Muziek / Muziekgames / Classic Black Sabbath (Songs)
zoeken in:
1
geplaatst: 23 december 2020, 17:07 uur
Voodoo: 4
Moeilijk, toch naar beneden afgerond omdat ik de Live Evil-versie mooier vind en de volle mep bewaar voor andere songs op dit groteske album.
Moeilijk, toch naar beneden afgerond omdat ik de Live Evil-versie mooier vind en de volle mep bewaar voor andere songs op dit groteske album.
1
Lachende derde
geplaatst: 23 december 2020, 17:34 uur
B.Robertson schreef:
Eigenlijk eens met jou. Maar ik laat die 5* toch staan vanwege jeugdsentiment.
1
Lachende derde
geplaatst: 23 december 2020, 17:35 uur
En neem je Live Evil ook mee? Dat album is in elk geval voor mij heel dierbaar, los van alle kritiek die het gekregen heeft.
1
geplaatst: 23 december 2020, 17:39 uur
Ja dat kan om mij wel, hierna Live Evil, dacht dat alles wel te vinden hoort te zijn. Eén van de meest mooie platenhoezen die ik ken.
En uit de kast getrokken. LP eind jaren 80 2ehands gekocht, zitten helaas tikken in het intro van Black Sabbath, maar die 2cd deluxe zou weinig toevoegen zo te zien. Straks maar even draaien.
En uit de kast getrokken. LP eind jaren 80 2ehands gekocht, zitten helaas tikken in het intro van Black Sabbath, maar die 2cd deluxe zou weinig toevoegen zo te zien. Straks maar even draaien.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 23 december 2020, 17:54 uur
Indien het nog kan... Voodoo: 4.
The Sign of the Southern Cross: 5.
The Sign of the Southern Cross: 5.
1
geplaatst: 23 december 2020, 17:59 uur
0
geplaatst: 23 december 2020, 19:18 uur
The Sign of the Southern Cross: 5*
Voor mij is dit het hoogtepunt van Mob Rules. Zwaar en meeslepend.
Voor mij is dit het hoogtepunt van Mob Rules. Zwaar en meeslepend.
0
Lachende derde
geplaatst: 23 december 2020, 19:40 uur
The Sign of the Southern Cross: 5-plus. Een metal-anthem. All time klassieker.
0
geplaatst: 23 december 2020, 20:43 uur
Turn up the night: 4
Vodoo: 4
Sign of the southern cross: 5
Vodoo: 4
Sign of the southern cross: 5
0
geplaatst: 23 december 2020, 21:56 uur
Duizendmaal hulde voor deze prachtige song. Hoogtepunt van Mob Rules inderdaad, en zeker in m'n top 5 over het gehele oeuvre van Black Sabbath!
5
5
2
geplaatst: 24 december 2020, 16:44 uur
idem!
5
Misschien verstandiger dat we na dit album toch eerst Born Again behandelen en daarna Live Evil?
Geen idee hoe dat gaat uitpakken een live-album, die nummers zijn studio al gewaardeerd. Maar niettemin het proberen waard en ondertussen kan men nadenken of er animo voor een laatste deel studioalbums is: The Seventh Star (featuring Toni Iommi) t/m... het is voor mij de vraag of Cross Purposes wel integraal te vinden is, ken dat album ook niet echt. Maar we konden voor de aardigheid eens zien hoe ver we komen?
Mob Rules kent straks weer een interlude, die al inzet tijdens de fade-out van The Sign of the Southern Cross en nadeloos aan het titelnummer vastzit, dus wou ik straks even twee tracks doen.
5
Misschien verstandiger dat we na dit album toch eerst Born Again behandelen en daarna Live Evil?
Geen idee hoe dat gaat uitpakken een live-album, die nummers zijn studio al gewaardeerd. Maar niettemin het proberen waard en ondertussen kan men nadenken of er animo voor een laatste deel studioalbums is: The Seventh Star (featuring Toni Iommi) t/m... het is voor mij de vraag of Cross Purposes wel integraal te vinden is, ken dat album ook niet echt. Maar we konden voor de aardigheid eens zien hoe ver we komen?
Mob Rules kent straks weer een interlude, die al inzet tijdens de fade-out van The Sign of the Southern Cross en nadeloos aan het titelnummer vastzit, dus wou ik straks even twee tracks doen.
0
Lachende derde
geplaatst: 24 december 2020, 20:13 uur
Ik zie het intro en The Mob Rules als een geheel. Ook op Live Evil loopt dit in elkaar over.
5*
5*
2
geplaatst: 24 december 2020, 20:33 uur
Turn Up the Night 4.10 (41/10)
Voodoo 4.10 (41/10)
The Sign of the Southern Cross 4.88 (44/9)
De plaatopeners zijn goed voor een gedeelde zesde positie tot nu toe en The Sign of the Southern Cross lijkt de koppositie van Heaven and Hell over te nemen.
Waarmee Dirty Women steeds verder in het klassement zakt (nu zeven) en Lady Evil na een kortstondige tiende positie eruit ligt, wat alweer genoeg zegt over het ontzagwekkende niveau van de Dio-albums en de plaat is nog niet ten einde.
Voodoo 4.10 (41/10)
The Sign of the Southern Cross 4.88 (44/9)
De plaatopeners zijn goed voor een gedeelde zesde positie tot nu toe en The Sign of the Southern Cross lijkt de koppositie van Heaven and Hell over te nemen.
Waarmee Dirty Women steeds verder in het klassement zakt (nu zeven) en Lady Evil na een kortstondige tiende positie eruit ligt, wat alweer genoeg zegt over het ontzagwekkende niveau van de Dio-albums en de plaat is nog niet ten einde.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 25 december 2020, 18:21 uur
E5150: geen mening, het doet me niets. Het is gewoon een opstap naar...
The Mob Rules: super 5.
Country Girl: 3
The Mob Rules: super 5.
Country Girl: 3
* denotes required fields.