MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Ja, dat is best snel... In dat licht is het idee om alle live cd's mee te nemen zo gek nog niet...

Die doet zeker mee. Wait and see.

c-moon Vince vega doen jullie ook mee?

meneer schreef:
Misschien nog wat ‘vote kenners’ ? TONYLUNA en vielip ?

Prima! Ik ben alleen niet zo heel erg bekend met het latere en meer recentere werk van de band. Maar goed, de eerste 4 albums zijn mijlpalen wat mij betreft dus ik doe graag mee

bonothecat schreef:
c-moon Vince vega doen jullie ook mee?

Ok, ik doe mee!!!
Wat is het plan, ik bedoel hoe gaan we te werk?

vielip schreef:
(quote)

Prima! Ik ben alleen niet zo heel erg bekend met het latere en meer recentere werk van de band. Maar goed, de eerste 4 albums zijn mijlpalen wat mij betreft dus ik doe graag mee

Een mooie gelegenheid dus om elk onbekend nummer wat langs komt een paar keer online te luisteren en dan te stemmen! En wie weet ontdek je nu wat je al die jaren gemist hebt!

Ik doe ook graag mee!

Bravejester schreef:

Een mooie gelegenheid dus om elk onbekend nummer wat langs komt een paar keer online te luisteren en dan te stemmen! En wie weet ontdek je nu wat je al die jaren gemist hebt!

Ga ik ook zoveel mogelijk doen. Maar trust me; ik heb de nodige albums met H in de collectie gehad en tig kansen gegeven. Helaas is alleen Seasons end van die albums overgebleven. Maar ik moet zeggen dat op die andere albums echt wel gave nummers staan. De albums als geheel kunnen me echter nauwelijks boeien.

Klaar voor de start af:

Simpele regels. Ik post iedere dag één nummer en daar kunnen alle deelnemers een cijfer tussen de 1 en 10 aangeven. Ik zit niet iedere dag op dezelfde tijd achter mijn computer, maar mijn streven is om iedere ochtend een nieuw nummer te posten. Je mag ook als het nieuwe nummer gepost is, nog op voorgaande nummers stemmen.

Het eerste nummer, en die had ik al uitgezocht voor het bericht van Bravejester, is Tux On

Ik ga een beetje proberen om cijfers te geven alsof er alleen maar Marillion muziek is. Dus een 10 voor de beste nummers en een 1 of 2 voor de slechtste. Dus zeg maar van Invisible Man tot Most Toys en van Fugazi tot I Will Walk on Water. Als ik alle muziek in oogschouw zou nemen geef ik voor 80% een 8 en hoger. Ik weet niet of het gaat werken maar dat zie ik dan wel weer.

1. Tux On
Geweldige B-kant uit de Clutching periode.

8,5

Casartelli (moderator)
Ik ga proberen de cijfers absoluut te geven, dus niet relatief tot het Marillion-universum. Zal alsnog wel een beetje aftasten worden. En iets van onbalans tussen de overbekende reguliere albumtracks en nummers die eerst opnieuw beluisterd moeten worden houd je toch. Soit.

Dit is er een uit de laatste categorie (hoewel ik B'Sides Themselves gewoon in de kast heb en hij vast op nog wel een paar secundaire releases staat). Glansrol voor Steve Rothery, maar verder bekoort deze me niet bovenmatig.

7,0

Relatieve cijfers geven is eigenlijk een vereiste om niet honderd nummers een 9 te moeten geven. En Most Toys een 1 geven is ook nog wel te doen maar die nummers die daar boven zitten 2'en en 3'en geven stuit mij tegen de musicborst. Ik ga polderen, beetje absoluut, beetje relatief. In de praktijk tussen de 4 en de 10 denk ik....

Kaarten inmiddels in de mailbox...
Ticketshop - shop.eventix.io
Wat een verademing, Eventix tov Ticketmaster maar dat terzijde.

Tux on is gewoon een geweldig nummer dat in de huidige (60+ minuten cd) tijd gewoon met verve op de cd had gestaan.
8,0

Mssr Renard
Een lekkere arenarocker. Mooi eindstuk. Beginstuk met elec. drums vind ik persoonlijk iets minder.
Een tekst die ik begrijp voor de verandering en mooie gitaarsolo's. Helaas een fade-out.

