Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2021, 22:27 uur
Eigenlijk had ik moeten eindigen met een topper, maar ik denk dat het laatste nummer niet de top 100 gaat halen.
Vandaag: No Such Thing
Vandaag: No Such Thing
2
geplaatst: 5 juni 2021, 12:03 uur
Inhaalslag:
One Fine Day 7,5
The Damage 8,3
White Paper 9,6
Garden Party 6,9
Essence 6,4
Dry Land 8,6
Invisible Ink 6,6
Go! 7,6
Lavender 7,0
Beyond You 9,1
Marbles I 4,8
Marbles II 4,8
Marbles III 4,8
Marbles IV 4,8
When I Meet God 8,5
Faith 6,9
The King of Sunset Town 8,5
Bridge 9,0
Living With the Big Lie 9,5
Emerald Lies 8,9
Three Minutes Boy 8,2
Cannibal Surf Babe 6,6
Hapiness is the Road 6,8
Market Square Heroes 7,0
No One Can 7,2
Slainte Mhath 9,4
House 5,5
Thunder Fly 5,7
Angelina 9,0
Gaza 8,0
Hope for the future 5,6
Bitter Suite 9,0
Berlin 8,9
The Last Century For Man 6,2
The Web 7,5
This Town 7,2
The Rake's Progress 8,3
100 Nights 9,1
This is the 21st Century 4,9
A State of mind 6,6
An Accidental Man 8,0
El dorado 8,5
Charting the Single 5,4
Born to Run 5,8
Beaujolais Day 6,0
Goodbye To All That 10,0
Especially True 7,0
After Me 7,8
Map of the World 7,2
Heart of Lothian 8,8
Icon 4,6
The Invisible man 9,4
Just for the Record 9,0
Sympathy 7,4
Afraid of Sunlight 9,8
Deserve 5,6
Hard as Love 7,9
Fugazi 8,6
These Chains 7,1
Live Forever 4,0
Three Boats Down From The Candy 6,7
The Last Straw 9,6
Half the World 6,2
Waterhole (Expresso Bongo) 9,0
Lord of the Backstage 8,5
The Uninvited Guest 7,8
I Will Walk on Water 5,1
This Strange Engine 9,5
Exile On Princes Street 6,5
Somewhere Else 7,0
The Release 7,7
A Few Words for the Dead 8,5
Incubus 9,5
Afraid of Sunrise 6,3
Made Again 8,2
The Party 7,6
Woke up 5,2
Number One 6,6
Pour My Love 7,5
Pseudo Silk Kimono 7,9
Enlightened 5,7
Beautiful 7,3
Sugar Mice 9,5
A Voice From The Past 6,8
How Can It Hurt 7,2
Most Toys 4,5
Memory of Water 6,8
She Chameleon 6,5
Alone Again in the Lap of Luxury 9,4
Mirages 6,1
older than me 5,1
Holloway Girl 7,0
Tomorrow's new country 7,1
Dreamy Street 5,5
Lucky Man 8,5
Hooks in you 6,9
You're Gone 7,8
If my heart were a ball it would roll uphill 4,4
Lady Nina 8,1
Holidays in Eden 6,5
The Leavers 9,2
Throw Me Out 5,6
Cinderella Search 9,2
Rich 6,4
Paper Lies 8,0
Blind Curve 10,0
voice in the crowd 6,0
He Knows You Know 6,3
Now She'll Never Know 8,0
Story From A Thin Wall 7,0
Ocean Cloud 10,0
Shadows on the Barley 7,5
The Wound 6,5
Incommunicado 7,8
Say the Word 5,5
Separated Out 7,0
Power 8,3
Torch Song 8,8
Wrapped Up In Time 5,9
Tumble Down The Years 7,5
Tic Tac Toe 6,0
Script for a Jester's Tear 7,0
The Only Unforgivable Thing 6,2
Sunset Hill 6,0
Cover my Eyes (Pain and Heaven) 7,0
Going Under 8,4
Trap the Spark 6,4
Whatever is wrong with you 6,8
Don't hurt yourself 7,4
Nothing fills the hole 5,4
Circular Ride 6,0
You Don't Need Anyone 4,8
No Such Thing 5,0
