Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
1
geplaatst: 24 september 2021, 23:55 uur
Het lijstje van herman voeg ik toe als ie verschijnt en dan hebben we er in totaal vijftien. Bovenin kan er nog een verschil worden gemaakt, maar onderin niet meer.
Op plek 21 met 8 punten van twee stemmers:
De eerste van de twee toegiften, op dit moment precies twee weken geleden. Stel je voor een volle zaal die meebrult: " It Was The Biggest Cock You Had Ever Seen, But You Had No Idea Where That Cock Had Been". In Glasgow was dit nummer duidelijk geliefder dan hier.
Op plek 21 met 8 punten van twee stemmers:
De eerste van de twee toegiften, op dit moment precies twee weken geleden. Stel je voor een volle zaal die meebrult: " It Was The Biggest Cock You Had Ever Seen, But You Had No Idea Where That Cock Had Been". In Glasgow was dit nummer duidelijk geliefder dan hier.
0
geplaatst: 24 september 2021, 23:58 uur
1. New Birds
2. The First Big Weekend
3. Here Comes Comus!
4. The Night Before The Funeral *
5. I Would've Liked Me a Lot Last Night
6. Loneliness Shines *
7. Fucking Little Bastards
8. The Turning of Our Bones
9. Screaming in the Trees
10. Fable of the Urban Fox
The Last Orders zijn inmiddels ook op...
2. The First Big Weekend
3. Here Comes Comus!
4. The Night Before The Funeral *
5. I Would've Liked Me a Lot Last Night
6. Loneliness Shines *
7. Fucking Little Bastards
8. The Turning of Our Bones
9. Screaming in the Trees
10. Fable of the Urban Fox
1
geplaatst: 25 september 2021, 00:05 uur
Gretz schreef:
As Days Get Dark is wel dik favoriet, snap wel dat er zoveel mensen lyrisch zijn over deze comeback plaat (denk dat we wel kunnen stellen dat Arab Strap een Slowdiveje doet).
1. Fable of the Urban Fox
2. Here Comes Comus!
As Days Get Dark is wel dik favoriet, snap wel dat er zoveel mensen lyrisch zijn over deze comeback plaat (denk dat we wel kunnen stellen dat Arab Strap een Slowdiveje doet).
1. Fable of the Urban Fox
2. Here Comes Comus!
Jouw nummer 1 en 2 bevallen me beter dan in mijn herinnering, al heb ik ze vorig jaar ook wel vaker gedraaid. Toch vind ik de populariteit van de laatste Arab Strap plaat wel opvallend; ruim 150 stemmen, terwijl de laatste plaat van Malcolm Middleton er maar 7 heeft en van vergelijkbaar niveau is. Qua Arab Strap is het geluid van Philophobia bij mij toch wel favoriet, zeker op New Birds dat me een beetje aan Tindersticks doet denken.
Ben trouwens wel benieuwd waar het nummer met de titel Arab Strap vandaan komt, deed me erg aan labelgenoten Mogwai denken.
1
geplaatst: 25 september 2021, 00:09 uur
herman schreef:
Correct, de lijnen zijn gesloten. Je lijstje had zowaar invloed op het podium

0
geplaatst: 25 september 2021, 00:14 uur
Hoe moet je zo’n strab trouwens omdoen als je met je hond gaat wandelen? Mijn hond vindt het niet fijn.
0
geplaatst: 25 september 2021, 00:20 uur
EttaJamesBrown schreef:
Hoe moet je zo’n strab trouwens omdoen als je met je hond gaat wandelen? Mijn hond vindt het niet fijn.
