bij mij echt geen kans gemaakt hoor, , maar het was even heel tof om weer een aantal 12" op de draaitafel te hebben gehad afgelopen dagen. Dank Wendy voor deze mooie, afwijkende 'greatest hits' invalshoek.

Kijk eens aan, Frankie verslaat the New Order. Put your grandmother outside!

Was ook mijn nummer 1. Bedankt voor het goede idee en de mooie presentatie wendyvortex!

Zeer terechte winnaar. Echt een 12 inch met meerwaarde. Bedankt wendyvortex

Marco dB schreef:
Echt een 12 inch met meerwaarde.

Zeker, de Annihilator mix is de allerbeste versie van 2 Tribes.

https://i.pinimg.com/originals/d9/2e/cb/d92ecba8303ba5035b61a60f32ffca7e.jpg

Greatest Hits of Dinosaur Jr.

Dinosaur Jr. staat al decennia garant voor uitstekende lo-fi noiserock. J Mascis, Lou Barlow en Murph vermengden de hardcore punk traditie met gitaargoderij à la Neil Young, wat een oeuvre om duimen en vingers van af te likken opleverde. Zowel Mascis als Barlow zouden nog een bloeiende carrière kennen met allerlei andere projecten. Maar hier concentreren we ons echter enkel op Dinosaur Jr. Tijd voor een weekje met het betere gitaargeweld!

De startlijst

Almost Ready
Alone
Don't Pretend You Didn't Know
Feel the Pain
Forget the Swan
Freak Scene
Get Me
I Don't Wanna Go There
Little Fury Things
Out There
Pick Me Up
Pieces
Plans
Sludgefeast
Start Choppin
The Lung
The Wagon
Thumb
Tiny
Yeah We Know

Kan een moderator (jordidj1, cosmic kid) de topictitel aanpassen naar Dinosaur Jr.? Thanks!

Ronde 1: nominatie

De startlijst hierboven is gebaseerd op de voorkeurstemmen op musicmeter, wat hevig in het voordeel van de nummers geschreven door Mascis speelt. Wil je daar wat aan veranderen, of zie je nog andere hiaten? Nomineer dan nog tien Dinosaur Jr. tracks die niet in de startlijst staan.

Deadline maandag 2 november, 23:59

Deze potentieel geïnteresseerden zijn alvast van harte uitgenodigd, maar iedereen mag uiteraard meedoen!

itchy ArthurDZ wendyvortex andré Poek aerobag likeahurricane zaaf sokra ranja Marco dB pygmydanny herman DjFrankie motel matches dumb_helicopter

zaaf
Repulsion!

I Walk For Miles
Not The Same
On The Way
See It On Your Side
Sideways
Tarpit
The Post
Watch The Corners
Water

How'd You Pin That One on Me
No Bones
Not the Same
Poledo
Puke + Cry
Repulsion
Tarpit
The Leper
They Always Come
Whatever's Cool with Me

Ik probeer aan te haken in ronde 2!

Fijn, die Two Tribes! Ik heb nog een speciale maxi-cassettebandje. Two Tribes, Keep the Peace. Daarop een versie van 15 minuten waarin de verschillende 12 inches verweven zijn.

Eigenlijk ken ik alleen Where You Been goed. Vandaag lukt dieper inluisteren niet. Ik start daarom met:

1. Out There
2. What Else Is New
3. On the Way
4. Not the Same
5. Get Me
6. Drawerings
7. Hide
8. Goin Home
9. I Ain't Sayin
10. I Walked for Miles

Ook het werk van Mascis met Buffalo Tom is prima. Had graag Impossible genomineerd.

Not The Same
Repulsion
Kracked
In a Jar
Tarpit
Crumble
Pond Song
Goin Home
Quicksand
I don't think so

Crumble
Goin Home
Kracked
Let It Ride
Raisans
Repulsion
Said the People
Watch the Corners
We're Not Alone
Whatever's Cool With Me

Poek schreef:
92. Dinosaur Jr. – Lotta Love (1989)

Vijfde verschijnen in dit draadje voor Dinosaur jr.
Noise pop #4

We hebben vast allemaal wel eens meegemaakt dat je een nummer goed vindt en er later achterkomt dat het een cover is. Maakt dat uit voor de waardering van het nummer? En maakt het nog uit hoe onderscheidend de cover is? Er zijn covers die zich nauwelijks onderscheiden van het origineel, zoals The Twist van Chubby Checker (hoewel die zich in verkoopcijfers wel erg onderscheidde). Er zijn ook genoeg voorbeelden van covers waarbij het origineel een heel ander genre is dan de uitvoerende. Een metalband die Henk en Henk covert of Frans Bauer die Rammstein nadoet, zulke covers zijn niet per se goed maar meestal op zijn minst wel vermakelijk. Valt de versie van Lotta Love door Dinosaur Jr. ook in de laatste categorie?