One Fine Day 7,5
The Damage 8,3
White Paper 9,6
Garden Party 6,9
Essence 6,4
Dry Land 8,6
Invisible Ink 6,6
Go! 7,6
Lavender 7,0
Beyond You 9,1
Marbles I 4,8
Marbles II 4,8
Marbles III 4,8
Marbles IV 4,8
When I Meet God 8,5
Faith 6,9
The King of Sunset Town 8,5
Bridge 9,0
Living With the Big Lie 9,5
Emerald Lies 8,9
Three Minutes Boy 8,2
Cannibal Surf Babe 6,6
Hapiness is the Road 6,8
Market Square Heroes 7,0
No One Can 7,2
Slainte Mhath 9,4
House 5,5
Thunder Fly 5,7
Angelina 9,0
Gaza 8,0
Hope for the future 5,6
Bitter Suite 9,0
Berlin 8,9
The Last Century For Man 6,2
The Web 7,5
This Town 7,2
The Rake's Progress 8,3
100 Nights 9,1
This is the 21st Century 4,9
A State of mind 6,6
An Accidental Man 8,0
El dorado 8,5
Charting the Single 5,4
Born to Run 5,8
Beaujolais Day 6,0
Goodbye To All That 10,0
Especially True 7,0
After Me 7,8
Map of the World 7,2
Heart of Lothian 8,8
Icon 4,6
The Invisible man 9,4
Just for the Record 9,0
Sympathy 7,4
Afraid of Sunlight 9,8
Deserve 5,6
Hard as Love 7,9
Fugazi 8,6
These Chains 7,1
Live Forever 4,0
Three Boats Down From The Candy 6,7
The Last Straw 9,6
Half the World 6,2
Waterhole (Expresso Bongo) 9,0
Lord of the Backstage 8,5
The Uninvited Guest 7,8
I Will Walk on Water 5,1
This Strange Engine 9,5
Exile On Princes Street 6,5
Somewhere Else 7,0
The Release 7,7
A Few Words for the Dead 8,5
Incubus 9,5
Afraid of Sunrise 6,3
Made Again 8,2
The Party 7,6
Woke up 5,2
Number One 6,6
Pour My Love 7,5
Pseudo Silk Kimono 7,9
Enlightened 5,7
Beautiful 7,3
Sugar Mice 9,5
A Voice From The Past 6,8
How Can It Hurt 7,2
Most Toys 4,5
Memory of Water 6,8
She Chameleon 6,5
Alone Again in the Lap of Luxury 9,4
Mirages 6,1
older than me 5,1
Holloway Girl 7,0
Tomorrow's new country 7,1
Dreamy Street 5,5
Lucky Man 8,5
Hooks in you 6,9
You're Gone 7,8
If my heart were a ball it would roll uphill 4,4
Lady Nina 8,1
Holidays in Eden 6,5
The Leavers 9,2
Throw Me Out 5,6
Cinderella Search 9,2
Rich 6,4
Paper Lies 8,0
Blind Curve 10,0
voice in the crowd 6,0
He Knows You Know 6,3
Now She'll Never Know 8,0
Story From A Thin Wall 7,0
Ocean Cloud 10,0
Shadows on the Barley 7,5
The Wound 6,5
Incommunicado 7,8
Say the Word 5,5
Separated Out 7,0
Power 8,3
Torch Song 8,8
Wrapped Up In Time 5,9
Tumble Down The Years 7,5
Tic Tac Toe 6,0
Script for a Jester's Tear 7,0
The Only Unforgivable Thing 6,2
Sunset Hill 6,0
Cover my Eyes (Pain and Heaven) 7,0
Going Under 8,4
Trap the Spark 6,4
Whatever is wrong with you 6,8
Don't hurt yourself 7,4
Nothing fills the hole 5,4
Circular Ride 6,0
You Don't Need Anyone 4,8
No Such Thing 5,0
0
geplaatst: 5 juni 2021, 12:20 uur
Wat sta ik weer hopeloos achter, jongens
• Sunset Hill
Deze kende ik helemaal nog niet, dus ook ui de Clutching-sessies. Klinkt zeker niet verkeerd, en ook min of meer afgewerkt, Geen topsong, wel gewoon goed. En dat is toch wel een 7 waard...