Je kunt hem bij bepaalde omstandigheden omdoen bij het wandelen, maar laat je hond dan beter thuis

0
geplaatst: 25 september 2021, 00:50 uur
plek 20, 4 stemmers leverden 18 punten op:
Aan Infrared zit een luchtje. In het nummer wordt een relatie bezongen die maar om één enkel thema draait. En dan moet je de boel wel eens in de was doen, Aidan. At Least The Bedroom Stinks
plek 19, 5 stemmers leverden18 punten op:
Met I Would Have Liked Me a Lot Last Night bezingt Aidan zijn kater, en die spint niet. At Least I'm Not Shitting Blood Again. Persoonlijk vind ik dit dus enorm ontroerend.
plek18, 5 stemmers en opgeteld 23 punten:
Het eerste nummer van de comeback-plaat die vannacht goed vertegenwoordigd is. We zijn in Kebabylon en warempel zie ik daar GrafGantz aan een broodje zitten.
plek 17, 5 stemmers en opgeteld nu 29 punten:
Een rustpuntje op As Days Get Dark, Tears On Tour, waar het gitaarwerk wel wat cheesy is. De eerste persoonlijke favoriet en wel van EttaJamesBrown en op een andere manier ook van The Eraser
plek 16, 6 stemmers waarbij motel matches de volle mep gaf, tillen het volgende nummer naar 31 punten:
Speed-Date en snel is ie zeker. Het leuke clipje is voorbij voordat je met je ogen hebt geknipperd. Eerste nummer van imho Arab Strap's meest toegankelijke plaat The Last Romance.
Aan Infrared zit een luchtje. In het nummer wordt een relatie bezongen die maar om één enkel thema draait. En dan moet je de boel wel eens in de was doen, Aidan. At Least The Bedroom Stinks
plek 19, 5 stemmers leverden18 punten op:
Met I Would Have Liked Me a Lot Last Night bezingt Aidan zijn kater, en die spint niet. At Least I'm Not Shitting Blood Again. Persoonlijk vind ik dit dus enorm ontroerend.
plek18, 5 stemmers en opgeteld 23 punten:
Het eerste nummer van de comeback-plaat die vannacht goed vertegenwoordigd is. We zijn in Kebabylon en warempel zie ik daar GrafGantz aan een broodje zitten.
plek 17, 5 stemmers en opgeteld nu 29 punten:
Een rustpuntje op As Days Get Dark, Tears On Tour, waar het gitaarwerk wel wat cheesy is. De eerste persoonlijke favoriet en wel van EttaJamesBrown en op een andere manier ook van The Eraser
plek 16, 6 stemmers waarbij motel matches de volle mep gaf, tillen het volgende nummer naar 31 punten:
Speed-Date en snel is ie zeker. Het leuke clipje is voorbij voordat je met je ogen hebt geknipperd. Eerste nummer van imho Arab Strap's meest toegankelijke plaat The Last Romance.
0
geplaatst: 25 september 2021, 01:16 uur
15e positie dankzij 6 stemmers, 33 punten:
Arab Strap kan enorm noisy zijn en op Fucking Little Bastards horen we dat voor het eerst goed terug. Bepaald geen easy listening deze ... Favoriet van The Eraser en WesleyX16.
14e positie, 7 stemmers en eenzelfde puntenaantal:
Here Comes Comus! heeft het beste clipje maar daarmee nog niet de hoogste score. De laatste Arab Strap laat een behoorlijk zelfbewustzijn doorklinken, en dit nummer is daar wat mij betreft exemplarisch voor.
13e positie, slechts vijf stemmers maar wel 34 punten:
Met dank aan Kansas voor het intro legt Aidan in Not Quite A Yes fijntjes uit waarom een relatie er niet in zit... You're Cute And You're Innocent And You're Nice And That, But You Barely Even Drink.
12e positie, 8 stemmers en eveneens 34 punten:
Cherubs is het enige nummer van Elephant Shoe, de eerste en laatste plaat van Arab Strap bij een grote platenmaatschappij. Toch is die plaat bepaald geen knieval en dat hoor je direct in deze weerbarstige opener terug.
11e positie, 7 stemmers en een favoriet van Bonk:
Loneliness Shines, de eerste lijstjes brachten een stortvloed van nominaties van Malcolm Middleton waarvan er meer de finale hadden mogen halen. Het blijft bij deze ene en dat is wat mij betreft z'n beste.
Arab Strap kan enorm noisy zijn en op Fucking Little Bastards horen we dat voor het eerst goed terug. Bepaald geen easy listening deze ... Favoriet van The Eraser en WesleyX16.
