Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
4
geplaatst: 3 november 2020, 10:48 uur
Als die hard Marillion fan lijkt het me leuk om net zoals bij de topics van Nick Cave en Pearl Jam een top 100 samen te stellen. Zijn er meer Musicmeters die dat idee leuk vinden en er aan mee willen doen. Als er voldoende belangstelling is, dan wil ik dat graag organiseren.
0
geplaatst: 3 november 2020, 11:56 uur
Ik vind Marillion een interessante band, dus ik ga zeker proberen aan te haken.
Ze hebben ook wel wat kortere nummer toch?
Ze hebben ook wel wat kortere nummer toch?

2
geplaatst: 4 november 2020, 15:08 uur
Bij deelnemers durf je het aan bonothecat?
Mssr Renard BonkJacotoBrunniepoo chevy93 Bravejestermusicborst meneer
El Stepperiño Outlaw104doen vast ook graag mee
Mssr Renard BonkJacotoBrunniepoo chevy93 Bravejestermusicborst meneer
El Stepperiño Outlaw104doen vast ook graag mee

2
geplaatst: 4 november 2020, 15:13 uur
Natuurlijk! Ik zit toch thuis te wachten op een test uitslag. Mocht deze positief zijn dan zal ik er zelfs quarante dagen de tijd voor hebben. Leuk dit. Ook wat voor meesterdch ?
1
geplaatst: 4 november 2020, 15:42 uur
Ja hoor, alleen de week van 20 t/m 26 oktober 2021 heb ik geen tijd 

0
Mssr Renard
geplaatst: 4 november 2020, 15:48 uur
Met of zonder discussie wie de betere zanger is?
knipoog
knipoog
3
geplaatst: 4 november 2020, 15:55 uur
Of drummer, of bassist, of toetsenist. Vooral die 5 drummers lijken mij moeilijk.. 

0
Mssr Renard
geplaatst: 4 november 2020, 15:58 uur
Ik ben trouwens niet betrokken geweest bij een eerdere top-100. Maar ik heb wel eens aan knock-out-spellen mee gedaan.
Hoe gaat het deze keer in zijn werk?
Of volgen de spelregels nog?
Hoe gaat het deze keer in zijn werk?
Of volgen de spelregels nog?
0
geplaatst: 4 november 2020, 16:30 uur
Vast wel, over het algemeen zijn die trouwens bij zo'n meterspel niet bepaald ingewikkeld
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 november 2020, 16:42 uur
meneer schreef:
Ik zit toch thuis te wachten op een test uitslag. Mocht deze positief zijn dan zal ik er zelfs quarante dagen de tijd voor hebben.
Quatorze neem ik aan? Of zijn de symptomen heel beroerd?Ik zit toch thuis te wachten op een test uitslag. Mocht deze positief zijn dan zal ik er zelfs quarante dagen de tijd voor hebben.
0
geplaatst: 4 november 2020, 17:03 uur
Nog een aantal opmerkingen voor in de voorbereiding:
- "berperken" een top 100 / of verder; ik kom via de marillion site tot 196 nummers? ;
- bijvoorbeeld een nummer als "the new kings" gaan we daar 1 nummer van maken, of doet die als 4 nummers mee;
- De andere "meter" topics werken met 1 nummer per dag. Wat mij betreft zouden er dat ook 2 kunnen zijn; ik zal dan wel een poging doen om niet twee nummer van boven de 10 minuten op 1 dag te doen
- "berperken" een top 100 / of verder; ik kom via de marillion site tot 196 nummers? ;
- bijvoorbeeld een nummer als "the new kings" gaan we daar 1 nummer van maken, of doet die als 4 nummers mee;
- De andere "meter" topics werken met 1 nummer per dag. Wat mij betreft zouden er dat ook 2 kunnen zijn; ik zal dan wel een poging doen om niet twee nummer van boven de 10 minuten op 1 dag te doen

0
geplaatst: 4 november 2020, 17:11 uur
Casartelli Gezien de Quarante geografie wel (ik ben geografisch docent). Griep, warm, spierpijn, weinig smaak (en nu geen vervelende opmerkingen maken wbt muziek hè..), dikke keel en ik haal wat woordbetekenissen door elkaar. Maar ik bedoelde natuurlijk quaranta giorni.
Zo, en nu weer over Marillion. Volgens mij bestaat The New Kings uit 4 nummers te weten:
Fuck everyone and run - 4:22
Russia’s locked doors - 6:25
A scary sky - 2:34 en
Why is nothing ever true - 3:24
Zo, en nu weer over Marillion. Volgens mij bestaat The New Kings uit 4 nummers te weten:
Fuck everyone and run - 4:22
Russia’s locked doors - 6:25
A scary sky - 2:34 en
Why is nothing ever true - 3:24
1
geplaatst: 4 november 2020, 17:13 uur
Gezien het Marillion topic waar we in zitten neem ik aan dat jullie het over Quartz hebben 

2
geplaatst: 4 november 2020, 17:16 uur
New Kings is natuurlijk gewoon 1 nummer of gaan we ook Opium Den en Falling from the Moon apart beoordelen 
Ik denk gewoon logisch nadenken is echt een los nummer of een part van een groter geheel

Ik denk gewoon logisch nadenken is echt een los nummer of een part van een groter geheel
1
geplaatst: 4 november 2020, 17:24 uur
vigil schreef:
New Kings is natuurlijk gewoon 1 nummer of gaan we ook Opium Den en Falling from the Moon apart beoordelen

Klopt. Ik zat net even aan Supper’s Ready van ene Genesis te denken wat uit 7 nummers bestaat en dat wordt ook als één nummer gezien. Gelijk heb je dus.
0
Mssr Renard
geplaatst: 4 november 2020, 17:25 uur
Misplaced Childhood kent in Bitter Suite, Heart of Lothian en Blind Curve ook allemaal opdelingen.
Of heeft iedereen paraat welke song Mylo is? Of Lost Weekend?
Of heeft iedereen paraat welke song Mylo is? Of Lost Weekend?
2
geplaatst: 4 november 2020, 17:31 uur
Nogmaals:
Ik denk gewoon logisch nadenken is het een los nummer of een part van een groter geheel
Ik denk gewoon logisch nadenken is het een los nummer of een part van een groter geheel
0
Mssr Renard
geplaatst: 4 november 2020, 17:38 uur
Dan zullen The Bridge en The Rakes Progess zullen dan niet hoog eindigen.
0
geplaatst: 4 november 2020, 18:25 uur
Bedankt vigil voor de link... ik kom wel aan een top 100 lijkt me dus ik doe mee!
1
geplaatst: 4 november 2020, 18:26 uur
Heerlijk, we moeten nog ranken en de discussie over wat we als nummer zien is al losgebarsten 
Ik doe mee! Aan het beoordelen sowieso en aan de discussie wellicht ook nog wel.

Ik doe mee! Aan het beoordelen sowieso en aan de discussie wellicht ook nog wel.
2
geplaatst: 4 november 2020, 18:29 uur
Bravejester schreef:
Bedankt vigil voor de link... ik kom wel aan een top 100 lijkt me dus ik doe mee!
Voor de zekerheid (mocht je niet bekend zijn met het meterprincipe en voordat je een top 100 gaat samenstellen), er komt elke dag een nummer langs en dat mag je met een cijfer beoordelen, zodat we gezamenlijk een top 100 maken. Anders ook zo zonde van je werk...
* denotes required fields.