Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
1
geplaatst: 6 november 2020, 14:24 uur
vigil schreef:
Of te wel of ik kritisch kan zijn op Marillion? Nou dan ken je me nog niet helemaal denk ik
(quote)
Of te wel of ik kritisch kan zijn op Marillion? Nou dan ken je me nog niet helemaal denk ik
Nee hoor. Zo bedoelde ik het niet. Zie je wel als erg grote liefhebber en fan, maar dat betekent zeker niet dat je niet kritisch kan zijn (ben ook niet weg van alles wat Queen gemaakt heeft, maar het blijft het een fantastische band). Het was sowieso niet heel serieus bedoeld. In je eerdere post dacht ik iets te bespeuren van kunstmatig je cijfers wat naar beneden te krijgen om er iets van 'objectiviteit' in te krijgen. Kan me dat wel voorstellen, maar aan de andere kant is er toch ook niets lekkerder dan gewoon genieten van wat je heerlijk vindt en daar mooi hoge cijfers voor te geven aan de band waar je het meest van houdt omdat er gelukkig ook weer weinig objectief is aan muziek beleven.
Overigens zal ik niet beweren dat ik je wel helemaal ken maar dat geheel terzijde

1
geplaatst: 6 november 2020, 15:19 uur
0
geplaatst: 6 november 2020, 15:26 uur
7.2 Marillion is een band die ik altijd wel waardeer, heb overigens meer met de Fish periode dan met Hogarth
0
geplaatst: 6 november 2020, 16:27 uur
DIt is nieuw voor mij op MusicMeter, maar ik heb Marillion hoog zitten, dus vast wel...

Wat is precies de bedoeling ?
0
geplaatst: 6 november 2020, 16:32 uur
bonothecat schreef:
Klaar voor de start af:
Simpele regels. Ik post iedere dag één nummer en daar kunnen alle deelnemers een cijfer tussen de 1 en 10 aangeven. Ik zit niet iedere dag op dezelfde tijd achter mijn computer, maar mijn streven is om iedere ochtend een nieuw nummer te posten. Je mag ook als het nieuwe nummer gepost is, nog op voorgaande nummers stemmen.
Het eerste nummer, en die had ik al uitgezocht voor het bericht van Bravejester, is Tux On
(embed)
Klaar voor de start af:
Simpele regels. Ik post iedere dag één nummer en daar kunnen alle deelnemers een cijfer tussen de 1 en 10 aangeven. Ik zit niet iedere dag op dezelfde tijd achter mijn computer, maar mijn streven is om iedere ochtend een nieuw nummer te posten. Je mag ook als het nieuwe nummer gepost is, nog op voorgaande nummers stemmen.
Het eerste nummer, en die had ik al uitgezocht voor het bericht van Bravejester, is Tux On
(embed)
Speciaal voor ProGNerD nogmaals de spelregels.
2
geplaatst: 6 november 2020, 17:11 uur
Wat een heerlijk nummer om deze Marillionmeter mee te beginnen 
Ik heb dit altijd een fraai nummer gevonden; rustig beginnen, de spanning wordt mooi opgebouwd in het begin.
Fish begint steeds feller te zingen, gitaar en drums komen erbij ( fraai drumwerk ook van Ian Mosley
).
en dan komt die gitaarsolo en het is hemels..... Had op het einde ook nog wel een flinke gitaarsolo verdient daarom hiervoor een :
8,5

Ik heb dit altijd een fraai nummer gevonden; rustig beginnen, de spanning wordt mooi opgebouwd in het begin.
Fish begint steeds feller te zingen, gitaar en drums komen erbij ( fraai drumwerk ook van Ian Mosley
).en dan komt die gitaarsolo en het is hemels..... Had op het einde ook nog wel een flinke gitaarsolo verdient daarom hiervoor een :
8,5
0
geplaatst: 6 november 2020, 17:22 uur
Zal vast niet elke dag hier zijn, maar ik doe zeker mee!
Ik ben (behoudens Kayleligh uiteraard) pas ingestroomd vanaf het H tijdperk, veel nummers uit de Fish periode zal ik dus niet (goed) kennen. Maar ach, goede manier om dat in te halen.
Voor Tux on: 7,0
Met name dankzij de lekkere solo van Rothery.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 6 november 2020, 17:24 uur
Gezien mijn complete discografie aan Marillion studioalbums (en een aanzienlijk deel livealbums), count me in! Hopelijk loopt het werkend leven met lange dagen niet te veel in de weg van het echte leven.
0
geplaatst: 6 november 2020, 17:45 uur
Komen alleen de echte Marillion nummers aan bod of ook de covers. Bijvoorbeeld “Fake plastic trees” van de “Unplugged the Walls” vind ik een prachtige uitvoering. Sla de ABBA covers trouwens maar over 