14e positie, 7 stemmers en eenzelfde puntenaantal:
Here Comes Comus! heeft het beste clipje maar daarmee nog niet de hoogste score. De laatste Arab Strap laat een behoorlijk zelfbewustzijn doorklinken, en dit nummer is daar wat mij betreft exemplarisch voor.
13e positie, slechts vijf stemmers maar wel 34 punten:
Met dank aan Kansas voor het intro legt Aidan in Not Quite A Yes fijntjes uit waarom een relatie er niet in zit... You're Cute And You're Innocent And You're Nice And That, But You Barely Even Drink.
12e positie, 8 stemmers en eveneens 34 punten:
Cherubs is het enige nummer van Elephant Shoe, de eerste en laatste plaat van Arab Strap bij een grote platenmaatschappij. Toch is die plaat bepaald geen knieval en dat hoor je direct in deze weerbarstige opener terug.
11e positie, 7 stemmers en een favoriet van Bonk:
Loneliness Shines, de eerste lijstjes brachten een stortvloed van nominaties van Malcolm Middleton waarvan er meer de finale hadden mogen halen. Het blijft bij deze ene en dat is wat mij betreft z'n beste.
0
geplaatst: 25 september 2021, 01:17 uur
We gaan door naar de top 10, maar wellicht ligt iedereen al lang en breed onder de tafel 

1
geplaatst: 25 september 2021, 01:35 uur
Op 10 en dat doet mij deugd. 7 stemmers, 38 punten. Op Last Orders hoor je terug dat Arab Strap en Mogwai tijdsgenoten en streekgenoten zijn. Prachtig hoe de gitaarminiatuurtjes van Malcolm hier rugdekking krijgen in de vorm van een aanzwellende geluidsstorm van feedback. I've Had Too Much And You've Had Enough
9, ArthurDZ's favoriet. Sowieso 8 keer genoemd, 42 punten. Live de absolute uitsmijter, er zijn best veel Schotten die dit woord voor woord kunnen meelallen.
8, het aanstekelijke The Shy Retirer, met 9 stemmen en een totaal van 45 punten. I lost my social skills a while ago but now I feel them coming back... Yeah Right.
7 en wat mij betreft niet direct het mooiste maar toch wel het lekkerste want meest groovende nummer van Arab Strap. In 10 lijstjes terug te vinden, 46 punten.
Slapen jullie maar door, hier gaat het dak er af

op 6, er waren 9 stemmers voor de Fox, 50 punten. Die viooltjes! Dat is toch onbetaalbaar. Gretz begrijpt dat.
1
geplaatst: 25 september 2021, 01:47 uur
Even schakelen nu
Op 5, met slechts zeven stemmers aan de 53 punten gekomen. Wie The Night Before The Funeral in zijn lijst had, die had 'm ook meteen heel hoog staan. Er was één user die het nummer bovenaan zette en ik ben benieuwd welke versie wendyvortex prefereert:
4, de meeste stemmen gingen naar The Turning Of Our Bones, het wederopstandingsnummer van Arab Strap dat evengoed over sex gaat. Het waren echter niet de hoogste stemmen. Twaalf keer genoemd maar alleen door Johnny Marr bovenaan gezet. Dankzij het lijstje van herman viel ie door een punt tekort nog van het podium. Toch de beste comeback sinds ... Portishead?
Op 5, met slechts zeven stemmers aan de 53 punten gekomen. Wie The Night Before The Funeral in zijn lijst had, die had 'm ook meteen heel hoog staan. Er was één user die het nummer bovenaan zette en ik ben benieuwd welke versie wendyvortex prefereert:
4, de meeste stemmen gingen naar The Turning Of Our Bones, het wederopstandingsnummer van Arab Strap dat evengoed over sex gaat. Het waren echter niet de hoogste stemmen. Twaalf keer genoemd maar alleen door Johnny Marr bovenaan gezet. Dankzij het lijstje van herman viel ie door een punt tekort nog van het podium. Toch de beste comeback sinds ... Portishead?
0
geplaatst: 25 september 2021, 01:57 uur
op 3, verrassend. Met slechts acht stemers toch 57 punten. herman had 'm bovenaan en die 10 punten tilden het nummer op het ereschavot. Krachtige uitspattingen, Arab Strap komt hier best dichtbij Slint.
dix schreef:
Arab Strap komt hier best dichtbij Slint.
