Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
1
geplaatst: 4 november 2020, 18:35 uur
Bonk schreef:
Voor de zekerheid (mocht je niet bekend zijn met het meterprincipe en voordat je een top 100 gaat samenstellen), er komt elke dag een nummer langs en dat mag je met een cijfer beoordelen, zodat we gezamenlijk een top 100 maken. Anders ook zo zonde van je werk...
(quote)
Voor de zekerheid (mocht je niet bekend zijn met het meterprincipe en voordat je een top 100 gaat samenstellen), er komt elke dag een nummer langs en dat mag je met een cijfer beoordelen, zodat we gezamenlijk een top 100 maken. Anders ook zo zonde van je werk...
Ik ben inderdaad niet bekend met het meterprincipe maar ik had nog geen mailadres gezien om een lijst in te sturen dus ik was ook nog niet bezig. Scheelt weer een beetje werk dus ik doe nog steeds mee!
1
geplaatst: 4 november 2020, 18:37 uur
vigil schreef:
Nogmaals:
Ik denk gewoon logisch nadenken is het een los nummer of een part van een groter geheel
Maar dan kunnen we heel veel albums wel als één nummer beschouwen. Nogmaals:
Ik denk gewoon logisch nadenken is het een los nummer of een part van een groter geheel

0
Mssr Renard
geplaatst: 4 november 2020, 18:42 uur
Ik ben benieuwd hoe hoog La Gazza Ladra eindigt....
0
geplaatst: 4 november 2020, 18:47 uur
Is eigenlijk alleen relevant op Misplaced Childhood ( 3 ) , Brave ( 2 ) en FEAR ( 3 ) dus valt nog wel mee

0
geplaatst: 4 november 2020, 18:47 uur
Bonk schreef:
Heerlijk, we moeten nog ranken en de discussie over wat we als nummer zien is al losgebarsten
Heerlijk, we moeten nog ranken en de discussie over wat we als nummer zien is al losgebarsten

Ik heb alle vertrouwen dat onze spelleider dit goed gaat oplossen anders beginnen we gewoon met Easter, No One Can, Deserve en 80 Days dan zien we daarna wel verder

1
geplaatst: 4 november 2020, 18:49 uur
Ik zie een Marillionlijst samenstellen sowieso niet als werk vigil
Hou je nog wel van de band? 
1
geplaatst: 4 november 2020, 18:51 uur
Bravejester schreef:
(quote)
Als ik naar mijn banksaldo kijk nog teveel vrees ik...
1
geplaatst: 4 november 2020, 18:53 uur
Dat is niet houden van maar slaaf zijn van.. daar doe ik niet aan mee 

0
geplaatst: 4 november 2020, 18:55 uur
Jacoto schreef:
Staat ergens te lezen hoe de spelregels zijn?
Gewoon het nummer wat de spelleider plaatst beoordelen met een rapportcijfer.Staat ergens te lezen hoe de spelregels zijn?
0
geplaatst: 4 november 2020, 23:27 uur
Als het over Marillion gaat vind ik het vaak wel interessant... 

3
geplaatst: 4 november 2020, 23:55 uur
Helaas gaat dit over Robert Long. Het is een beetje een ongelukkig gekozen naam, ja.
1
geplaatst: 5 november 2020, 00:44 uur
Rogyros is zeker geïnteresseerd! Dank voor de uitnodiging!
Ik vind trouwens niet per se dat we ons moeten beperken tot een top 100.
1
Mssr Renard
geplaatst: 5 november 2020, 07:43 uur
Mogen b-kantjes ook?
Want ik zou graag minimaal Cinderella Search en Three Boats Down from the Candy willen terugzien.
Want ik zou graag minimaal Cinderella Search en Three Boats Down from the Candy willen terugzien.
1
geplaatst: 5 november 2020, 09:27 uur
2
geplaatst: 5 november 2020, 09:46 uur
Die zal vast wel in zijn geheel (nee, niet als geheel
) voorbij komen.
Ben benieuwd wat de plannen van bonothecat zijn, de animo is er in ieder geval
) voorbij komen.Ben benieuwd wat de plannen van bonothecat zijn, de animo is er in ieder geval
1
geplaatst: 5 november 2020, 09:52 uur
Weet niet wat de "richtlijnen" zijn vwb albumkeuzes. Verzamelalbums zijn niet altijd vanzelfsprekend. Overigens nog een speciale vermelding voor de With Friens... plaat. Die nummers scoren bij meestal wat hoger (indien mogelijk) dan de originele uitvoeringen. 

0
Mssr Renard
geplaatst: 5 november 2020, 10:08 uur
musicborst schreef:
Weet niet wat de "richtlijnen" zijn vwb albumkeuzes. Verzamelalbums zijn niet altijd vanzelfsprekend. Overigens nog een speciale vermelding voor de With Friens... plaat. Die nummers scoren bij meestal wat hoger (indien mogelijk) dan de originele uitvoeringen.
Ik ben gewend van dit soort meters, dat je stemt voor de compositie en als je betere versies kent den het origineel, dan stem je stem aan.
Zo zullen de Script-nummers die door Ian live zijn gespeeld toch hoger eindigen dan dat ik ze oorspronkelijk waardeer op de studioplaat. De wat kille productie van Fugazi zal ik dan ook niet meenemen in mijn oordeel, omdat veel Fugazi-songs in latere live-uitvoeringen beter klinken.
Overigens zijn Three Boats en Market Square Heroes ook opnieuw opgenomen zonder Mick Pointer, en is er ook een Less Is More-album met alt. versies van songs.
Maar we zullen het wel merken.
0
geplaatst: 5 november 2020, 10:29 uur
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 november 2020, 10:59 uur
chevy93 schreef:
Helaas gaat dit over Robert Long. Het is een beetje een ongelukkig gekozen naam, ja.
Als het over Robert Long gaat vind ik het vaak wel interessant...Helaas gaat dit over Robert Long. Het is een beetje een ongelukkig gekozen naam, ja.
0
geplaatst: 5 november 2020, 11:00 uur
Zeker interesse. Marillion is één van de meeste gedraaide bands in mijn platenkast
4
geplaatst: 5 november 2020, 11:28 uur
Ik ga denk ik morgen beginnen met het eerste nummer.
Qua songs ga ik uit van de lijst die onderaan deze pagina staat: The Official Marillion Website; daaruit verwijder ik in ieder geval de nummers die er dubbel in staan. In de praktijk betekend dat ik alleen de originele versies wil mee laten doen.
Qua songs ga ik uit van de lijst die onderaan deze pagina staat: The Official Marillion Website; daaruit verwijder ik in ieder geval de nummers die er dubbel in staan. In de praktijk betekend dat ik alleen de originele versies wil mee laten doen.
0
geplaatst: 5 november 2020, 12:25 uur
Zo snel bekeken komt het totaal met aftrek 'dubbele nummers' uit op 193.
Uitgaande van 1 nummer per dag zijn we tegen pinksteren 2021 klaar.
Uitgaande van 1 nummer per dag zijn we tegen pinksteren 2021 klaar.
* denotes required fields.