1
geplaatst: 6 november 2020, 18:58 uur
Clownvis schreef:
Komen alleen de echte Marillion nummers aan bod of ook de covers.
Komen alleen de echte Marillion nummers aan bod of ook de covers.
Toxic?
1
geplaatst: 6 november 2020, 19:19 uur
0
geplaatst: 6 november 2020, 19:21 uur
Zie ginds komt de stoomboot?
Tja, worden er wellicht wel wat veel zo.
Tja, worden er wellicht wel wat veel zo.
0
geplaatst: 6 november 2020, 19:34 uur
Ik zou er wel Sympathy voor op kunnen brengen als er een bepaalde cover langs zou komen.
0
geplaatst: 6 november 2020, 20:36 uur
Bonk schreef:
Ik zou er wel Sympathy voor op kunnen brengen als er een bepaalde cover langs zou komen.
Die geef ik dan wel het meeste kans

0
geplaatst: 6 november 2020, 23:54 uur
Zo hoor ik de Fish/Marillion periode graag. Bijtend en de juiste vibe. Wellicht in structuur niet de meest spannendste track. Ik geef hier een 7.8 voor.
0
geplaatst: 7 november 2020, 08:32 uur
Ik geef Tux On een 7.5, aardig nummer, maar inderdaad niet heel spannend...
(wel leuk dit: ik ben ingehaakt bij Marillion in het Steve Hogarth tijdperk en heb minder met Fish, maar op deze wijze leer ik toch weer nieuwe dingen kennen en waarderen
)
(wel leuk dit: ik ben ingehaakt bij Marillion in het Steve Hogarth tijdperk en heb minder met Fish, maar op deze wijze leer ik toch weer nieuwe dingen kennen en waarderen
)
1
geplaatst: 7 november 2020, 09:56 uur
De kop is er af. Ik ben aangenaam verrast door het grote aantal stemmen. Maar liefst 26 stemmen zijn tot nu toe uitgebracht op Tux on.
Het voorlopige Klassement wordt nu:
1. Tux on (7,55 / 26)
Een onafhankelijke jury (mijn 9 jarige zoon Siem) heeft een nieuw nummer uitgekozen. Ad random
kwam hij uit op The Answering Machine
Marillion - The Answering Machine - YouTube
Het voorlopige Klassement wordt nu:
1. Tux on (7,55 / 26)
Een onafhankelijke jury (mijn 9 jarige zoon Siem) heeft een nieuw nummer uitgekozen. Ad random
kwam hij uit op The Answering Machine
Marillion - The Answering Machine - YouTube
0
geplaatst: 7 november 2020, 10:01 uur
Met deze erbij zijn het er 25. 
1. Tux on: 8,5.
N.m.m. een van de betere nummers.

1. Tux on: 8,5.
N.m.m. een van de betere nummers.
1
geplaatst: 7 november 2020, 10:04 uur
27
Mijn excel sheet had nog niet gerekend op zoveel deelnemers
0
geplaatst: 7 november 2020, 10:27 uur
The Answering Machine.
Kort, krachtig, maar iets teveel leunend op rock clichés. Vooral in de zang. Ik vind dit meer zo’n nummer wat je, als band, gebruikt om jezelf op te warmen in de studio.
5.5
Kort, krachtig, maar iets teveel leunend op rock clichés. Vooral in de zang. Ik vind dit meer zo’n nummer wat je, als band, gebruikt om jezelf op te warmen in de studio.
5.5
* denotes required fields.