Zéker live:Arab Strap komt hier best dichtbij Slint.
2
geplaatst: 25 september 2021, 02:06 uur
We komen bij de bovenste twee. Mastroianni, Choconas en zaaf moeten wellicht even slikken maar uw gastheer is in zijn nopjes.
Blackness is magie. Blackness is Majestueus. Blackness is allesomvattend en Blackness is allesverziedend. Blackness is lang. Maar geen seconde te lang. Blackness kreeg van jullie veel punten. Maar niet genoeg punten.
Blackness is magie. Blackness is Majestueus. Blackness is allesomvattend en Blackness is allesverziedend. Blackness is lang. Maar geen seconde te lang. Blackness kreeg van jullie veel punten. Maar niet genoeg punten.
3
geplaatst: 25 september 2021, 02:19 uur
11 stemmers en dat zijn er twee meer dan voor Blackness, 73 punten en dat zijn er 4 meer.
Bij het eerste lijstje van itchy dacht ik, 'Toch al twintig punten in de pocket maar daar zal het wel bij blijven'. Dat viel echter reuze mee, Screaming In The Trees bleef punten sprokkelen tot het er genoeg waren. Vergeleken met Blackness is dit maar een klein liedje over een onbeantwoorde liefde. Maar o wat is dat bescheiden gitaarloopje effectief en o wat wordt je daar na ruim vier minuten toch mooi in dat bad van galm, synths en plastic violen getrokken. Zelden was melancholiek zo tastbaar, het publiek in Barrowland werd er stil van.
This Bar's Not Open Late Enough, So Let's Go Home And Make a Mess en dat is wat ik nu ga doen
Bij het eerste lijstje van itchy dacht ik, 'Toch al twintig punten in de pocket maar daar zal het wel bij blijven'. Dat viel echter reuze mee, Screaming In The Trees bleef punten sprokkelen tot het er genoeg waren. Vergeleken met Blackness is dit maar een klein liedje over een onbeantwoorde liefde. Maar o wat is dat bescheiden gitaarloopje effectief en o wat wordt je daar na ruim vier minuten toch mooi in dat bad van galm, synths en plastic violen getrokken. Zelden was melancholiek zo tastbaar, het publiek in Barrowland werd er stil van.
This Bar's Not Open Late Enough, So Let's Go Home And Make a Mess en dat is wat ik nu ga doen

0
geplaatst: 25 september 2021, 07:21 uur
Zo dix, je hebt er echt nachtwerk van gemaakt, maar dat past wel bij de muziek vind ik. Toch is het ook 's ochtends niet verkeerd om de uitslag terug te lezen. Dank voor de organisatie, fijne presentatie en de aandacht voor Arab Strap. Puik werk!
0
geplaatst: 25 september 2021, 08:01 uur
Ja goed gedaan dix, bedankt voor de nadere kennismaking met deze bijzondere band!
0
geplaatst: 25 september 2021, 08:41 uur
0
geplaatst: 25 september 2021, 08:46 uur
Een kwalitief zeer goede finale, afgaande dat het op 88 na beste nummer aller tijden niet goed genoeg was voor de finale.
0
geplaatst: 25 september 2021, 09:40 uur
Poek schreef:
Een kwalitief zeer goede finale, afgaande dat het op 88 na beste nummer aller tijden niet goed genoeg was voor de finale.
Daar moet eigenlijk een spoiler bij... welk nummer?
2
geplaatst: 25 september 2021, 09:48 uur
Jij bent aan de beurt trouwens, ranja 
Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: (links graag mee kopiëren)
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de dubbele in 2021 en de GH-finale).