• Cover My Eyes (Pain and Heaven)
Heerlijk.... lekkere popsong. Ongecompliceerd, geweldige vibe... mooie gitaarlijnen van Rothery en H zingt prachtig... De overvloed aan héhéhéhéhé's... storen me zelfs niet
Ja, ik ben guller dan sommigen, al is het géén wereldnummer: dit is een prachtige popsong!
Ik durf het zelfs een 7,5 geven!
• Going Under
Krop in de keel. Steeds weer. Deze song grijpt mij altijd. Ik krijgt het er angstbenauwd van. Het kruipt onder je huid. "I ain't got no excuse and that's really the news. I've got nothing else to say then that's my way. It's always my way'".
Brrr. Angstaanjagende prachtig. En, neen, ik kan dat niet uitleggen!
Een dikke dikke 9 !
• Trap The Spark
Goh.... mag ik zeggen dat ik dit een nogal enerverend lied vind? Het gaat ook nergens naar toe . Slécht klinkt het niet, echt... maar bijzonder is het niet... een van de liedjes die ik al eens durf te skippen op Happiness...
Enfin, toch een 5
• Whatever Is Wrong With You?
"We need to talk..." Zalige vibe, heeft dit nummer.... Je voelt haast de pijn van de hoofdrolspeler (H?) in de tekst die zich de vraag stelt wat er met die andere nu in godsnaam scheelt.
Geweldige gitaarsound....
Deze song zou eigenlijk qua klankkleur ook op Marillion.com of Anoraknophobia gepast hebben..
Een mooie 7,5
• Don't Hurt Yourself
Staat er eigenlijk één minder nummer op Marbles? Ik denk het haast niet. Deze popsong, - ja opnieuw een popsong, en wat voor een! - is toch een echt pareltje, niet? Ik vind dit een absoluut heerlijke song...
Zonder veel twijfelen geef ik het dan ook een dikke 8!
• Nothing Fills the Hole
Goh. Dit klinkt eerder als een deel van een groter geheel, maar dan wel net dat moment dat het 'inkakt'. Nee, dit is het niet... vulling.... Een Halve song.... H die wat geforceerd hoog 'zingt'....
Al is het laatste stuk van de compositie wel hoopgevend, en dan is het... gedaan.
Een missertje op Happiness....
Toch een 4 !
• Circular Ride
Maar goed dat dit niét op spotify staat, dan ga ik het al niet per ongeluk nog eens moeten horen
Een halve song voor de plaat die ik al niet tot hun sterk werk reken (understatement). Wat 'zingt' H hier lelijk zeg... Komaan man, wat bezielde je! AUW!!!!!
En wat moet die harmonica? Een slappe versie van Crowded House vermengd met circusmuziek. #Next !!!
Enfin, een 2 dan maar...
• You Don't Need Anyone
Een goede rocksong, maar niet zo speciaal, wat mij betreft.... Beetje banaal...
Dankzij de keys, goed voor een 6 toch...
• No Such Thing
Jammer om te eindigen met een anti-climax. Want No Such Thing is niet zo bijzonder, een van de zwakste broertjes uit een bijzonder mak album. Het 'vervormen' van H's stem is ook niet bepaald een succes...
En je vraagt je steeds af: wanneer begint het nou eindelijk? pff.
Kom, een 5 dan maar....
- Sunset Hill - 7
- Cover My Eyes (Pain and Heaven) - 7,5
- Going Under - 9
- Trap The Spark - 5
- Whatever Is Wrong With You - 7,5
- Don't Hurt Yourself - 8
- Nothing Fills The Hole - 4
- Circular Ride - 2
- You Don't Need Anyone - 6
- No Such Thing - 5
• Sunset Hill
Deze kende ik helemaal nog niet, dus ook ui de Clutching-sessies. Klinkt zeker niet verkeerd, en ook min of meer afgewerkt, Geen topsong, wel gewoon goed. En dat is toch wel een 7 waard...
