MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Als die hard Marillion fan lijkt het me leuk om net zoals bij de topics van Nick Cave en Pearl Jam een top 100 samen te stellen. Zijn er meer Musicmeters die dat idee leuk vinden en er aan mee willen doen. Als er voldoende belangstelling is, dan wil ik dat graag organiseren.

Casartelli (moderator)
Nou vooruit, laat maar komen!

Van de partij!

Ik vind Marillion een interessante band, dus ik ga zeker proberen aan te haken.
Ze hebben ook wel wat kortere nummer toch?

Yes yes!

Ja hoor, prima plan. I'm in.

Natuurlijk! Ik zit toch thuis te wachten op een test uitslag. Mocht deze positief zijn dan zal ik er zelfs quarante dagen de tijd voor hebben. Leuk dit. Ook wat voor meesterdch ?

Tuurlijk, best leuk bandje dat Marillion

Ja hoor, alleen de week van 20 t/m 26 oktober 2021 heb ik geen tijd

Outlaw104 schreef:
alleen de week van 20 t/m 26 oktober 2021 heb ik geen tijd

Heb je al wat krtn in de pocket?

vigil schreef:
(quote)

Heb je al wat krtn in de pocket?
Nee nog niet, vrijdagmorgen "sta ik voor in de rij"

Mssr Renard
Met of zonder discussie wie de betere zanger is?

knipoog

Of drummer, of bassist, of toetsenist. Vooral die 5 drummers lijken mij moeilijk..

Mssr Renard
Ik ben trouwens niet betrokken geweest bij een eerdere top-100. Maar ik heb wel eens aan knock-out-spellen mee gedaan.

Hoe gaat het deze keer in zijn werk?

Of volgen de spelregels nog?

Ook Rogyros geïnteresseerd ?

Mssr Renard schreef:

Of volgen de spelregels nog?

Vast wel, over het algemeen zijn die trouwens bij zo'n meterspel niet bepaald ingewikkeld

Casartelli (moderator)
meneer schreef:
Ik zit toch thuis te wachten op een test uitslag. Mocht deze positief zijn dan zal ik er zelfs quarante dagen de tijd voor hebben.
Quatorze neem ik aan? Of zijn de symptomen heel beroerd?

Nog een aantal opmerkingen voor in de voorbereiding:
- "berperken" een top 100 / of verder; ik kom via de marillion site tot 196 nummers? ;
- bijvoorbeeld een nummer als "the new kings" gaan we daar 1 nummer van maken, of doet die als 4 nummers mee;
- De andere "meter" topics werken met 1 nummer per dag. Wat mij betreft zouden er dat ook 2 kunnen zijn; ik zal dan wel een poging doen om niet twee nummer van boven de 10 minuten op 1 dag te doen

Casartelli Gezien de Quarante geografie wel (ik ben geografisch docent). Griep, warm, spierpijn, weinig smaak (en nu geen vervelende opmerkingen maken wbt muziek hè..), dikke keel en ik haal wat woordbetekenissen door elkaar. Maar ik bedoelde natuurlijk quaranta giorni.

Zo, en nu weer over Marillion. Volgens mij bestaat The New Kings uit 4 nummers te weten:

Fuck everyone and run - 4:22
Russia’s locked doors - 6:25
A scary sky - 2:34 en
Why is nothing ever true - 3:24

Gezien het Marillion topic waar we in zitten neem ik aan dat jullie het over Quartz hebben

New Kings is natuurlijk gewoon 1 nummer of gaan we ook Opium Den en Falling from the Moon apart beoordelen

Ik denk gewoon logisch nadenken is echt een los nummer of een part van een groter geheel

vigil schreef:
New Kings is natuurlijk gewoon 1 nummer of gaan we ook Opium Den en Falling from the Moon apart beoordelen

Ik denk gewoon logisch nadenken is echt een los nummer of een part van een groter geheel

Klopt. Ik zat net even aan Supper’s Ready van ene Genesis te denken wat uit 7 nummers bestaat en dat wordt ook als één nummer gezien. Gelijk heb je dus.

Mssr Renard
Misplaced Childhood kent in Bitter Suite, Heart of Lothian en Blind Curve ook allemaal opdelingen.

Of heeft iedereen paraat welke song Mylo is? Of Lost Weekend?

Nogmaals:

Ik denk gewoon logisch nadenken is het een los nummer of een part van een groter geheel

Mssr Renard
Dan zullen The Bridge en The Rakes Progess zullen dan niet hoog eindigen.

Bedankt vigil voor de link... ik kom wel aan een top 100 lijkt me dus ik doe mee!

Heerlijk, we moeten nog ranken en de discussie over wat we als nummer zien is al losgebarsten
Ik doe mee! Aan het beoordelen sowieso en aan de discussie wellicht ook nog wel.

Bravejester schreef:
Bedankt vigil voor de link... ik kom wel aan een top 100 lijkt me dus ik doe mee!

Voor de zekerheid (mocht je niet bekend zijn met het meterprincipe en voordat je een top 100 gaat samenstellen), er komt elke dag een nummer langs en dat mag je met een cijfer beoordelen, zodat we gezamenlijk een top 100 maken. Anders ook zo zonde van je werk...

Gast
geplaatst: vandaag om 04:57 uur

geplaatst: vandaag om 04:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.