24 september - ranja (The Cardigans)
1 oktober - remcodulac (Kristin Hersh solo)
8 oktober - laxus11 (50's Rock 'n Roll)
15 oktober - Gebruiker43757 (Genesis voor 1978)
22 oktober - chevy93 (Coldplay)
29 oktober - dumb_helicopter (Skatepunk/Poppunk)
5 november - Choconas (Angel Olsen)
12 november - Gebruiker43757 (Genesis na 1977)
19 november - laxus11 (Prince)
26 november - herman (Noord-Afrika)
3 december - motel matches (Jayhawks)
10 december - wendyvortex (Golden Years of Dutch Pop Music)
17 december - Gretz (Jessie Ware)
24 december - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2021)
31 december - EttaJamesBrown (Janis Joplin meets Mamas & Papas)
7 januari 2022 - aerobag (In 2021 overleden (lead-)zangers))
14 januari 2022 - arcade monkeys (LCD Soundsystem)
21 januari 2022 - Casartelli (Magazine)
28 januari 2022 - luigifort (NNB)
4 februari 2022 - TornadoEF5 (Sweet Trip)
11 februari 2022 - JoaMuse (Wolf Alice)
18 februari 2022 - Brunniepoo (Gillian Welch en Dave Rawlings)
25 februari 2022 - Hedser (Fleetwood Mac)
4 maart 2022 - Shaky (Raymond van het Groenewoud)
11 maart 2022 - Kees-Jan (Johnny Cash)
18 maart 2022 - 123poetertjes (FKA twigs)
25 maart 2022 - dynamo d (New Model Army)
1 april 2022 - Johnny Marr (Tortoise)
8 april 2022 - Arno (King Crimson)
15 april 2022 - ranja (nnb)
22 april 2022 - Superbitch (Ray Charles)
29 april 2022 - Bonk *Steven Wilson)
6 mei 2022 - Teunnis (Border Community)
13 mei 2022 - Poek (onder 2 minuten)
20 mei 2022 - ArthurDZ (Fugazi)
27 mei 2022 - Plastic Bitch House (Robyn)
03 juni 2022 - El Ninjo (Best of Vara's Verrukkelijke 15: 1983 - 1989)
10 juni 2022 - AstroStart (John Grant)
17 juni 2022 - jordidj1 (Death)
24 juni 2022 - catdog (Ariana Grande)
1 Juli 2022 - DjFrankie (nederlandse meidengroepen uit de jaren 70 en 80)
30 december 2022 - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2022) [/quote]

Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: (links graag mee kopiëren)
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de dubbele in 2021 en de GH-finale).
24 september - ranja (The Cardigans)
1 oktober - remcodulac (Kristin Hersh solo)
8 oktober - laxus11 (50's Rock 'n Roll)
15 oktober - Gebruiker43757 (Genesis voor 1978)
22 oktober - chevy93 (Coldplay)
29 oktober - dumb_helicopter (Skatepunk/Poppunk)
5 november - Choconas (Angel Olsen)
12 november - Gebruiker43757 (Genesis na 1977)
19 november - laxus11 (Prince)
26 november - herman (Noord-Afrika)
3 december - motel matches (Jayhawks)
10 december - wendyvortex (Golden Years of Dutch Pop Music)
17 december - Gretz (Jessie Ware)
24 december - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2021)
31 december - EttaJamesBrown (Janis Joplin meets Mamas & Papas)
7 januari 2022 - aerobag (In 2021 overleden (lead-)zangers))
14 januari 2022 - arcade monkeys (LCD Soundsystem)
21 januari 2022 - Casartelli (Magazine)
28 januari 2022 - luigifort (NNB)
4 februari 2022 - TornadoEF5 (Sweet Trip)
11 februari 2022 - JoaMuse (Wolf Alice)
18 februari 2022 - Brunniepoo (Gillian Welch en Dave Rawlings)
25 februari 2022 - Hedser (Fleetwood Mac)
4 maart 2022 - Shaky (Raymond van het Groenewoud)
11 maart 2022 - Kees-Jan (Johnny Cash)
18 maart 2022 - 123poetertjes (FKA twigs)
25 maart 2022 - dynamo d (New Model Army)
1 april 2022 - Johnny Marr (Tortoise)
8 april 2022 - Arno (King Crimson)
15 april 2022 - ranja (nnb)
22 april 2022 - Superbitch (Ray Charles)
29 april 2022 - Bonk *Steven Wilson)
6 mei 2022 - Teunnis (Border Community)
13 mei 2022 - Poek (onder 2 minuten)
20 mei 2022 - ArthurDZ (Fugazi)
27 mei 2022 - Plastic Bitch House (Robyn)
03 juni 2022 - El Ninjo (Best of Vara's Verrukkelijke 15: 1983 - 1989)
10 juni 2022 - AstroStart (John Grant)
17 juni 2022 - jordidj1 (Death)
24 juni 2022 - catdog (Ariana Grande)
1 Juli 2022 - DjFrankie (nederlandse meidengroepen uit de jaren 70 en 80)
30 december 2022 - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2022) [/quote]
0
geplaatst: 25 september 2021, 09:51 uur
Ik weet het, kom zo met de opening
dank je dix voor vorige week en het op tijd klaar zijn 
Als ik het zo lees van vorige week gaan we van het ene uiterste naar het andere, van zwart en depri naar licht en vrolijk.