• Cover My Eyes (Pain and Heaven)
Heerlijk.... lekkere popsong. Ongecompliceerd, geweldige vibe... mooie gitaarlijnen van Rothery en H zingt prachtig... De overvloed aan héhéhéhéhé's... storen me zelfs niet
Ja, ik ben guller dan sommigen, al is het géén wereldnummer: dit is een prachtige popsong!
Ik durf het zelfs een 7,5 geven!
• Going Under
Krop in de keel. Steeds weer. Deze song grijpt mij altijd. Ik krijgt het er angstbenauwd van. Het kruipt onder je huid. "I ain't got no excuse and that's really the news. I've got nothing else to say then that's my way. It's always my way'".
Brrr. Angstaanjagende prachtig. En, neen, ik kan dat niet uitleggen!
Een dikke dikke 9 !
• Trap The Spark
Goh.... mag ik zeggen dat ik dit een nogal enerverend lied vind? Het gaat ook nergens naar toe . Slécht klinkt het niet, echt... maar bijzonder is het niet... een van de liedjes die ik al eens durf te skippen op Happiness...
Enfin, toch een 5
• Whatever Is Wrong With You?
"We need to talk..." Zalige vibe, heeft dit nummer.... Je voelt haast de pijn van de hoofdrolspeler (H?) in de tekst die zich de vraag stelt wat er met die andere nu in godsnaam scheelt.
Geweldige gitaarsound....
Deze song zou eigenlijk qua klankkleur ook op Marillion.com of Anoraknophobia gepast hebben..
Een mooie 7,5
• Don't Hurt Yourself
Staat er eigenlijk één minder nummer op Marbles? Ik denk het haast niet. Deze popsong, - ja opnieuw een popsong, en wat voor een! - is toch een echt pareltje, niet? Ik vind dit een absoluut heerlijke song...
Zonder veel twijfelen geef ik het dan ook een dikke 8!
• Nothing Fills the Hole
Goh. Dit klinkt eerder als een deel van een groter geheel, maar dan wel net dat moment dat het 'inkakt'. Nee, dit is het niet... vulling.... Een Halve song.... H die wat geforceerd hoog 'zingt'....
Al is het laatste stuk van de compositie wel hoopgevend, en dan is het... gedaan.
Een missertje op Happiness....
Toch een 4 !
• Circular Ride
Maar goed dat dit niét op spotify staat, dan ga ik het al niet per ongeluk nog eens moeten horen
Een halve song voor de plaat die ik al niet tot hun sterk werk reken (understatement). Wat 'zingt' H hier lelijk zeg... Komaan man, wat bezielde je! AUW!!!!!
En wat moet die harmonica? Een slappe versie van Crowded House vermengd met circusmuziek. #Next !!!
Enfin, een 2 dan maar...
• You Don't Need Anyone
Een goede rocksong, maar niet zo speciaal, wat mij betreft.... Beetje banaal...
Dankzij de keys, goed voor een 6 toch...
• No Such Thing
Jammer om te eindigen met een anti-climax. Want No Such Thing is niet zo bijzonder, een van de zwakste broertjes uit een bijzonder mak album. Het 'vervormen' van H's stem is ook niet bepaald een succes...
En je vraagt je steeds af: wanneer begint het nou eindelijk? pff.
Kom, een 5 dan maar....
- Sunset Hill - 7
- Cover My Eyes (Pain and Heaven) - 7,5
- Going Under - 9
- Trap The Spark - 5
- Whatever Is Wrong With You - 7,5
- Don't Hurt Yourself - 8
- Nothing Fills The Hole - 4
- Circular Ride - 2
- You Don't Need Anyone - 6
- No Such Thing - 5
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 juni 2021, 12:26 uur
O, we zijn met de laatste bezig? Ik zal ook even zorgen dat ik met het peloton finish.