Ik stem voor wat het is. Punten aftrek voor slechte drums, flauwe productie, hijgzang, ongeinspireerd, vage teksten, saaie composities. Zowel H als F -periode. Van laag (Montreal/Gaza, Hope for the Future, Sweet Margaret etc.) tot hoog (Cinderella, Interior Lulu, White Russian etc.)

Ik ga niet cijfers omhoog trekken door Most Toys een 10 te geven, maar van een 1 schrik ik wel. Ik zal bij een 6 ofzo uitkomen. Ik zal denk ik niet onder de 5 uitkomen. Of misschien Hooks in You of If My Heart was a Ball. Ach we zien wel.

7 voor de tuxedo

Is het een idee om de You Tube link naast de Spotify link te posten net als bij de Pearl Jam meter?
Dat werkt voor mij (en misschien voor anderen ook) net iets praktischer.

7,5 voor Tux On

musicborst schreef:
Relatieve cijfers geven is eigenlijk een vereiste om niet honderd nummers een 9 te moeten geven.
.....
Ik ga polderen, beetje absoluut, beetje relatief. In de praktijk tussen de 4 en de 10 denk ik....

Daar zal het bij mij ook wel een beetje op uitdraaien

betekent dit dat we ook achter de komma mogen werken? Als in: mogen we ook een 8,3 of een 5,6 geven? Die nuance zou ik bij het voor mezelf rangschikken van Marillion-nummers persoonlijk best prettig vinden...

Ja 1 cijfer achter de komma is prima

Kende het nummer niet. Staat blijkbaar op B'sides Themselves . Leuk om te weten .

7,8

Ook het poldermodel is, wat Marillion betreft, voor mij waarschijnlijk de meest praktische beoordelings methode. Manier van cijfers geven doe ik volgens mijn lagere school periode; per kwart punt. Dus 8, 8+, 8½, 9-. De kwart punten rond ik af naar boven.

De keuze om Tux On niet op een regulier album te zetten kan ik goed begrijpen. Het is een beetje vleesch noch Fish. Een 7- derhalve. Cijfertechnisch:

6,8

Altijd een spannend nummer gevonden. Waarom ? Vooral omdat het ook spannend was om dit soort B-nummers ergens te vinden in die jaren 80. Geen You Tube, geen internet maar op de achterkant van singletjes. Ik geloof 'Sugar Mice'.
En dan was 'Grendel' helemaal de Heilige Graal. Omdat die, naar horen zeggen, zo lang duurde. Onder de Nederlandse fans werd gefluisterd dat dit nummer langer dan 15 minuten duurde. Was het vergelijkbaar met 'Supper's Ready' ? Dat soort mythes in die tijd. Ik voel dat nog steeds terug als ik 'Tux On' hoor.

7.3

vigil schreef:
(quote)

Daar zal het bij mij ook wel een beetje op uitdraaien

Ik vroeg me al af of het je emotioneel zou lukken om écht slechte cijfers aan Marillion te geven en cijfers rond de 6 en 7 te geven voor nummers die je eigenlijk best heel goed vindt, maar voor Marillion gemiddeld zijn, maar je krabbelt gelukkig al wat terug zie ik

7,8

Bonk schreef:
(quote)

Ik vroeg me al af of het je emotioneel zou lukken om écht slechte cijfers aan Marillion te geven en cijfers rond de 6 en 7 te geven voor nummers die je eigenlijk best heel goed vindt, maar voor Marillion gemiddeld zijn, maar je krabbelt gelukkig al wat terug zie ik

Of te wel of ik kritisch kan zijn op Marillion? Nou dan ken je me nog niet helemaal denk ik

vigil schreef:
Of te wel of ik kritisch kan zijn op Marillion? Nou dan ken je me nog niet helemaal denk ik

Vertel...

Bonk schreef:
(quote)

Niet teveel druk op de schouders van Vigil leggen mannen, straks gaat hij nog echt rare cijfers geven ook

Ik mis Leptop hier nog.

Tux On: 7,2

Gast
geplaatst: vandaag om 05:06 uur

geplaatst: vandaag om 05:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.