dank je dix voor vorige week en het op tijd klaar zijn 
Als ik het zo lees van vorige week gaan we van het ene uiterste naar het andere, van zwart en depri naar licht en vrolijk.
0
geplaatst: 25 september 2021, 09:56 uur
Schaamtleoze, kopie,
kan één van de usual suspects cosmic kid, brajoapau, Casartelli of Soledad de titeltopic vast aanpassen?
Nieuwe onderwerp dus The Cardigans
kan één van de usual suspects cosmic kid, brajoapau, Casartelli of Soledad de titeltopic vast aanpassen?
Nieuwe onderwerp dus The Cardigans
1
geplaatst: 25 september 2021, 10:22 uur
Ik kwam op dit idee eigenlijk door de greatest hits van Stereolab waar ik op een bepaald moment een opmerking maakte die negatief uitgelegd zou kunnen worden maar niet perse zo bedoeld was. Als iets klinkt als Cardigans is dat zeker niet verkeerd. Daarom bedacht ik me de band maar eens in het zonnetje te zetten.
https://thenewvinylvillain.files.wordpress.com/2019/01/thecardigans.jpg
The Cardigans, dat is toch die band van dat filmhitje en oja er was iets met een clip met censuur... zeker, maar ze hebben veel meer gemaakt. 6 albums tussen 1994 en 2005, daarbij een rarities compilatie nog niet eens meegeteld.
Ik ben de laatste tijd redelijk actief op twitter met muziek gerelateerde challenges en lijstjes, in een challenge over de 90s was de dagopdracht 'post een nummer van een band die niet brits is maar je wel bij britpop vindt horen'. 90% van de deelnemers postte een band uit Zweden, hiervan de helft ongeveer Wannadies en de andere helft The Cardigans.
De band komt uit Malmö en heeft in hun carriere eigenlijk geen bandwisselingen ondergaan, de 5 op debuut Emmerdale zijn dezelfde als op (voorlopig?) laatste Super Extra Gravity. Zangeres Nina Persson kent bijna iedereen wel, de rest van de band bestaat uit Peter Svensson (gitaar), Magnus Sveningsson (bas), Lars-Olof Johansson (gitaar, keyboards) en Bengt Lagerberg (drums). Muzikaal zitten ze ergens tussen pop, twee en alt rock. Dat varieert ook per album. Hierbij is de keus voor hun covers wel bijzonder te noemen, Black Sabbath en Thin Lizzy zijn dan niet de eerste waar je aan denkt. Die laatste vinden we ook terug in de startlijst.
Tussen het Cardigans werk door bracht Nina nog 2 albums uit met A Camp en na het laatste Cardigans album ook een soloalbum onder eigen naam.
De band speelt sinds 2018 wel weer af en toe live maar nieuwe muziek zal er volgens Nina niet meer komen.
https://thenewvinylvillain.files.wordpress.com/2019/01/thecardigans.jpg
The Cardigans, dat is toch die band van dat filmhitje en oja er was iets met een clip met censuur... zeker, maar ze hebben veel meer gemaakt. 6 albums tussen 1994 en 2005, daarbij een rarities compilatie nog niet eens meegeteld.
Ik ben de laatste tijd redelijk actief op twitter met muziek gerelateerde challenges en lijstjes, in een challenge over de 90s was de dagopdracht 'post een nummer van een band die niet brits is maar je wel bij britpop vindt horen'. 90% van de deelnemers postte een band uit Zweden, hiervan de helft ongeveer Wannadies en de andere helft The Cardigans.