Circular Ride
Niet spectaculair, maar ook ik vind dit zo erg niet. Er zijn beslist mindere nummers die Somewhere Else wel gehaald hebben.
6,5
You Don't Need Anyone
Ik las iets over een How We Live vibe. Daar kan ik me wel in vinden.
6,5
No Such a Thing
Zoals ik al zei: er zijn beslist mindere nummers die Somewhere Else wel gehaald hebben.
4,5
Circular Ride
Niet spectaculair, maar ook ik vind dit zo erg niet. Er zijn beslist mindere nummers die Somewhere Else wel gehaald hebben.
6,5
You Don't Need Anyone
Ik las iets over een How We Live vibe. Daar kan ik me wel in vinden.
6,5
No Such a Thing
Zoals ik al zei: er zijn beslist mindere nummers die Somewhere Else wel gehaald hebben.
4,5
1
geplaatst: 5 juni 2021, 13:08 uur
Het was een prachtige reis, maar het laatste stukje ervan is niet het meest de moeite waard helaas. Dat neemt niet weg dat ik veel dank en respect heb voor onze reisleider
Nothing Fills the Hole 5,5
Circular Ride 4,2
You Don't Need Anyone 6,4
No Such Thing 4,8
Nothing Fills the Hole 5,5
Circular Ride 4,2
You Don't Need Anyone 6,4
No Such Thing 4,8
0
geplaatst: 5 juni 2021, 13:20 uur
Veel slechter dan dit kun je niet eindigen; slecht nummer dat ook nog 's klinkt alsof 't onder water is opgenomen...
No Such a Thing 4,5
(m'n laagst uitgedeelde cijfer in de totaallijst)
No Such a Thing 4,5
(m'n laagst uitgedeelde cijfer in de totaallijst)
1
geplaatst: 5 juni 2021, 13:22 uur
Hartelijke Dank Aan BONOTHECAT voor deze Marillion Meter !
Het was een interessante trip, goed gedaan, André !
Mark
Het was een interessante trip, goed gedaan, André !
Mark
2
geplaatst: 5 juni 2021, 13:44 uur
Op een gegeven moment afgehaakt (te weinig kennis van de nummers en ik beoordeel bepaalde nummers niet op één keer luisteren) maar wel vaak meegelezen. Knap van bonothecat hoe deze dit in elkaar heeft gezet. Moet je bv al die beoordelingen van Musicborst nu nog invoeren ??? De mannen van de band moesten eens weten hoe geliefd ze zijn hier op MuMe.
2
geplaatst: 5 juni 2021, 14:15 uur
bonothecat schreef:
Eigenlijk had ik moeten eindigen met een topper..
Gemiste kans Eigenlijk had ik moeten eindigen met een topper..
No Such Thing: 5,5
Thanks bonothecat voor de organisatie. Ik wist natuurlijk wel dat Marillion meer was dan alleen Kayleigh en kende ook best wel wat al, maar dit was een mooie stok achter de deur om het oeuvre door te spitten!
1
geplaatst: 5 juni 2021, 17:44 uur
Circular Ride : 5.5
You Don 't Need Anyone : 6
No Such Thing : 5.5
Bedankt André !
Heb nu al afkickverschijnselen.....
You Don 't Need Anyone : 6
No Such Thing : 5.5
Bedankt André !
Heb nu al afkickverschijnselen.....
2
geplaatst: 5 juni 2021, 18:32 uur
Nothing Fills the Hole 6,5
You Don't Need Anyone 6
No Such Thing 5
Het was een schitterende reis bonothecat . En natuurlijk voelden de laatste nummers een beetje als de terugreis na een mooie vakantie. Ook die moeten gemaakt, dus niets aan de hand. Dank!!
You Don't Need Anyone 6
No Such Thing 5
Het was een schitterende reis bonothecat . En natuurlijk voelden de laatste nummers een beetje als de terugreis na een mooie vakantie. Ook die moeten gemaakt, dus niets aan de hand. Dank!!
