MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Dance Meter

zoeken in:

wibro schreef:
edit: In het gelijknamige nummer van dit album hoor ik iets van de bekende doo-whop song I Only Have Eyes for You van The Flamingos uit 1959.

Dat heb je correct gehoord. Sowieso zit zijn muziek vol met samples uit onverwachte hoeken.

Zo is de basis van Over the Ice een sample van Kate Bush’ Under Ice.

Over the Ice is uiterst geniaal. Kan niet anders geven dan een:

10

Of het volgende nummer geniaal is dat durf ik niet te zeggen maar het was in het jaar dat het uitkwam wel erg populair.

29.

Basement Jaxx - Rendez-Vu (1999)

Ponty Mython
The Field - Over the Ice (2007)

Leuk knip- en plakwerk, maar ietwat aan de saaie kant. 6.5/10

Basement Jaxx - Rendez-Vu (1999)

Ik heb nooit iets met Basement Jaxx gehad en ze hebben veel betere nummers gemaakt. 6/10

Dit is idd verre van hun beste. Red Alert en Where's Your Head At zijn veel beter.

5,5

Ponty Mython schreef:

Ik heb nooit iets met Basement Jaxx gehad en ze hebben veel betere nummers gemaakt. 6/10

Hier sluit ik me bij aan.

5.5

Rendez-Vu is dus geen succes dus .... oh wacht wie biedt zich trouwens aan om het volgende nummer te plaatsen.

Zal ik er dan maar eentje doen?

Hauk 'n Baum - Welmoed (2012)

Het is nu al een tijd akelig stil rondom dit duo uit Amersfoort. Volgens mij vertelde een tijdje terug iemand mij dat ze inmiddels gestopt zijn. Erg jammer, want ze brachten toffe producties uit en begonnen ook aardig naam te maken op festivals en in clubs. Deze track is wat mij betreft het hoogtepunt uit hun discografie en heeft ook veel sentimentele waarde. Veelvuldig werd dit plaatje opgezet voordat we op pad gingen, dus goede party herinneringen.

Ponty Mython
Nooit van gehoord maar een prima track. 8/10

Totaal onbekend voor mij en volgens mij ook voor MusicMeter. Er is niets te vinden van dit duo op MM.
Slecht is het daarentegen niet.

7,8

Fijne break en wat knalt ie er daarna lekker in. Verder een heerlijke drive.

9,5!

Basement Jaxx krijgt van mij nog een 6, ook niet mijn ding helaas. Doe mij maar Red Alert.

Basement Jaxx - Rendez-Vu:
Aardig, meer niet.
6,9

Hauk 'n Baum - Welmoed:
Dit is inderdaad erg lekkere muziek voor een pre-party.
8,2

Ik had graag nog wat stemmers voor "Hauk 'n Baum - Welmoed". 4 stemmen is natuurlijk veel te weinig.

Ik ga niettemin toch naar het volgende nummer.

Uit Duitsland:
31.

Marek Hemmann - Yvette (2009)

Ponty Mython
Dat vogelgeluid of wat het ook is verpest het hele nummer. Zolang ze dit niet gebruiken is het best een lekkere track. Zonder dit geluid had ik 'm een punt hoger gescoord. 6.5/10

Basement Jaxx 6

T zal een meeuw zijn, het klinkt mij in ieder geval als een half uurtje werk op de zolderkamer

Yvette 5

Dat doet Hauk n Baum beter: 7,7

Hauk 'n Baum - 7,2
Yvette - 6,2

Een van de mindere tracks van het album.

6,5

Hauk 6.5
Yvette 7

Hauk 'n Baum - Welmoed 7

Gast
geplaatst: vandaag om 14:38 uur

geplaatst: vandaag om 14:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.