Er is een Dinosaur Jr. met en een Dinosaur Jr. zonder Lou Barlow. Nou ben ik niet de juiste persoon om over het verschil te schrijven, want zo goed ken ik de band niet, maar van wat ik ken denk ik die met toch wel een stuk beter te vinden. Ergens in 1989 werd Barlow uit de band gezet, wat goed nieuws was voor Lo-fi-liefhebbers, want zo kon hij al zijn aandacht aan Sebadoh besteden. Sinds 2005 is Barlow overigens weer terug in Dinosaur Jr.

In 1978 verscheen het country-album Comes a Time van Neil Young met daarop Lotta Love. In hetzelfde jaar bracht Nicolette Larson een zoete versie uit die het goed deed in de Amerikaanse hitlijst met nummer 8 als hoogste positie. De versie van Dinosaur Jr. is nogal anders.

Eind jaren ‘80, begin jaren ‘90 had je nogal veel tributealbums waarin (meestal alternatieve) artiesten hun versie lieten horen van nummers van een bekende artiest. Misschien bestaat het verschijnsel nog steeds, maar destijds kocht ik zulke albums graag. Op The Bridge: A Tribute to Neil Young staan covers door o.a. Soul Asylum, Victoria Williams, Nick Cave, Sonic Youth. En de band die niet mocht ontbreken op het tributealbum van de man die naast Ome Neil en Godfather of Grunge ook Dinosaur Sr. als bijnaam heeft, met wat waarschijnlijk de afscheidsopname van Barlow was (zie zijn aantekeningen hierover.)

Jr. staan bekend als goede coveraars (in ieder geval in huize Poek), hun Byrdscover is ook geweldig (een grote favoriet van Gene Clark) en hun versie van Just Like Heaven werd zelfs een hit. En dan dus Lotta Love. Het werd gezongen (als je het zingen kunt noemen) door een vriend van de band, Arthur Horwitz, helaas recent overleden aan Covid-19. Nu hou ik best wel van mooie zang, en dat is dit dus niet, maar als fan van Ome Neil ben ik wel wat gewend op zanggebied. En de zang past eigenlijk best wel bij de gitaren. En dus ben ik het eens met Dinosaur Sr.: deze cover is niet gek, maar geniaal!

(embed)

Moeten het er tien zijn? Want ik wil graag alleen hun covers nomineren:

Feel a Whole Lot Better
Just Like Heaven (*)
Lotta Love

(*) Nummer 2 in de UK indie singles chart en één van hun meest beluisterde nummers volgens Spotify en last.fm, was daar geen plaats voor in de startlijst?

ArthurDZ schreef:
Ik probeer aan te haken in ronde 2!

zaaf
Johnny Marr doet ook een cover

Grab It
I Don't Think So
I'm Insane
Let It Ride
Over Your Shoulder
Pond Song
Take a Run At the Sun
They Always Come
We're Not Alone
What Else Is New

Goin' Home
I Don't Think So
I Live for That Look
Not the Same
Not You Again
Puke + Cry
Repulsion
Take a Run at the Sun
What Else is New
Whatever's Cool with Me

Poek schreef:

Moeten het er tien zijn? Want ik wil graag alleen hun covers nomineren:

Ik weet niet of hier regels over bestaan, maar ik zal je nominaties meenemen. Bij deze is drie stuks vastgelegd als het minimum aantal!

arcade monkeys schreef:
(quote)

Ik weet niet of hier regels over bestaan, maar ik zal je nominaties meenemen. Bij deze is drie stuks vastgelegd als het minimum aantal!

Jij bepaalt deze week de regels. Dat is de regel.

EttaJamesBrown schreef:

Jij bepaalt deze week de regels. Dat is de regel.

Dan bepaal ik bij deze ook de nieuwe regel dat Kracked in ieder nominatielijstje moet staan! Alvast het goede voorbeeld:

Crumble
Goin' Home
I Got Lost
In a Jar
Kracked
Not the Same
Poledo
Repulsion
Watch the Corners
We're Not Alone

Tja, Watch the Corners mag toch wel niet ontbreken.

Deze staat al in de startlijst, dus als je wil mag je hem nog vervangen.

arcade monkeys schreef:
(quote)

Deze staat al in de startlijst, dus als je wil mag je hem nog vervangen.

Just like Heaven, graag

zaaf
Johnny Marr schreef:
Tja, Watch the Corners mag toch wel niet ontbreken.
nog 2...

ben ik de eerste met Don't?

Budge
Don't
How'd You Pin That One On Me
I Don't Think So
Just Like Heaven
Kracked
Lose
Over It
They Always come
Whatever's Cool with Me

Crumble
In a Jar
Kracked
Water
Watch the Corners
We're Not Alone
What Else is New
I Don't Think So
Raisans
I'm Insane

Ik vertrouw op jullie goede smaak om Watch the Corners door te stemmen en haak zelf in ronde 3 aan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:11 uur

geplaatst: vandaag om 06:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.