De band komt uit Malmö en heeft in hun carriere eigenlijk geen bandwisselingen ondergaan, de 5 op debuut Emmerdale zijn dezelfde als op (voorlopig?) laatste Super Extra Gravity. Zangeres Nina Persson kent bijna iedereen wel, de rest van de band bestaat uit Peter Svensson (gitaar), Magnus Sveningsson (bas), Lars-Olof Johansson (gitaar, keyboards) en Bengt Lagerberg (drums). Muzikaal zitten ze ergens tussen pop, twee en alt rock. Dat varieert ook per album. Hierbij is de keus voor hun covers wel bijzonder te noemen, Black Sabbath en Thin Lizzy zijn dan niet de eerste waar je aan denkt. Die laatste vinden we ook terug in de startlijst.
Tussen het Cardigans werk door bracht Nina nog 2 albums uit met A Camp en na het laatste Cardigans album ook een soloalbum onder eigen naam.
De band speelt sinds 2018 wel weer af en toe live maar nieuwe muziek zal er volgens Nina niet meer komen.
0
geplaatst: 25 september 2021, 10:26 uur
https://i.ytimg.com/vi/oSLNxkFvD9c/hqdefault.jpg
Zoals gebruikelijk verdeel ik de startlijst zo eerlijk mogelijk over de albums, waarbij het bijzondere wel is dat de eerste 2 enige overlap hebben, zeker van de singles. Zo kom ik op ongeveer 3 nummers per album die in de startlijst staan + enkele aanvullingen.
Startlijst:
Been It
Black Letter Day
Burning Down the House [with Tom Jones]
Carnival
Don't Blame Your Daughter (Diamonds)
Erase / Rewind
For What It's Worth
Godspell
Hanging Around
Hey! Get Out of My Way
I Need Some Fine Wine and You, You Need to Be Nicer
Live and Learn
Lovefool
My Favourite Game
Rise & Shine
Sick & Tired
The Boys Are Back in Town
War
You're the Storm
Your New Cuckoo
Stuk voor stuk natuurlijk al geweldige nummers maar er mist ongetwijfeld nog van alles.
Nomineren kan tot en met maandag ca 20 uur. Laat ik ook in dit geval zeggen van minimaal 5 maar bij voorkeur gewoon 10 nummers.
Hierbij geen nummers van Nina solo of van A Camp.
Zoals gebruikelijk verdeel ik de startlijst zo eerlijk mogelijk over de albums, waarbij het bijzondere wel is dat de eerste 2 enige overlap hebben, zeker van de singles. Zo kom ik op ongeveer 3 nummers per album die in de startlijst staan + enkele aanvullingen.
Startlijst:
Been It
Black Letter Day
Burning Down the House [with Tom Jones]
Carnival
Don't Blame Your Daughter (Diamonds)
Erase / Rewind
For What It's Worth
Godspell
Hanging Around
Hey! Get Out of My Way
I Need Some Fine Wine and You, You Need to Be Nicer
Live and Learn
Lovefool
My Favourite Game
Rise & Shine
Sick & Tired
The Boys Are Back in Town
War
You're the Storm
Your New Cuckoo
Stuk voor stuk natuurlijk al geweldige nummers maar er mist ongetwijfeld nog van alles.
Nomineren kan tot en met maandag ca 20 uur. Laat ik ook in dit geval zeggen van minimaal 5 maar bij voorkeur gewoon 10 nummers.
Hierbij geen nummers van Nina solo of van A Camp.
1
geplaatst: 25 september 2021, 10:38 uur
Geweldig gedaan dix, wat een prachtige editie is het geworden
En een geniale top 2!
En een geniale top 2!
0
geplaatst: 25 september 2021, 10:48 uur
Merci dix! En voor Cardigans heb ik hopelijk meer tijd, ook een band waar ik wel een week in wil duiken.
0
geplaatst: 25 september 2021, 10:50 uur
Arab Strap was heel tof, bedankt Dix! Blij dat ik in de finale nog aan heb kunnen haken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.