0
geplaatst: 5 juni 2021, 18:49 uur
En dus iets vergeten mee te nemen naar huis, kon het niet 1-2-3 vinden , circular ritje.
6,2 punten.
6,2 punten.
1
geplaatst: 5 juni 2021, 20:33 uur
Keurig aangehouden aan de grens door bonothecat. Ik was dus nog meer vergeten ... Je komt hier niet zomaar weg.
Sunset Hill 7,1
Cover My Eyes 6,8
Going Under 7,5
Sunset Hill 7,1
Cover My Eyes 6,8
Going Under 7,5
0
geplaatst: 6 juni 2021, 11:21 uur
You Don't Need Anyone : 6
No Such Thing : 5
Ontzettend bedankt bonothecat voor het faciliteren van deze bijzondere reis die vermoed ik ook nog nooit eerder is volbracht. Blij dat ik er deel vanuit mocht / kon maken en hier en daar was nummers heb kunnen voorzien van wat ongezouten commentaar en tegelijk ook die van velen van jullie heb kunnen lezen en zoveel van jullie de tijd hebben genomen om nummers van commentaar te voorzien en jullie hart te laten spreken.
Ik vind de top 10/25 zoals ie er nu staat verassend en tegelijk ben ook blij om te zien dat het H. tijdperk er zo goed vanaf komt in relatie tot verschillende torenhoge klassiekers waarvan het status onaantastbaar is of dat dacht ik thans. Niet veel bands kunnen zich beroepen op een tweede fase die zo succesvol was.
Aan iedereen. Het was me een waar genoegen en ik kijk er naar uit jullie te treffen in Vredenburg (2022) of wanneer die concerten dan ook plaats zullen vinden.
En uiteraard kijk ik daarnaast uit naar de definitieve eindlijst
Ik ben Marillion door jullie allen nog veel meer gaan waarderen dan ik al deed.
No Such Thing : 5
Ontzettend bedankt bonothecat voor het faciliteren van deze bijzondere reis die vermoed ik ook nog nooit eerder is volbracht. Blij dat ik er deel vanuit mocht / kon maken en hier en daar was nummers heb kunnen voorzien van wat ongezouten commentaar en tegelijk ook die van velen van jullie heb kunnen lezen en zoveel van jullie de tijd hebben genomen om nummers van commentaar te voorzien en jullie hart te laten spreken.
Ik vind de top 10/25 zoals ie er nu staat verassend en tegelijk ben ook blij om te zien dat het H. tijdperk er zo goed vanaf komt in relatie tot verschillende torenhoge klassiekers waarvan het status onaantastbaar is of dat dacht ik thans. Niet veel bands kunnen zich beroepen op een tweede fase die zo succesvol was.
Aan iedereen. Het was me een waar genoegen en ik kijk er naar uit jullie te treffen in Vredenburg (2022) of wanneer die concerten dan ook plaats zullen vinden.
En uiteraard kijk ik daarnaast uit naar de definitieve eindlijst
Ik ben Marillion door jullie allen nog veel meer gaan waarderen dan ik al deed.
0
geplaatst: 6 juni 2021, 16:29 uur
Ik moet er nog een paar waarderen, maar wat nu een Rush-meter of aansluitend een Fish-meter?
0
geplaatst: 6 juni 2021, 17:02 uur
SBube schreef:
Ik moet er nog een paar waarderen, maar wat nu een Rush-meter of aansluitend een Fish-meter?
Ik moet er nog een paar waarderen, maar wat nu een Rush-meter of aansluitend een Fish-meter?
Rush
0
geplaatst: 7 juni 2021, 07:09 uur
You Don't Need Anyone - 7,5
No Such Thing - 5,5
Bedankt bonothecat! Hoe lang wacht je met het publiceren van de complete lijst, ik neem aan dat je daar een deadline aan koppelt?
No Such Thing - 5,5
Bedankt bonothecat! Hoe lang wacht je met het publiceren van de complete lijst, ik neem aan dat je daar een deadline aan koppelt?
* denotes required fields.